Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 18-Απρ-2008 09:43

    "Αποθαλασσώνουν" τα υδροπλάνα της AirSea Lines Rab Capital και Fidelity

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Φώτη Φωτεινού

    Έκανε την... έκπληξη το 2004, οπότε και εγκαινίασε πτήσεις με υδροπλάνα στην Ελλάδα. Μέχρι και υπουργοί (Εμπορικής Ναυτιλίας και Μεταφορών) πραγματοποίησαν πτήση με υδροπλάνο, ενώ πέρυσι ανακοινώθηκε η ίδρυση 33 υδατοδρομίων. «Τόνοι» μελανιού έχουν χυθεί για την AirSea Lines, η οποία αποτελεί μια εταιρεία –ουσιαστικά– άγνωστη στους περισσοτέρους.  

    Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι πίσω από την εταιρεία βρίσκονται δυο επενδυτικά funds, η Rab Capital με ποσοστό 17,16% και η Fidelity με ποσοστό 9,56%. 

    Μάλιστα, στον όμιλο των επενδυτών της AirSea Lines και δεύτερος μεγαλομέτοχος είναι ο Καναδός Thomas Grenville με ποσοστό 12,62%, ο οποίος ενασχολείται με την εξόρυξη διαμαντιών. 

    Οι μέτοχοι της AirSea Lines, έχοντας επενδύσει μέχρι σήμερα 20 εκατ. ευρώ, αν και διέβλεπαν γρήγορη κερδοφορία, διαπιστώνουν σήμερα τις δυσκολίες του εγχειρήματός τους.  

    H επένδυση κινδυνεύει με αφανισμό, καθώς η εταιρεία διαθέτει ακόμα δυο υδροπλάνα, τα οποία επιχειρούν μονάχα στο Ιόνιο, ενώ ακόμα δεν υπάρχουν διασφαλίσεις ότι θα επεκτείνει τη δραστηριότητά της στο Αιγαίο.  

    Γιατί απειλείται το εγχείρημα της AirSea Lines 

    Η AirSea Lines δημιούργησε μια νέα αγορά, ενώ μέχρι και το 2004 δεν υπήρχε νομοθετικό καθεστώς για τη λειτουργία αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας και καμία διακριτή αποσαφήνιση αρμοδιοτήτων μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων (ΥΠΑ- Λιμενικό).

    Τις πρώτες γενικές κατευθύνσεις για την ίδρυση αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας στην Ελλάδα έδωσε το νομοσχέδιο 3333/2005 («αδειοδότηση και λειτουργία αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας»). 

    Τον ίδιο χρόνο εκδόθηκε κοινή υπουργική απόφαση, η οποία έθετε ως όριο τη διεξαγωγή τριών πτήσεων την ημέρα ανά προορισμό.     

    Ο νόμος για τα υδροπλάνα (3333/05) παρέπεμπε τη ρύθμιση κρίσιμων θεμάτων (συχνότητα δρομολογίων, έγκριση για τη διενέργεια πτήσεων τσάρτερ ή διακομιδής ασθενών) σε Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα έπρεπε να εκδοθεί εντός έξι μηνών. 

    Ωστόσο, έχουν περάσει τρία χρόνια και το ΠΔ δεν έχει εκδοθεί ακόμα, εξαιτίας ενστάσεων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για την αποσαφήνιση θεσμικών ζητημάτων, όπως των απαιτούμενων κανόνων λειτουργίας και ασφάλειας των υδατοδρομίων, τις περιοχές κίνησης και ελιγμών των υδροπλάνων, καθώς και πληθώρας τελωνιακών και αστυνομικών διατάξεων.     

    Πληροφορίες, προερχόμενες από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, κάνουν λόγο ότι το ΠΔ βρίσκεται σε τελική φάση επεξεργασίας, κάτι το οποίο αναμένουν διακαώς οι εταιρείες του κλάδου προκειμένου να αυξήσουν σημαντικά τις συχνότητες των πτήσεών τους, διότι σε αντίθετη περίπτωση απειλείται η βιωσιμότητά τους.  

    Επιθυμία για τη δημιουργία βάσης στον Φλοίσβο

    Η AirSea Lines πραγματοποίησε την πρώτη πτήση στην Ελλάδα στις 28 Αυγούστου του 2004, έχοντας μεταφέρει έως σήμερα, με τα δυο υδροπλάνα που διαθέτει, 170.000 επιβάτες, πραγματοποιώντας 17.000 πτήσεις. 

    Έπειτα από την περσινή αποτυχημένη προσπάθεια να επιχειρήσει στο Αιγαίο, η εταιρεία διεξάγει πτήσεις μόνο στο Ιόνιο, την Πάτρα και τα Ιωάννινα. 

    Το «πείραμα» του Αιγαίου έληξε άδοξα, έπειτα από την προσφυγή που κατέθεσαν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές, καθώς η AirSea εγκαινίασε πτήσεις από το Λαύριο στην Πάρο και την Κάλυμνο, νησιά που κατατάσσονται στις άγονες γραμμές.  

    Το δεύτερο πλήγμα που δέχτηκε η εταιρεία είχε να κάνει με την ακαταλληλότητα του υδατοδρομίου στο Λαύριο. 

    Ο αδειοδοτημένος διάδρομος προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης βρίσκεται έξω από το λιμένα Λαυρίου, με αποτέλεσμα πολλές πτήσεις να ακυρωθούν την τελευταία στιγμή λόγω κυματισμού (τα υδροπλάνα χρειάζονται διάδρομο 80-120 μέτρων για να επιχειρήσουν).   

    Εάν η εταιρεία δεν λάβει άδεια για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο Φλοίσβο ή το ΣΕΦ, τότε πρόκειται να αναστείλει τις τακτικές πτήσεις που έχει προγραμματίσει, το προσεχές καλοκαίρι, σε νησιά του Αιγαίου. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων