Το Nissan MICRA έχει τη δική του μοναδική ιστορία στην αυτοκινητιστική ιστορία. Παράγεται από το 1983 και χαίρει μεγάλης εκτίμησης από το κοινό. Ωστόσο η κατηγορία B εξελίσσεται ταχύτατα και ειδικά η τελευταία γενιά MΙCRA έδειξε να μένει πίσω. Ωστόσο ο Ιαπωνικός κολοσσός που έχει στο νεότερο βιογραφικό του επιτυχίες όπως το Qashqai ήθελε και κατάφερε να γυρίσει το παιχνίδι, με την 5η γενιά του μοντέλου. Πρόσφατα ήρθε στη χώρα μας και παίρνουμε μια πρώτη γεύση από την πλουσιότερη σε επίπεδο εξοπλισμού έκδοση Techna με το μοναδικό διαθέσιμο κινητήρα πετρελαίου των 1,5 lt., απόδοσης 90 αλόγων.
Η Nissan ήδη από την εξωτερική σχεδίαση ήθελε να καταστήσει σαφές πως ο προσανατολισμός άλλαξε. Σε σύγκριση λοιπόν με την προηγούμενη γενιά είναι μακρύτερο, φαρδύτερο και χαμηλότερο. Επιπρόσθετα η νέα σχεδιαστική λογική της μάρκας του έχει χαρίσει ένα σαφώς πιο μοντέρνο και αθλητικό παρουσιαστικό. Κατά την άποψή μας τοποθετείτε στην κορυφή της κατηγορίας σε αυτό τον τομέα. Ειδικά στην περίπτωσή μας, με το επίπεδο Techna, όπου είναι στάνταρ οι τροχοί των 17in, το αποτέλεσμα είναι καθηλωτικό. Δεν είναι τυχαίο πως μας κοίταζαν με περιέργεια στα φανάρια ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που φίλοι της ταχύτητας μας κόλλησαν στον πίσω προφυλακτήρα, αποζητώντας μια αντιπαράθεση στην άσφαλτο.
Το νέο MICRA είναι διαθέσιμο σε 10 χρώματα αμαξώματος. Τα μη μεταλλικά είναι τα Ivory και White, ενώ σε μεταλλικά χρώματα υπάρχουν τα Platinum Silver, Gunmetal Grey και Enigma Black. Επιπλέον, μοναδικού "χαρακτήρα” μεταλλικά χρώματα είναι τα Energy Orange, Passion Red, Pulse Green και Power Blue, που αναμένεται να αποτελέσουν και τις πιο δημοφιλείς επιλογές των υποψήφιων αγοραστών. Τέλος το Glaze White αποτελεί τη μόνη επιλογή σε χρώμα πέρλας.
Η εντυπωσιακή εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Μοντέρνα σχεδίαση και η διχρωμία που είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα, σου φτιάχνουν την διάθεση. Ειδικά στην περίπτωσή μας όπου οι επενδύσεις είναι από τεχνητό δέρμα δημιουργείται μια premium εικόνα, που σπανίζει στην κατηγορία. Επίσης όμορφο το πολυλειτουργικό τιμόνι σε σχήμα D αλλά και το σύστημα πολυμέσων NissanConect. Διαθέτει μια έγχρωμη οθόνη πολλαπλής αφής 7 ιντσών έγχρωμη, DAB ψηφιακό ραδιόφωνο, δορυφορική πλοήγηση και πλήθος εφαρμογών σε στυλ smartphone. Αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, τοποθετημένο ψηλά στο κέντρο του ταμπλό, με το οποίο οι ιδιοκτήτες του νέου MICRA μπορούν να χειριστούν πολλές από τις νέες λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά του μοντέλου.
Μοναδικό στην κατηγορία B είναι το ηχοσύστημα BOSE Personal premium audio, το οποίο προσφέρει μια προσωποποιημένη ακουστική εμπειρία 360˚, χάρη σε δύο ηχεία που βρίσκονται στο προσκέφαλο του καθίσματος του οδηγού. Διαθέτει μόλις έξι ηχεία, αλλά χάρη στην συνεργασία των μηχανικών της BOSE και της Nissan, το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό, όπως είδαμε και στην πράξη.
Σύμφωνα με την Nissan ένας οδηγός ο οποίος έχει ύψος 2,03 μέτρα μπορεί να καθίσει άνετα πίσω από το τιμόνι ! Τα ειδικά σχεδιασμένα μπροστινά καθίσματα παρέχουν συνεχή υποστήριξη στην πλάτη, συντελώντας στην άνεση του οδηγού ακόμα και σε μεγάλα ταξίδια. Ακόμα, το αυξημένο πλάτος του αυτοκινήτου σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, μεταφράζεται σε αυξημένο χώρο για τους αγκώνες των πίσω επιβατών, οι οποίοι επωφελούνται επίσης από τον καλύτερο στην κατηγορία, ωφέλιμο χώρο για τους ώμους και τα γόνατά τους. Τέλος με 300 λίτρα χωρητικότητας στο χώρο αποσκευών, το νέο MICRA καθίσταται άκρως ανταγωνιστικό και σε αυτό το κομμάτι.
Το νέο MICRA είναι διαθέσιμο με τρεις άκρως αποδοτικούς και οικονομικούς κινητήρες, οι δύο εκ των οποίων είναι βενζίνης και ο ένας πετρελαίου, που συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Η βασική έκδοση κινείται από έναν τρικύλινδρο με κυβισμό 1,0lt. και απόδοση 73 άλογα. Ακολουθεί μια τρικύλινδρη έκδοση βενζίνης με κυβισμό 0,9lt. και απόδοση 90 Ps. Εμείς για περίπου 200 km οδηγήσαμε την έκδοση πετρελαίου που έχει κυβισμό 1,5lt. και απόδοση 90 Ps. Με 220 Nm ροπής έχει στην γκάμα την μεγαλύτερη ροπή όντας ταυτόχρονα και η πιο φειδωλή σε κατανάλωση. Στην περίπτωσή μας έμεινε στα 5,7 lt/100km, χωρίς μάλιστα να βάλουμε στόχο την οικονομία.
To MICRA όμως μας αποτελείωσε στο οδηγικό κομμάτι, που αποδείχθηκε ανάλογο της αισθητικής του αλλά και του γενικότερου αέρα ανανέωσης. Έχει σχεδιαστεί για τους Ευρωπαϊκούς δρόμους και έχει χτιστεί στην υφιστάμενη V-πλατφόρμα της Nissan, με σημαντικές ωστόσο βελτιώσεις που του έχουν προσδώσει νέα επίπεδα απόδοσης. Έτσι το νέο MICRA προσφέρει εξαιρετική σταθερότητα και μειωμένες κλίσεις στις στροφές, χάρη στην υψηλή ακαμψία του αμαξώματος και την προηγμένη ανάρτηση. Παράλληλα, το άμεσης απόκρισης, ακριβές ηλεκτρικό τιμόνι, αντιδρά άμεσα στις εντολές έχοντας ταυτόχρονα σωστό βάρος. Το αποτέλεσμα είναι απόλαυση σε κάθε διαδρομή μικρή η μεγάλη. Τον ρόλο σε αυτή την εικόνα παίζουν και τα συστήματα Intelligent Ride Control και Intelligent Trace Control, που δρουν διακριτικά με σκοπό την αναβάθμιση της συμπεριφοράς και της διατήρηση της τροχιάς του μοντέλου.
Στη Nissan έκαναν το θαύμα τους, που μας θύμισε την 2η γενιά του Qashqai. Το νέο MICRA είναι τόσο καλύτερο, που θα μπορούσε να έχει ένα άλλο όνομα και είναι τόσο μπροστά που αισθάνεσαι λες και η εταιρία πήδηξε μια γενιά. Μας κέρδισε όντας παντού καλό χωρίς αρνητικές εκπλήξεις. Ανυπομονούμε τώρα να ζήσουμε μαζί του για ακόμα περισσότερες μέρες, διανύοντας περισσότερα χιλιόμετρα. Το μοντέλο είναι ήδη διαθέσιμο στην αγορά με την τιμή της βασικής έκδοσης να διαμορφώνεται στα €12.090. Η βασική έκδοση πετρελαίου ξεκινά από τα €14.890 ενώ η πλούσια έκδοση Techna της δοκιμής κοστίζει €18.190.
Κείμενο: Δημήτρης Χατζητόλιος
Φωτογραφίες : Γιώργος Καραγιωργάκης

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος): 3.999 /1.743/1.455mm
Χώρος αποσκευών : 300 lt.
Βάρος: 1150 kg
Κινητήρας: 1461 cc
Ιπποδύναμη: 90 PS/4.000 rpm
Ροπή : 22,4 kg.m/2.000 rpm
Τελική Ταχύτητα: 179 km/h
0-100 km/h: 12sec
Ρύποι CO2: 85 g/km
Μέση Κατανάλωση Δοκιμής: 5,7 l/100km
Τιμή : από € 12.090 (1,0lt.) από €14.890 (1,5lt. πετρέλαιο)