Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 10-Μαρ-2018 09:04

    Πλώρη για έσοδα 3 δισ. από τη Γερμανία βάζει ο Τουρισμός

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Πλώρη για έσοδα 3 δισ. από τη Γερμανία βάζει ο Τουρισμός

    Της Βασιλικής Κουρλιμπίνη

    Με θετικά νέα στις αποσκευές τους αναφορικά με τη φετινή ζήτηση από τη γερμανική αγορά- η οποία αποτελεί τη σημαντικότερη πηγή τουριστών και εσόδων για τους ελληνικούς προορισμούς- και τις πωλήσεις που καταγράφουν οι tour operator του εξωτερικού σε επίπεδο προκρατήσεων, επιστρέφουν οι επιχειρηματίες του κλάδου από την τουριστική έκθεση του Βερολίνου ITB, τη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, που ξεκίνησε την Τετάρτη και ρίχνει αυλαία της Κυριακή.

    TUI, Thomas Cook, Alltours και Der Touristik σημειώνουν υψηλά ποσοστά προκρατήσεων για την Ελλάδα, κάνοντας από τώρα λόγο για μια πολύ καλή περίοδο για τον ελληνικό Τουρισμό.

    Επιχειρηματίες που συνομίλησαν με tour operator που δραστηριοποιούνται στη γερμανική αγορά αλλά και φορείς του Τουρισμού της χώρας, αναφέρουν εξάλλου πως φέτος ο αριθμός των Γερμανών τουριστών εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει  τα 4 εκατ., 300 χιλ. περίπου περισσότεροι σε σύγκριση με το 2017, που επίσης ήταν μια καλή χρονιά για τις γερμανικές αφίξεις.

    Το 2017 οι Γερμανοί επισκέπτες έφτασαν τα 3,7 εκατ., το 2016 τα 3,13 εκατ., το 2015 τα 2,81 και το 2014 τα 2,46 εκατ. Οι εισπράξεις από τη Γερμανία την περσινή χρονιά αυξήθηκαν κατά 32%, ξεπερνώντας τα 2,53 δισ. ευρώ σύμφωνα με στοιχεία της ΤτΕ, ενώ φέτος οι προβλέψεις λένε πως αν ο ρυθμός των πωλήσεων τουριστικών πακέτων συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό, οι εισπράξεις από τη Γερμανία πιθανότατα να αγγίξουν και τα 3 δισ.

    Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας της Τουριστικής Αγοράς (GfK) τα γερμανικά γραφεία ταξιδιών σημειώνουν αυτή τη στιγμή αύξηση των πωλήσεων για ελληνικούς προορισμούς σε σχέση με πέρυσι κοντά στο 40%. Το ποσοστό αυτό εντούτοις δεν θα είναι τόσο υψηλό και στη συνέχεια, όπως προβλέπουν παράγοντες που βρέθηκαν στην έκθεση και γνωρίζουν καλά τα τουριστικά δεδομένα, συμφωνούν εντούτοις πως η Ελλάδα θα κερδίσει διψήφιο ποσοστό αύξησης- κατά μέσο όρο κοντά στο 20%. Καλύτερη εικόνα για τις πωλήσεις θα υπάρχει προς το τέλος του μήνα και σαφώς πριν το άνοιγμα της σεζόν τον Απρίλιο, όταν θα ξεκινήσουν να λειτουργούν οι μονάδες στους περισσότερους νησιωτικούς προορισμούς.

    Εντούτοις ο ανταγωνισμός με τις υπόλοιπες χώρες της Μεσογείου είναι ιδιαίτερα σκληρός. Στην έκθεση ITB, όπως υπογραμμίζουν φορείς του τουριστικού κλάδου, το come back της Τουρκίας στην ζήτηση έγινε ιδιαίτερα αισθητό, ενώ δυναμική ήταν η παρουσία προορισμών του Μαρόκο, της Τυνησίας και της Αιγύπτου, που με τη σειρά τους διεκδικούσαν μερίδια αγοράς. Οι κρατήσεις για την Τουρκία διπλασιάστηκαν φέτος σε σχέση με πέρυσι και η Αίγυπτος σημειώνει μια αύξηση πάνω από 60%, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση στην προτίμηση των Γερμανών τουριστών μετά την Ισπανία, την Ελλάδα και την Τουρκία.

    Εξίσου σκληρός θα είναι και ο πόλεμος των τιμών, ειδικά μετά την ανάκαμψη της Τουρκίας. Οι τιμές των πακέτων είναι υψηλότερες σε σχέση με το 2017, αλλά μετά την πτώση του τουρκικού τουρισμού το 2016, δεν υπήρξαν πολλά περιθώρια ανόδου. Όπως όμως είχε μεταδώσει προ ημερών το Capital.gr, σύμφωνα με ανάλυση του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, η μάχη για την κατάκτηση των γερμανικών μεριδίων θα κορυφωθεί από το 2019, αλλά ο ελληνικός Τουρισμός θα ξεκινήσει με σοβαρό ανταγωνιστικό μειονέκτημα, λόγω της υψηλής φορολόγησης των τουριστικών υπηρεσιών (ΦΠΑ διανυκτέρευσης, εστίασης, κατάργηση των εκπτώσεων στα νησιά του Αιγίου, αλλά και το νέο τέλος στη διαμονή που επιβλήθηκε από φέτος).

    vicky.kourlibini@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων