Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 13-Αυγ-2018 07:59

    Οικιακή υπόθεση ο ελληνικός καφές

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Οικιακή υπόθεση ο ελληνικός καφές

    της Αλεξάνδρας Γκίτση
     
    Μπορεί ο freddo, ο espresso και ο στιγμιαίος καφές να αποτελούν τα πιο διαδεδομένα ροφήματα στην κατανάλωση εκτός σπιτιού, όταν μιλάμε όμως για την κατανάλωση στο σπίτι ο ελληνικός καφές διατηρεί τα σκήπτρα.

    Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία μέτρησης της κατανάλωσης και τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με αυτά, το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι πωλήσεις ελληνικού καφέ κατέγραψαν αύξηση 8% σε αξία με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να ξεπεράσουν τα 40 εκατ. ευρώ ενώ σε όγκο ενισχύθηκαν έστω και οριακά κατά 1%.

    Εν αντιθέσει με τον ελληνικό καφέ, οι πωλήσεις στιγμιαίου καφέ υποχώρησαν 4% σε όγκο και ενισχύθηκαν 1,5% σε αξία, οι πωλήσεις του καφέ φίλτρου αυξήθηκαν 6% σε αξία και 0,5% σε όγκο ενώ οι κάψουλες, μια κατηγορία σχετικά μικρή η οποία τζίραρε στο εξάμηνο 250.000 ευρώ, "είδε" τις πωλήσεις της να ενισχύονται 20% σε όγκο και 10% σε αξία.

    Το ενδιαφέρον της κατηγορίας είναι η πίστη των καταναλωτών στα επώνυμα brands. Με βάση τον όγκο πωλήσεων, market leader στην κατηγορία του ελληνικού καφέ με διαφορά, είναι το brand Παπαγάλος και ακολουθούν ο καφές Bravo, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ο καφές Ουζουνόγλου, Δάνδαλη, Rio Grande, Σμυρνέικο, Δρακούλη, κ.ά. 

    Στον στιγμιαίο καφέ market leader παραμένει ο Nescafe και ακολουθούν με μεγάλη απόσταση τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ο Douwe Egberts, Jacobs, Maxwell House, κ.ά.

    Στον καφέ φίλτρου την πρώτη θέση διατηρεί το brand Jacobs, στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, και ακολουθούν η Lavazza, ο Illy, ο La Meloise, ο Dimello, κ.ά. Στις κάψουλες, τα brands Nescafe Dolce Gusto, LOR, Tassimo, Illy, Jacobs και Lavazza μοιράζονται το μεγαλύτερο κομμάτι της εγχώριας πίτας. 

    Βέβαια η κατανάλωση καφέ μέσω των αλυσίδων σούπερ μάρκετ είναι "ψίχουλα”, μπροστά στον τζίρο που κάνουν οι καφετέριες, ο οποίος σε όρους λιανικής σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ. Πρόκειται για μια αγορά η οποία τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί ραγδαία. 

    Με βάση τις εκτιμήσεις της Statista, η ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση καφέ στην Ελλάδα αγγίζει τα 4,52 κιλά, ποσότητα με βάση την οποία η χώρα μας κατατάσσει στην 16η θέση ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης και την Βόρειας Αμερικής. Πρωταθλητές στην κατανάλωση καφέ, είναι οι Βορειοευρωπαίοι. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση στην Φινλανδία αγγίζει τα 10,35 κιλά, δηλαδή πάνω από δύο φορές περισσότερο από τις ποσότητες που καταναλώνουν οι Έλληνες. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκονται οι Ολλανδοί με 9,58 κιλά και οι Σουηδοί με 9,4 κιλά και ακολουθούν οι Δανοί με 8,16 κιλά και οι Νορβηγοί με 7,76 κιλά.
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων