Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 06-Απρ-2018 15:02

    Ραντεβού με έναν θρύλο

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Όποιος έχει ζήσει τη δεκαετία των 90s και αγαπά το αυτοκίνητο, δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχει ονειρευτεί έστω μια φορά την Lancia Delta Integrale 16v. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που άφησε ανεξίτηλα το στίγμα του. Είναι ίσως η πιο δημοφιλής Lancia όλων των εποχών και αυτό δεν είναι τυχαίο. Τότε στα μάτια μας φάνταζε σαν ένα τρομερά εξελιγμένο αυτοκίνητο, που μπορούσε να κινηθεί σε απίστευτα γρήγορο ρυθμό. Οι γνήσιες ήταν ελάχιστες και όταν πέρναγε μια από μπροστά σου, στραβολαίμιαζες, ακολουθώντας την με το βλέμμα σου μέχρι να χαθεί. Η φήμη της προήλθε κυρίως από τους αγώνες, όπου από το 1987 έως το 1992 κυριαρχούσε κατακτώντας έξι συνεχόμενους παγκόσμιους τίτλους κατασκευαστών, στιγμιότυπα από τα οποία μπορείτε να δείτε στο video, στο τέλος του άρθρου.

    Lancia-IsmailosΗ ιστορία μιας υπέροχης Ιταλίδας

    Η Delta, της οποία το όνομα προέρχεται από την ελληνική αλφάβητο, παρουσιάστηκε το 1979 στην έκθεση της Φρανκφούρτης. Η δουλειά των Ιταλών ήταν τόσο πετυχημένη, που το Δεκέμβριο του 1979 ψηφίστηκε Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 1980. Η κατασκευή του βασίστηκε στο φθηνότερο Fiat Ritmo, αλλά ήταν αναβαθμισμένη με ακριβότερα εξαρτήματα, όπως για παράδειγμα το σύστημα διεύθυνσης της Lancia Beta. Οι απλές εκδόσεις αγαπήθηκαν, οι γρήγορες όμως εκδόσεις είναι που λατρεύτηκαν.

    Lancia-IsmailosΜε άρωμα αγώνων

    Το 1986 τελείωσε η εποχή των θηρίων του Group B στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αγώνων. Ήταν υπερφυσικά σε δύναμη με αποτέλεσμα να φέρνουν στα όρια τους οδηγούς. Στην επόμενη εποχή ήρθε η Delta να αφήσει το στίγμα της. Η ονομασία Integrale έκανε την εμφάνιση της to 1988. Το μοντέλο διαφοροποιήθηκε εμφανισιακά από τα εμπρός διπλά φανάρια αλλά κυριότερα από τα φουσκωμένα φτερά, ώστε να χωρέσουν οι φαρδύτεροι τροχοί, μια τακτική που δεν χρησιμοποιούσαν μέχρι τότε οι κατασκευαστές σε τέτοιας κατηγορίας μοντέλα. Ο δίλιτρος κινητήρας με την βοήθεια turbo απέδιδε 185 άλογα ενώ η μετάδοση της κίνησης γινόταν σε όλους τους τροχούς.

    Lancia-IsmailosΩστόσο το 1989 το μοντέλο εξελίχθηκε περαιτέρω με την 16v έκδοση, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Εξωτερικά ξεχωρίζει από το καπό που είναι και αυτό φουσκωμένο, μιας και πλέον έπρεπε να χωρέσει ο μεγαλύτερος σε όγκο κινητήρας. Η εργονομική αυτή ανάγκη δημιούργησε ένα από τα πιο sexy hatchback όλων των εποχών. Από όποια γωνιά και αν δεις το αυτοκίνητο είναι γοητευτικό και ρωμαλέο, χωρίς όμως να χάνει την κομψότητά του αλλά και την ιταλική φινέτσα.

    Lancia-IsmailosΤα ζαντολάστιχα είναι πιο φαρδιά, ενώ η κατανομή της ροπής άλλαξε με 47% να πηγαίνει στον εμπρός άξονα και 53% στον πίσω. Ο δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας πλέον απέδιδε 200 άλογα στις 5500 στροφές, με αποτέλεσμα η τελική ταχύτητα να φτάνει τα 220 km/h και τα 0-100 km/h να ολοκληρώνονται σε 5,7 δευτερόλεπτα. Για να επιτευχθεί η βελτιωμένη απόδοση τα μπεκ ήταν μεγαλύτερα, η τουρμπίνα Garrett T3 είχε καλύτερη απόκριση, το intercooler ήταν πιο αποδοτικό, ενώ μπορούσε να λειτουργήσει χωρίς μετατροπές και με αμόλυβδη βενζίνη.

    Lancia-IsmailosΑπό μέσα

    Η δική μας Integrale έχει μια ιδιαίτερη ιστορία. Σε αντίθεση με την πλειοψηφία αυτών των αυτοκινήτων, πριν βρεθεί στα χέρια της Ismailos Classics είχε μόλις έναν ιδιοκτήτη και μάλιστα γυναίκα. Τα Ιταλικά εκείνης της εποχής είχαν πρόβλημα με τη διάβρωση, αλλά αυτή η Integrale ήταν άψογη σε αυτό τον τομέα. Στον κινητήρα έγινε γενική ανακατασκευή, ενώ αλλάχτηκε η ανάρτηση. Ένα μεγάλο στοίχημα ήταν η επαναφορά του εσωτερικού. Ο Αντώνης Ισμαήλος ήθελε να παραμείνει πιστό στα υλικά αλλά και τα σχέδια του πρωτότυπου. Αυτό είναι κάτι πολύ δύσκολο και το ξέρουν καλά όσοι έχουν ασχοληθεί με αναπαλαιώσεις. Συνθέτοντας κομμάτια από δυο αυτοκίνητα βγήκε το αποτέλεσμα που βλέπετε στις φωτογραφίες. Εντυπωσιακό, είναι λες και μόλις βγήκε από το εργοστάσιο. Το ίδιο ισχύει και για το υπόλοιπο αυτοκίνητο, που βρίσκεται στα πολύ υψηλά στάνταρ που έχει θέσει η Ismailos Classics, με "κομμάτια" σε κατάσταση βιτρίνας. Οδηγώντας δημοσιογραφικά μοντέλα έχουμε κακομάθει, και το γεγονός ότι αυτή η Integrale δείχνει το ίδιο καινούργια, είναι μεγάλη επιτυχία.

    Lancia-IsmailosΟι γραμμές τις σε σαγηνεύουν. Το φως δημιουργεί το δικό του παιχνίδι πάνω στα φτερά και δεν μπορείς να μην συγκινηθείς έστω και λίγο. Εικόνες από ράλλι μιας άλλης εποχής έρχονται στο μυαλό. Η μεγάλη στιγμή όμως έχει έρθει. Πίσω από το τιμόνι της Integrale, γυρνάμε το κλειδί και ο κινητήρας έρχεται αμέσως στη ζωή. Εντυπωσιακός ο πίνακας οργάνων με την πληθώρα των αναλογικών ενδείξεων. Οθόνες αφής, αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός και διάφορα άλλα αυτονόητα της σημερινής εποχής, εδώ απουσιάζουν. Από την άλλη, βγάζει μια premium εικόνα μιας άλλης εποχής. Ο εξοπλισμός με τα μέτρα της εποχής είναι πλούσιος και τα υλικά θα τα ζήλευαν ακόμα και σημερινά αυτοκίνητα. Η προσοχή στη λεπτομέρεια εντυπωσιάζει. Ανάμεσα στα όμορφα στοιχεία, το τιμόνι σε συνδυασμό δέρματος-αλκαντάρα, μια ιδέα του Αντώνη Ισμαήλου, που ταιριάζει απόλυτα με την κατασκευή.

    Lancia-IsmailosΟ ήχος του κινητήρα είναι ζωντανός και μεταξένιος. Όλα λειτουργούν στην εντέλεια. Κανένα λαμπάκι δεν υποδηλώνει δυσλειτουργία. Η Ιταλίδα, μέσα στην Ismailos Classics βρήκε τον μάστορά της. Νιώθουμε άνετα με πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Τα καθίσματα είναι της Recaro αλλά η ανατομία τους υπολείπεται, με βάση τα σημερινά δεδομένα. Το κιβώτιο είναι ευχάριστο, αν και η 2η και η 4η στο κιβώτιο έχουν μεγαλύτερη από το επιθυμητό διαδρομή. Επίσης στην ευθεία το τιμόνι δείχνει κάπως ασαφές. Αυτό όμως που θες να δεις είναι την Integrale σε σβέλτο ρυθμό. Θες να ζήσεις ολόκληρη την εμπειρία ενός θρυλικού αυτοκινήτου.

    Lancia-IsmailosIsmailosΣτις χαμηλές στροφές ο κινητήρας δεν σε τρελαίνει αλλά είναι αρκετά ζωντανός για καθημερινή χρήση. Ακολουθούμε τον Αντώνη Ισμαήλο, σε μια υπέροχη στριφτερή διαδρομή, μέσα στην φύση. Ξέρει να οδηγεί, ξέρει να ζει και αυτό περνά και στα αυτοκίνητα που αναπαλαιώνει. Ο ρυθμός ανεβαίνει και η Integrale ζωντανεύει. Ο κινητήρας δείχνει τον άλλο του εαυτό με αρκετή ροπή αλλά και εντυπωσιακό στροφάρισμα. Τα 200 άλογα είναι νούμερο υπαρκτό και το νιώθεις. Η μετάδοση αναλαμβάνει να περνά τη ροπή στο δρόμο και το κάνει με αξιοσημείωτο τρόπο. Η ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά το αμάξωμα. Τη νιώθεις ένα κομμάτι και αυτό είναι εξαιρετικό για ένα αυτοκίνητο σχεδόν 20 ετών.

    Lancia-IsmailosΣέβεσαι την υπέροχη Ιταλίδα, οπότε δεν πιέζεις μέχρι το όριο. Έχει καταφέρει να σου περάσει ήδη τα μηνύματά της και να σε κάνει να νιώσεις όμορφα πίσω από το τιμόνι της. Δεν είναι τυχαία θρύλος, δεν είναι τυχαία ένα αυτοκίνητο που η αξία του συνεχώς μεγαλώνει. Τυχερός αυτός που θα αποκτήσει τη συγκεκριμένη Integrale που, όπως μάθαμε, είναι προς πώληση. Λίγο πριν το Πάσχα ζήσαμε ένα όνειρο, ένα ραντεβού που για καιρό ονειρευόμασταν. Τίποτα δεν είναι τυχαίο και η Integrale τιμά αυτή τη θεωρεία.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Lancia-Ismailos

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    Ροή Ειδήσεων

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ