17:39 12/12
Xpeng G6 και G9 διαθέσιμα στην Ελλάδα-αυτές είναι οι τιμές τους
H Xpeng έφτασε επισήμως στην αγορά της Ελλάδας με τα "έξυπνα" και τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά SUV της, το G6 και το G9.
Είναι κατακόκκινη και καλλίγραμμη. Όσο και να μην θες σε σκλαβώνει. Μια "γυναικάρα" με τέσσερις ρόδες. Η Giulia σε αυτή την περίπτωση είναι στα καλύτερά της. Η έκδοση Giulia σημαίνει πιο άγριους προφυλακτήρες, μεγάλες εξατμίσεις αλλά και υπέροχους τροχούς 18in. Όλα τα παραπάνω γίνονται ακόμα πιο έντονα και ποθητά σε συνδυασμό με το κόκκινο χρώμα του αυτοκινήτου μας. Μας έφτιαχνε μόλις της αντικρίζαμε, αλλά όπως διαπιστώσαμε μάγευε και όποιον την έβλεπε. Όπου και αν πήγαμε, όπου και αν σταματήσαμε μας ρωτούσαν για αυτή, ενώ τα μάτια καρφωνόντουσαν πάνω της. Κανένα μοντέλο σε αυτή την κατηγορία δεν κερδίζει τόσο πολύ το κοινό, στο αισθητικό κομμάτι. Αυτή η αναγνώριση κολακεύει και εσένα, που αισθάνεσαι ακόμα καλύτερα για την επιλογή σου.
Ανοίγοντας την πόρτα, συναντάς ένα αντίστοιχα ενδιαφέρον εσωτερικό. Λιτή αλλά μοντέρνα σχεδίαση και μια αίσθηση σπορτιφ που όμως δεν γίνεται υπερβολική-κουραστική. Οι Ιταλοί είναι άπιαστοι σε αυτό το κομμάτι. Όμορφος πίνακας οργάνων, τιμόνι με το μπουτόν εκκίνησης πάνω του αλλά και εντυπωσιακά paddles ακριβώς από πίσω, για τον καλύτερο έλεγχο του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων της ZF, σε φτιάχνουν. Υπέροχα και τα καθίσματα που αν και απλά σε σχεδίαση έχουν πολύ αποτελεσματική πλευρική στήριξη. Υπάρχει μάλιστα και η δυνατότητα ρύθμισης των πλαϊνών, ώστε να έρθει το κάθισμα ακόμα περισσότερο στα μέτρα σου. Η οθόνη πολυμέσων είναι μοναδικά "κρυμμένη" στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Όταν είναι σβηστό δεν καταλαβαίνεις ότι υπάρχει, μιας και καλύπτεται από μαύρη επιφάνεια. Η θέση της είναι πρακτική, ωστόσο δείχνει λίγο πιο φτωχή σε γραφικά από τον ανταγωνισμό. Η εξέλιξη βέβαια στο συγκεκριμένο κομμάτι είναι συνεχής. Για τον έλεγχό της υπάρχουν χειριστήρια στο τιμόνι αλλά και στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Οι χώροι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί και θα καλύψουν με άνεση τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Στον όμορφο πίνακα οργάνων, το κόκκινο ξεκινά στις 4500 rpm, οπότε συνειδητοποιείς πως πρόκειται για έκδοση με κινητήρα πετρελαίου. Η Veloce λοιπόν, είναι αποκλειστικά τετρακίνητη και παράγεται σε δυο εκδόσεις. Στην μια περίπτωση καίει βενζίνη και αποδίδει 280 άλογα από δίλιτρο κινητήρα και στην άλλη καίει πετρέλαιο και αποδίδει 210 άλογα από κινητήρα 2,2 λίτρων. Εξωτερικά αλλά και εσωτερικά οι Ιταλοί έχουν φροντίσει ώστε να υπάρχει η ίδια σπορ εικόνα και πρέπει να φτάσεις στο στροφόμετρο για να το καταλάβεις. Για τον φανατικό Αλφίστι, η έκδοση πετρελαίου μπορεί να είναι η λιγότερο ποθητή, ωστόσο στην πράξη, τα δεδομένα είναι διαφορετικά. Ήδη από τα τεχνικά χαρακτηριστικά φτιάχνει η διάθεση. Τα 210 άλογα και τα 47 κιλά ροπής εξασφαλίζουν 0-100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 235 km/h. Καθόλου άσχημα για μια έκδοση πετρελαίου.
Το κυριότερο παράπονο, ειδικά σε περισσότερο σπορ εκδόσεις με κινητήρα πετρελαίου, είναι η τραχιά λειτουργία και το κροτάλισμα. Ειδικά σε μια κόκκινη καλλονή, δεν θα ταίριαζε καθόλου. Κι όμως η υπέροχη κυρία δεν σε ενοχλεί ποτέ από τον κινητήρα. Είναι ένα από τα πιο ήσυχα μοντέλα με κινητήρα πετρελαίου που έχουμε οδηγήσει, ενώ ακόμα και με το στροφόμετρο σε υψηλές στροφές, καταφέρνει να μην ενοχλεί. Πολύ καλές όμως οι εντυπώσεις και από την απόδοσή του. Εύρωστος σε ολόκληρη την κλίμακα των στροφών, κινεί αέρινα την Giulia. Από εκεί και πέρα όμως, υποστηρίζεται θαυμάσια από ολόκληρο το σύνολο. Πλαίσιο, τιμόνι, ανάρτηση και μετάδοση, είναι εξελιγμένα σε πολύ υψηλό επίπεδο.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι ότι πιο άμεσο υπάρχει στην αγορά. Η Giulia αλλάζει πορεία με τη σκέψη. Δίνεις την εντολή και εκείνη με μιας βρίσκεται παίρνει την πορεία που έχεις σκεφτεί. Η ανάρτηση σε κάθε περίπτωση αντιδρά άψογα. Ελέγχει με θαυμαστό τρόπο το αμάξωμα, είτε υπό πίεση σε κάποια στροφή, είτε στις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Πολύ ψαγμένη είναι και η μετάδοση. Υπό κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα, ενώ μέχρι και το 60 % μπορεί να μεταφερθεί στον εμπρός άξονα. Σύμφωνα με την Alfa Romeo, το σύστημα ζυγίζει μόλις 60 κιλά, οπότε και η επιβάρυνση στο συνολικό βάρος είναι μικρή. Στην πραγματικότητα η Veloce έχει μια πολύ "φυσική" και ευχάριστη συμπεριφορά. Ποτέ οι αντιδράσεις δεν θα γίνουν ακραίες. Ωστόσο, θα θέλαμε να απενεργοποιούνται τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Σε ωθεί να παίξεις μαζί της και τότε σου βάζουν φρένο, με ομολογουμένως διακριτικό τρόπο. Παρά την πίεση που κατά καιρούς δέχθηκε, η μέση κατανάλωση στα σχεδόν 800 km που διανύσαμε μαζί της έμεινε στα 7,5 lt/100km, επίδοση εντυπωσιακή με δεδομένο τον όγκο και τις επιδόσεις του μοντέλου.
Χαρισματική
H Giulia Veloce είναι χαρισματική. Ένα μοντέλο ολοκληρωμένο, που καταφέρνει να καλύπτει τις συμβατικές υποχρεώσεις που απαιτεί η κατηγορία και παράλληλα να δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό, να ευχαριστηθεί οδήγηση, ακόμα και στην έκδοση πετρελαίου. Σχεδίαση, επιδόσεις, οικονομία, χαρακτήρας και ποιότητα είναι μόνο μερικά από τα δυνατά της χαρτιά. Τα €52.000 που κοστίζει ίσως τις στερήσουν πωλήσεις στη χώρα μας, μιας και σε αυτά τα νούμερα πλέον το κοινό είναι μικρότερο.
Δημήτρης Χατζητόλιος
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος) : 4.643/1.860/1.450 mm
Βάρος : 1610 kg
Κινητήρας : 2143 cc
Ιπποδύναμη : 210 PS/ 3750 rpm
Ροπή : 47 kg.m/ 1.750 rpm
Τελική ταχύτητα : 235 km/h
Κατανάλωση δοκιμής : 7,5 lt/100km
0-100 km/h : 6,8 sec
Ρύποι CO2 : 122 g/km
Τιμή : € 52.000
H Xpeng έφτασε επισήμως στην αγορά της Ελλάδας με τα "έξυπνα" και τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά SUV της, το G6 και το G9.
Η Ελλάδα βρίσκεται στο κάτω άκρο της κατάταξης για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με τα πλήρη στοιχεία του 2023 που δημοσίευσε η Eurostat.
Την ώρα που οι κατασκευαστές προσθέτουν στις γκάμες τους μοντέλα SUV, μεγάλη φίρμα επιλέγει ένα απρόσμενο μονοπάτι, εκτιμώντας ότι η επόμενη μεγάλη τάση της αγοράς ίσως δεν είναι αυτή που φαίνεται...
Νέος υβριδικός κινητήρας από την Κίνα ξεπερνά σε θερμική απόδοση τα στατιστικά και της Toyota αλλά και της BYD και θέτει νέα στάνταρ.
Το ημερολόγιο Pirelli 2026 αφήνει πίσω του το παραδοσιακό glamour και επιστρέφει στη φύση, φέρνοντας στο προσκήνιο γυναίκες με ιστορία και εικόνες που μοιάζουν περισσότερο με ποίηση παρά με κλασική...
Η νέα ηλεκτρική Mercedes GLC εισέρχεται στην ελληνική αγορά, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, πρωτοποριακό design και αυτονομία που αλλάζει τα δεδομένα της premium κατηγορίας.
H ανανέωση που έρχεται στα μισά του κύκλου ζωής του Opel Astra, εκτός από την αισθητική του ευθυγράμμιση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, φέρνει και βελτιώσεις σε επίπεδο τεχνολογίας και αυτονομίας...
Έχοντας ως βάση την Eletre, η Lotus For Me ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας, εισάγοντας ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, που εξασφαλίζει γρήγορη φόρτιση και ισχύ που ξεπερνά κάθε...
Με το Defender Octa να αποτελεί την κορυφή σε επίπεδο ισχύος και σχεδίασης, η Land Rover Classic προσφέρει τώρα στους κατόχους κλασικών Defender την ευκαιρία να αποκτήσουν το ίδιο στυλ, αλλά με...
Το φετινό Holiday Update φέρνει λειτουργίες που κανείς δεν περίμενε, από έξυπνη πλοήγηση μέχρι νέους διασκεδαστικούς τρόπους αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο και δείχνει πως το software παραμένει το...
Η δεύτερη γενιά του μικρού SUV, Kia Seltos, μεγαλώνει σε διαστάσεις, αποκτά πιο δυναμικό στυλ και προετοιμάζεται για την πρώτη του υβριδική έκδοση.
Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν ιδιαίτερα ταραχώδη για τη Mercedes-AMG, όμως με νέο CEO και με έναν νέο V8 να βρίσκεται στα σκαριά, το μέλλον μοιάζει αρκετά ευοίωνο.
Η Suzuki λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ποντάρει στην φήμη και την αξιοπιστία του Vitara για μια δυναμική είσοδο στην ηλεκτροκίνηση.
Η συνεργασία της Fiat με τον παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνη Romero Britto, μεταμορφώνει το Topolino σε ένα φωτεινό, χαρούμενο αυτοκίνητο που συνδυάζει το ιταλικό στιλ με την pop αισθητική.
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία Yutong έχουν ήδη ξεκινήσει να εξυπηρετούν τις γραμμές του Πειραιά που μέχρι τώρα φιλοξενούσαν τα τρόλεϊ.
Είναι μεγάλη είδηση στον κόσμο της αυτοκίνησης η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας Ford-Renault. Διαβάστε τι σημαίνει για την Ford και τι μοντέλα θα αποδώσει η συνεργασία.