00:01 24/10
Τεχνητή νοημοσύνη και πρόληψη: Τι περιμένουμε
Από την ανάλυση δεδομένων έως την πρόβλεψη κινδύνου για πολλές ασθένειες.
Γράφει η Βίκυ Κουρλιμπίνη
Ο κανόνας για να είναι πραγματικά ασφαλές το παιδί μέσα στο αυτοκίνητο είναι απλός: Κάθε φορά που μπαίνουμε στο αυτοκίνητο φοράμε ζώνη ασφαλείας (και όχι μόνο το παιδί αλλά και οι ενήλικες, ώστε να λειτουργούμε ως παράδειγμα μίμησης για το μικρό παιδί). Σας φαίνεται υπερβολικό να επιμείνετε να φορέσει το παιδί ζώνη ασφαλείας για απόσταση μερικών τετραγώνων; Οι στατιστικές θα σας αλλάξουν γνώμη: Σε ποσοστό 40% τα ατυχήματα με αυτοκίνητο συμβαίνουν σε απόσταση 3 χιλιομέτρων από το σπίτι μας. Κι ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι πως όταν ξεκινάμε και όταν πλησιάζουμε στο σπίτι μας, χαλαρώνουμε την προσοχή και μειώνεται η εγρήγορσή μας στο δρόμο.
Ποτέ το παιδί χωρίς ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητο
Από το 2006 η χρήση της ζώνης ασφαλείας είναι υποχρεωτική σε όλη την ΕΕ για όλα τα οχήματα. Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τόσο οι οδηγοί όσο και οι επιβάτες οφείλουν να φορούν ζώνη ασφαλείας σε κάθε κάθισμα στο οποίο αυτή υπάρχει.
Σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΕ για την ασφάλεια των του παιδιού στο αυτοκίνητο:
• Τα παιδιά που έχουν ύψος κάτω του 1,35 μ., ή ταξιδεύουν με αυτοκίνητο/φορτηγό που διαθέτει εξοπλισμό ασφαλείας (π.χ. παιδικό καρεκλάκι), πρέπει να χρησιμοποιούν σύστημα ασφαλείας εγκεκριμένο για το ύψος τους.
• Τα ψηλότερα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιούν τη ζώνη ασφαλείας για ενηλίκους.
• Για να είναι ασφαλής η χρήση της ζώνης ασφαλείας στα παιδιά, η επάνω πλευρά της θα πρέπει να φτάνει στο στέρνο ανάμεσα στο στήθος. Διαφορετικά είναι απαραίτητη χρήση ανυψωτικού καθίσματος που θα φέρει το παιδί στο κατάλληλο ύψος για να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια η ζώνη.
"Έχω αερόσακους. Είναι απαραίτητη η ζώνη;”
Οι αερόσακοι δεν αποτελούν υποκατάστατο της ζώνης ασφαλείας. Αναφορικά με τη ζώνη και την ασφάλεια, όταν υπάρχουν αερόσακοι η χρήση της είναι ακόμη πιο απαραίτητη όταν το αυτοκίνητο διαθέτει αερόσακους καθώς προλαμβάνει σοβαρούς τραυματισμούς από την πρόσκρουση του αερόσακου στο στέρνο και το κεφάλι.
Η δεύτερη σημαντικότερη αιτία θανάτου
Η μη χρήση ζώνης ασφαλείας αποτελεί τη δεύτερη σημαντικότερη αιτία θανάτου στα τροχαία ατυχήματα, μετά την ανάπτυξη ταχύτητας. Είναι δε σημαντικότερη αιτία και από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Σχετική μελέτη που έγινε κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η εφαρμογή μέτρων υπέρ της χρήσης της ζώνης ασφαλείας θα μπορούσε να σώζει στην ΕΕ μέχρι και 7.300 ζωές τον χρόνο.
Από την ανάλυση δεδομένων έως την πρόβλεψη κινδύνου για πολλές ασθένειες.
Γράφει η Βίκυ Κουρλιμπίνη
Πώς "εκπαιδεύουν" το ανοσοποιητικό να πολεμά τους όγκους.
Νέα έρευνα υποδηλώνει ότι η συνεργασία με την ΤΝ μπορεί να έχει ένα κρυφό κόστος.
Γράφει o Teddy Rosenbluth
Καθώς διανύουμε τον Οκτώβριο, τον Μήνα Πρόληψης και Ευαισθητοποίησης για τον Καρκίνο του Μαστού, η VML και η WPP Media ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία, δημιουργώντας μια...
1 στους 8 έχει κάνει έστω και μια φορά χρήση κάποιας παράνομης ουσίας.
Τα βλαστοκύτταρα καταπολεμούν τις ασθένειες εκ των έσω. Αλλά δεν είναι όλες οι θεραπείες ίδιες.
Γράφει η Mohana Ravindranath
Η τελική απόφαση θα ληφθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά την επιστημονική γνωμοδότηση.
Ξεκινούν οι κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους.
Σημαντική ώθηση πήρε τον περασμένο Σεπτέμβριο η ελληνική αγορά αυτοκινήτου.
Τι έδειξε μελέτη του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ.
Μόλις 6 στις 10 αξονικές τομογραφίες είναι πραγματικά αναγκαίες.
Κάθε πότε μπορεί να συνταγογραφείται κάθε είδος εξέτασης.
Ο ρόλος του εντερικού μικροβιώματος στη ρύθμιση της πέψης, του ανοσοποιητικού, του μεταβολισμού.
Πριν από λίγο καιρό παρουσιάστηκε η "εφεύρεση της χρονιάς" για το 2025 όσον αφορά τα αυτοκίνητα και σε μερικές εβδομάδες θα παρουσιαστεί και το αυτοκίνητο που θα την ενσωματώσει.
Η Δρ. Wynne Armand, γιατρός πρωτοβάθμιας φροντίδας στο Mass General Brigham του Harvard, προτείνει έναν διαφορετικό δρόμο,
Στο σημείο του ατυχήματος έσπευσαν δυνάμεις της Τροχαίας Καστοριάς.