13:30 03/10
Τέλος εποχής για ένα αγαπημένο και θρυλικό hot hatch
Το τελευταίο Ford Focus ST βγήκε από τη γραμμή παραγωγής τις προηγούμενες μέρες, και μαζί του κλείνει ένα ακόμη σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία των ευρωπαϊκών hot hatch.
Όταν λες πως κάτι ήταν ανέλπιστα καλό, κρύβει μέσα του μια αρνητική αλλά και μια θετική πλευρά. Από την μια λοιπόν, δείχνει πως ήταν κάτι πολύ καλό που σε εντυπωσίασε, και από την άλλη πως ήταν καλύτερο από όσο θεωρούσες ότι θα είναι. Στην περίπτωση του Volvo XC40 κρατάμε το πρώτο μέρος και συνεχίζουμε!
Με την οδήγηση του μοντέλου στην Ισπανία, ουσιαστικά κλείνουν και οι αποστολές στο εξωτερικό για το 2017. Εκτός από το γεγονός πως είναι η τελευταία, είναι και μια από αυτές που περιμέναμε με μεγάλη ανυπομονησία, μέσα στη χρονιά. Αναμφίβολα ένα από τα σημαντικότερα SUV του 2017 και σίγουρα ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για τη Volvo. Είναι το μικρότερο SUV στην γκάμα της μάρκας, ένα μεγάλο στοίχημα και ένα μοντέλο σε μια πολύ ανταγωνιστική κατηγορία. Με τη Volvo να έχει παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια πολύ αξιόλογα μοντέλα, στις κατηγορίες με μεγαλύτερο μέγεθος (XC90, S90, V90, XC60) περιμέναμε να δούμε αν το XC40 θα συνεχίσει αυτή την καλή παράδοση.
Είναι πολύ δύσκολο να παρουσιάσεις ένα σχήμα ξεχωριστό-μοντέρνο-φρέσκο, που ταυτόχρονα καταφέρνει να διατηρεί την οικογενειακή ταυτότητα. Το XC40 το έχει καταφέρει απόλυτα. Εντελώς νέες γραμμές, όμορφες λεπτομέρειες και ταυτόχρονα αναγνωρίσιμο από μακριά πως πρόκειται για μοντέλο της Volvo. Καταφέρνει επιπρόσθετα να βγάζει μια μοναδική "αρχοντιά" και ταυτόχρονα ένα νεανικό αέρα, στοιχείο απαραίτητο με βάση το μέγεθος του μοντέλου. Μας άρεσε η πληθωρική "τρισδιάστατη" μάσκα, αλλά και τα κοφτερά φωτιστικά σώματα. Η ρώμη που βγάζει όταν το κοιτάς από το πλάι, αλλά και τα πίσω φωτιστικά σώματα που με τον δικό τους τρόπο "φωνάζουν" Volvo. Το εξαιρετικά αισθητικό αποτέλεσμα συμπληρώνουν οι τροχοί με το ιδιαιτέρως προσεγμένο design. Στη βασική έκδοση έχουν διάμετρο 17 in και στις υπόλοιπες από 18in έως 21in. Από την εμπειρία μας γνωρίζουμε ότι με τόσο μεγάλους τροχούς σε ένα μαζεμένο αμάξωμα, σε αυτή την κλίμακα χρημάτων είναι δύσκολο να πετύχεις καλό κράτημα και απόσβεση ταυτόχρονα. Έμενε λοιπόν να δούμε στην πράξη αν για χάρη της αισθητικής θα θυσιαζόταν ο οδηγικός χαρακτήρας.
Νέα πλατφόρμα-δοκιμασμένοι κινητήρες
Το XC40 δε βασίζεται στην πλατφόρμα SPA, των μεγαλύτερων μοντέλων αλλά στη CMA
Στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, η κορυφαία ονομάζεται Τ5, είναι τετρακίνητη με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και στην έκδοση Momentum κοστίζει €50.177 ενώ στην έκδοση R-Design €54.482. Ακολουθεί η έκδοση Τ4 με δίλιτρο κινητήρα απόδοσης 190 ίππων, η οποία θα είναι με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο και επιλογή μεταξύ τετρακίνητης έκδοσης αλλά και προσθιοκίνητης.Η βασική έκδοση του μοντέλου, η Τ3, εφοδιάζεται με τρικύλινδρο κινητήρα 1,5lt. απόδοσης 156 ίππων. Θα είναι προσθιοκίνητη και αρχικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ενώ θα ακολουθήσει και έκδοση με νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Η τιμή της έχει οριστεί απο τώρα στα €30.700.
Στις εκδόσεις πετρελαίου, η κορυφαία ονομάζεται D4, αποδίδει 190 άλογα, έχει σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και στη χώρα μας θα κοστίζει €49.352 στην έκδοση Momentum και €53.491 στην έκδοση R-Design. Περισσότερες επιλογές θα υπάρχουν στην έκδοση D3 με δίλιτρο κινητήρα και απόδοση 150 άλογα. Είτε με αυτόματο κιβώτιο είτε με χειροκίνητο, θα είναι διαθέσιμο με κίνηση στον εμπρός άξονα αλλά και τετρακίνηση, έχοντας έτσι 4 υποεκδόσεις. Έκδοση πετρελαίου με μικρότερο κυβισμό δεν προβλέπεται να παρουσιαστεί.
Πέρα όμως από τα μηχανικά μέρη, υπάρχουν πολλές ακόμα τεχνολογίες αιχμής, που το XC40 δανείζεται από τα μεγαλύτερα αδέρφια του. Είναι για παράδειγμα το πρώτο αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης (ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμός), που στη γλώσσα της Volvo ονομάζεται Pilot Assist. Θεωρείται από τα κορυφαία συστήματα και όπως διαπιστώσαμε στους ισπανικούς δρόμους, είναι πολύ αποτελεσματικό. Από εκεί και πέρα όμως υπάρχει μια πλειάδα συστημάτων είτε στο στάνταρ εξοπλισμό, είτε στον προαιρετικό που δημιουργούν μια μοναδική ασπίδα προστασίας του οδηγού. Επιγραμματικά αναφέρουμε τα City Safety, Run-off road mitigation, Oncoming Lane Mitigation, Driver Allert Control, Road Sign Information και Lane Keeping Aid, που ανήκουν στο στάνταρ εξοπλισμό. Εντυπωσιακή τεχνολογία για ένα SUV αυτού του μεγέθους!
Δεν μπορούμε να μην κάνουμε αναφορά όμως και σε δυο πρωτοποριακές τεχνολογίες.Η πρώτη είναι το Volvo Care. Πρόκειται για μια μορφή διευρυμένου Leasing, με κάλυψη όλων των αναγκών του οδηγού, παροχή καινούργιου αυτοκινήτου κάθε 24 μήνες και στάνταρ μηνιαία χρέωση. Η δεύτερη ονομάζεται Car Sharing και θα αφορά και την ελληνική αγορά. Με αυτή, ο κάτοχος έχει τη δυνατότητα δανεισμού του αυτοκινήτου, με την εκχώρηση ενός ηλεκτρονικού κλειδιού, σε άτομα που εκείνος επιλέγει, για συγκεκριμένο διάστημα! Έξυπνη ιδέα, που όπως μας την επέδειξαν θα έχει μεγάλο πρακτικό ενδιαφέρον.
Το πόσο προσεγμένη και καλομελετημένη κατασκευή είναι το νέο XC40 το αντιλαμβάνεσαι και μόλις μπεις στο εσωτερικό. Υλικά άριστης ποιότητας με πολύ καλή συναρμογή, αλλά και μοντέρνα σχεδίαση με άποψη. Παράδειγμα ο λεβιές του κιβωτίου, που θυμίζει μικρό γλυπτό και έξυπνα καταλαμβάνει λίγο χώρο, οι θήκες στις πόρτες που είναι από τις μεγαλύτερες που έχουμε συναντήσει σε αυτοκίνητο. Σε κάθε μια χωρά ένα μπουκάλι του 1,5Lt αλλά και ένα laptop! Στο κέντρο της κονσόλας πρωταγωνιστεί η οθόνη αφής πολυμέσων Sensus, των 9in, που έρχεται κατευθείαν από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας. Ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό, όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3in, κάτι το οποίο δεν συναντάς σε μοντέλα της κατηγορίας.
Είχαμε μεγάλη περιέργεια να δούμε κατά πόσο οι μαζεμένες διαστάσεις αλλά και η δυναμική σχεδίαση με το μεγάλο καπό έχουν επηρεάσει τους χώρους. Οι Σουηδοί λοιπόν έκαναν τα μαγικά τους και σε αυτό τον τομέα. Το μήκους 4.425mm αμάξωμα χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.702mm αλλά και του πλάτους των 1.863mm θα χωρέσει άνετα 5 επιβάτες με πολύ αέρα πάνω από το κεφάλι, ενώ υπάρχει και αρκετός χώρος για τις αποσκευές τους που ξεκινά από τα 460 lt με τα καθίσματα στη θέση τους και φτάνει τα 1336lt. με τις πίσω πλάτες ριγμένες. Από εκεί και πέρα συναντάμε αρκετές έξυπνες λύσεις, όπως το αναδιπλούμενο πάτωμα αποσκευών με τα σημεία στήριξης για τσάντες από τα ψώνια ή το γαντζάκι στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, στοιχεία που κάνουν την καθημερινότητα πιο εύκολη.
Με όλη αυτό το θετικό vibe, ανυπομονούσαμε να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο. Ξεκινήσαμε την οδηγική εμπειρία με την κορυφαία έκδοση βενζίνης Τ5. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή τα 247 άλογα και τα 350 Nm ροπής είναι ικανά για τελική 230 km/h, 0-100 km/h σε 6,5 sec. και μέση κατανάλωση 7,1 lt/100km. Δεν είχαμε τη δυνατότητα να επιβεβαιώσουμε την τελική ή τη μέση κατανάλωση, είχαμε όμως το χρόνο να εντυπωσιαστούμε από τη συνολική απόδοση του αυτοκινήτου. Η έκδοσή μας ήταν R-Design το οποίο σημαίνει πιο σφιχτή ανάρτηση αλλά και τροχοί 20in στο αυτοκίνητό μας. Το αισθητικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, αλλά με τόσο μεγάλους τροχούς περιμέναμε συμβιβασμούς στην άνεση. Βάζουμε μπροστά από το μπουτόν εκκίνησης και ξεκινάμε. Η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι πολύ καλή και ο κινητήρας έχει δυνατή ψυχή κινώντας αέρινα το XC40. Τα 6,5 sec για τα 100 km/h, που είναι εντυπωσιακή επίδοση τώρα δείχνουν ρεαλιστικά. Στις πρώτες όμως λακκούβες είναι που εντυπωσιαζόμαστε. Κανένα χτύπημα, κανένας κραδασμός. Κοιτιόμαστε με το συνοδηγό εντυπωσιασμένοι και συνεχίζουμε. Περάσαμε πάνω από όλες τις ανωμαλίες της διαδρομής των 100 km και το αποτέλεσμα πάντα το ίδιο. Εντυπωσιακή άνεση όχι μόνο για τα μέτρα της κατηγορίας αλλά και γενικώς. Όταν πιέσαμε το XC40 σε επαρχιακό δίκτυο διαπιστώσαμε πως τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, σε βαθμό που ποτέ δεν καταφέραμε να τα ξεπεράσουμε. Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι παραπάνω από αποτελεσματικά και η κορυφαία άνεση δεν έχει επηρεάσει το κράτημα.
Ότι πλησιάζεις το όριο το καταλαβαίνεις από την κλίση του αμαξώματος που κάποια στιγμή, ενώ έχεις ξελογιαστεί, σου θυμίζει πως ήδη έχεις περάσει κατά πολύ το ρυθμό ενός μοντέλου με απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 211mm. Το νέο πλαίσιο, η ανάρτηση καθώς και η τετρακίνηση δείχνουν πως με άνεση θα μπορούσαν να διαχειριστούν μεγαλύτερη δύναμη. Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε και τη μεταξένια λειτουργία του κιβωτίου, το οποίο χάρη στα paddles "κουμπώνει" ακόμα καλύτερα με τον οδηγό στη γρήγορη οδήγηση, μιας και έχεις τον πλήρη έλεγχο. Εννοείται πως τα 5 προφίλ οδήγησης, όπως τα έχουμε δει και στα υπόλοιπα νέα Volvo, είναι εδώ για να προσαρμόσουν το αυτοκίνητο στα μέτρα σου.
Εντυπωσιασμένοι από το Τ5, περνάμε στην έκδοση D4. Τα 190 άλογα και τα 400 Nm ροπής του δίλιτρου κινητήρα είναι ικανά για 0-100 km/h σε 7,9 sec και 210 Km/h τελική με μέση κατανάλωση 5,0 lt/100km. Το αποτέλεσμα στην πράξη είναι πολύ κοντινό. Αν εξαιρέσεις μια μικρή υστέρηση στις πολύ χαμηλές στροφές, που με μαεστρία καλύπτει το αυτόματο κιβώτιο, αλλά και το λίγο υψηλότερο επίπεδο θορύβου, η αίσθηση δύναμης είναι παρόμοια. Μάλιστα στις μεσαίες στροφές πιο έντονη, λόγω της μεγαλύτερης ροπής. Άνετα μπορείς να πας πολύ σβέλτα, απολαμβάνοντας την πολύ καλή ποιότητα κύλισης αλλά και άνεση. Σε αυτή την περίπτωση μάλιστα είχαμε την έκδοση Μomentum με τροχούς 19in, οπότε και ακόμα καλύτερη απόσβεση. Δεν μετρήσαμε μέση κατανάλωση, ωστόσο κρίνοντας από την αυτονομία των δυο εκδόσεων, η D4 είναι μια πολύ καλή λύση για εκείνους που καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις σε ετήσιο βαθμό.
Λανσάρισμα
Το επίσημο λανσάρισμα του μοντέλου στην Ελλάδα θα γίνει στα μέσα Φεβρουαρίου. Τότε θα είναι διαθέσιμα τα μοντέλα D4 και Τ5. Απο τα μέσα Φεβρουαρίου θα μπορούν να γίνουν παραγγελίες για τις υπόλοιπες εκδόσεις (Τ4, Τ3 και D3) οι οποίες θα είναι προς παράδοση στην χώρα μας στο τέλος Μαίου. Να σημειωθεί πως η Τ3 στα €30.700 θα έχει πλούσιο βασικό εξοπλισμό, που μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει την οθόνη πολυμέσων και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων καθώς και φώτα τεχνολογίας LED.
Εντυπωσιασμένοι
Έχουμε μάθει μέσα στα χρόνια τι να περιμένουμε από ένα καινούργιο μοντέλο, πριν το οδηγήσουμε. Η Volvo όμως μας απέδειξε πως υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Ένα πολύ μελετημένο μοντέλο σε κάθε λεπτομέρεια, χαρισματικό, με εξαιρετική συμπεριφορά στο δρόμο, με σχεδιαστική άποψη αλλά και τεχνολογίες κατευθείαν από τα ακριβά μοντέλα της μάρκας. Η έκδοση Τ5 είναι η συναισθηματική επιλογή αλλά επειδή το XC40 θα μας παρέσυρε να κάνουμε μεγάλες αποστάσεις, τελικά θα αγοράζαμε την D4 η οποία είναι παραπάνω από σβέλτη. Τώρα ανυπομονούμε να οδηγήσουμε το μοντέλο στους Ελληνικούς δρόμους καθώς και την έκδοση Τ3 η οποία θα αναστατώσει για τα καλά την αγορά!
Δημήτρης Χατζητόλιος
Συνέντευξη με την Annica Johansson, Senior Director for Quality and Program Powertrain
Capital: Οι κινητήρες και τα κιβώτια είναι ίδια με των XC60 και ΧC 90;
Annica: Σε επίπεδο hardware είναι ίδιοι, ωστόσο έχουν γίνει αλλαγές στις ρυθμίσεις ώστε να δένουν με τις ανάγκες του XC40.
Capital: Στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, θα χρησιμοποιήσετε και τον κινητήρα με το Power Pulse και τα 235 άλογα που έχουμε γνωρίσει στα XC60 και XC90;
Annica: Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τέτοιο πλάνο.
Capital: Να περιμένουμε και μια τρικύλινδρη έκδοση πετρελαίου με κυβισμό 1,5 lt. τώρα που παρουσιάσατε και μικρό κινητήρα βενζίνης;
Annica: Πιστεύουμε πως ο δίλιτρος κινητήρας με τα 150 αλόγα έχει καλύτερη απόδοση, απ ότι θα είχε ένας μικρού κυβισμού, οπότε δεν υπολογίζουμε να κάνουμε μια τέτοια κίνηση.
Capital: Οι κινητήρες που έχετε εξελίξει εσείς, μετρούν πλέον κάποια χρόνια στην αγορά. Σε επίπεδο αξιοπιστίας υπήρξαν ζητήματα;
Annica: Έχουμε μια πολύ αυστηρή και μακροσκελή διαδικασία εξέλιξης των κινητήρων. Απλά να σας αναφέρω πως τα δίλιτρα σύνολα ξεκίνησαν να εξελίσσονται το 2007, μέχρι να παρουσιαστούν στο ΧC90 ενώ ο νέος τρικύλινδρος των 1,5 lt. εξελίσσεται από το 2014. Σε αυτό το διάστημα εμφανίζονται ζητήματα, τα οποία όμως λύνονται και δεν φτάνουν στην παραγωγή.
Capital: Πείτε μας λίγα λόγια για τον νέο κινητήρα των 1,5 lt.
Annica: Θα σας αρέσει πολύ! Θα αποδίδει 156 άλογα, αρχικά θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ενώ στην συνέχεια θα είναι διαθέσιμο και με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
Capital: Σας αρέσει η ηλεκτροκίνηση; Ποιο πιστεύεται ότι θα είναι το μέλλον στους κινητήρες;
Annica: Η ηλεκτροκίνηση μου αρέσει πολύ! Ωστόσο στο άμεσο μέλλον όλα θα εξαρτηθούν από την ζήτηση του κοινού. Για τον λόγο αυτό εμείς εξελίσσουμε όλες τις επιλογές, βενζινοκινητήρες, πετρελαιοκινητήρες και υβριδικά.
Συνέντευξη με τον Per Carlsson, Attribute Leader Vehicle Dynamics
Capital: Μας έκανε πολύ θετική εντύπωση η απόσβεση όλων των εκδόσεων, ακόμα και με τροχούς 20 in. Πιο είναι το μυστικό?
Per: Δεν υπάρχει κάποιο μυστικό. Είναι πολύ σημαντικό κατά την εξέλιξη του μοντέλου να βρεις τις ιδανικές ρυθμίσεις όλων των εξαρτημάτων της ανάρτησης.
Capital: Ποιες είναι οι διαφορές των εκδόσεων R-Design;
Per: Εδώ έχουμε πιο σκληρά αμορτισέρ, ελατήρια και μεγαλύτερες αντιστρεπτικές. Ωστόσο σκοπός μας με το XC40 δεν ήταν να φτιάξουμε ένα σπορ αυτοκίνητο. Σε όλες τις εκδόσεις θέλαμε να εξασφαλίσουμε την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την άνεση των επιβατών.
Capital: Η ανάρτηση δανείζεται κομμάτια από τα μεγαλύτερα μοντέλα;
Per: Πρόκειται για μια εντελώς νέα ανάρτηση. Στον εμπρός άξονα έχουμε γόνατα McPherson, ενώ πίσω έχουμε πολλαπλούς συνδέσμους με κλασικό ελατήριο. Στα XC60 και XC90 έχουμε εμπρός διπλά ψαλίδια και πίσω μια διάταξη που δεν περιλαμβάνει κλασικό ελατήριο. Επίσης στο μέλλον θα υπάρξει επιλογή ανάρτησης με αμορτισέρ ρυθμιζόμενης σκληρότητας.
Capital: Που δοκιμάζεται τις αναρτήσεις των μοντέλων;
Per: Σχεδόν παντού. Αρχικά γύρω από το Γκέτεμπουργκ, στην Ισπανία για δοκιμές σε υψηλές θερμοκρασίες, στις Βόρειες χώρες για τις κρύες συνθήκες αλλά και Αγγλία μιας και έχει ιδιαίτερους δρόμους. Από εκεί και πέρα προκύπτουν και άλλες τοποθεσίες.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Το τελευταίο Ford Focus ST βγήκε από τη γραμμή παραγωγής τις προηγούμενες μέρες, και μαζί του κλείνει ένα ακόμη σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία των ευρωπαϊκών hot hatch.
Μπορεί να μοιάζει παράξενο αλλά είναι αλήθεια πως η Γερμανία εξέδωσε ταξιδιωτκή οδηγία για όσους ταξιδεύουν στην Ελλάδα να προσέχουν τον αυστηρό νέο ΚΟΚ.
Η Μοτοδυναμική διακρίθηκε για 2η συνεχή χρονιά από τον οργανισμό "Great Place To Work" στη λίστα "Best Small & Medium Workplaces in Europe 2025".
Με εμφάνιση που μαγνητίζει και τεχνολογικά προηγμένο σύστημα κίνησης, το Renault Rafale συνδυάζει σπορ χαρακτηριστικά με premium στοιχεία και μόλις έφτασε στην ελληνική αγορά.
H McLaren MCL39 συνεχίζει την περιοδεία της στην Ελλάδα και αυτή την εβδομάδα θα βρεθεί σε μια ακόμη νέα πόλη της περιφέρειας δίνοντας τη δυνατότητα στο κοινό να την θαυμάσει από κοντά.
Το ηλεκτρικό Zeekr 7X, εξοπλισμένο με προηγμένα συστήματα ADAS και καινοτόμες λύσεις για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, αξιολογείται από τον EuroNCAP.
Μήνα με το μήνα ενισχύεται η αυξητική εικόνα μιας κατηγορίας αυτοκινήτων που διανύει την κορυφαία της περίοδο μέσα στο 2025 με πωλήσεις που έχουν ήδη ξεπεράσει τις 100.000 στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στην Ιαπωνία, η Mazda θα συνεργαστεί με την Toyota για την εξέλιξη από κοινού των επόμενων MX-5 και GR86. Διαβάστε τι μπορεί να σημαίνει μια τέτοια εξέλιξη.
Στο πρόσφατο ντεμπούτο του στην κατηγορία GT3 στο Nurburgring ο Max Verstappen στον δρόμο για την νίκη έκανε μια προσπέραση που τρομάζει ακόμη και στο video.
Με εικόνα που παραπέμπει σε κινούμενο home cinema, το εσωτερικό της Cayenne Electric αποκαλύπτεται με κυρτές οθόνες OLED, ψηφιακά όργανα και HUD 87 ιντσών.
Μετά από εβδομάδες διακοπής και ζημιές εκατομμυρίων ευρώ, η JLR κάνει σταδιακή επανεκκίνηση στη γραμμή παραγωγής, προσπαθώντας να αφήσει πίσω της τις συνέπειες της σοβαρής κυβερνοεπίθεσης.
Σύλληψη, αφαίρεση διπλώματος για 18 μήνες και βαρύτατο πρόστιμο ήταν οι συνέπειες για 40χρονη οδηγό στην Αττική Οδό που υπέπεσε στην σοβαρότερη παράβαση του νέου ΚΟΚ.
Το Model Y L μπήκε δυναμικά στην κινεζική αγορά, με 4.000 παραγγελίες σε μία εβδομάδα και η Tesla μας ξεναγεί με ένα εντυπωσιακό βίντεο στη γραμμή παραγωγής του, στο Gigafactory της Σανγκάης.
Ένα εντυπωσιακό project με απήχηση στην Ιαπωνία πεισσότερο από οπουδήποτε άλλου έφτιαξε η Honda με το Koraidon μια μοτοσυκλέτα από χαρακτήρα του Pokemon.
Μπορεί η εικόνα των πωλήσεων να είναι θετική, καταγράφοντας αύξηση 47% για το πρώτο εξάμηνο του 2025, όμως η Lucid εξακολουθεί να παρουσιάζει ζημιές που δημιουργούν προβληματισμό για το μέλλον.
Από το 50% με αυξητικές τάσεις μέσα σε μια δεκαετία τα diesel αυτοκίνητα έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από την αγορά. Δείτε πόσο πουλάνε πλέον και που θα φτάσουν.