Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 21-Σεπ-2018 07:42

    Σαφάρι της ΔΕΗ με 500 χιλιάδες ραβασάκια σε οφειλέτες

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Σαφάρι της ΔΕΗ με 500 χιλιάδες ραβασάκια σε οφειλέτες

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Από τα τέλη Ιουλίου - αρχές Αυγούστου έχει ξεκινήσει η ΔΕΗ την αποστολή επιστολών σε οφειλέτες όλων των κατηγοριών, καλώντας τους να αποπληρώσουν ή/και να διακανονίσουν τις ανεξόφλητες οφειλές τους. Σε πρώτη φάση εστάλησαν περίπου 300 χιλιάδες επιστολές, οι οποίες έφυγαν από το εκτυπωτικό κέντρο της επιχείρησης στο Μοσχάτο στις αρχές Αυγούστου. Ακολούθησε μία ακόμη αποστολή περίπου 200 χιλιάδων επιστολών που έφυγαν από τις αρχές του μήνα, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό στις 500 χιλιάδες.

    Να σημειωθεί ότι οι επιστολές της ΔΕΗ, αποτελούν ξεχωριστή πρωτοβουλία, η οποία έχει ξεκινήσει εσωτερικά από τη Γενική Διεύθυνση Εμπορίας και έχουν συνταχθεί από τις νομικές υπηρεσίες και τους δικηγόρους της ΔΕΗ. Οι επιστολές εστάλησαν σε πελάτες της ΔΕΗ που έχουν απλήρωτους τουλάχιστον 2 εκκαθαριστικούς λογαριασμούς, όπως άλλωστε προβλέπεται και από τη νομοθεσία. 

    Μέσω των επιστολών οι πελάτες καλούνται να διακανονίσουν τις οφειλές τους, κατ᾽ ανώτατο όριο σε 24 δόσεις. Ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι πλέον οι υπάλληλοι που χειρίζονται τις υποθέσεις έχουν την πλήρη εικόνα και το ιστορικό του κάθε πελάτη και γνωρίζουν εάν στον παρελθόν έχει αθετήσει παλαιότερους διακανονισμούς.

    Παράλληλα με τις επιστολές της ΔΕΗ, τρέχει και η προσπάθεια του ειδικού συμβούλου για τις ανεξόφλητες οφειλές της περίφημης Qualco, η οποία κάνει collections μέσω τηλεφωνικού κέντρου. 

    Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι μετά την πρόσληψη του συμβούλου, καταβάλλεται προσπάθεια να αλλάξει συνολικά η προσέγγιση και η κουλτούρα της ΔΕΗ γύρω από το θέμα των ανεξόφλητων οφειλών, που αυτή τη στιγμή αποτελεί το υπ᾽ αριθμό ένα πρόβλημα για την επιχείρηση. 

    Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ανεξόφλητες οφειλές αποτέλεσαν ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στη διαπραγμάτευση της ΔΕΗ με τις τράπεζες για την αναχρηματοδότηση του δανεισμού της επιχείρησης, ενώ και οι πιστοληπτικοί οίκοι έχουν θέσει ως έναν από τους βασικούς όρους για την αναβάθμιση της ΔΕΗ, τη βελτίωση των επιδόσεων στο κομμάτι των ανεξόφλητων οφειλών. 

    Σύμφωνα μάλιστα με το επιχειρησιακό πλάνο που παρουσίασε η ΔΕΗ, προβλέπονται συγκεκριμένες κινήσεις, καθώς με βάση τα τελευταία στοιχεία οι οφειλές πελατών είχαν φτάσει στα τέλη του 2017 στα 3,521 δισ. ευρώ (με τη ΔΕΗ να έχει πάρει προβλέψεις για 2,8 δισ. το ίδιο διάστημα).

    Μάλιστα ο σύμβουλος της ΔΕΗ (McKinsey) θεωρεί ότι είναι εφικτό μέσα από συγκεκριμένες κινήσεις να εισπραχθεί ένα ποσό της τάξης των 690 εκατ. ευρώ έως 1 δισ. ευρώ. Οι ενδεικτικές δράσεις που προτείνονται για τη γάγγραινα των ανεξόφλητων οφειλών είναι:

    Πρώτον για τις οφειλές ύψους 301 εκατ. ευρώ φορέων του δημοσίου προτείνεται η υιοθέτηση ολιστικής προσέγγισης η οποία μπορεί να αποδώσει έσοδα της τάξης των 180 έως 220 εκατ. ευρώ.

    Δεύτερον για την υψηλή τάση και τις οφειλές ύψους 396 εκατ. ευρώ προτείνεται να υιοθετηθεί πιο αυστηρή προσέγγιση για τους διακανονισμούς των μεγάλων οφειλετών (Λάρκο) που μπορεί να αποδώσει έσοδα της τάξης των 20 έως 40 εκατ. ευρώ.

    Τρίτον για τους ανενεργούς οφειλέτες της μέσης και χαμηλής τάσης που οφείλουν 815 εκατ. ευρώ στη ΔΕΗ προτείνεται να ξεκινήσουν αποκοπές ακόμη και εάν έχουν μετακινηθεί σε άλλους προμηθευτές. Το μέτρο θα μπορούσε να αποδώσει 35 έως 75 εκατ. ευρώ

    Τέταρτον για τους ενεργούς πελάτες που οφείλουν λογαριασμούς στη ΔΕΗ προτείνονται:

    α) για τους οφειλέτες με διακανονισμό που οφείλουν περί τα 472 εκατ. ευρώ, τηλεφωνικές κλήσεις, περιορισμοί στους διακανονισμούς και απειλές για διακοπή της παροχής

    β) για τους μη διακανονισμένους οφειλέτες, με οφειλές άνω των 5 χιλιάδων ευρώ τηλεφωνικές κλήσεις από τα υποκαταστήματα και κατ´ιδίαν επαφές, ενώ για τους μικρότερους οφειλέτες τηλεφωνικές κλήσεις από το τηλεφωνικό κέντρο της ΔΕΗ κατά προτεραιότητα στους πελάτες εκείνους που με βάση το προφίλ τους είναι πιο πιθανό να ανακάμψουν και να αποπληρώσουν τις οφειλές τους. Οι οφειλές της συγκεκριμένης κατηγορίας πελατών φτάνουν το 1,101 δισ. ευρώ και εκτιμάται ότι μπορούν να ανακτηθούν από 75 έως 220 εκατ. ευρώ

    γ) για τις μη διακανονισμένες οφειλές της μέσης τάσης ύψους 98 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι με προσωπικά τηλεφωνήματα, και συναντήσεις των account manager μπορούν να εισπραχθούν περί τα 30 έως 50 εκατ. ευρώ. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων