Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 12-Ιουλ-2017 14:34

    Τραγωδία για Κονιόρδου η ακρόαση φορέων για πνευματικά δικαιώματα

    Τραγωδία για Κονιόρδου η ακρόαση φορέων για πνευματικά δικαιώματα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 17:26

    Της Μαρίας Νταλιάνη

    Με εκφράσεις όπως "καταργείτε τα πνευματικά δικαιώματα" και επιχειρείτε δια της "πλαγίας" να μας καταργήσετε, εκπρόσωποι καλλιτεχνών και δημιουργών από τον χώρο του βιβλίου, του τραγουδιού, και του κινηματογράφου δήλωσαν την έντονη αντίθεσή τους στο επείγον νομοσχέδιο που αλλάζει το τοπίο στον χώρο αυτό και ζήτησαν την απόσυρση των επίμαχων άρθρων. Έντονα  αιχμηρές προς την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ήταν φωνές καλλιτεχνών, όπως ο Μανώλης Φάμμελος και ο Στάθης Δρογώσης, ενώ δεν έλλειψαν και ερωτήσεις προσωπικού περιεχομένου, όπως πότε θα καταβληθεί η εκκαθάριση  απο την ΑΕΠΙ προς την Άννα Βαγενά του Λουκιανού Κηλαηδόνη, και εάν ο Πέτρος Δουζίνας που δίνει δωρεάν τα συγγράμματα στους φοιτητές θα δικαιούνταν αμοιβή. 

    Μάλιστα αίσθηση δημιούργησε στην αίθουσα της Γερουσίας η λακωνική αναφορά της Λυδίας Κονιόρδου υπουργού Πολιτισμού, -πριν αρχίσει να πέφτει  άγριο λεκτικό "ξύλο" από τους φορείς πνευματικών δικαιωμάτων -, ότι "υπήρξε χρόνος για διαβούλευση" του επίμαχου νομοσχεδίου το οποίο η κυβέρνηση έφερε με  την διαδικασία του επείγοντος.

    Η αίσθηση της τραγωδίας ήταν ιδιαίτερα έντονη στην συνέχεια καθώς από τους φορείς που κλήθηκαν θα καταθέσουν την θέση τους για το νομοσχέδιο που φέρνει τα πάνω-κάτω στην κατοχύρωση των πνευματικών δικαιωμάτων ούτε ένας δεν συντάχθηκε με την άποψη της κ. Κονιόρδου, ότι δηλαδή οι φορείς γνώριζαν τις αλλαγές, και υπήρχε χρόνος για διαβούλευση. Κι αυτό, ενώ χθες την πρώτη μέρα συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής του νομοσχεδίου η κ Κονιόρδου δέχτηκε τις έντονες επικρίσεις όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης γιατί έφερε τις εν λόγω διατάξεις χωρίς διαβούλευση και με την διαδικασία του επείγοντος.  

    Όπως είπε στο τέλος ο βουλευτής του Ποταμιού Γρ. Ψαριανός ρωτώντας την υπουργό, "αυτή η διαβούλευση που μας είπατε το πρωί και ήρθαν εδώ όλοι έξαλλοι,  που ακριβώς έγινε; Σε γιάφκες;"

    Αντιθέτως όπως είπε εκπροσωπώντας τον χώρο του βιβλίου η κ. Ελενα Πατάκη,(Ενωση Ελληνικού Βιβλίου)  η υπουργός όταν ανάρτησε τον περασμένο Μάιο για διαβούλευση το νομοσχέδιο δεν συμπεριέλαβε σε αυτό τα επίμαχα άρθρα, ενώ κατά την διάρκειά της εκπροσωπήθηκε "μόνη η μία πλευρά". Η κ. Πατάκη μίλησε για μεθοδεύσεις του υπουργείου και χρήση της πλαγίας οδού, ενώ παραδίδει τα έργα των συγγραφέων "μέσω τεμαχισμού" ελεύθερα για χρήση στο διαδίκτυο. "Κάνω έκκληση να προστατέψετε τα πνευματικά δικαιώματα" τόνισε στο τέλος της τοποθέτησής της στην ακρόαση των φορέων.

    Νομοθετείστε σωστά μην γίνει μπάχαλο όπως με τις άδειες

    Ενώ ο Στάθης Δρογώσης μουσικός της "Μέτρον" που κατά δήλωσή τους εκπροσωπεί "από τον Θάνο Μικρούτσικο, τον Πλιάτσικα, τον Πορτοκάλογλου μέχρι και τον Μαραβέγια" και έχει χαρακτηρίσει το νομοσχέδιο Κονδιόρδου ¨"μια τρύπα στο νερό" έκανε επίσης έκκληση να προστατευτεί το ελληνικό τραγούδι και οι δημιουργοί του.  Ο ίδιος έκανε λόγο επίσης για καλλιτέχνες που "δωροδοκήθηκαν από την ΑΕΠΙ παίρνοντας άτοκα δάνεια υπό μορφή προκαταβολών" και ζήτησε "να βγουν ολ’ αυτά στο φως". Επίσης τάχθηκε υπέρ της συνέχισης της λειτουργίας της ΑΕΠΙ με σωστό εποπτικό έλεγχο. "Νομοθετείστε σωστά για να μην γίνει μπάχαλο όπως με τις άδειες" είπε ο κ. Δρογώσης ρίχνντας βέλη προς την κοινοβουλευτοκή πλειοψηφία και την κυβέρνηση για τις τηλεοπτικές άδειες. 

    Εκπρόσωπος του Οργανισμού Πνευματικών Δικαιωμάτων (ΟΠΙ) υποστήριξε ότι με το νομοσχέδιο επιτρέπεται η φωτοτυπική αναπαραγωγή και όλες οι ψηφιακές χρήσεις πρωτογενούς υλικού (βιβλίων, δημοσιευμάτων κλπ) χωρίς κανένα περιορισμό. "Εμείς εκπροσωπούμε 80 εκδότες και 6.000 συγγραφείς και δημοσιογράφους" τόνισε ο κ. Καρατζάς, ο οποίος επίσης έκανε λόγο για αιφνιδιαστικές αλλαγές σε ότι αφορά τα πνευματικά δικαιώματα σε ένα νομοσχέδιο που αφορά ενσωμάτωση Κοινοτικής Οδηγίας.

    "Τόσο μισητό είναι το δικαίωμα στην πνευματική ιδιοκτησία;" αναρωτήθηκε ο κ. Γ. Γλέζος από την "Αυτοδιαχείριση" (συνθέτες, μουσικοί κλπ), ενώ η Ανδρομάχη Αρβανίτη (‘Ισοκράτης’, μοντέρ, φωτογράφοι) εξέφρασε επίσης την αντίθεσή της στην διαδικασία του επείγοντος.

    Ο κ. Αντώνης Γεωργιάδης (‘ΔΙΑΣ’, Οργανισμός Διαχείρισης και Προστασίας Συγγενικών Δικαιωμάτων οπτικοακουστικών μέσων) τόνισε ότι "εδώ και έξι μήνες ζητούσαμε να δούμε αυτό το νομοσχέδιο" . ενώ η Ελλη Ρούσσου δικηγόρος της ΕΡΑΤΩ "αντικαθιστώ την Χαρούλα Αλεξίου" όπως είπε) , ζήτησε επίσης την απόσυρση των επίμαχων άρθρων.

    Για "αυθαίρετες" "γενικές κι αόριστες διατάξεις" που αφορούν τα έξοδα των Οργανισμών έκανε λόγο και ο Σταμάτης Τσαρούχας ‘ΕΡΜΕΙΑΣ' (σκηνοθέτες κινηματογράφου,  ντοκιμαντέρ, κλπ ) ο οποίος όπως είπε εκπροσωπεί καλλιτέχνες όπως ο Κακογιάννης, ο  Αγγελόπουλος, ο  Νικολαίδης, "σκηνοθέτες και παραγωγοί του παλιού και του νέου κινηματογράφου".  

    Κατά την ακρόαση των φορέων όμως αναδείχτηκαν και τα αδιέξοδα και το αλαλούμ στην αγορά από την εφαρμογή των νόμων περί πνευματικών δικαιωμάτων.

    Όπως είπε ο εκπρόσωπος της ΓΕΣΕΒΕ "τα ποσά που επιβάλλονται πρέπει να είναι εισπράξιμα" ενώ τόνισε πως "έχω βαρεθεί να βλέπω καθημερινά στα δικαστήρια 70-80 υποθέσεις και διαπόμπευση επαγγελματιών. Όταν σε συλλαμβάνουν μπροστά στους πελάτες σου με το αυτόφωρο, και σκεφτείτε ειδικά στην Περιφέρεια να προσέρχεσαι σιδηροδέσμιος στο δικαστήριο" για τα πνευματικά δικαιώματα. Ο ίδιος ζήτησε να υπάρξει ο θεσμός του μεσολαβητή "και μετά αν δεν τα βρούμε να πάμε στα δικαστήρια".

    Ενώ ο εκπρόσωπος του ΣΕΤΕ ζήτησε να καθοριστούν οι αμοιβές των ιδιοκτητών πνευματικών δικαιωμάτων, ανάλογα με το "πόσο ωφελεί" τον χρήστη και εκπρόσωποι χρηστών μίλησαν για "πανίσχυρη ΑΕΠΙ η οποία επιβάλλει εξοντωτικά πρόστιμα σε έναν που παίζει ένα τραγούδι στο Τυχερό Εβρου". 

    Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αννα Βαγενά στο τέλος ρώτησε τι θα γίνει "με τις εκκαθαρίσεις των κληρονόμων" (από την ΑΕΠΙ) λέγοντας ότι "ως κληρονομόνος η ίδια δεν της έχει αποσταλεί". Η κ. Βαγενά ήταν η σύντροφος του Λουκιανού Κηλαηδόνη.

    Τι είπαν οι καλλιτέχνες

    Φοίβος Δεληβοριάς (ΑΣΜΑ 450+) 

    "Το Σωματείο μας εκπροσωπεί το μεγαλύτερο σε αριθμό και σημαντικότερο σε αξία ρεπερτόριο του ελληνικού τραγουδιού. Από τους κληρονόμους του Τσιτσάνη και του Χατζηδάκη, του Λοίζου, του Ζαμπέτα μέχρι τον Ξαρχάκο και τους αδελφούς Κατσιμίχα, από τον Μάλαμα  και τον Αγγελάκα μέχρι τον Πολυκανδριώτη και τον Μωραϊτη. Πάνω από 500 σημαντικά ρεπερτόρια κάθε είδους. Ποτέ στην ιστορία δεν ξανά υπήρξε τέτοια μαζική και ομόφωνη συσπείρωση δημιουργών και κληρονόμων και μας ένωσαν ακριβώς τα κοινά μας αιτήματα σε σχέση με το νομοσχέδιο.

    Όπως γνωρίζετε η δισκογραφία έχει οριστικά τελειώσει και επειδή ελάχιστοι από εμάς έχουν τη δυνατότητα να κάνουν συναυλίες, οι υπόλοιποι εξαρτώνται οικονομικά - αποκλειστικά από τα πνευματικά τους δικαιώματα. Μετά τα όσα αποκαλύφθηκαν ….για την εγκληματική κακοδιαχείριση εκ μέρους της οικογένειας Ξανθόπουλου στην ΑΕΠΙ, ζητήσαμε να διοριστεί Επίτροπος στην εταιρία και εισακουστήκαμε. Όπως μάθαμε, λοιπόν, από την Έκθεση της Επιτρόπου το ποσό των 22 εκατομμυρίων, που είχαν εισπράξει το 2016 οι ιδιοκτήτες και θα αποδίδονταν φέτος σε Έλληνες και ξένους δικαιούχους, δεν υπάρχει πια στα ταμεία με ευθύνη των ιδιοκτητών.

    Έτσι η επικείμενη διανομή, θα γίνει με όσα μπορούσε να μαζέψει η Επίτροπος μέσα στους μόλις δύο μήνες, που συνδιοικεί την εταιρεία. Αν η Επίτροπος δεν είχε διοριστεί, δεν θα είχαμε καν διανομή. Η διανομή θα γίνει για πρώτη φορά στα χρονικά σε δύο δόσεις, γιατί τα ποσά δεν επαρκούν. Όπως καταλαβαίνετε πολλοί δημιουργοί θα βλάπτουν ανεπανόρθωτα, αφού ζουν μόνο από το ποσό που λαμβάνουν ανά εξάμηνο.

    Θα μπορούσε το νομοσχέδιο, να μας βοηθήσει πολύ σοβαρά στην απελπιστική κατάσταση μας, αν ακολουθούσε τέσσερα πολύ βασικά αιτήματα, που σας έχουμε στείλει πολύ αναλυτικά και θα σας τα πω εδώ επιγραμματικά.

    Πρώτον, η ΑΕΠΙ να υποχρεωθεί να λειτουργεί ως μη κερδοσκοπικός οργανισμός, που θα ελέγχεται από τους δικαιούχους, όπως προβλεπόταν στο πρώτο νομοσχέδιο Μπαλτά. Έχει ξαναγίνει τέτοιος μετασχηματισμός στη Γαλλία με επιτυχία. Μόνο έτσι θα ανακοπεί η καταστροφική πορεία που μας επιφυλάσσει η οικογένεια και μόνο έτσι θα εμποδιστεί όποιος άλλος επίδοξος ιδιοκτήτης θελήσει στο μέλλον, να κερδοσκοπήσει πάνω τους κόπους μας. 

    Δεν μπορεί να παραμείνουμε η μόνη χώρα στην Ευρώπη που ο εθνικός εισπρακτικός φορέας της είναι κερδοσκοπική Ανεξάρτητη Οντότητα Διαχείρισης (ΑΟΔ). Θέλουμε σύγχρονο Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης (Ο.Σ.Δ.) με δυνατό εποπτικό συμβούλιο δικαιούχων. Επειδή, λοιπόν, θέλουμε ΟΣΔ με δυνατό εποπτικό συμβούλιο πάμε στο δεύτερο αίτημα. Τα μέλη του εποπτικού των ΟΣΔ, έστω μόνο για τους φορείς που αφορούν μουσικά έργα, για να μην βλάψουμε άλλους ΟΣΔ, να αυξηθούν από 3 σε τουλάχιστον 9 μέλη, ώστε να μπορούν να εκπροσωπούνται όλες οι κατηγορίες δικαιούχων, όπως επιβάλει η κοινοτική Οδηγία. Παράλληλα να έχει το εποπτικό τη δυνατότητα να διορίζει τη διοίκηση του οργανισμού, όπως επίσης προβλέπει η κοινοτική Οδηγία. Είναι παράλογο τα ανώτερα στελέχη ενός οργανισμού να τα προσλαμβάνει και να τα απολύει η γενική συνέλευση που στην περίπτωσή μας αποτελείται από δεκάδες – χιλιάδες δημιουργούς.

    Τρίτον, επειδή υπάρχει και το εφιαλτικό σενάριο της πτώχευσης της εταιρείας με απόλυτη ευθύνη των ιδιοκτητών και με μερική ευθύνη της πολιτείας, αφού την προειδοποιούμε γι’ αυτό το ενδεχόμενο από το 2012 και εκείνη δεν κάνει τίποτα να το αποτρέψει, αλλά, αντιθέτως, πρόσφατα αρχίζει και το συζητάει δημόσια ως μόνη λύση. Εμείς ζητάμε εξίσου επιτακτικά από το παρόν νομοσχέδιο να προβλέπει ειδικά για την περίπτωση πτώχευσης της ΑΕΠΙ την μεταφορά των συμβάσεων και των δεδομένων μας σε έναν άλλο ΟΣΔ υφιστάμενο ή καινούργιο. Επίσης, το προέβλεπε το πρώτο νομοσχέδιο Μπαλτά κατά το πρότυπο της νομοθεσία στην Αυστρία. Τονίζουμε πως είναι το χειρότερο σενάριο για όλους μας η πτώχευση, όμως οφείλουμε να είμαστε νομικά προστατευμένοι εάν επικρατήσει. Αυτό είναι το πιο σημαντικό και το πιο επείγον από τα αιτήματά μας. Θέλουμε οπωσδήποτε να περιληφθεί. Αυτή τη στιγμή τίποτα δεν κατοχυρώνει τη συνέχεια των δικαιωμάτων μας εάν η εταιρεία πτωχεύσει.

    Τέταρτον, ζητάμε να αυξηθεί το ποσό της αμοιβής των δικαιούχων από 1% σε 3%, ώστε να αντιστοιχεί στην αξία των έργων μουσικών, οπτικοακουστικών, λογοτεχνικών και άλλων που αντιγράφονται από τους υπολογιστές. Το 1% το θεωρούμε απαράδεκτο.

    Τις λύσεις μας θα τις δείτε αναλυτικά γραμμένες στις θέσεις που σας στείλαμε. Είναι επεξεργασμένες από την πλειοψηφία των δημιουργών του ελληνικού τραγουδιού. Σας παρακαλούμε να τις υιοθετήσετε επειγόντως πριν έρθει μεγάλη καταστροφή". 

    Μανώλης Φάμμελος: "Διαβάσαμε σε φιλοκυβερνητικές εφημερίδες ότι.." 

    "Εμείς από την αρχή, ξέραμε ότι ήταν εύκολο να "πέσει" η ΑΕΠΙ" .  "Ξέραμε τους ισολογισμούς, προσπαθήσαμε να είμαστε δημιουργικοί και είχαμε την εξής άποψη: Να κάνουμε ένα μεγάλο διάλογο τα Σωματεία με το Υπουργείο, με τον Ο.Π.Ι. και με την Επίτροπο του…    και να βρούμε μια λύση. Αυτό που διαβάσαμε στις εφημερίδες, και μάλιστα κυβερνητικές, και μας ανησύχησε πάρα πολύ την Κυριακή, ότι επίκειται πτώχευση της ΑΕΠΙ, και ότι αυτό το έχει αποφασίσει το Μαξίμου, το θεωρούμε απαράδεκτο. Δεν θέλουμε την πτώχευση. Θέλουμε εξυγίανση σε λειτουργία. Ευχαριστούμε πολύ" 

    Στάθης Δρογώσης  (Γενικός Γραμματέας του "Το μέτρον”) 

    "Το σωματείο "Το μέτρον” είναι το πρώτο που ιδρύθηκε μετά από πολλά χρόνια και αφορά δικαιούχους της ΑΕΠΙ, ενεργούς δημιουργούς, δηλαδή δημιουργούς που ζούμε μόνο από αυτό, δεν έχουμε κληρονόμους ανάμεσά μας. Όχι ότι έχουμε κάτι με τους κληρονόμους, απλώς λέμε ότι στατιστικά είμαστε ενεργοί και είναι από τον Θάνο Μικρούτσικο, τον Νίκο Πορτοκάλογλου, τον Πλιάτσικα, τον κ. Φοίβο Τασόπουλο μέχρι και τον Κωστή Μαραβέγια.Και επίσης, δεν θα σχολιάσουμε την αλαζονεία υποτιθέμενων πλειοψηφιών με αλαζονικό λόγο και εδώ και παντού.Το σωματείο "Το μέτρον” θέλει να πει το εξής. Για το άρθρο 51, όλοι είμαστε σε αυτή την αίθουσα κριτικοί ή καταδικαστικοί ως προς το πως λειτούργησε η ΑΕΠΙ αυτά τα χρόνια.

    Δυστυχώς, με την απόσυρση μιας λέξης από τον νόμο Μπαλτά όπου έλεγε ότι "η ΑΟΔ με δεσπόζουσα θέση παίρνει τα τεκμήρια και λειτουργεί” και όλα αυτά, αν έχει άδεια τη στιγμή ψήφισης του νόμου. Βγήκε αυτό το "αν έχει άδεια τη στιγμή ψήφισης του νόμου” και μπορούν να φτιαχτούν αυτή τη στιγμή δύο και τρεις ΑΕΠΙ. Και μάλιστα, η δεσπόζουσα θέση της μιας ΑΟΔ δεν είναι 95%,  υπάρχει νομολογία που λέει ότι και με 40% μπορείς να είσαι σε δεσπόζουσα θέση. Δηλαδή μπορεί να φτιαχτούν δύο.

    Επίσης, να σκεφτείτε εδώ όλοι οι βουλευτές, οι εκπρόσωποι του λαού, όπως είπε και η κ. Κεφαλογιάννη, ότι δεν νομοθετείτε απλώς μικροσυμφέροντα και μικροανταγωνισμούς, νομοθετείτε για το ελληνικό τραγούδι. Διότι, αν το ξένο ρεπερτόριο συστήσει μια ΑΟΔ σίγουρα έχει 35- 40% και μπορεί να μπει στην ελληνική αγορά και να φτιάξει μια νέα ΑΕΠΙ ξένη.

    Έχετε καθήκον να προστατεύσετε το ελληνικό ρεπερτόριο, το ιδιαίτερο ελληνικό ρεπερτόριο. Έχετε απόλυτο καθήκον, εκτός από τα οικονομικά στοιχεία, εκτός από τα δικαστήρια. Συνεπώς, προστατέψτε μας. Η Ε.Ε. έχει οδηγίες αλλά έχει και βαθμούς ελευθερίας. Στην Γαλλία προστατεύουν το τοπικό ρεπερτόριο. Προστατεύουν και τον κινηματογράφο τους και την μουσική τους. Μπορούμε και εδώ μέσα στα πλαίσια του κοινοτικού κεκτημένου να προστατεύσουμε το ελληνικό τραγούδι. Μην επιτρέψετε σε άλλες ΑΟΔ με δεσπόζουσα θέση να δημιουργηθούν μετά την ψήφιση του νόμου.

    Δεύτερον, για το θέμα του Επιτρόπου και των αρμοδιοτήτων του εποπτικού συμβουλίου σε μια ΑΟΔ με δεσπόζουσα θέση, δηλαδή στην ΑΕΠΙ, μην κρυβόμαστε γιατί αυτό έτσι είχε νομοθετηθεί. Η σημαντικότερη αρμοδιότητα που έπρεπε να έχει το εποπτικό συμβούλιο είναι το να μπορεί όταν δει οικονομική ατασθαλία να κάνει εισήγηση στο Υπουργείο και να ενεργοποιηθούν οι διατάξεις περί επιτροπείας.

    Δεν θέλουμε να έχει αυτήν την αρμοδιότητα ο Υπουργός μόνο, είτε ο ΟΠΥ μόνο, διότι ξέρουν πολύ καλά από τις μέρες της ελληνικής δημοκρατίας ότι όταν υπάρχει "ενός ανδρός αρχή”, πολλές φορές υπάρχουν πολιτικές σκοπιμότητες. Όχι, εμείς οι δημιουργοί, οι οποίοι θα είμαστε μέσα στο εποπτικό συμβούλιο πρέπει να έχουμε το δικαίωμα να ελέγξουμε τον  οργανισμό μας και να φέρουμε Επίτροπο, την οποία μάλιστα την στηρίζουν και τα τρία σωματεία την κ. Βλάχου, η οποία έχει τοποθετηθεί πρόσφατα.

    Επίσης, οι αρμοδιότητες του εποπτικού συμβουλίου. "Πλειοψηφίες και μειοψηφίες" και χαριτολογώντας, το φθινόπωρο είχαν τοποθετηθεί για τις αρμοδιότητες του εποπτικού συμβουλίου.

    Θέλαμε ένα Εποπτικό Συμβούλιο σε ΑΟΤ που να μην μπορεί να πέσει νομικά και είχαμε ζητήσει συγκεκριμένες αρμοδιότητες, όπως τον κανονισμό διανομής, τα αδιάθετα δικαιώματα, το πολιτιστικό κονδύλι και τα λοιπά, και είχαν συμφωνήσει όλα τα σωματεία και όλοι όσοι είχαν τοποθετηθεί τότε. Τώρα έχουνε και πάρα πολλές αρμοδιότητες, στην ουσία υπάρχει μια επικάλυψη διοίκησης και εποπτείας, το οποίο κρίνουν δικοί μας νομικοί σύμβουλοι ό,τι αυτό θα δημιουργήσει κάποια προβλήματα νομικά και μπορεί πάλι να φέρει την ίδια ανασφάλεια, να πέσουν στα δικαστήρια, να υπάρξουν ασφαλιστικά μέτρα και να μη λειτουργήσει τίποτα πάλι.

    Δείτε το με προσοχή αυτό σας παρακαλούμε, δεύτερον, για την σύνθεση του εποπτικού συμβουλίου, δεν έχουμε κάτι με τους εκδότες, οι ίδιοι μάλιστα εκδότες, ο εκπρόσωπος τους στην Βουλή πριν από ένα χρόνο είχαν τοποθετήσει το ρόλο τους στην ελληνική αγορά γύρω στο 10%. Η διεθνής πρακτική είναι γύρω στο 30% στα εποπτικά συμβούλια για να είναι οι εκδότες, εμείς διαφωνούμε, θέλουμε πολύ σωστά να υπάρχει ο νόμος Κονιόρδου και ο νόμος Μπαλτά, που ταυτίζονται στο τι, ότι στα πρώτα δύο χρόνια να είναι μόνο οι δημιουργοί και μετά σταδιακά να φτιάξουμε το τοπίο, ούτως ώστε μια θέση στο Εποπτικό Συμβούλιο να έρθει σε Έλληνα εκδότη.

    Και αυτό γιατί η ελληνική αγορά είναι ιδιαίτερη, υπάρχει παγκοσμιοποίηση στη μουσική, το ξέρετε πολύ καλύτερα, υπάρχουν κολοσσοί, publisher’s, εκδότες, η Apple, η Google και όλοι αυτοί θέλουν να βάλουν χέρι στα τοπικά ρεπερτόρια. Εμείς θα πρέπει να το προστατεύσουμε αυτό, βρείτε βαθμούς ελευθερίας και προστατεύστε το ελληνικό τραγούδι. Κλείνοντας, επειδή θα διορίσετε λέει ο νόμος το πρώτο Εποπτικό, το Σωματείο, Το Μέτρον, δηλώνει στην Βουλή των Ελλήνων, ότι δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση άνθρωποι που έχουν δωροδοκηθεί ή πάρει άτοκα δάνεια από τη διοίκηση της ΑΕΠΙ, με τη μορφή προκαταβολής, να διοριστούν σε Εποπτικό Συμβούλιο.

    Καλούμε τον ΟΠΙ να μας προστατεύσει και να βγουν στη φόρα, να γίνει αυτοκάθαρση και στο χώρο των καλλιτεχνών, υπάρχουν καλλιτέχνες οι οποίοι έχουν δωροδοκηθεί από την οικογένεια Ξανθόπουλου. Θέλουμε όλοι αυτοί να μην διοριστούν στο Εποπτικό Συμβούλιο. Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ". 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ