Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 17-Ιαν-2017 14:00

    Πρώτη επαφή με το νέο Renault Megane

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

    Πολλοί θα θυμούνται πόσο είχε ταράξει τα νερά η πρώτη γενιά Megane... στα τέλη του προηγούμενου αιώνα, που είχε αντικαταστήσει το Renault 19 και αγαπήθηκε πολύ, αποτελώντας το αμάλγαμα των αξιών της γαλλικής φίρμας για τα μικρομεσαία, με την άνεση και την ασφάλεια να πρωταγωνιστούν. Η δεύτερη γενιά Megane μάλιστα, ήταν το πρώτο μικρομεσαίο που είχε αποκτήσει την ανώτατη διάκριση στις δοκιμές του EuroNCAP με πέντε αστέρια. 

    Αυτό που χαρακτήρισε τις τρεις πρώτες γενιές του Megane ήταν το πόσο οι Γάλλοι δεν φοβούνταν να αλλάξουν ριζικά το σχεδιασμό από τη μία στην άλλη, επιλογή αμφιλεγόμενη αλλά που τελικά "τους βγήκε". Αυτή η επιλογή να μην αποτελεί η νέα γενιά του μοντέλου μία απλή οπτική εξέλιξη του προηγούμενου, διατηρήθηκε και στην ολοκαίνουργια τέταρτη γενιά, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Ελλάδα.

    Megane 4

    Η σχεδιαστική ταυτότητα, λοιπόν, του Megane, αφενός αποτελεί μέρος της γλώσσας της Renault που εκφράζεται από Clio, Captur κλπ, και ταυτόχρονα προκρίνει το επιχείρημα πως η μικρομεσαία εμπορική ναυαρχίδα είναι ώριμη, premium, δυναμική, μα πάντα "διαφορετική". Για παράδειγμα, το εμπρός μέρος με τις χρωμιωμένες γρίλιες και το μυώδες καπώ αποπνέει κύρος, ενώ ταυτόχρονα τα φώτα με το χαρακτηριστικό C σχήμα το διαφοροποιούν. Οι φαρδιοί ώμοι και τα λαξεύματα στο ύψος του κατωφλιού των θυρών του δίνουν μια στιβαρή στάση στο δρόμο, σαν έναν ζεν πολεμιστή που έχει πάρει βαθιά ανάσα πριν σε τσακίσει ευγενέστατα.

    Όμως το Megane διαφοροποιείται σχεδιαστικά και σε κάτι ακόμα: τα φώτα παίζουν ενεργό ρόλο στην εμφάνισή του καθώς, ειδικά στο πίσω μέρος, τα LED που διατρέχουν σχεδόν όλη την πέμπτη πόρτα, βάζουν φαρδιά-πλατιά την υπογραφή του και δεν σε αφήνουν να το μπερδέψεις με τίποτα άλλο. 

    Megane 7

    Όσον αφορά τις διαστάσεις, το Megane έχει μεγαλώσει πολύ! Είναι κατά 64mm μακρύτερο και με 28mm μεγαλύτερο μεταξόνιο από την προηγούμενη γενιά, ενώ και τα μετατρόχια έχουν επίσης κερδίσει 47 και 39mm εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

    Η επόμενη αποκάλυψη που επιφυλάσσει το γαλλικό hatchback έρχεται μόλις ανοίξεις την πόρτα και μπεις στο σαλόνι. Εκεί σε περιμένει ολικά αναβαθμισμένη ποιότητα πλαστικών στο πάνω μέρος και στις πόρτες, μία οδηγοκεντρική τακτικότητα στην εργονομία με τα περισσότερα χειριστήρια να συγκεντρώνονται στη μεγάλη οθόνη αφής (ανάλογα με την έκδοση), και μινιμαλιστική αίσθηση. Η δε θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και έρχεται στα μέτρα σου όπως ποτέ άλλοτε, ενώ η άνεση από τα καθίσματα είναι στην κορυφή της κατηγορίας. Από εκεί και πέρα, πεδίο δόξης λαμπρό για έξτρα εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, με heads-up display, adaptive cruise control, lane-departure warning, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων - όλα τα ψήγματα ημιαυτόνομης οδήγησης που βρίσκουμε σε premium μοντέλα και μεγαλύτερες κατηγορίες. 

    Megane 1

    Όλα αναμενόμενα καλά λοιπόν για το νέο πρέσβη της Renault, αλλά τι γίνεται εν κινήσει; Τα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στην Ελλάδα ήταν όλα εξοπλισμένα με τον 1.5 πετρελαιοκινητήρα των 110 ίππων. Ενδεικτικά, θα προσφέρεται με τον βενζινοκινητήρα 1.2 σε εκδόσεις 100 και 130 PS, ενώ ο diesel θα είναι διαθέσιμος και σε έκδοση 90PS, 130 και 163. Όσον αφορά τα κιβώτια ταχυτήτων, αυτά θα είναι χειροκίνητα 6 σχέσεων, με προαιρετικό διπλού συμπλέκτη στο dCi των 130 PS, ενώ η κορυφαία των 163 PS θα "παντρεύεται" αποκλειστικά με αυτό.

    Megane 2Δεν έχουμε κρύψει την εκτίμησή μας για τους κινητήρες πετρελαίου της Renault και ο γνώριμος dCi των 110 PS είναι πολιτισμένος - επικουρούμενος από την εξαιρετική ηχομόνωση - και τα  11,3 sec για τα 0-100km/h είναι ενδεικτικά της ήρεμης σβελτάδας του, ωστόσο το δυνατότερά του στοιχεία είναι το ταξίδι και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, με τη βοήθεια του οδηγού πάντα. Με 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με βαρύ πόδι για τις ανάγκες της δοκιμής, φανταζόμαστε πως το "ξερό" 6άρι είναι απόλυτα επιτεύξιμο σε πιο νορμάλ συνθήκες. Μάλιστα, είναι εξαιρετικά εντυπωσιακή η αλλαγή του χαρακτήρα του αυτοκινήτου όταν επιλέγεις διαφορετικό πρόγραμμα στο "Multi-sense" (έτσι ονομάζει η Renault το σύστημα παραμετροποίησης της συμπεριφοράς του Megane) με το Eco να κατεβάζει την κατανάλωση, και το Sport να στίβει όλη τη δύναμη από τον κινητήρα.

    Megane 10

    Φτάνουμε στο πιο θαυμαστό στοιχείο της τέταρτης γενιάς Megane: την κορυφαία ανάρτηση και το κατά πολύ βελτιωμένο τιμόνι. Αποτελεί πραγματικά ευχαρίστηση να καταπίνεις χιλιόμετρα στο πηδάλιό του, με μία συμπεριφορά που μπορεί καλύτερα να χαρακτηριστεί ως φοβερά ρευστή. Δεν προσπαθεί να σε πείσει (ταλαιπωρώντας σε) για κορυφαία ακαμψία και σφιχτές αντιδράσεις, ωστόσο ταυτόχρονα ποτέ δεν σε αφήνει εκτεθειμένο με άβολες κλήσεις κατά το διαμήκη άξονα. Αδιαφορεί για τις ανωμαλίες του οδοστρώματος (με τις 17άρες των αυτοκινήτων της δοκιμής), έχει σαφώς πιο ζωντανό τιμόνι (οι μηχανικοί της Renault εξηγεί πως αυτό επιτεύχθηκε καταργώντας τα ελαστικά παρεμβύσματα στο εμπρός υποπλαίσιο) και κάνει τη σβέλτη οδήγηση να μοιάζει πιο εύκολη, και σίγουρα πιο απαρατήρητη για τους επιβάτες. Εδώ οι Γάλλοι πραγματικά τα έδωσαν όλα και προσφέρουν ένα αυτοκίνητο με κορυφαία άνεση που συναντάς σε μεγαλύτερη κατηγορία. Μάλιστα, ανυπομονούμε να δοκιμάσουμε και την σπορ έκδοση GT με την standard ενεργητική τετραδιεύθυνση. Το όνομά της είναι 4Control, έχει βγει από το εργαστήριο της Renault Sport και δεν απαντάται αλλού στην κατηγορία. 

    Megane 8

    Το νέο Megane θα είναι διαθέσιμο άμεσα στις εκθέσεις της Renault, με καλό βασικό εξοπλισμό και τιμές στη μέση της μικρομεσαίας κατηγορίας, που ενδεικτικά θα ξεκινούν από 17.150 ευρώ για τον βενζινοκινητήρα των 100PS και 18.890 ευρώ για την έκδοση των 90PS του dCi. Πλήρης τιμοκατάλογος δεν είχε ανακοινωθεί ως τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές, ωστόσο η πλούσια έκδοση Dynamique της δοκιμής, με τον κινητήρα των 110PS, θα πωλείται προς περίπου 23.500 ευρώ.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά
    Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος): 4.359/1.814/1.447mm
    Βάρος: 1.205kg
    Κινητήρας: 1.461 cc
    Ιπποδύναμη: 110 PS/4.000 rpm
    Ροπή: 26,5 kg.m/1.750 rpm
    Τελική Ταχύτητα: 187 km/h
    0-100 km/h: 11,3 sec
    Ρύποι CO2: 95 g/km
    Μέση Κατανάλωση Δοκιμής: 6,5 lt/100km
    Τιμή: Αναμένεται (ενδεικτικά για 1.5dCi: 17.150€)

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    13:30 08/10

    Το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της Ευρώπης αποκτά για πρώτη φορά υβριδική έκδοση

    Στην ανανεωμένη εκδοχή του που αναμένεται άμεσα στην αγορά ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της Ευρώπης για πρώτη φορά γίνεται υβριδικό.

    12:00 08/10

    Tesla: Παρουσίασε δύο νέα φθηνότερα μοντέλα-πόσο κοστίζουν

    Δύο νέες εκδόσεις των δημοφιλών μοντέλων της παρουσίασε η εταιρεία με στόχο να ανακάμψει από τις πρόσφατες μειωμένες πωλήσεις.

    10:30 08/10

    Γεύση από James Bond στο νέο βίντεο της Polestar με πρωταγωνιστή τον Alexander Skarsgard

    Ο Alexander Skarsgard συναντά το Polestar 5 σε ένα ατμοσφαιρικό, κινηματογραφικής αισθητικής βίντεο, που αποκαλύπτει ένα ηλεκτρικό GT με ισχύ supercar και φουτουριστική σχεδίαση.

    17:30 07/10

    Η διαφημιστική καμπάνια της Mercedes που έγινε viral

    Η Mercedes παρουσίασε μια εντυπωσιακή νέα καμπάνια που επαναπροσδιορίζει το διάσημο logo με το τριάκτινο αστέρι και έχει ήδη γίνει viral, προκαλώντας ποικίλα σχόλια στο διαδίκτυο.

    16:00 07/10

    Οδηγούμε στην Κρήτη την επετειακή Porsche 911 Spirit 70

    Η 911 προσχώρησε στον υβριδισμό και, αντίθετα με τις όποιες επιφυλάξεις, ο συνδυασμός λειτουργεί σε όλα υπέρ. Οδηγούμε ξεσκέπαστοι στην Κρήτη με τη συλλεκτική 911 Spirit 70, τη μία από τις μόλις 1.500...

    14:30 07/10

    Το νέο Dacia Hipster δείχνει το δρόμο για το πραγματικά προσιτό ηλεκτρικό πόλης

    Η Dacia παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο με έμφαση στην απλότητα, τη βιωσιμότητα και την πρακτικότητα, επιδιώκοντας να κάνει πραγματικότητα το προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

    13:04 07/10

    Σε αυτήν την χώρα αγοράζουν μόνο ηλεκτρικά-μια ανάσα από το 100%

    Από την Ευρώπη ξεκινά η πλήρης εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης καθώς υπάρχει μια χώρα που πουλήθηκαν 98,3% ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Σεπτέμβριο.

    10:30 07/10

    Ιάπωνας δισεκατομμυριούχος έφτιαξε πίστα για την οικογένειά του

    Δείτε πώς ένας Ιάπωνας δισεκατομμυριούχος δημιούργησε την απόλυτη ιδιωτική πίστα αξίας 185 εκατ. ευρώ, συνδυάζοντας το πάθος για τα υπεραυτοκίνητα με την πολυτέλεια και την οικογενειακή απόλαυση.

    18:00 06/10

    Τέλος η ηλεκτρική Mercedes EQB-γιατί η φίρμα την αποσύρει

    Μετά από μια σύντομη πορεία, η ηλεκτρική EQB αποσύρεται, όμως η Mercedes δεν σκοπεύει να αφήσει για πολύ να υπάρχει κενό στη γκάμα των ηλεκτρικών της.

    16:30 06/10

    Πόσα αυτοκίνητα πρέπει να πουλήσει κάθε εταιρεία για να φτάσει το κέρδος μιας Ferrari

    H Ferrari παραμένει παραδοσιακά η εταιρεία με το μεγαλύτερο κέρδος ανά πώληση, πόσα όμως αυτοκίνητα πρέπει να πουλήσει κάθε εταιρεία για να την πλησιάσει;

    15:00 06/10

    Tesla Model S Plaid vs Xiaomi SU7 Ultra: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των ρεκόρ στην απόλυτη κόντρα

    Ο βασιλιάς της ηλεκτροκίνησης από την Αμερική αντιμετωπίζει έναν από τους νεότερους "ιππότες" αυτής που έρχεται με φρεσκάδα, τεχνολογία και δύναμη.

    13:30 06/10

    Όλα τα σημεία της Αττικής που έχουν τοποθετηθεί οι νέες κάμερες

    Παράλληλα με την έναρξη της εφαρμογής του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ξεκίνησε και η λειτουργία των νέων καμερών για έλεγχο παραβάσεων σε μεγάλες οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας.

    12:06 06/10

    Ηλεκτρικό αυτοκίνητο με 3.900 ευρώ-κι όμως είναι αλήθεια

    Δεν είναι τυπογραφικό λάθος, ούτε θέλουμε να τραβήξουμε την προσοχή σου. Είναι αλήθεια γιατί υπάρχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με 4 και 5 χιλιάδες ευρώ.

    10:30 06/10

    Δείτε πόσα χρόνια πέρασαν για να επιστραφεί προκαταβολή για το Tesla Roadster

    Δείτε τι συνέβη όταν ο Marques Brownlee, γνωστός ως MKBHD, ζήτησε πίσω τα 47.000 ευρώ που είχε δώσει πριν από 8 χρόνια στην Tesla, ως προκαταβολή για το Roadster.

    18:30 05/10

    "Χακαρισμένο" Xiaomi SU7 ξεκινάει μόνο του-video που προκαλεί ανησυχία

    Τρόμο έχει προκαλέσει ένα viral video στην Κίνα με ένα Xiaomi SU7 να ξεκινάει μόνο του μπροστά στον ανήμπορο να αντιδράσει ιδιοκτήτη του.

    17:35 05/10

    F1 GP Σιγκαπούρης: Πρωταθλήτρια κατασκευαστών και φέτος η McLaren

    Η McLaren σφράγισε τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο της στους κατασκευαστές σε ένα Grand Prix Σιγκαπούρης στο οποίο κυριάρχησε ο George Russell με την Mercedes.