
Είναι το πιο πετυχημένο μοντέλο της Dacia και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Σίγουρα θα υπάρχει κάποια εξήγηση. Μέχρι σήμερα έχουμε δοκιμάσει δυο φορές το Duster αλλά ήταν σε συνθήκες διακοπών. Όπως και να έχει το όμορφο περιβάλλον και η περισσότερο χαλαρή διάθεση, μπορεί να ρίξουν στάχτη στα μάτια ενώ και οι συνθήκες μπορεί να είναι περισσότερο ιδανικές ή διαφορετικές. Αποφασίσαμε λοιπόν να οδηγήσουμε το Duster για ακόμα μια φορά, αλλά αυτή την φορά σε διαδρομές της πραγματικής μας ζωής. Από το σπίτι στο γραφείο, στα στενά της πόλης, παρκάροντας σε οριακές θέσεις, αλλά και στην Αττική Οδό, έναν κομμάτι "προδιαγραφών" που αντιπροσωπεύει με τον καλύτερο τρόπο έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.
Είναι ακριβώς το ίδιο αυτοκίνητο, με το οποίο ο Δημήτρης Μπούνιας το καλοκαίρι είχε ταξιδέψει μέχρι την Αμοργό. Η γκρι μεταλλική βαφή κολακεύει το αμάξωμα, προσδίδοντας μια επιπρόσθετη δόση ποιότητας. Ωστόσο αυτό που κλέβει την παράσταση εμφανισιακά είναι το μυώδες αμάξωμα που υπογραμμίζεται από τα φουσκωμένα φτερά. Λες και ξεπήδησε από τις ειδικές του Ράλι Ντακάρ, δείχνει έτοιμο να κατασπαράξει κάθε οδόστρωμα ανεξαρτήτου ποιότητας και διαμόρφωσης. Έχει τον δικό του χαρακτήρα και δεν το μπερδεύεις με κανένα μοντέλο της κατηγορίας. Αυτή η ξεχωριστή εμφάνιση του δίνει σίγουρα πόντους στην μάχη των πωλήσεων.
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη, θυμίζοντας σχεδιαστικά το Clio της προηγούμενης γενιάς. Τίμιο, είναι η πρώτη σκέψη που σου έρχεται στο μυαλό. Λιτό αλλά με πλούσιο εξοπλισμό, υλικά καλής ποιότητας, αλλά ένα βήμα πίσω από τα δεδομένα του 2016 σε γενική αίσθηση. Αυτό σημαίνει πως επισκεπτόμενοι μια έκθεση, μπορεί να μην σας γεμίσει το μάτι, παρά τους πολύ καλούς χώρους. Το Duster όμως είναι αυτοκίνητο ουσίας και αυτό το καταλαβαίνεις μόλις γυρίσεις το κλειδί στην μίζα.
Στην περίπτωση μας, την κίνηση δίνει ένας από τους καλύτερους κινητήρες πετρελαίου, κάτω από τα 1,6 lt. Πρόκειται για το γνωστό σύνολο των 1,5lt. που χρησιμοποιούν και οι Renault, Nissan. Αποδίδει 110 Ps αλλά και 26,5 kg.m ροπής. Συνδυάζεται με το πολύ σαφές κιβώτιο των 6 σχέσεων, που για την περίσταση έχει πολύ κοντή κλιμάκωση. Αυτό δίνει ένα τρομερό αίσθημα ζωντάνιας. Έχεις την ψευδαίσθηση ενός μεγαλύτερου κινητήρα που μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιταχύνει το αμάξωμα. Από την άλλη στο αστικό περιβάλλον συνεπάγεται περισσότερες αλλαγές και στον ανοικτό δρόμο συνεπάγεται περισσότερες rpm στο ταξίδι. Για ατον λόγο αυτό θα θέλαμε πιο μαλακό συμπλέκτη. Πρακτικά τα 120 km/h είναι μια ταχύτητα που μπορείς να κινείσαι χωρίς υπερβολικό θόρυβο και κατανάλωση. Μπορείς να ανεβάσεις τον πήχη μέχρι τα 140 km/h. Από εκεί και πέρα τα επίπεδα θορύβου είναι υψηλά αλλά η οδική συμπεριφορά παραμένει ασφαλής και σίγουρη ακόμα και κοντά στην τελική ταχύτητα του μοντέλου.

Η οδική συμπεριφορά πάντως είναι ακόμα ένα δυνατό χαρτί του Duster. Ειδικά στην τετρακίνητη έκδοση με ανεξάρτητη ανάρτηση και στον πίσω άξονα, ο έλεγχος του αμαξώματος αλλά και η απόσβεση είναι άκρως ικανοποιητικά. Τα φαρδιά φτερά, συνεπάγονται και μεγάλα μετατρόχια, οπότε αισθάνεσαι το Duster, σαν αράχνη να γραπώνεται στον δρόμο. Αποτελεσματικό και το σύστημα πέδησης παρά την ύπαρξη ταμπούρων στον πίσω άξονα.
Τελικά και στην καθημερινή ζωή το Duster σε κερδίζει. Τίμιο και ουσιαστικό, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του. Σύμφωνο με το πνεύμα της εποχής που θέλει τα αυτοκίνητα να μην καταναλώνουν πολύ καύσιμο, με έναν κινητήρα κορυφαίο στην κατηγορία του αλλά και με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, δένει πολύ καλά ακόμα και με τις ανάγκες ενός αστού, που το χρησιμοποιεί καθημερινά για τις συμβατικές ανάγκες, περιμένοντας την απόδραση του Σαββατοκύριακου. Οι συμβιβασμοί είναι λίγοι και αφορούν την εικόνα του εσωτερικού και έχουν γίνει ώστε το Duster να είναι το πιο προσιτό SUV με κίνηση σε όλους τους τροχούς και κινητήρα πετρελαίου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Dacia Duster 1.5 dCi 4x4
Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος): 4.315/1.822/1.695mm*
Βάρος: 1.320 kg
Κινητήρας: 1.461 cc
Ιπποδύναμη: 110PS/4.000rpm
Ροπή : 26,5 kg.m/1.750rpm
Τελική Ταχύτητα: 168 km/h
0-100 km/h: 12,9 sec
Ρύποι CO2: 123 g/km
Μέση Κατανάλωση Δοκιμής: 6,1 l/100km
Τιμή: €19.790
*ύψος με ράγες οροφής