Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 08-Μαϊ-2006 00:00

    Η Hochtief αγοράζει μεγάλη κατασκευαστική στην Ελλάδα!

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κωνσταντίνου Λάμπρου

    Κίνηση – ματ με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της στην ελληνική κατασκευαστική αγορά επιδιώκει η γερμανική Hochtief, γνωστή από την ανάληψη του έργου κατασκευής και εκμετάλλευσης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στα Σπάτα.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, ο γερμανικός όμιλος επιθυμεί να αποκτήσει τον πλειοψηφικό έλεγχο σε «έτοιμη» υγιή εταιρεία, η οποία θα διαθέτει χαρτοφυλάκιο έργων και πραγματικά περιουσιακά στοιχεία.

    Κατά συνέπεια, λίγες θα πρέπει να θεωρούνται οι πιθανότητες εμπλοκής των Γερμανών στη σεναριολογία που συνοδεύει αρκετές εταιρείες από το χώρο των κατασκευών που αναζητούν «στρατηγικούς επενδυτές». Ωστόσο, αν δεν υπάρξει κάτι καλύτερο, τίποτα δεν θα πρέπει να αποκλειστεί.

    Στόχος της Hochtief είναι να ενισχύσει την παρεμβατικότητά της στα ελληνικά κατασκευαστικά δρώμενα, καθώς μέσα στα επόμενα χρόνια θα «μοιραστούν» στη χώρα μας δημόσια έργα, αλλά και συμβάσεις παραχώρησης συνολικής κατασκευαστικής αξίας της τάξης των 14 δισ. ευρώ.

    Προφανώς, η διοίκηση του ομίλου θεωρεί ότι δεν έχει αποκτήσει ικανοποιητικό μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα και ότι για να πετύχει περισσότερα θα πρέπει να διαθέτει εταιρική δομή που θα γνωρίζει την ελληνική πραγματικότητα και τις «ιδιαιτερότητές» της.

    Κι αυτό γιατί η παρεμβατικότητα των Γερμανών σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι σαφώς μεγαλύτερη, όπως έχει φανεί σε αρκετές περιπτώσεις (π.χ. αεροδρόμιο Σπάτων, συγκρούσεις για τα μεγάλα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα).

    Αξίζει να αναφερθεί ότι κοινοπραξίες, στις οποίες η Hochtief έχει κυρίαρχο ρόλο, διεκδικούν μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα έργα - φιλέτα. Ήδη, η εταιρεία σε συνεργασία με τις Strabag - Bilfinger Berger - ΑΕΓΕΚ - Αθηνά - Lamda Development έχει αναδειχθεί προσωρινός μειοδότης στο έργο Μαλιακός – Κλειδί του ΠΑΘΕ, όπου αναμένεται το οριστικό πράσινο φως της Ε.Ε. για την υπογραφή σύμβασης, ενώ έχει προεπιλεγεί μέσω της ίδιας κοινοπραξίας και στα επίσης αυτοχρηματοδοτούμενα έργα «Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα» και «Αττικές Διαδρομές» (σ.σ. πρόκειται επί της ουσίας για μία δεύτερη Αττική Οδό). Το ίδιο σχήμα είχε προεπιλεγεί, αλλά τελικά δεν κατέθεσε προσφορά για το έργο της Ιόνιας Οδού.

    Η Hochtief είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος στην Ευρώπη με βάση τον συνολικό κύκλο εργασιών. Τα έσοδά της το 2005 προσέγγισαν τα 13,7 δισ. ευρώ. Πάντως, σχετικά μικρή ήταν η καθαρή κερδοφορία του ομίλου που την ίδια χρονιά διαμορφώθηκε στα 62,8 εκατ. ευρώ.

    Η εταιρεία διαθέτει παρουσία σε όλη την Ευρώπη, στη Βόρεια και Νότια Αμερική και στην Ασία.

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων