13:48 05/12
Πολάκης για παρουσίαση βιβλίου Τσίπρα: "Δεν πήγα λόγω υψοφοβίας σε εξέδρες και θεωρεία"
"Εγώ θα μείνω ΣΥΡΙΖΑ", απάντησε σε ενδεχόμενο συμπόρευσης με τον Αλέξη Τσίπρα.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 15:45
"Παρά τις δυσκολίες, τα εμπόδια και τις τρικλοποδιές που ορισμένοι επιχειρούν να βάλουν στο δρόμο μας, είμαι αισιόδοξος ότι θα φτάσουμε στη συμφωνία και τη δανειακή στήριξη από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης που θα δώσει τέλος στην αβεβαιότητα" επισήμανε ο Αλέξης Τσίπρας κατά την διάρκεια της συνέντευξης Τύπου στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Όπως είπε ο πρωθυπουργός "κανείς δεν μπορεί να κρυφτεί, ούτε οι προθέσεις των εμπλεκόμενων δυνάμεων σε αυτή τη διαδικασία. Όσοι έχουν κρυφό σκοπό να αναδιατάξουν την Ευρώπη θα διαψευστούν, δεν θα τούς δώσει η Ελλάδα την αφορμή".
"Θα διαψεύσουμε τις Κασσάνδρες και θα πετύχουμε την ανοικοδόμηση της χώρας δίνοντας τη μάχη και ανατρέποντας τα δίκτυα της διαπλοκής και της φοροδιαφυγής. Είναι στο χέρι μας πλέον να αλλάξουμε όλα όσα έφεραν τη χώρα μας σε αυτή την κατάσταση", πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τον Αλέξη Τσίπρα οι αλλαγές στις δύο παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων έγιναν σε συνθήκες εγκλωβισμού του ελληνικού δημοσίου, από τις υπάρχουσες συμβάσεις.
Ο πρωθυπουργός παρουσίασε τη στρατηγική της κυβέρνησης για τα μεγάλα δημόσια έργα και τις υποδομές, με τη διαφάνεια και την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας στο επίκεντρο της. Ανακοίνωσε ότι τις επόμενες πέντε μέρες θα δοθεί προς διαβούλευση σχέδιο νόμου που θα αλλάζει ολόκληρο το θεσμικό πλαίσιο παραγωγής δημοσίων έργων και το οποίο θα δίνει τη σφραγίδα της σημερινής κυβέρνησης. Στόχος του σχεδίου νόμου είναι να βάλει τάξη στα κακώς κείμενα και να αντιμετωπίσει τα δίκτυα της διαφθοράς που επεκτάθηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια και φορτώθηκαν όλα τα βάρη στους μισθωτούς και τους συνταξιούχους.
Οι τρεις άξονες του νομοσχεδίου είναι: α) η δημιουργία δομής στρατηγικού σχεδιασμού και δημοσίων υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό συστήνεται στο υπουργείο νέα Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού Δημοσίων Υποδομών, ενώ έχει ήδη συσταθεί στο πλαίσιο της κυβέρνησης επιτροπή συντονισμού ιδιωτικών και δημοσίων επενδύσεων. Β) θεσμικές αλλαγές δημοσίων υποδομών γ) αλλαγές στο σύστημα δημοπράτησης των δημόσιων έργων και εκτέλεσης των έργων. Όπως είπε ο πρωθυπουργός θα δημιουργηθεί κεντρικό σύστημα αδειοδοτήσεων, αλλά και καθορισμός σε όλα τα επίπεδα του δημόσιου τομέα των απαραίτητων προϋποθέσεων διαχείρισης των έργων. Οι επιτροπές δημοπράτησης θα ορίζονται με ηλεκτρονική κλήρωση.
Ο κ. Τσίπρας είπε ότι χωρίς μεγάλα λόγια και φαντασιώσεις απόδρασης από την πραγματικότητα, αλλά με αποφασιστικότητα και με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό "θα καταφέρουμε το επόμενο διάστημα να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για να βγούμε από την κρίση αναπτύσσοντας τις παραγωγικές μας δυνάμεις και μειώνοντας τα βάρη των συμφωνιών, με στόχο να συντάξουμε έναν νέο κώδικα αξιών που ζητά η ελληνική κοινωνία και που μέχρι σήμερα αρνούνταν οι δυνάμεις της συντήρησης και των συμφερόντων".
Στο μεταξύ, αίσθηση προκάλεσε ένα σχόλιο του Πρωθυπουργού τη "σύνθεση" της κυβέρνησης, το οποίο εξέλαβαν πολλοί ως "καρφί" στον Γ. Βαρουφάκη: "Το θετικό είναι ότι η κυβέρνηση έχει πολλούς μηχανικούς. Από οικονομολόγους καήκαμε..."
Χ. Σπίρτζης: Aναλογικές ανά χλμ. οι χρεώσεις διοδίων
Αναλογικές ανά χλμ. χρεώσεις στα διόδια των εθνικών οδών ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.
Ο Χρ. Σπίρτζης ενημέρωσε πως συμφωνήθηκαν αλλαγές σε 2 από τις 5 συμβάσεις, στις παραχωρήσεις στην Ιονία Οδό και τον Ε-65 τόνισε πως ξεκινούν εκ νέοι οι διαπραγματεύσεις σε μεγάλα έργα.
Γ. Σταθάκης: Αλλάζει η στόχευση στην υλοποίηση των δημόσιων έργων
Το αναπτυξιακό μοντέλο που διαμορφώνει η κυβέρνηση επιβάλλει την αλλαγή της στόχευσης και υλοποίησης των δημοσίων έργων με γοργά βήματα, όπως ανέφερε ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Σταθάκης ανέφερε: "είμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο που έχει κλείσει ένας μεγάλος κύκλος κατά τον οποίο κάποιοι υπέθεσαν ότι η ανάπτυξη της χώρας θα ήταν συνδεδεμένη με μεγάλα έργα που θα εκτελούνταν με παραχωρήσεις και αυτός ο κύκλος έκλεισε με την ένταση και έκταση της πολιτικής κρίσης. Πλέον οι πολιτικές αλλαγές ζητούν η ανάπτυξη, να έχει ως επίκεντρό της την παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας, με περιβαλλοντική προστασία και κοινωνική δομή που θα ανοίγει δρόμους για μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή και έτσι θα είναι ο προσανατολισμός των δημόσιων έργων στο μέλλον, με αυτή τη νέα δυναμική, αναπόφευκτα θα αλλάξει και η στόχευση των έργων".
Όπως είπε ο υπουργός θα αλλάξει η στόχευση και θα δοθεί έμφαση πολύ περισσότερο σε μεσαία και μικρά έργα από τα μεγάλα που προτιμούνταν στο παρελθόν, θα αλλάξει ο τρόπος σχεδιασμού και εκτέλεσης των έργων με τεράστιες αλλαγές που είναι αναγκαίες - και όπως σημείωσε ο ίδιος - ήδη γίνονται τα πρώτα σημαντικά μεγάλα βήματα ενώ θα είναι και πολύ διαφορετικός τρόπος που θα προσδένονται τα έργα στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.