17:39 12/12
Xpeng G6 και G9 διαθέσιμα στην Ελλάδα-αυτές είναι οι τιμές τους
H Xpeng έφτασε επισήμως στην αγορά της Ελλάδας με τα "έξυπνα" και τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά SUV της, το G6 και το G9.
Οι φίλοι και γνωστοί που σε συμβουλεύονται για το ποιο να είναι το επόμενό τους αυτοκίνητο, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη είναι αυτή που έχει ήδη αποφασίσει τι τους αρέσει, και θέλει απλά να τους το επιβεβαιώσεις. Αυτούς πολλές φορές πρέπει να τους στενοχωρήσεις. Η άλλη κατηγορία δίνει μερικές, πολλές φορές εκ διαμέτρου αντίθετες μεταξύ τους, ανάγκες ως κατευθυντήριες. Δηλαδή η συζήτηση πηγαίνει κάπως έτσι: "Θέλω κάτι με χώρους, επιδόσεις, φουλ εξοπλισμό, να μην καίει και να το πάρω τσάμπα". Τις περισσότερες φορές, τους απογοητεύεις κι αυτούς, ή τους λες την ατάκα από τη διαφήμιση... "ένα ελαφάκι για το Δημητράκη". Ωστόσο μια στις τόσες, βρίσκεις ένα αυτοκίνητο που τσεκάρει τα περισσότερα δυνατά κουτάκια. Στην κατηγορία των σπορ μικρομεσαίων, αυτό - για να σας γλιτώσω την ανάγνωση του υπόλοιπου κειμένου - είναι το Seat Leon FR.
Τα πράγματα είναι απλά: με κάτω από είκοσι χιλιάρικα (το λες και γεμίζει το στόμα σου) παίρνεις ένα εξαιρετικό πλαίσιο του Group VAG, χώρους ικανοποιητικότατους για μία νέα οικογένεια, εμφάνιση που ξεχωρίζει διακριτικά αλλά εμφατικά ταυτόχρονα από την υπόλοιπη γκάμα του Leon, μία λίστα εξοπλισμού που δύσκολα βρίσκεις να συμπληρώσεις με έξτρα και - εδώ είναι το κουφό: επιλογή από δύο φοβερά αξιόλογους και δυνατούς κινητήρες βενζίνης, στην ίδια τιμή, για να διαλέξεις: 1.4 turbo με 150PS και 1.8 turbo με 180!
Πάμε στον εξοπλισμό: Διζωνικός κλιματισμός, πίσω φώτα LED, ένδειξη πίεσης ελαστικών, Seat Drive Profile για το οποίο θα πούμε περισσότερα παρακάτω, cruise control, ζάντες 17 ιντσών, προβολείς ομίχλης, infotainment με οθόνη αφής και σύνδεση bluetooth, δερμάτινα χειριστήρια. Όλα αυτά (πλέον των αναμενόμενων ηλεκτρικών ευκολιών και χαρακτηριστικών ασφαλείας που είναι εκ των ων ουκ άνευ), με τη "βασική" έκδοση! Και μαζί φυσικά οι προφυλακτήρες FR εμπρός και πίσω, τα σπορ καθίσματα, η χαμηλωμένη ανάρτηση. Και αν θες το κάτι παραπάνω-παραπάνω (sic), η έκδοση Plus που προσθέτει 18άρες ζάντες, πανοραμική ηλιοροφή, το εξελιγμένο infotainment και εμπρός φώτα LED, πάλι θα μείνεις κάτω από τα 22 χιλιάρικα (1700 ευρώ κάνει το πακέτο). Στα χαρτιά λοιπόν, ο συνδυασμός εξοπλισμού - τιμής μοιάζει με τυπογραφικό λάθος.
Αντιθέτως, στο δρόμο το Leon τα κάνει όλα σωστά: ο κινητήρας θυμίζει ατμοσφαιρικό σε ελαστικότητα και λειτουργία και γι'αυτό δεν καταλαβαίνεις πόσο γρήγορος είναι και πρέπει να ανατρέξεις και πάλι στα τεχνικά χαρακτηριστικά για να δεις τα 7,4sec για το 0-100km/h. Ίσως εκεί να θέλαμε να σε προδιαθέτει και λίγο περισσότερο ο ήχος, ωστόσο η μέση ωριαία ταύχητα που διατηρείται από το σημείο Α στο Β είναι κωμικά υψηλή, χωρίς κανένα κόπο. Το μακρύ εξάρι κιβώτιο είναι θετικότατο στις γρήγορες αλλαγές και χαίρεσαι να το χρησιμοποιείς σε πιο σφιχτές διαδρομές. To Seat Drive Profile μεταλλάσσει ουσιαστικά τις παραμέτρους του κινητήρα και κάθε άλλο παρά διακοσμητικό είναι, αφού από το Eco στο Sport χωρίζει μία ικανοποιητικότατη έκρηξη ροπής.
![]() |
![]() |
![]() |
Και τα χαρακτηριστικά του πλαισίου όμως είναι ποίημα, και πολύ κοντά σε ακριβότερα ομόσταυλα μοντέλα, αλλά και ανταγωνιστικά. Η σπορ ανάρτηση της έκδοσης FR κάθε άλλο παρά "κούτσουρο" είναι, αφού δεν ταλαιπωρεί σχεδόν ποτέ, με "αντάλλαγμα" να μην είναι τόσο απόλυτη ούτε όταν πιέσεις - οι ρυθμίσεις δίνουν το απόλυτο entry level GTI στήσιμο. Το αποτέλεσμα φαίνεται στη φοβερή αντίσταση στην υποστροφή ακόμη και με τα "δουλεμένα" ελαστικά του δοκιμίου που είχαμε στα χέρια μας.
![]() |
![]() |
![]() |
Τα πράγματα είναι απλά: Το Seat Leon FR, με το συνδυασμό των χαρακτηριστικών, του εξοπλισμού και της τιμής του, είναι το αγαπημένο μου all-around μοντέλο που οδήγησα αυτή τη χρονιά. Θα κάνει πολύ ευκολότερη τη "δουλειά" μου στα γιορτινά τραπέζια με φίλους και γνωστούς-υποψήφιους αγοραστές με ανησυχίες και όχι απεριόριστο budget.

ΔΜ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος): 4.228/1.810/1.446mm
Βάρος: 1.180-1327 kg
Κινητήρας: 1.422 cc
Ιπποδύναμη: 180 PS/5.100-6.200 rpm
Ροπή: 25,6 kg.m/1.250-5.000 rpm
Τελική Ταχύτητα: 226 km/h
0-100 km/h: 7,4 sec
Ρύποι CO2: 138 g/km
Μέση Κατανάλωση Δοκιμής: 7,8 lt/100km
Τιμή: €19.950
H Xpeng έφτασε επισήμως στην αγορά της Ελλάδας με τα "έξυπνα" και τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά SUV της, το G6 και το G9.
Η Ελλάδα βρίσκεται στο κάτω άκρο της κατάταξης για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με τα πλήρη στοιχεία του 2023 που δημοσίευσε η Eurostat.
Την ώρα που οι κατασκευαστές προσθέτουν στις γκάμες τους μοντέλα SUV, μεγάλη φίρμα επιλέγει ένα απρόσμενο μονοπάτι, εκτιμώντας ότι η επόμενη μεγάλη τάση της αγοράς ίσως δεν είναι αυτή που φαίνεται...
Νέος υβριδικός κινητήρας από την Κίνα ξεπερνά σε θερμική απόδοση τα στατιστικά και της Toyota αλλά και της BYD και θέτει νέα στάνταρ.
Το ημερολόγιο Pirelli 2026 αφήνει πίσω του το παραδοσιακό glamour και επιστρέφει στη φύση, φέρνοντας στο προσκήνιο γυναίκες με ιστορία και εικόνες που μοιάζουν περισσότερο με ποίηση παρά με κλασική...
Η νέα ηλεκτρική Mercedes GLC εισέρχεται στην ελληνική αγορά, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, πρωτοποριακό design και αυτονομία που αλλάζει τα δεδομένα της premium κατηγορίας.
H ανανέωση που έρχεται στα μισά του κύκλου ζωής του Opel Astra, εκτός από την αισθητική του ευθυγράμμιση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, φέρνει και βελτιώσεις σε επίπεδο τεχνολογίας και αυτονομίας...
Έχοντας ως βάση την Eletre, η Lotus For Me ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας, εισάγοντας ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, που εξασφαλίζει γρήγορη φόρτιση και ισχύ που ξεπερνά κάθε...
Με το Defender Octa να αποτελεί την κορυφή σε επίπεδο ισχύος και σχεδίασης, η Land Rover Classic προσφέρει τώρα στους κατόχους κλασικών Defender την ευκαιρία να αποκτήσουν το ίδιο στυλ, αλλά με...
Το φετινό Holiday Update φέρνει λειτουργίες που κανείς δεν περίμενε, από έξυπνη πλοήγηση μέχρι νέους διασκεδαστικούς τρόπους αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο και δείχνει πως το software παραμένει το...
Η δεύτερη γενιά του μικρού SUV, Kia Seltos, μεγαλώνει σε διαστάσεις, αποκτά πιο δυναμικό στυλ και προετοιμάζεται για την πρώτη του υβριδική έκδοση.
Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν ιδιαίτερα ταραχώδη για τη Mercedes-AMG, όμως με νέο CEO και με έναν νέο V8 να βρίσκεται στα σκαριά, το μέλλον μοιάζει αρκετά ευοίωνο.
Η Suzuki λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ποντάρει στην φήμη και την αξιοπιστία του Vitara για μια δυναμική είσοδο στην ηλεκτροκίνηση.
Η συνεργασία της Fiat με τον παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνη Romero Britto, μεταμορφώνει το Topolino σε ένα φωτεινό, χαρούμενο αυτοκίνητο που συνδυάζει το ιταλικό στιλ με την pop αισθητική.
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία Yutong έχουν ήδη ξεκινήσει να εξυπηρετούν τις γραμμές του Πειραιά που μέχρι τώρα φιλοξενούσαν τα τρόλεϊ.
Είναι μεγάλη είδηση στον κόσμο της αυτοκίνησης η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας Ford-Renault. Διαβάστε τι σημαίνει για την Ford και τι μοντέλα θα αποδώσει η συνεργασία.