18:00 08/10
Στην Ελλάδα το υβριδικό SUV με 1.450 χιλιόμετρα αυτονομία-δείτε τις τιμές του
Από τον ηγέτη της αγοράς στα αυτοκίνητα τριπλού καυσίμου είναι πλέον διαθέσιμο στην Ελλάδα υβριδικό C-SUV με υγραέριο και 1.450 χλμ. αυτονομίας.
Του Μιχάλη Σταυρόπουλου
Με την παρουσίαση της Mercedes-Benz EQC, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου της γερμανικής εταιρείας, ο κόσμος της αυτοκίνησης βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στα οχήματα μηδενικών ρύπων. Ιδού γιατί...
1. Η νομοθεσία ευνοεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με τις προδιαγραφές ρύπων να γίνονται ολοένα και αυστηρότερες, τα οχήματα μηδενικών ρύπων μοιάζουν να αποτελούν τη μοναδική διέξοδο της αυτοκινητοβιομηχανίας προκειμένου να περιορίσουν τον μέσο όρο του εκπεμπόμενου CO2 του στόλου τους. Σα να μην έφταναν όλα αυτά, πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ανακοινώσει τον σταδιακό περιορισμό της κυκλοφορίας των συμβατικών αυτοκινήτων μέσα στα επόμενα χρόνια.
2. Οι μπαταρίες γίνονται φθηνότερες. Με τη χρηματιστηριακή αξία της μπαταρίας (κόστος ανά κιλοβατώρα) να πέφτει με ραγδαίους ρυθμούς, οι συσσωρευτές ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που αντιπροσωπεύουν και το μεγαλύτερο κόστος του, γίνονται ολοένα και πιο προσιτοί. Υπολογίζεται, λοιπόν, πως το 2025 το κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα εξισωθεί με εκείνο ενός συμβατικού ανάλογων διαστάσεων και προδιαγραφών απόδοσης.
3. Οι μπαταρίες γίνονται ολοένα και πιο αποδοτικές. Έπειτα από μια στασιμότητα δεκαετιών, η απόδοση των μπαταριών βελτιώνεται, και μάλιστα με αρκετά γρήγορους ρυθμούς. Με δεδομένο ότι η ενεργειακή τους πυκνότητα αυξάνεται κατά περίπου 10% τον χρόνο, στον κύκλο αλλαγής ενός μοντέλου που διαρκεί περί τα 7 χρόνια θα μπορούμε να έχουμε μπαταρίες που να εξασφαλίζουν διπλάσια αυτονομία, ή να διαθέτουν την ίδια χωρητικότητα στο μισό βάρος. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, ακόμα κι αν δεν δούμε άμεσα κάποια επαναστατική αλλαγή στην τεχνολογία των μπαταριών, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολύ σύντομα θα διαθέτουν μια απόλυτα ικανοποιητική αυτονομία (π.χ. της τάξης των 500 χλμ.) και χαμηλότερο βάρος από τα ηλεκτρικά οχήματα πρώτης γενιάς.
4. Όλοι οι κατασκευαστές σπεύδουν να βάλουν μια πρίζα στα μοντέλα τους... Οι εταιρείες ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη τα σχέδιά τους για την ηλεκτροκίνηση, που στις περισσότερες περιπτώσεις περιλαμβάνουν το λανσάρισμα μιας μεγάλης γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, αλλά και το σταδιακό εξηλεκτρισμό των υπολοίπων, κάτι που σημαίνει ότι, μέχρι περίπου το 2025, σε όσα αυτοκίνητα θα εφοδιάζονται ακόμη με θερμικό κινητήρα, αυτός θα συνυπάρχει με έναν επικουρικό ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος θα τροφοδοτείται από μπαταρίες που θα φορτίζονται τόσο κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης του οχήματος όσο και από μία κοινή πρίζα.
5. Ο ανταγωνισμός θα επιταχύνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Τα σημάδια ήδη υπάρχουν, όμως η μετάβαση στη νέα τεχνολογία αναμένεται να επιταχυνθεί τόσο με τον ανταγωνισμό των υφιστάμενων αυτοκινητοβιομηχανιών όσο και με την εμφάνιση νέων εξ Ανατολών, που θα προσφέρουν υψηλή τεχνολογία σε χαμηλό κόστος. Δεν έχει κανείς παρά να δει την πεντάδα των παγκόσμιων πωλήσεων κινητών τηλεφώνων, όπου στις τρεις θέσεις φιγουράρουν κινεζικές εταιρείες. Ποιος θα μπορούσε να το φανταστεί, μόλις λίγα χρόνια πριν, στην εποχή της παντοκρατορίας της Nokia; Οι εξελίξεις είναι προ των πυλών και στο χώρο του αυτοκινήτου.
Από τον ηγέτη της αγοράς στα αυτοκίνητα τριπλού καυσίμου είναι πλέον διαθέσιμο στην Ελλάδα υβριδικό C-SUV με υγραέριο και 1.450 χλμ. αυτονομίας.
Με αρκετούς ίππους και ανάλογες αναβαθμίσεις για να αποτελεί ένα επετειακό αυτοκίνητο έρχεται η Skoda Fabia 130 με την οποία η φίρμα γιορτάζει τα 130 χρόνια ιστορίας της.
Μπορεί η Γερμανία να περνάει κρίση αλλά έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τι γίνεται στην χώρα σε επίπεδο πωλήσεων αυτοκινήτων. Ένα πρώτο πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών έχουν...
Στην ανανεωμένη εκδοχή του που αναμένεται άμεσα στην αγορά ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της Ευρώπης για πρώτη φορά γίνεται υβριδικό.
Δύο νέες εκδόσεις των δημοφιλών μοντέλων της παρουσίασε η εταιρεία με στόχο να ανακάμψει από τις πρόσφατες μειωμένες πωλήσεις.
Ο Alexander Skarsgard συναντά το Polestar 5 σε ένα ατμοσφαιρικό, κινηματογραφικής αισθητικής βίντεο, που αποκαλύπτει ένα ηλεκτρικό GT με ισχύ supercar και φουτουριστική σχεδίαση.
Η Mercedes παρουσίασε μια εντυπωσιακή νέα καμπάνια που επαναπροσδιορίζει το διάσημο logo με το τριάκτινο αστέρι και έχει ήδη γίνει viral, προκαλώντας ποικίλα σχόλια στο διαδίκτυο.
Η 911 προσχώρησε στον υβριδισμό και, αντίθετα με τις όποιες επιφυλάξεις, ο συνδυασμός λειτουργεί σε όλα υπέρ. Οδηγούμε ξεσκέπαστοι στην Κρήτη με τη συλλεκτική 911 Spirit 70, τη μία από τις μόλις 1.500...
Η Dacia παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο με έμφαση στην απλότητα, τη βιωσιμότητα και την πρακτικότητα, επιδιώκοντας να κάνει πραγματικότητα το προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Από την Ευρώπη ξεκινά η πλήρης εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης καθώς υπάρχει μια χώρα που πουλήθηκαν 98,3% ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Σεπτέμβριο.
Δείτε πώς ένας Ιάπωνας δισεκατομμυριούχος δημιούργησε την απόλυτη ιδιωτική πίστα αξίας 185 εκατ. ευρώ, συνδυάζοντας το πάθος για τα υπεραυτοκίνητα με την πολυτέλεια και την οικογενειακή απόλαυση.
Μετά από μια σύντομη πορεία, η ηλεκτρική EQB αποσύρεται, όμως η Mercedes δεν σκοπεύει να αφήσει για πολύ να υπάρχει κενό στη γκάμα των ηλεκτρικών της.
H Ferrari παραμένει παραδοσιακά η εταιρεία με το μεγαλύτερο κέρδος ανά πώληση, πόσα όμως αυτοκίνητα πρέπει να πουλήσει κάθε εταιρεία για να την πλησιάσει;
Ο βασιλιάς της ηλεκτροκίνησης από την Αμερική αντιμετωπίζει έναν από τους νεότερους "ιππότες" αυτής που έρχεται με φρεσκάδα, τεχνολογία και δύναμη.
Παράλληλα με την έναρξη της εφαρμογής του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ξεκίνησε και η λειτουργία των νέων καμερών για έλεγχο παραβάσεων σε μεγάλες οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας.
Δεν είναι τυπογραφικό λάθος, ούτε θέλουμε να τραβήξουμε την προσοχή σου. Είναι αλήθεια γιατί υπάρχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με 4 και 5 χιλιάδες ευρώ.