Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 17-Ιουλ-2018 17:15

    4.000 επιχειρήσεις καλούνται να κατοχυρώσουν το brand name "Μακεδονία"

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    4.000 επιχειρήσεις καλούνται να κατοχυρώσουν το brand name "Μακεδονία"

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Είναι γνωστό ότι στο πλαίσιο της συμφωνίας των Πρεσπών, προβλέπεται η δημιουργία επιτροπής που θα εξετάσει ζητήματα που άπτονται των εταιρικών ταυτοτήτων και του brand name εταιρειών που χρησιμοποιούν τον όρο "Μακεδονία" τόσο από την Ελλάδα όσο και από τη γειτονική χώρα. 

    Η συγκεκριμένη πρόβλεψη ωστόσο δεν καλύπτει τα κενά και την ολιγωρία που έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια από πλευράς ελληνικών επιχειρήσεων, οι οποίες παράλληλα με τη διμερή επιτροπή, καλούνται να κάνουν αγώνα δρόμου προκειμένου να διαφυλάξουν το brand name τους. Όπως αποκάλυψε σήμερα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος Αθ. Σαββάκης, στο πλαίσιο συνάντησης με εκπροσώπους του Tύπου, οι περίπου 4.000 επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τον όρο Μακεδονία είτε στην εταιρική τους ταυτότητα είτε σε προϊόντα τους θα πρέπει μέχρις ότου ξεκινήσει η διαδικασία της επιτροπής να κινηθούν άμεσα και να κατοχυρώσουν διεθνώς την επωνυμία τους. 

    Είναι χαρακτηριστικό ότι όπως είπε ο κ. Σαββάκης, καμία ελληνική εταιρεία δεν έχει κατοχυρώσει το μακεδονικό brand name στον μεγαλύτερο οργανισμό στον κόσμο στη Γενεύη, όταν αυτό έχει γίνει από 2 Σκοπιανές επιχειρήσεις, ενώ στο ευρωπαϊκό μητρώο στο Αλικάντε έχουν καταχωριστεί μόλις 24 ελληνικές εταιρείες που χρησιμοποιούν την ονομασία προέλευσης ή την επωνυμία Μακεδονία. 

    Οι επιχειρήσεις αυτές θα κληθούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη καθώς η κατοχύρωση κοστίζει 2 χιλιάδες ευρώ στο Αλικάντε και τέσσερις φορές περισσότερο στη Γενεύη. Γι' αυτό άλλωστε αρκετές εταιρείες είχαν μέχρι σήμερα ολιγωρήσει ή απλά είχαν περιοριστεί στην κατοχύρωση της ονομασίας τους ή των προϊόντων τους σε μεμονωμένες αγορές όπου δραστηριοποιούνται. 

    Επί της ουσίας της συμφωνίας των Πρεσπών, πάντως ο κ. Σαββάκης απέφυγε να τοποθετηθεί και περιορίστηκε να τονίσει ότι η θέση του ΣΒΒΕ είναι ότι σε καθαρά επιχειρηματικό επίπεδο ήταν ανάγκη να υπάρξει λύση του Σκοπιανού, καθώς η εκκρεμότητα είχε κοστίσει στις επιχειρήσεις της Β. Ελλάδος. Έφερε μάλιστα ως παράδειγμα τόσο τα ΕΛΠΕ και τον αγωγό που έχει περάσει σε αχρηστία ενώ η ελληνική εταιρεία θα μπορούσε να έχει πολύ μεγαλύτερη διείσδυση στην εκεί αγορά, όσο και άλλες εταιρείες τροφίμων που αναγκάζονται να εξάγουν προϊόντα κυρίως τρόφιμα, στη γειτονική χώρα ως ... αλβανικά. 

    Κοινωνικός εταίρος

    Πάντως η συμφωνία για το Σκοπιανό δεν ήταν το μόνο θέμα της συζήτησης του κ. Σαββάκη με τους δημοσιογράφους, καθώς ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ σχολίασε την ανάδειξη του συνδέσμου των βιομηχανιών της βορείου Ελλάδος ως κοινωνικού εταίρου. Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα το οποίο ικανοποιήθηκε πέρυσι το φθινόπωρο από τον πρωθυπουργό και δεν συνδέεται με οποιαδήποτε άλλη τοποθέτηση του συνδέσμου, ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ.

    Ο ίδιος απέδωσε το αίτημα του συνδέσμου που κατατέθηκε για πρώτη φορά επισήμως το 2015 επί προεδρίας Μυλωνά σε δύο κυρίως λόγους: ο πρώτος αφορά στο ότι μέχρι πρόσφατα, σύμφωνα με τον κ. Σαββάκη, η βιομηχανία δεν αποτελούσε προτεραιότητα για τον ΣΕΒ. Τα τελευταία χρόνια έγινε μια στροφή και είναι θετικό το ότι βάζουν πλέον ψηλά στην ατζέντα τη βιομηχανία, είπε προσθέτοντας ωστόσο ότι ένα κομμάτι της εξειδίκευσης δεν καλύπτεται. Ο κ. Σαββάκης, επανέλαβε συχνά ότι ο ΣΒΒΕ είναι καθαρά βιομηχανικός σύνδεσμος στον οποίο αυξημένα δικαιώματα έχουν μόνο οι μεταποιητικές επιχειρήσεις, ενώ επικαλέστηκε στοιχεία ότι τα 381 μέλη του ΣΒΒΕ αντιπροσωπεύουν το 12 με 15% του βιομηχανικού ΑΕΠ της χώρας.

    Ο δεύτερος λόγος για το αίτημα του ΣΒΒΕ που σύμφωνα με τον κ. Σαββάκη αποτελεί και την πρόστιθέμενη αξία του συνδέσμου είναι η περιφερειακή του διάσταση και το γεγονός ότι στο παρελθόν έχει αναδείξει θέματα και προβλήματα της παραγωγής στην περιφέρεια. Μάλιστα ο ίδιος ανέφερε ότι πρωτοβουλίες και προτάσεις του ΣΒΒΕ είχαν συγκεκριμένα αποτελέσματα σε αυτήν την κατεύθυνση όπως για οι ποσοστώσεις του αναπτυξιακού για την περιφέρεια αλλά και η δημιουργία υπηρεσίας εξυπηρέτησης των επιχειρήσεων στη Θεσσαλονίκη κλπ. 

    Ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ απέφυγε να μιλήσει για διάσταση απόψεων με τον ΣΕΒ και περιορίστηκε να σημειώσει ότι η παρουσία του συνδέσμου της Β. Ελλάδας στους κοινωνικούς εταίρους θα βοηθήσει στο να υπάρξει μεγαλύτερη πολυφωνία. 

    Ωστόσο ο ίδιος έδωσε το στίγμα διαφοροποίησης σε ζητήματα όπως ο κατώτατος μισθός, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι ο ΣΒΒΕ είναι υπέρ της αύξησής του, υπό τον όρο ότι θα υπάρξει μείωση του μη μισθολογικού κόστους. 

    Τέλος ερωτηθείς εάν η κυβέρνηση έχει κάνει κάτι περισσότερο για τις επιχειρήσεις της Β. Ελλάδος σε σχέση με τις προηγούμενες, τόνισε ότι κάθε κυβέρνηση είχε να αντιμετωπίσει διαφορετικές κρίσεις και προβλήματα, πρόσθεσε ωστόσο ότι τουλάχιστον επικοινωνιακά έχει δώσει μεγαλύτερη σημασία και υπήρχε πάντα ανοιχτός δίαυλος με τις επιχειρήσεις της Μακεδονίας. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων