Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 06-Σεπ-2018 07:48

    Γιατί "καλπάζει" η αγορά αυτοκινήτου

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

     Τελευταία Ενημέρωση: 13:44

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Μπορεί η αγορά αυτοκινήτου να απέχει από τη "χρυσή εποχή” του 2008 με τις περισσότερες από 267.200 πωλήσεις, όμως μοιάζει να έχει εγκαταλείψει τα χειρότερα. Τον Ιούλιο οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών οχημάτων αυξήθηκαν 21,5%, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2017, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), ενώ ο κύκλος εργασιών των εταιρειών εμπορίου αυτοκινήτου αυξήθηκε σε ποσοστό 15% το δεύτερο τρίμηνο του 2018, έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2017, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

    Τον Αύγουστο οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν άνω του 50% (τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΕΑ θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες), συγκριτικά με τον Ιούλιο, ενώ το 2018 ο κλάδος αναμένεται να ξεπεράσει τις 100.000 πωλήσεις, βάσει όσων εκτιμούν παράγοντες του κλάδου.
     
    Ανάκαμψη
     
    Ύστερα από ευρύτατες αναδιατάξεις με κλείσιμο καταστημάτων, σύναψη συμφωνιών εξυγίανσης και βέβαια πτωχεύσεις εισαγωγικών εταιρειών και αντιπροσώπων, ο κλάδος αυτοκινήτου πατάει γκάζι. 
     
    Όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς, τα συνεχή ρεκόρ του τουρισμού, η εύθραυστη σταθεροποίηση της οικονομίας, οι δελεαστικές προσφορές των εταιρειών και η ύπαρξη υπολογίσιμης ζήτησης από νοικοκυριά τροφοδοτούν την αύξηση των πωλήσεων. 

    Δ.Πάτσιος: Ανεβαίνει η αγορά την τελευταία τετραετία

    Τις 100.000 θα ξεπεράσουν φέτος οι πωλήσεις, όπως εκτιμά ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΑΑ Δημήτρης Πάτσιος, ο οποίος αναφέρει στο Capital.gr η αγορά αυτοκινήτου έχει βελτιωθεί κατά 24% από την αρχή του έτους.

    "Είναι γεγονός, πως η έλευση νέων Οδηγιών/Κανονισμών της Ε.Ε., δημιουργεί ενίοτε κάποιες αυξήσεις ταξινομήσεων, καθώς οι διανομείς επιλέγουν ακόμη πιο δελεαστικές προσφορές. Εκτός αυτού, τον περασμένο Αύγουστο πραγματοποιήθηκαν ορισμένες ταξινομήσεις που ήταν σε εκκρεμότητα από τον Ιούλιο και για τους δύο αυτούς λόγους διαπιστώθηκε αύξηση ταξινομήσεων κατά +51,5%. Αύξηση που προφανώς δεν χαρακτηρίζει τη γενικότερη πορεία της αγοράς αυτοκινήτου, που πάντως έχει βελτιωθεί ουσιαστικά κατά +24% από την αρχή του έτους" αναφέρει.

    Και προσθέτει ότι:

    "Η αγορά βρίσκεται σε μια συνεχή πρόοδο την τελευταία τετραετία, καθώς το 2012-2013 είχε βρεθεί στα χαμηλά επίπεδα των 58.000 ταξινομήσεων ετησίως. Καθώς το 2018 η αγορά αναμένεται να "κλείσει" σε περίπου 105.000-110.000 μονάδες, ο κλάδος είναι συγκρατημένα αισιόδοξος, πως η πορεία σε μια ανάλογη του πληθυσμού αγορά είναι πλέον εφικτή μεσοπρόθεσμα.

    Ασφαλώς τα μεγέθη της δεκαετίας 2000-2009, όταν ο μέσος όρος ταξινομήσεων ήταν 270.000, δεν είναι δυνατό να αξιολογηθούν υπό τις παρούσες συνθήκες.

    Είναι όμως πολύ θετικό:

    1ον ότι τα δίκτυα πωλήσεων επίσημων εμπόρων παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες

    2ον  οι διανομείς συνεχίζουν τις εξαιρετικές προσφορές

    3ον  τα εργοστάσια διανύουν περίοδο πλούσιας γκάμας προϊόντων και κυριότερο

    4ον οι καταναλωτές όλο και περισσότερο αναγνωρίζουν ότι ένα καινούριο αυτοκίνητο, καταλήγει οικονομικό καθώς έχει εξαιρετικά χαμηλά κόστη χρήσης και η επενδυμένη αξία διατηρείται κατά τη μεταπώληση" καταλήγει.

    Μεγάλη συνεισφορά των εταιρικών πωλήσεων

    Μεγάλη συνεισφορά στη βελτίωση των επιδόσεων του κλάδου έχουν οι εταιρικές πωλήσεις, οι οποίες, κατά πληροφορίες, τον Αύγουστο ήταν ελαφρώς χαμηλότερες, σε σχέση με τις πωλήσεις λιανικής που ξεπέρασαν το 50% του συνόλου. Ενδεικτικά, η εταιρεία Hertz του ομίλου Βασιλάκη ολοκλήρωσε το 2017 επένδυση ύψους 110 εκατ. ευρώ για την αγορά 11.000 αυτοκινήτων, έχοντας καταγράψει αύξηση των συμβάσεων μακροχρόνιας μίσθωσης με εταιρικούς πελάτες κατά 3.700 αυτοκίνητα. 
     
    Βέβαια, τα στελέχη του κλάδου έχουν το βλέμμα τους στραμμένο στην αύξηση των πελατών λιανικής, καθώς οι πωλήσεις προς τις εταιρείες βραχυχρόνιας/μακροχρόνιας μίσθωσης και rent a car είναι σε τιμές χονδρικής και με μικρό περιθώριο κέρδους.  
     
    "Η αύξηση των πωλήσεων είναι πραγματικότητα. Ωστόσο, το ζητούμενο είναι η αύξηση του αριθμού των πωληθέντων αυτοκινήτων να οδηγεί σε βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων των εταιρειών του κλάδου, ο οποίος εξακολουθεί να παραμένει συμπιεσμένος” αναφέρει στο Capital.gr ο Πάνος Ισμαήλος, μέλος του δ.σ. της Α.Ισμαήλος Α.Ε., αντιπροσώπου της Mercedes-Benz στην Ελλάδα.


     
    Κυρίαρχο χαρακτηριστικό της αγοράς είναι η (εύλογη) προτίμηση των καταναλωτών σε φθηνότερα αυτοκίνητα, με την αύξηση της ζήτησης από νοικοκυριά να είναι σε απόλυτη συνάρτηση με τη σταθεροποίηση της οικονομίας και τη βελτίωση των θεμελιωδών μεγεθών της. Όπως εξάλλου, αναφέρουν οι οικονομολόγοι, η αύξηση του ΑΕΠ συμπαρασύρει ανοδικά τις πωλήσεις αυτοκινήτων και οδηγεί σε ενίσχυση της κυκλοφορίας στους δρόμους. 

    Με άλλα λόγια, η επιβράδυνση του ρυθμού ανόδου του ΑΕΠ που διαμορφώθηκε στο 1,8%, σε ετήσια βάση, στο δεύτερο τρίμηνο του 2018, έναντι 2,5% το πρώτο τρίμηνο, σημαίνει ότι η αγορά αυτοκινήτου θα χρειαστεί πολλά ακόμη χρόνια για να βρεθεί στο σημείο που ήταν πριν από δέκα χρόνια. 
     
    Όσον αφορά τα μοντέλα που βρίσκονται στην κορυφή των πωλήσεων, τον Ιούλιο την πρώτη θέση κατέλαβε η Volkswagen (11,7%), θέση που διατηρεί, κατά πληροφορίες, και τον μήνα Αύγουστο. Την δεκάδα συμπληρώνουν οι Toyota (9,5%),  Peugeot, Nissan, Fiat, Opel, Suzuki, Hyundai, Citroen και Renault. Ας σημειωθεί εν παρόδω, ότι τον Ιούλιο ταξινομήθηκαν 12 Jaguar, 8 Porsche και 2 Maserati.
     
    Επέστρεψε το κυκλοφοριακό έμφραγμα
     
    Με τα καινούργια αυτοκίνητα να αυξάνονται, η κυκλοφοριακή συμφόρηση γίνεται ολοένα και πιο συχνή. Οι συγκοινωνιολόγοι λαμβάνουν υπόψη τα οχηματοχιλιόμετρα, δηλαδή την κίνηση ενός οχήματος για ένα χιλιόμετρο, για να καταλήξουν σε ασφαλή συμπεράσματα. 
     
    Για παράδειγμα, στην Αττική Οδό, όπου τα μεγέθη είναι απόλυτα συγκρίσιμα, σε αντίθεση με τους νέους αυτοκινητόδρομους που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα, το πρώτο εξάμηνο του 2017 τα διανυθέντα οχηματοχιλιόμετρα ήταν 636 εκατ., έχοντας αυξηθεί σε περισσότερα από 665 εκατ. ευρώ (+4,6%) το αντίστοιχο διάστημα του 2018.
     
    "Η σύγκριση του πρώτου εξαμήνου του 2018 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017 δείχνει αύξηση της κυκλοφορίας σε οχηματοχιλιόμετρα σε όλους τους δρόμους του δικτύου της Hellastron.  Βέβαια επειδή μιλάμε για οχηματοχιλιόμετρα οφείλουμε να λάβουμε υπόψη μας ότι τα χιλιόμετρα έχουν αυξηθεί με το συνολικό μήκος του δικτύου μας ανέρχεται σε 2.133,2 χλμ για όλη τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2018, ενώ το 2017 επειδή τα έργα ήταν σε εξέλιξη, το μήκος του δικτύου ανερχόταν σε 1.842,8 χλμ κατά το πρώτο τρίμηνο και σε 1.912,3 χλμ. κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2017” εξηγεί ο Βασίλης Χαλκιάς, πρόεδρος της Hellastron όπου συμμετέχουν όλοι οι αυτοκινητόδρομοι με διόδια.

                                  Οχηματοχιλιόμετρα 1ου εξαμήνου  2018

    kykloforia
     Πηγή: Hellastron
     

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων