Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 24-Ιαν-2018 08:07

    Γ. Στασινός: Δεν υπάρχει καν χάραξη για τον ΒΟΑΚ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Γ. Στασινός: Δεν υπάρχει καν χάραξη για τον ΒΟΑΚ

    Την αναγκαιότητα, για οικονομικούς και κοινωνικούς λόγους, της υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης αλλά ταυτόχρονα και την ανάγκη να προωθηθεί ουσιαστικά και αποτελεσματικά, μακριά από εξαγγελίες και επικοινωνιακές κορώνες, ανέδειξε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Ηράκλειο Κρήτης, σε εκδήλωση της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών για τον ΒΟΑΚ.

    Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ τόνισε ότι οι πολίτες της Κρήτης έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται "ριγμένοι" καθώς η Μεγαλόνησος έμεινε "αποκλεισμένη" από την "κοσμογονία" οδικών έργων που συνέβη στον ηπειρωτικό κορμό της χώρας τις τελευταίες δεκαετίες.

    Και σημείωσε με έμφαση ότι αυτή η διαχρονική υποβάθμιση της ανάγκης δημιουργίας του ΒΟΑΚ οδηγεί δυστυχώς στην έλλειψη ασφάλειας των μεταφορών στην Κρήτη αλλά και, δυστυχώς, σε ανθρώπινα θύματα.

    Πέρα από την αναγκαιότητα του έργου, ο Γιώργος Στασινός υπογράμμισε την ανάγκη το έργο να υλοποιηθεί γρήγορα και σωστά. Γρήγορα, με σχέδιο, οργάνωση, σχέδιο και αποτελεσματικότητα. Σωστά, με σοβαρή προσπάθεια επίλυσης των εκκρεμοτήτων και όχι με επικοινωνιακές εξαγγελίες και μεγάλα λόγια χωρίς αντίκρισμα. Και εκδήλωσε τη διαθεσιμότητα του ΤΕΕ να βοηθήσει τους αρμόδιους ώστε το έργο να προχωρήσει με αυτόν ακριβώς τον τρόπο.

    Ειδικότερα ο Πρόεδρος του ΤΕΕ ανέδειξε την ανάγκη το έργο να σχεδιαστεί με τρόπο που να προσελκύει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, ώστε με εργαλείο τη διαθέσιμη χρηματοδότηση να μπορέσει να ολοκληρωθεί σε ορατό ορίζοντα.

    Αλλά για να γίνει αυτό, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ έθεσε συγκεκριμένες αρχές που πρέπει να υπηρετήσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι με το έργο:

    - Χρειάζεται καλός και ολοκληρωμένος σχεδιασμός

    - Χρειάζεται έγκαιρη και σωστή ωρίμανση των μελετών

    - Χρειάζεται συγκεκριμένο – και αποδεδειγμένα στέρεο – χρηματοδοτικό σχήμα.

    - Χρειάζεται χρονοδιάγραμμα – δεσμευτικό – που θα τηρείται.

    Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ αναφερόμενος στις λεπτομέρειες που διαρρέει το Υπουργείο Υποδομών για το έργο ανέδειξε τις ασυνέπειες αλλά και τα προβλήματα που υπάρχουν, ενώ σημείωσε ότι το έργο πρέπει να μείνει "μακριά από επικοινωνιακές φανφάρες, λόγια και εξαγγελίες χωρίς αντίκρισμα, μακριά από πολιτικαντισμούς και νοοτροπίες του παρελθόντος".

    Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, αφού αναφέρθηκε στις προϋποθέσεις που υπάρχουν σήμερα για τη χρηματοδότηση των έργων υποδομής σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σε σχέση με τους οικονομικούς δείκτες της χώρας, ανέδειξε δύο κρίσιμες παραμέτρους που πρέπει να αποσαφηνιστούν άμεσα:

    - Με ποια διαδικασία θα γίνει το έργο. "Γιατί ακούω πολλά και διάφορα και αντικρουόμενα, Αλλά δουλειά δεν γίνεται έτσι. Και δεν μπορεί να αποφασίσουν οι σύμβουλοι που θα πληρωθούν μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ ποιο μοντέλο θα ακολουθήσει ο κύριος οδικός άξονας της Κρήτης. Αυτό που πρέπει να κάνουν, αν τους δώσει αυτή τη δουλειά το αρμόδιο Υπουργείο, είναι να αποδείξουν με βάση τα διαφορετικά σενάρια, τα επικρατέστερα υπό δεδομένες συνθήκες. Και αυτή είναι επιτελική δουλειά του Κράτους", σημείωσε χαρακτηριστικά.

    - Ποια θα είναι η χάραξη. "Ειλικρινά τώρα: μιλάμε σοβαρά ότι προχωρά το έργο όταν δεν υπάρχει ακόμη η χάραξη; Τη μία θα είναι Χανιά – Ηράκλειο, την άλλη "ακούσαμε τις τοπικές κοινωνίες και θα είναι από την Ανατολική μέχρι τη Δυτική Κρήτη". Λες και δεν ήταν κοινή λογική να προωθηθεί το έργο ως ενιαίο. Τη μία λέει το Υπουργείο για την "παλιά χάραξη", την άλλη λέει "με νέα χάραξη", την επόμενη "νέα χάραξη σε κάποια σημεία", την άλλη "θα μας πουν οι μελετητές". Όλα είναι εφικτά, υπό προϋποθέσεις, αλλά όταν αλλάζουμε διαθέσεις και θέσεις κατά πως φυσά ο άνεμος, έργο δεν πρόκειται να γίνει…", σημείωσε με νόημα.

    Τέλος, ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας τόνισε ότι είμαστε ήδη στο 2018 και δεν υπάρχουν ακόμη:

    - Χάραξη

    - Μελέτη σκοπιμότητας

    - Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

    - Οι απαιτήσεις των απαλλοτριώσεων

    - Χρηματοδοτικό μοντέλο

    - Συμφωνία επί της χρηματοδότησης

    "και αυτά τα δύο τελευταία είναι που θα καθορίσουν στην πραγματικότητα και το αν και με ποιον τρόπο θα επιβαρυνθούν οι πολίτες με το κόστος κατασκευής και λειτουργίας του νέου αυτοκινητόδρομου. Αυτή είναι η αλήθεια…" σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Στασινός.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων