Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 11-Ιουν-2016 14:08

    ΟΛΠ: Η κλιμάκωση αντιδράσεων και των προβλημάτων η επόμενη μέρα στο λιμάνι

    ΟΛΠ: Η κλιμάκωση αντιδράσεων και των προβλημάτων η επόμενη μέρα στο λιμάνι
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Για σήμερα τουλάχιστον ένα κρουαζιερόπλοιο το οποίο είχε προγραμματιστεί να φθάσει στο λιμάνι του Πειραιά θα κατευθυνθεί στο Λαύριο, την ίδια στιγμή που φαίνεται να κλιμακώνονται οι αντιδράσεις των απεργών εργαζομένων του ΟΛΠ απέναντι στην ιδιωτικοποίηση. Η κατάσταση υπάρχει κίνδυνος να ξεφύγει και ενδεικτική των ανησυχιών ήταν η εσπευσμένη έλευση στον Πειραιά για συζητήσεις με την ηγεσία του ΟΛΠ προκειμένου να βρεθούν λύσεις στα προβλήματα με τις προγραμματισμένες αφίξεις πλοίων του αντιπροέδρου της Holland America Bill Sharp.

    Η κατάσταση εκτιμάται ότι μπορεί να εκτροχιαστεί εφόσον γίνουν πραγματικότητα οι σκέψεις των απεργών να ανεβάσουν ακόμη περισσότερο τον τόνο της αντιπαράθεσης προχωρώντας ακόμη και σε καταλήψεις. Μια τέτοια καταστροφική εξέλιξη στη χρονική συγκυρία κορύφωσης της σεζόν της κρουαζιέρας θα μπορούσε να λύσει και το θέμα της "απεργιακής κόπωσης" που έχει ήδη αρχίσει να εμφανίζεται στους κύκλους των απεργών, που συνεχίζουν να είναι αποδέκτης της πολιτικής ανοχής – με ουσιαστικό αντίκτυπο αφού ακόμη και σήμερα δεν υπάρχει καμία νομική αντίδραση κατά της απεργίας – από τον αρμόδιο υπουργό.

    Η αδράνεια αυτή αλλά και τα συνεχιζόμενα προβλήματα έχουν οδηγήσει την ενεργοποίηση από πλευράς ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων των ρητρών "termination voyage” που επιτρέπουν σε περίπτωση απεργιακών κινητοποιήσεων να μεταφέρουν σε άλλα λιμάνια τα εμπορεύματά τους. Έτσι τα container που προορίζονταν για Θεσσαλονίκη ξεφορτώνονται στους προβλήτες 2 και 3 που διαχειρίζεται η ΣΕΠ, που λειτουργεί κανονικά, με αποτέλεσμα οι παραλήπτες οι παραλήπτες να επιβαρύνονται με τα επιπλέον μεταφορικά έξοδα μέχρι τον τελικό προορισμό.

    Χθες πάντως πραγματοποιήθηκε ένα ακόμη καθοριστικό βήμα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας και την ανάληψη του ελέγχου του λιμανιού από την Cosco με την έγκριση της σύμβασης παραχώρησης.

    Πλέον η συμφωνία οδεύει προς κύρωση από το κοινοβούλιο, ούτως ώστε η ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση της 30ης Ιουνίου να σημάνει και τυπικά την αλλαγή σελίδας, αφού ουσιαστικά οι χθεσινές αποφάσεις της ΓΣ δημιουργούν de facto ένα νέο στάτους με την αναβάθμιση του Αθανάσιου Λιάγκου σε εκτελεστικό αντιπρόεδρο (από αναπληρωτή διευθύνοντα) και την είσοδο στου ΔΣ του Σταύρου Χατζάκου. Ταυτόχρονα από χθες το ΔΣ αριθμεί δύο λιγότερα μέλη καθώς πλέον δε συμμετέχουν οι δύο εκπρόσωποι των εργαζομένων.

    Στο επίκεντρο της απεργίας αλλά του ενδιαφέροντος του αρμόδιου υπουργού συνεχίζει να βρίσκεται το θέμα των εργασιακών, ωστόσο κατά πληροφορίες η πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι από πλευράς κυβέρνησης για εφαρμογή σχεδίου μετατάξεων στο δημόσιο εμφανίζει αρκετά κενά και δε φαίνεται να πείθει τους απεργούς και κυρίως τους πιο σκληροπυρηνικούς συνδικαλιστές.

    Την ίδια στιγμή σύμφωνα με πληροφορίες οι διαπραγματεύσεις για το θέμα του κ. Δρίτσα με τον επενδυτή προσέκρουσαν στην αυτονόητη απάντησή του πως θα σεβαστεί το ελληνικό εργασιακό πλαίσιο όπως αυτό ισχύει για όλες τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, και τις προκλήσεις που δημιουργεί η ανάγκη εξορθολογισμού του τρόπου λειτουργίας της εταιρείας.

    Διαβάστε ακόμα:

    - Δρίτσας: Περιμένουμε μια κίνηση καλής θέλησης από του απεργούς λιμενεργάτες

    Θ. Δρίτσας: Μεμονωμένο περιστατικό ο τραυματισμός λιμενεργάτη από Βρετανούς ναύτες

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ