Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 10-Οκτ-2018 00:05

    Πώς χάνει κανείς 75 εκατ. ευρώ σε τρεις εβδομάδες

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

     

    Του Chris Bryant

    Πώς εξαφανίζει κανείς λειτουργικά κέρδη 75 εκατ. ευρώ σε μόλις τρεις εβδομάδες; Αυτό αναρωτήθηκαν οι επενδυτές της Ceconomy την Τρίτη, αφότου η γερμανική εταιρεία λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών ειδών εξέδωσε τη δεύτερη προειδοποίηση για τα κέρδη της, λίγο καιρό μετά την πρώτη.

    Για έναν περίεργο λόγο, η εταιρεία δεν έχει δώσει εξηγήσεις για την περαιτέρω υποχώρηση κατά 16% στην πρόβλεψη για τα λειτουργικά της κέρδη για το οικονομικό έτος που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου. Ως εκ τούτου, οι επενδυτές έχουν καταλήξει στα συμπεράσματά τους και δεν είναι ευχάριστα. Οι μετοχές υποχώρησαν έως και 22%, με την πτώση φέτος να ανέρχεται συνολικά στο 63%. Μόνο οι short-sellers που έδειξαν ενδιαφέρον για την επιχείρηση -αποσπάστηκε από την Metro AG το 2017- θα χαρούν με αυτή την εξέλιξη.

    Όπως και άλλοι λιανοπωλητές, η ιδιοκτήτρια των αλυσίδων Saturn και Media Markt πέρασε ένα απογοητευτικό καλοκαίρι, καθώς οι άνθρωποι βρήκαν καλύτερα πράγματα να κάνουν από το να επισκεφτούν ένα μεγάλο κατάστημα ηλεκτρονικών. Αλλά αυτό δεν εξηγεί γιατί τα 75 εκατ. ευρώ του προβλεπόμενου λειτουργικού κέρδους εξανεμίστηκαν μέσα σε 21 ημέρες που ακολούθησαν από τις προηγούμενες προβλέψεις για τα κέρδη στις 18 Σεπτεμβρίου.

    Ακόμα κι αν δεν υπάρξει κάποια σοβαρή εξήγηση από την εταιρεία, μπορούμε να ρισκάρουμε να κάνουμε μια υπόθεση για το τι συνέβη:  Οι εκπτώσεις που η εταιρεία περίμενε να έχει από τους προμηθευτές της, για την πώληση πολλών προϊόντων τους, δεν επαληθεύτηκαν - επειδή η Ceconomy δεν πούλησε αρκετά από αυτά τα προϊόντα. Οι εκπτώσεις των προμηθευτών είναι ένας συνηθισμένος τρόπος για τους λιανεμπόρους να ενισχύουν τα περιθώρια κέρδους τους. Αλλά η πρόβλεψη και καταγραφή τους από μια εταιρεία είναι δύσκολο εγχείρημα. Αυτό ήταν που προκάλεσε σοβαρά προβλήματα και στη βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Tesco το 2014.

    Στα τέλη Ιουνίου, η Ceconomy είχε λαμβάνειν περίπου 1,1 δισ. ευρώ από τους προμηθευτές της, ποσό που αντιστοιχεί στο 65% περίπου της κεφαλαιοποίησης της εταιρείας. Τα λογιστικά πίσω από αυτό είναι λίγο περίπλοκα, οπότε ιδού η εξήγηση της εταιρείας για το πώς λειτουργούν όλα.

    Το ύψος των οφειλών προς την εταιρεία ήταν λογικό να εγείρει ερωτήματα. Στις περισσότερες επιχειρήσεις, οι προμηθευτές είναι οι άνθρωποι που πληρώνονται - όχι εκείνοι που πληρώνουν. Τον Μάρτιο, οι αναλυτές της Morgan Stanley ανέφεραν ότι οι εκπτώσεις των προμηθευτών της Ceconomy δημιούργησαν μια "εγγενή απουσία ορατότητας (κερδών)" σε μια επιχείρηση που έχει ήδη πολύ χαμηλό περιθώριο κέρδους.

    Η ετήσια έκθεση της Ceconomy ανέφερε κάτι παρόμοιο σε πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα, αναγνωρίζοντας ότι "οι δεδουλευμένες παροχές που σχετίζονται με αποζημιώσεις προμηθευτών συνδέονται με ορισμένους στόχους του ημερολογιακού έτους και βασίζονται σε προβλέψεις". Ως εκ τούτου, οι ελεγκτές σημείωσαν ότι υπάρχει "κίνδυνος το επίπεδο της αποζημίωσης προς τους προμηθευτές να εκτιμάται ανακριβώς, έτσι ώστε το ποσό που αναγνωρίζεται για τις απαιτήσεις από προμηθευτές να είναι υπερβολικά υψηλό”.

    Ωστόσο, η διοίκηση διαβεβαίωσε τους επενδυτές τον Μάιο ότι όλα βρίσκονταν υπό έλεγχο. Η εταιρεία δήλωσε ότι μόνο το 5% του συνολικού μικτού περιθωρίου της εξαρτάται από την επίτευξη των στόχων για τον όγκο των πωλήσεων που έχουν συμφωνηθεί με τους προμηθευτές. 

    Ο οικονομικός διευθυντής Mark Frese ολοκλήρωσε την παρουσίασή του τον Μάιο λέγοντας ότι "έχουμε καλό έλεγχο στην επιχείρησή μας και επαρκή ορατότητα σε ό,τι αφορά στους στόχους για το περιθώριο κέρδους". Φαίνεται ότι έκανε λάθος σε αυτό.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων