Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 05-Δεκ-2018 08:13

    Η Black Friday δεν έφερε την άνοιξη στο λιανεμπόριο

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Η Black Friday δεν έφερε την άνοιξη στο λιανεμπόριο

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Ένας στους δύο καταναλωτές (σ.σ. ποσοστό 48%) δήλωσε πως δεν σκοπεύει να αγοράσει προϊόντα την επόμενη χρονιά που θα πραγματοποιηθεί Black Friday στην Ελλάδα, ενώ υψηλό είναι το ποσοστό, 36%, όσων απάντησαν σε έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ Marlab του Πανεπιστημίου Μακεδονία, ότι δεν γνωρίζει ακόμη τι θα κάνει. Σε ό,τι αφορά την αγοραστική συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της φετινής Black Friday, μόλις 3 στους 10 καταναλωτές, που συμμετείχαν στην έρευνα, ανέφερε πως πραγματοποίησε αγορές τη Black Friday.

    Τάση που έρχεται να επιβεβαιώσει πως ο θεσμός της Black Friday, η οποία στην Ελλάδα διαρκεί μία εβδομάδα, έχει αρχίσει να ξεθωριάζει. Κάτι που επιβεβαιώνεται εμμέσως πλην σαφώς και από την έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ για τον Νοέμβριο. Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στο λιανικό εμπόριο σημείωσε περαιτέρω πτώση τον Νοέμβριο σε σχέση με τον Οκτώβριο, φθάνοντας στις 104,6 (από 107,7) μονάδες.

    Την ίδια ώρα υποχώρησε στο 44% (από 48%) το ποσοστό των επιχειρήσεων που δήλωσε αυξημένες πωλήσεις, ενώ ποσοστό 31% που ανέφερε πτώση πωλήσεων. Η αρνητική αυτή εξέλιξη συνεπικουρείται και από τη διόγκωση των αποθεμάτων (+5 από -1 μόν.), ενώ στις προβλέψεις για την εξέλιξη των πωλήσεων το επόμενο τρίμηνο καταγράφεται σταθερότητα (στις +26 μόν. το σχετικό ισοζύγιο).

    Στους επιμέρους κλάδους του λιανικού εμπορίου οι επιχειρηματικές προσδοκίες στα Πολυκαταστήματα βελτιώθηκαν μεν τον Νοέμβριο, -σ.σ. ο δείκτης κινήθηκε στις 98 (από 94,3) μονάδες-, ωστόσο από τα επιμέρους στοιχεία προκύπτει πως ο θετικός δείκτης τρεχουσών πωλήσεων έχασε σημαντικό έδαφος (στις +23 από +40 μόν. το σχετικό ισοζύγιο), αν και οι προβλέψεις για τις πωλήσεις της επόμενης περιόδου βελτιώνονται (+21 από +15 μον. το ισοζύγιο) κάτι που οφείλεται εν πολλοίς στις γιορτές των Χριστουγέννων και στις χειμερινές εκπτώσεις που έπονται.

    Ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στα Τρόφιμα – Ποτά – Καπνός μειώθηκε τον Νοέμβριο στις 83,1 (από 91,2) μονάδες. Οι αρνητικές εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις αμβλύνονται, με το σχετικό δείκτη των -18 μονάδων να κερδίζει 12 μονάδες, ενώ αντίθετα οι αισιόδοξες προβλέψεις για τις πωλήσεις της επόμενης περιόδου περιορίζονται στις +4 από +32 μονάδες στο σχετικό ισοζύγιο. Στις εκτιμήσεις για τα αποθέματα, ο αντίστοιχος δείκτης υποδηλώνει κλιμάκωσή τους (+2 από -11 μον.), ενώ αποδυναμώνονται οι παραγγελίες προς προμηθευτές (+25 από +38 μον.).

    Στον κλάδο Υφάσματα – Ένδυση – Υπόδηση, ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών κινήθηκε ανοδικά φθάνοντας στις 89,1 (από 78,5) μονάδες, ωστόσο επιδεινώθηκαν αισθητά οι εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις (-44 από -30 μον.).

    Τέλος οριακή πτώση κατέγραψαν τον Νοέμβριο οι επιχειρηματικές προσδοκίες στα Είδη Οικιακού Εξοπλισμού, με τον σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις 89,2 (από 90,6) μονάδες, χαμηλότερα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (105,9 μον.). Το ισοζύγιο για τις τρέχουσες πωλήσεις βελτιώθηκε (στις -9 από -18 μον.), ενώ οι προβλέψεις για τις πωλήσεις της επόμενης περιόδου αποκλιμακώθηκαν (στις +5 από +15 μον.). 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων