Συνεχης ενημερωση
Πρόκειται για ένα από τα μακροβιότερα επενδυτικά "σίριαλ΄” στην Ελλάδα: η προσπάθεια δημιουργίας υδατοδρομιών έχει περάσει από πολλά... κύματα, καθώς προ ετών αρχικά λειτούργησαν στα νησιά του Ιονίου και των Σποράδων, στη συνέχεια οι πτήσεις των υδροπλάνων ανεστάλησαν καθώς άλλαξε το πλαίσιο αδειοδότησης, έγινε προσπάθεια να πετάξουν υδροπλάνα πέρυσι το καλοκαίρι πλην η "γραφειοκρατία” έκανε το θαύμα της και τώρα καταβάλλεται ακόμη μια προσπάθεια για πτήσεις το 2016.
Όπως προέκυψε από εφ' όλης της ύλης συνέντευξη του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στ. Πιτσιόρλα, το Ταμείο βρίσκεται εδώ και αρκετό διάστημα σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και με το υπουργείο Περιβάλλοντος για το θέμα. Η εμπλοκή του ΤΑΙΠΕΔ αποτελεί απότοκο της μεταφοράς των μετοχών των κρατικών λιμένων στο χαρτοφυλάκιό του. Όπως ανέφερε ο κ. Πιτσιόρλας, πρόκειται για μεγάλο λάθος να μην υπάρχει πτητική δραστηριότητα υδροπλάνων στην Ελλάδα και στο πλαίσιο αυτό αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία αδειοδότησης 52 υδατοδρομίων σε όλη την χώρα. Μάλιστα η πρόβλεψη είναι ότι μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα υπάρχουν αδειοδοτημένα 10 ή 12 υδατοδρόμια σε όλη τη χώρα, και εν συνεχεία η διαδικασία θα επεκταθεί και στα υπόλοιπα.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, οι επενδυτές που δραστηριοποιούνται στον κλάδο συνεχίζουν να συνεργάζονται στενά με τις κατά τόπους Περιφέρειες για τις διαδικασίες αδειοδότησης, με στόχο τη δημιουργία υδατοδρομίων. Μέχρι σήμερα έχει λάβει άδεια λειτουργίας το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας, από τα πρώτα νησιά που αποτέλεσαν βάση για πτήσεις, ενώ σε
Στελέχη του κλάδου αναφέρουν πως τα υδροπλάνα αποτελούν αποτελεί λύση στα προβλήματα της σύνδεσης των παράκτιων και νησιωτικών περιοχών. Με την ακτογραμμή συνολικού μήκους 16 χιλιάδων χιλιομέτρων, η Ελλάδα αποτελεί μία από τις πλέον κατάλληλες χώρες για την ίδρυση αεροδρομίων στη θάλασσα. Όπως σημειώνουν στελέχη του χώρου, το υδροπλάνο είναι συμπληρωματικό- των υφιστάμενων- μέσο μεταφοράς και δεν ανταγωνίζεται
ούτε τα καράβια ούτε τα αεροπλάνα καθώς η χωρητικότητα τους σπάνια ξεπερνά τους 19 επιβάτες
Σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο, το κόστος υλοποίησης ενός υδατοδρομίου μπορεί αναληφθεί είτε από ιδιώτες είτε από το Δημόσιο. Συγκεκριμένα, οι δήμοι, τα λιμενικά ταμεία ή οι οργανισμοί λιμένος μπορούν να υποβάλουν αίτηση για την έκδοση άδειας υδατοδρομίου. Οι συγκεκριμένοι φορείς θα διαθέτουν και την ιδιοκτησία των συγκεκριμένων εγκαταστάσεων, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα να αναθέτουν την λειτουργία σε ιδιωτική εταιρεία. Ο προϋπολογισμός του έργου κατασκευής κυμαίνεται από 50.000 έως 100.000 ευρώ περιλαμβάνοντας, κατά βάση, την εγκατάσταση μίας πλωτής εξέδρας και ενός λυόμενου χώρου αναμονής των επιβατών.
Στο νέο τοπίο που αναδύεται, εταιρείες όπως η Hellenic Seaplanes και η Ελληνικά Υδατοδρόμια έχουν κινηθεί με ταχύτητα για την δημιουργία δικτύων υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα, σε νησιά λίμνες και παράλιες εκτάσεις. Την ίδια στιγμή, σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη προχωρά ο σχεδιασμός για τη δημιουργία Μητροπολιτικών Υδατοδρομίων. Πρόσφατα, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης κατέθεσε αίτηση για την έκδοση άδειας λειτουργίας, με στόχο να "προλάβει" την επόμενη τουριστική περίοδο. Το υδατοδρόμιο θα διαθέτει τουλάχιστον τέσσερις θέσεις πρόσδεσης υδροπλάνων, παρέχοντας την απαιτούμενη επιχειρησιακή υποστήριξη στα αεροσκάφη που θα δρομολογηθούν από όσες εταιρείες σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν στο χώρο. Έτσι θα ενισχυθεί η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά κυρίως με τα νησιά.
-
18/10 Χαμάς: Το κλείσιμο του περάσματος της Ράφα θα καθυστερήσει την παράδοση των λειψάνων των ομήρων
-
18/10 Νετανιάχου: Ο πόλεμος θα τελειώσει όταν αφοπλισθεί η Χαμάς και αποστρατιωτικοποιηθεί η Γάζα
-
18/10 Ντ. Τραμπ: Στις πατρίδες τους θα σταλούν οι επιζώντες της επίθεσης σε πλοίο που μετέφερε ναρκωτικά
-
18/10 Τουρκοκυπριακό "δημοψήφισμα" με τουρκική ανάμιξη
-
18/10 Μ.Χαρακόπουλος: Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει αποδείξει ότι μπορεί και δίνει λύσεις στα προβλήματα
-
18/10 Διάσωση 76 μεταναστών νότια της Γαύδου υπό τον συντονισμό του ΕΚΣΕΔ
-
18/10 Γάζα: Η Χαμάς θα παραδώσει σήμερα τις σορούς δύο ισραηλινών ομήρων
-
18/10 Ιταλία: Κόντρα Μελόνι με το κεντροαριστερό κόμμα
-
18/10 ΗΠΑ: Εκατομμύρια διαδηλωτές στους δρόμους κατά του Τραμπ
-
18/10 Το μετέωρο βήμα της ειρήνευσης στη Γάζα
-
Ποια νέα προϊόντα προσφέρουν οι τράπεζες στους πελάτες τους – Eντείνεται ο ανταγωνισμός
-
Από την οικοδομή στην έξυπνη επένδυση - Πώς η ανακαίνιση γίνεται επένδυση
-
Ιράν: Η Τεχεράνη ανακοίνωσε ότι δεν δεσμεύεται πλέον από "περιορισμούς" στο πυρηνικό του πρόγραμμα
-
Η δανική Vestas αναστέλει τα σχέδια της για τη δημιουργία εργοστασίου κατασκευής ανεμογεννητριών στην Πολωνία
-
Η μόνη κρίση που δεν είδε ο Καραμανλής
-
Παρουσιάστηκε στην Πάτρα το πρώτο ελληνικό single malt ουίσκι
-
Vivartia: Πώς η ΔΕΛΤΑ θα κάνει το comeback στο παγωτό
-
Πώς το κραχ του 1929 δίνει μαθήματα στο σήμερα
-
Κάτι κινείται για την καθυστέρηση απονομής Δικαιοσύνης
-
H S&P υποβάθμισε τη Γαλλία - Από ΑΑ - στο Α+ μαζί με Ισπανία - Πορτογαλία
-
Η μόνη κρίση που δεν είδε ο Καραμανλής (34)
-
Δεν δίνουν Τόμαχοκ οι ΗΠΑ στον Ζελένσκι - Τραμπ: Ρωσία και Ουκρανία να σταματήσουν τον πόλεμο εκεί που βρίσκονται (15)
-
Ο Ζελένσκι μίλησε με Ευρωπαίους ηγέτες μετά τη συνάντηση με τον Τραμπ (14)
-
Κ. Τσουκαλάς: Το 70% της κοινωνίας τρομάζει μπροστά στο ενδεχόμενο μιας νέας θητείας Μητσοτάκη (10)
-
ΗΠΑ: Εκατομμύρια διαδηλωτές στους δρόμους κατά του Τραμπ (7)
-
Bloomberg: Η Ευρώπη προωθεί σχέδιο προστασίας της βιομηχανίας της από Κίνα και ΗΠΑ αλλά ίσως είναι αργά πια (7)
-
Το μετέωρο βήμα της ειρήνευσης στη Γάζα (5)
-
Ξεκίνησαν οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό προς Ελληνικό και Γλυφάδα (5)
-
Η DBRS αναβάθμισε την Ιταλία στο υψηλότερο της επίπεδο από το 2018 - Νίκη για τη Μελόνι (4)
-
Ας περιμένουν οι Tomahawk (4)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
