18:00 19/11
Επίσημο: Αυτή είναι η ηλεκτρική Porsche Cayenne
Με τεχνικά χαρακτηριστικά που θα ζήλευε ένα hypercar και με επιδόσεις που μπορούν να κερδίσουν ένα τέτοιο η ηλεκτρική Porsche Cayenne είναι εδώ για να συνεχίσει να γράφει ιστορία.
Του Μιχάλη Σταυρόπουλου
Με την παρουσίαση της Mercedes-Benz EQC, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου της γερμανικής εταιρείας, ο κόσμος της αυτοκίνησης βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στα οχήματα μηδενικών ρύπων. Ιδού γιατί...
1. Η νομοθεσία ευνοεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με τις προδιαγραφές ρύπων να γίνονται ολοένα και αυστηρότερες, τα οχήματα μηδενικών ρύπων μοιάζουν να αποτελούν τη μοναδική διέξοδο της αυτοκινητοβιομηχανίας προκειμένου να περιορίσουν τον μέσο όρο του εκπεμπόμενου CO2 του στόλου τους. Σα να μην έφταναν όλα αυτά, πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ανακοινώσει τον σταδιακό περιορισμό της κυκλοφορίας των συμβατικών αυτοκινήτων μέσα στα επόμενα χρόνια.
2. Οι μπαταρίες γίνονται φθηνότερες. Με τη χρηματιστηριακή αξία της μπαταρίας (κόστος ανά κιλοβατώρα) να πέφτει με ραγδαίους ρυθμούς, οι συσσωρευτές ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που αντιπροσωπεύουν και το μεγαλύτερο κόστος του, γίνονται ολοένα και πιο προσιτοί. Υπολογίζεται, λοιπόν, πως το 2025 το κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα εξισωθεί με εκείνο ενός συμβατικού ανάλογων διαστάσεων και προδιαγραφών απόδοσης.
3. Οι μπαταρίες γίνονται ολοένα και πιο αποδοτικές. Έπειτα από μια στασιμότητα δεκαετιών, η απόδοση των μπαταριών βελτιώνεται, και μάλιστα με αρκετά γρήγορους ρυθμούς. Με δεδομένο ότι η ενεργειακή τους πυκνότητα αυξάνεται κατά περίπου 10% τον χρόνο, στον κύκλο αλλαγής ενός μοντέλου που διαρκεί περί τα 7 χρόνια θα μπορούμε να έχουμε μπαταρίες που να εξασφαλίζουν διπλάσια αυτονομία, ή να διαθέτουν την ίδια χωρητικότητα στο μισό βάρος. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, ακόμα κι αν δεν δούμε άμεσα κάποια επαναστατική αλλαγή στην τεχνολογία των μπαταριών, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολύ σύντομα θα διαθέτουν μια απόλυτα ικανοποιητική αυτονομία (π.χ. της τάξης των 500 χλμ.) και χαμηλότερο βάρος από τα ηλεκτρικά οχήματα πρώτης γενιάς.
4. Όλοι οι κατασκευαστές σπεύδουν να βάλουν μια πρίζα στα μοντέλα τους... Οι εταιρείες ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη τα σχέδιά τους για την ηλεκτροκίνηση, που στις περισσότερες περιπτώσεις περιλαμβάνουν το λανσάρισμα μιας μεγάλης γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, αλλά και το σταδιακό εξηλεκτρισμό των υπολοίπων, κάτι που σημαίνει ότι, μέχρι περίπου το 2025, σε όσα αυτοκίνητα θα εφοδιάζονται ακόμη με θερμικό κινητήρα, αυτός θα συνυπάρχει με έναν επικουρικό ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος θα τροφοδοτείται από μπαταρίες που θα φορτίζονται τόσο κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης του οχήματος όσο και από μία κοινή πρίζα.
5. Ο ανταγωνισμός θα επιταχύνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Τα σημάδια ήδη υπάρχουν, όμως η μετάβαση στη νέα τεχνολογία αναμένεται να επιταχυνθεί τόσο με τον ανταγωνισμό των υφιστάμενων αυτοκινητοβιομηχανιών όσο και με την εμφάνιση νέων εξ Ανατολών, που θα προσφέρουν υψηλή τεχνολογία σε χαμηλό κόστος. Δεν έχει κανείς παρά να δει την πεντάδα των παγκόσμιων πωλήσεων κινητών τηλεφώνων, όπου στις τρεις θέσεις φιγουράρουν κινεζικές εταιρείες. Ποιος θα μπορούσε να το φανταστεί, μόλις λίγα χρόνια πριν, στην εποχή της παντοκρατορίας της Nokia; Οι εξελίξεις είναι προ των πυλών και στο χώρο του αυτοκινήτου.
Με τεχνικά χαρακτηριστικά που θα ζήλευε ένα hypercar και με επιδόσεις που μπορούν να κερδίσουν ένα τέτοιο η ηλεκτρική Porsche Cayenne είναι εδώ για να συνεχίσει να γράφει ιστορία.
Με συνδυασμό προσιτής τιμής, προηγμένης τεχνολογίας και πλήρους εξοπλισμού, το Leapmotor B10 φιλοδοξεί να αποτελέσει μια ελκυστική πρόταση για την ελληνική αγορά.
Οι Ferrari, Hyundai, Audi, Lamborghini και Toyota έχουν όλες τους πασίγνωστα logo, τα οποία όμως περιέχουν και κάποιες κρυφές έννοιες που πολλοί ίσως δεν γνωρίζουν.
Εφαρμογές πλοήγησης όπως Google Maps και Waze βρίσκονται στο επίκεντρο για τις ειδοποιήσεις ύπαρξης ραντάρ και αστυνομικής παρουσίας, με τις ευρωπαϊκές αρχές να εξετάζουν επιβολή περιορισμών.
Η Tesla ενισχύει την εικόνα της στην ελληνική αγορά, με το νέο της κατάστημα στη Νέα Κηφισιά να διαθέτει μεγαλύτερους χώρους, ευκολότερα test drives και να ετοιμάζεται να υποδεχτεί την πιο εξελιγμένη...
Απολαυστικές προσφορές είναι τα O' Joy Deals της Omoda & Jaecoo που ενεργοποιούνται για να εναρμονιστούν με το Black Friday κλίμα του Νοεμβρίου.
Το πιο "καθαρό" μικρό της αγοράς και ένα αυτοκίνητο που φέρνει την πλήρως υβριδική τεχνολογία στην μικρή κατηγορία ξεκίνησε να παράγεται στην Τσεχία.
Η Κίνα εξακολουθεί να σαρώνει στις εξαγωγές αυτοκινήτων καθώς σημείωσε νέο ρεκόρ τόσο στο σύνολο όσο και στα ηλεκτρικά αευτοκίνητα επιμέρους.
Η νέα περιορισμένης παραγωγής έκδοση M340i xDrive Jahre Edition τιμά τα 50 χρόνια της Σειράς 3 με την BMW να την διαθέτει σε πέντε μοναδικές χρωματικές επιλογές από το παρελθόν του μοντέλου.
Με τις γέφυρες, τα τούνελ και τα χωματουργικά να είναι έτοιμα σχεδόν πλήρως το μόνο που απομένει για την Κεντρική Οδό Ε65 είναι να πέσει η άσφαλτος.
Με εντυπωσιακές νίκες στο καρτ και ένα βαρύ όνομα στον χώρο των αγώνων, η μόλις 14 ετών κόρη του Mika Hakkinen, εντάχθηκε στο πρόγραμμα εξέλιξης νέων οδηγών της McLaren.
Εκρήξεις, χωματουργικές εργασίες και πλήρη δύναμη στην κατασκευή του οδικού άξονα Καλαμάτα-Μεθώνη από τον Όμιλο AKTOR.
Μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίες παρουσίας, ένα από τα πιο αγαπημένα μοντέλα της Ford στην ευρωπαϊκή αγορά σταματά να παράγεται, σε μια κίνηση που αλλάζει ριζικά τη γκάμα της και δημιουργεί νέα...
Η προτεινόμενη ρύθμιση του Πεκίνου στοχεύει να περιορίσει τις γρήγορες επιταχύνσεις, αναγκάζοντας τα αυτοκίνητα να ξεκινούν σε λειτουργία περιορισμένης απόδοσης μετά από κάθε εκκίνηση.
Με χαοτική διαφορά από τον δεύτερο και με ποσοστό που φτάνει το 73% αυτή είναι η κατηγορία που προτιμούν οι Έλληνες οδηγοί.