17:30 08/12
Δείτε τι έκαναν οι ρωσικές αρχές σε μποτιλιάρισμα 85 χλμ. (video)
Ένα χαοτικό μποτιλιάρισμα στον Υπερσιβηρικό έφτασε τα 85 χλμ. με τους οδηγούς να μένουν εγκλωβισμένοι στην παγωνιά για ώρες και οι αρχές να αντιδρούν εντυπωσιακά.
Το μυαλό πολλές φορές παίζει τα δικά του παιχνίδια. Συχνά καλούμαστε να κόψουμε από έξοδα και τότε κάνουμε το λάθος βάζοντας στο τραπέζι όλες τις υποχρεώσεις. Επειδή δεν μπορούμε να μην πληρώσουμε το ρεύμα, το νερό ή το κινητό τηλέφωνο, περνάμε σε μια επόμενη κατηγορία εξόδων που θεωρούμε πως αν κοπούν δεν θα μας επηρεάσει τη ζωή. Στο κομμάτι του αυτοκινήτου οι δυο δημοφιλέστερες κατηγορίες είναι η συντήρηση και η ασφάλιση. Εκεί αρχίζουμε και παίζουμε με το νόμο των πιθανοτήτων θεωρώντας πως δεν θα τύχει κάτι σε εμάς ή πως αν τα αναβάλουμε για τον επόμενο μήνα δεν έγινε και κάτι. Για τη συντήρηση θα ασχοληθούμε αναλυτικότερα σε επόμενο άρθρο, μιας και σήμερα θέλουμε να θίξουμε το θέμα των ανασφάλιστων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν γύρω μας. Είναι μάλιστα ένα ζήτημα που αφορά όλους μας μιας και μπορεί να πάρει παράξενες εκτάσεις, αφού δεν είναι ότι καλύτερο να εμπλακείτε σε κάποιο τρακάρισμα με αυτοκίνητο ανασφάλιστο.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, ώστε να αντιληφθούμε το βάθος του προβλήματος. Ανασφάλιστο θεωρείται κάθε όχημα που κυκλοφορεί στο δρόμο, χωρίς να έχει την υποχρεωτική από το νόμο κάλυψη αστικής ευθύνης έναντι τρίτων. Για την ασφάλιση του οχήματος, αποκλειστικός υπεύθυνος είναι ο ιδιοκτήτης του. Ορισμένοι έχουν την άποψη πως από τη στιγμή που δεν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο, μπορούν να το έχουν ανασφάλιστο. Αυτό ισχύει μόνο στην περίπτωση που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας. Από τη στιγμή που το αυτοκίνητο έχει πινακίδες κυκλοφορίας, είναι υποχρεωμένο να είναι και ασφαλισμένο.
Ποιες είναι οι κυρώσεις;
Τον Ιούνιο του 2017 έγινε μεγάλος ντόρος, όταν οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων έλαβαν πρόστιμο. Στην πραγματικότητα λοιπόν υπάρχουν κυρώσεις για ένα ανασφάλιστο όχημα ακόμα και αν δεν εμπλακεί σε ατύχημα, όπου εκεί, όπως θα δούμε παρακάτω, τα πράγματα μπορούν να γίνουν εφιαλτικά.
Οι διοικητικές κυρώσεις που αντιμετωπίζει ο κάτοχος του ανασφάλιστου οχήματος είναι:
• Αφαίρεση πινακίδων
• Αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας
• Χρηματικό πρόστιμο
Επιπλέον, ο κάτοχος του ανασφάλιστου οχήματος αντιμετωπίζει και ποινικές κυρώσεις.
Για την έκδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου απαιτείται η προσκόμιση στην ασφαλιστική επιχείρηση της ειδοποιητήριας επιστολής και παραβόλου υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, το ύψος του οποίου ορίζεται κατά κατηγορία οχήματος ως εξής:
Εκατό (100) ευρώ για δίκυκλα οχήματα έως 250 cc.
Εκατόν πενήντα (150) ευρώ για δίκυκλα οχήματα από 251 cc και άνω.
Διακόσια (200) ευρώ για αυτοκίνητα έως 1000 cc.
Διακόσια πενήντα (250) ευρώ για αυτοκίνητα από 1001 cc και άνω.
Οι συνέπειες στις υλικές ζημιές
Οι συνέπειες μπορεί να θεωρηθούν διαχειρίσιμες όσο όλα "πηγαίνουν καλά" με ένα ανασφάλιστο όχημα. Αν όμως εμπλακεί σε τρακάρισμα και προκαλέσει υλικές ζημιές, τότε το Επικουρικό Κεφάλαιο αναλαμβάνει να αποζημιώσει αυτούς που υπέστησαν τις υλικές ζημιές. Στη συνέχεια, στρέφεται κατά του ιδιοκτήτη του ανασφάλιστου οχήματος που προξένησε το ατύχημα για να διεκδικήσει το ποσό που κατέβαλε.
Όταν τα πράγματα περιπλέκονται με σωματικές βλάβες
Τα δεδομένα αλλάζουνε όταν ένα ανασφάλιστο όχημα προκαλέσει ατύχημα. Αρχικά, το Επικουρικό Κεφάλαιο αναλαμβάνει να αποζημιώσει εκείνους που υπέστησαν σωματικές βλάβες. Στη συνέχεια όμως στρέφεται κατά του ιδιοκτήτη του ανασφάλιστου αυτοκινήτου που προξένησε το ατύχημα, για να διεκδικήσει το καταβληθέν ποσό. Ανάλογα με τη σοβαρότητα του τραυματισμού ο παθών μπορεί να διεκδικήσει : ιατρικές δαπάνες, δαπάνες για αποκλειστική νοσοκόμα - οικιακή βοηθό, απώλεια εισοδημάτων, αποζημίωση λόγω τυχόν αναπηρίας, αποζημίωση ηθικής βλάβης κλπ.
Η χειρότερη κατάληξη
Οι συνέπειες όμως μπορεί να ξεπεράσουν κάθε φαντασία αν το όχημα προκαλέσει θανατηφόρο ατύχημα. Σε αυτή την περίπτωση η απαίτηση αποζημίωσης υποβάλλεται από τα μέλη της οικογένειας του ανθρώπου ή των ανθρώπων που έχασε/αν τη ζωή του/ς. Το Επικουρικό Κεφάλαιο αναλαμβάνει να αποζημιώσει τους δικαιούχους. Στη συνέχεια στρέφεται κατά του ιδιοκτήτη του ανασφάλιστου οχήματος που προξένησε το ατύχημα για να διεκδικήσει το ποσό που κατέβαλε. Αν αναλογιστούμε ότι το ποσό αποζημίωσης μπορεί να φτάσει σε επταψήφιο νούμερο, καταλαβαίνετε τις επιπτώσεις για τον δράστη.
Τα πρόστιμα που έρχονται
Η ατιμωρησία για όσους κυκλοφορούν ανασφάλιστοι δεν θα κρατήσει πολύ. Τον Ιούνιο του 2017 έγινε η πρώτη προσπάθεια, ωστόσο υπήρχαν ελλείψεις στη μηχανογράφηση με αποτέλεσμα να παγώσουν τα πρόστιμα.
Τώρα, για την έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων που αφορούν τα ανασφάλιστα οχήματα, το Υπουργείο Οικονομικών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, και η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής προχώρησαν στη δημιουργία πληροφοριακού οδηγού.
Ο πληροφοριακός οδηγός έχει τη μορφή συχνών ερωτήσεων - απαντήσεων (FAQ) και μπορείτε να τον δείτε εδώ.
Αξίζει να σημειωθεί, πως μέσω της βάσης δεδομένων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου μπορεί κάποιος να ελέγχει online, εάν το όχημά του εμφανίζεται ασφαλισμένο στη βάση που θα χρησιμοποιηθεί από το κράτος για την αποστολή των προστίμων.
Υπευθυνότητα αλλά και πρόστιμα
Από την πλευρά μας χρειάζεται υπευθυνότητα. Όπως φοράμε ζώνη ασφαλείας, επειδή μπορεί να προκύψει η κακή στιγμή, έτσι αντίστοιχα πρέπει να έχουμε ασφαλισμένο το αυτοκίνητο μας . Από εκεί και πέρα, για εκείνους που έχουν άγνοια, όπως φαίνεται, σύντομα θα υπάρξουν επιπτώσεις.
Ένα χαοτικό μποτιλιάρισμα στον Υπερσιβηρικό έφτασε τα 85 χλμ. με τους οδηγούς να μένουν εγκλωβισμένοι στην παγωνιά για ώρες και οι αρχές να αντιδρούν εντυπωσιακά.
Σε μια χρονιά που ορισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατάφεραν να συγκαταλέγονται στα πιο αξιόπιστα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν το πιο "ζημιάρικο" στην έκθεση της TUV.
Ένα από τα εργοστάσια-διαμάντια της Volkswagen στην Γερμανία σταματά την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αλλάζει ρόλο. Γιατί λέγεται "Διάφανο εργοστάσιο".
Η Mercedes ανανεώνει πλήρως την GLB και την επαναφέρει ως αμιγώς ηλεκτρική, πιο ευρύχωρη, πιο τεχνολογικά προηγμένη με τεχνητή νοημοσύνη και πάντοτε με τη δυνατότητα επταθέσιας διάταξης.
Νέες υπηρεσίες και φορείς διαχείρισης της κυκλοφορίας περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας που ψηφίστηκε από την Βουλή.
Ο Lando Norris ολοκλήρωσε το τελευταίο Grand Prix της χρονιάς στο Άμπου Ντάμπι τρίτος και κατέκτησε τον τίτλο του πρωταθλητή παρά την νίκη του Max Verstappen.
Η αγωγή που έχει κατατεθεί εναντίον της VW, ισχυρίζεται ότι εκούσιο άγγιγμα των κουμπιών αφής στο τιμόνι, μπορεί να ενεργοποιήσει κατά λάθος το cruise control στο ηλεκτρικό ID. 4.
Η BYD έριξε πάνω στο Yangwang U8 ένα δέντρο δύο τόνων για να αποδείξει οτι το έχει φτιάξει ανθεκτικό στην κακομεταχείριση. Δείτε τι συνέβη.
Ο Gunther Holtorf πέρασε 26 χρόνια στον δρόμο, ταξιδεύοντας σε 214 χώρες με μια ταπεινή Mercedes G-Class 88 ίππων, γράφοντας το πιο απίστευτο οδικό έπος της σύγχρονης εποχής.
Με 17 παρόντες από τους 20 οδηγούς της σεζόν πραγματοποιήθηκε το κλασικό πλέον δείπνο των οδηγών της F1 πριν τον τελικό στο Άμπου Ντάμπι.
Η Lexus αναβιώνει το όνομα LFA με ένα αμιγώς ηλεκτρικό concept μεγαλύτερων διαστάσεων που εγκαταλείπει τον θρυλικό V10, αλλά διαθέτει ένα νέο αλουμινένιο πλαίσιο που υπόσχεται κορυφαία απόδοση.
Πολλές φήμες που κυκλοφορούσαν εδώ και καιρό για μια έκδοση pickup του δημοφιλούς Jimny και πλέον υπάρχει επίσημη δήλωση από την Suzuki.
Αν η είδηση ενός νέου θερμικού κινητήρα από την BYD θα μπορούσε να θεωρηθεί ενδιαφέρουσα, τότε το γεγονός πως θα πρόκειται για έναν boxer 2.0 λίτρων αποτελεί τη μεγάλη έκπληξη.
Η JAS Motorsport φέρνει ξανά στη ζωή το θρυλικό Honda NSX Mk1 μέσω του restomod Tensei, με σχεδίαση Pininfarina, αμάξωμα από ανθρακονήματα, κινητήρα V6 και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Η Zeekr πλαισιώνει τη δυναμική και ενδιαφέρουσα είσοδό της στην αγορά της Ελλάδας με το πρώτο της κατάστημα που φέρνει μια νέα εμπειρία premium αισθητικής.