Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 15-Νοε-2018 01:09

    Για την κατάρρευση των τιμών του πετρελαίου ευθύνονται οι οδηγοί

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του David Flicking 

    Εάν αναρωτιέστε ποιο "κομμάτι" από το βαρέλι του πετρελαίου είναι υπεύθυνο για την κατάρρευση των τιμών του αργού τον τελευταίο μήνα, μην ψάχνετε άλλο: είναι οι οδηγοί όλου του κόσμου.

    Τα συμβόλαια βενζίνης RBOB του Nymex -τα οποία συνήθως αποτιμώνται με premium έναντι της πρώτης ύλης τους, του αργού πετρελαίου -διαπραγματεύονται ολοένα και πιο φτηνά σε σχέση με το Brent για πρώτη φορά από το 2011. Αντίστοιχα και στη Σιγκαπούρη, η βενζίνη 92 RON ήταν φθηνότερη από το αργό πετρέλαιο Tapis τις τελευταίες εβδομάδες, αντικατοπτρίζοντας ένα μοτίβο από τα τέλη του 2013 που εμφανίστηκε πριν από το selloff του πετρελαίου το 2014.

    Φθηνό καύσιμο
    Η βενζίνη στη Νέα Υόρκη και τη Σιγκαπούρη πωλείται φθηνότερα από τις τιμές αργού πετρελαίου

    View

    Αυτό δεν αποτελεί απαραίτητα καταστροφή για τα διυλιστήρια, τα οποία μπορούν να καλύψουν τις ζημιές τους στη βενζίνη με κέρδη από προϊόντα με καλύτερη απόδοση όπως το ντίζελ. Ωστόσο, αποτελεί ένδειξη ότι οι καταναλωτές στις αναδυόμενες αγορές, που πλήττονται από την άνοδο των τιμών του πετρελαίου το 2018 σε συνδυασμό με την αποδυνάμωση των νομισμάτων τους, είναι πιθανό να μειώσουν δραματικά τη ζήτηση.

    Οι τιμές των κυριότερων προϊόντων βενζίνης στην Ταϊλάνδη, τις Φιλιππίνες και την Ινδία έχουν υποχωρήσει από τις αρχές Οκτωβρίου. Αυτό δεν είναι ακόμα αρκετό για να προκληθεί μία αναζωπύρωση της ζήτησης. Στον Περσικό Κόλπο, τα αποθέματα ελαφρών αποσταγμάτων - κυρίως βενζίνης - έχουν σημειώσει υψηλά επίπεδα ρεκόρ στο λιμάνι Fujairah για τρεις διαδοχικές εβδομάδες, σύμφωνα με την S&P Global Platts.

    Το πρόβλημα είναι ότι ο κόσμος έχει πάρα πολλά από τα ελαφριά προϊόντα του αργού που είναι τα πλέον κατάλληλα για την παραγωγή βενζίνης και πολύ λίγες από τις πιο βαριές ποικιλίες που είναι καλύτερες για το πετρέλαιο ντίζελ, το αεριωθούμενο καύσιμο και το μαζούτ.

    Στην Αμερική, η πετρελαιοπηγή στο δυτικό Τέξας παράγει κυρίως ελαφρύ, γλυκό αργό. Εν τω μεταξύ, οι πηγές βαρύτερου πετρελαίου παρουσιάζουν προβλήματα: η παραγωγή του Μεξικού υποχωρεί εδώ και μια δεκαετία, ενώ η Βενεζουέλα οδεύει προς την κατάρρευση και η έλλειψη εξαγωγής αγωγών έχει οδηγήσει το Western Canada Select κάτω από τα 20 δολάρια το βαρέλι.

    Άχρηστη Καναδική Πρωτοβουλία
    Το βαρύ αργό πετρέλαιο Western Canada Select πλησιάζει σε ρεκόρ χαμηλό

     

    View


    Το γεγονός ότι το βαρύ αργό Mexican Maya διαπραγματεύεται τώρα πιο ακριβά από το ελαφρύ West Texas Intermediate είναι ένα σημάδι της απελπισίας των αμερικανικών διυλιστηρίων να αποκτήσουν βαρύτερο αργό, κάτι το ασυνήθιστο, καθώς δεν έχει συμβεί από το 2013.

    Έλλειψη βαρέως πετρελαίου

    Το βαρύ αργό Mexican Maya πωλείται πιο ακριβά από το ελαφρύ West Texas Intermediate

    View

    Δεν είναι ξεκάθαρο αν αυτή η κατάσταση πρόκειται να επιλυθεί γρήγορα. Ενώ η βενζίνη που συσσωρεύεται στο Fujairah δείχνει ότι οι έμποροι ελπίζουν να μεταφέρουν τα φορτία από την Αμερική και την Ευρώπη προς τις αγορές της Ασίας, οι κινεζικές πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν υποχωρήσει. Τα ηλεκτρικά οχήματα αυξάνουν το μερίδιό τους στην αγορά και η αγορά συμβατικών επιβατικών αυτοκινήτων είναι πιθανό να έχει ήδη φτάσει στα υψηλότερά της επίπεδα.

    Οι προοπτικές μπορεί να είναι καλύτερες στην Ινδία και τη Νοτιοανατολική Ασία, αλλά και εκεί οι εκπτώσεις στις τιμές της βενζίνης σε σχέση με αυτές του αργού στη Σιγκαπούρη υποδηλώνουν ότι οι έμποροι λιανικής πώλησης καυσίμων δεν βλέπουν ακόμα το πρόσφατο selloff να αναζωπυρώνει τη ζήτηση.

    Στον πάτο του βαρελιού

    Για την πτώση των τιμών από τις αρχές Οκτωβρίου ευθύνεται η βενζίνη και όχι το πετρέλαιο κίνησης

    View

    Εν τω μεταξύ, το επόμενο έτος θα κάνει την εμφάνισή του ένα μεγαλύτερο ζήτημα: Οι εκκρεμείς κανόνες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού σχετικά με την περιεκτικότητα σε θείο στα καύσιμα πλοίων, οι οποίοι είναι πιθανό να προκαλέσουν αυξημένη κατανάλωση μεσαίων αποσταγμάτων ως υποκατάστατο των πιο ρυπογόνων μαζούτ. Η ικανοποίηση αυτού του αιτήματος με το γλυκό μείγμα αργού πετρελαίου που αντλείται σήμερα σε όλο τον κόσμο θα σημάνει την παραγωγή ακόμα περισσότερης βενζίνης που ο κόσμος δεν φαίνεται να χρειάζεται.

    Αυτή τη στιγμή, η ισορροπία μεταξύ της στενής αγοράς μεσαίων αποσταγμάτων και της υπερπροσφοράς βενζίνης "στέλνει” τις τιμές του αργού χαμηλότερα. Μην υπολογίζετε το ενδεχόμενο τα μεσαία αποστάγματα του πετρελαίου να αρχίσουν να αποτελούν ένα πιο σημαντικό παράγοντα για τις τιμές - ή την πιθανότητα οι φθηνότερες τιμές χάρη στο selloff του τελευταίου μήνα να κάνουν τελικά τους ανθρώπους να οδηγήσουν ξανά.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων