Δευτέρα, 10-Οκτ-2016 08:15
Coca Cola 3E: Στην αγορά του καφέ και με τη Lavazza
της Αλεξάνδρας Γκίτση
Το "βάπτισμα του πυρός" στην αγορά του καφέ η Coca Cola το έλαβε το 2008. Τότε η The Coca Cola Company (TCCC), η illycafe SpA και η CCHBC, μέσω κοινοπραξίας προχωρούσαν στην παραγωγή, προώθηση, πώληση και διανομή έτοιμου προς κατανάλωση καφέ με το σήμα της illy.
Οκτώ χρόνια μετά από εκείνη την επιχειρηματική κίνηση στην αγορά του καφέ, η Coca Cola 3E, ελληνική θυγατρική της CCHBC, ετοιμάζεται να ενισχύσει τη θέση της στη συγκεκριμένη κατηγορία. Πληροφορίες του Capital.gr αναφέρουν πως η Coca Cola 3E αναλαμβάνει από 1η Νοεμβρίου τη διανομή για την ελληνική αγορά του ιταλικού καφέ Lavazza, που σήμερα διανέμεται από την εταιρεία Χελίττα.
Οι ίδιες πληροφορίες, οι οποίες επιβεβαιώνονται από πηγές κοντά στην εταιρεία, αναφέρουν πως η διανομή των προϊόντων αφορά τόσο το κομμάτι της λιανικής, αγορά η οποία βρίσκεται υπό πίεση καταγράφοντας σε επίπεδο 7μήνου υποχώρηση 11% σε όγκο πωλήσεων όσο και της μαζικής εστίασης (HORECA - Hotel, Restaurant, Catering) η οποία παρουσιάζει μεγαλύτερες αντοχές.
Η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων που διαθέτει η Coca Cola 3E στην ελληνική αγορά μέσω αποκλειστικών συνεργασιών διανομών έρχεται σε μια περίοδο όπου οι πιέσεις που ασκούνται στα flagship προϊόντα της, δηλαδή στα αναψυκτικά, παραμένουν ισχυρές.
Σε επίπεδο επταμήνου η αγορά των αναψυκτικών σημείωσε πτώση 12% σε όγκο, με τα προϊόντα της Coca Cola 3E, market leader του κλάδου με μερίδιο άνω του 60%, να καταγράφουν υποχώρηση πωλήσεων 15,7% (πηγή: στοιχεία από εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης). Εν αντιθέσει με τα αναψυκτικά πάντως οι πωλήσεις της σε όγκο στην αγορά του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού την ίδια περίοδο ενισχύθηκαν κατά 6,2% διατηρώντας την στη δεύτερη θέση, στα αθλητικά "ποτά” παραμένει leader με τις πωλήσεις της να παρουσιάζουν έστω και οριακή αύξηση 0,6%, ενώ στην κατηγορία του νερού, όπου είναι ο πέμπτος πιο σημαντικός παίκτης, οι πωλήσεις της ενισχύθηκαν 10,7%.
Η συνεργασία με τη Lavazza, αποτελεί την πέμπτη κατά σειρά συνεργασία διανομής προϊόντων στην οποία προχωρά τα τελευταία χρόνια η Coca Cola 3E εκμεταλλευόμενη το δίκτυο διανομής της και την ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη της με το λιανεμπόριο. Μεταξύ των προϊόντων που διανέμει είναι αυτά των οίκων: The Edrington Group, Ισιδώρου Αρβανίτου, Brown-Forman και Gruppo Campari.