Τρίτη, 06-Σεπ-2016 08:00
5 πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις οδηγώντας αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο (vid.)

Στην χώρα μας η πλειοψηφία των αυτοκινήτων έχει μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων. Αυτό σημαίνει πως οι περισσότεροι από εμάς έχουμε μάθει στη διαδικασία συμπλέκτης-αλλαγή ταχύτητας. Ωστόσο υπάρχουν κάποια πράγματα που καλό είναι να αποφεύγουμε κατά τη χρήση του κιβωτίου και που κανείς δεν μας έχει διδάξει! Στο video που ακολουθεί σας παρουσιάζουμε 5 κακές συνήθειες.
Πολλοί έχουν την κακή συνήθεια, κατά τη διάρκεια της οδήγησης να αφήνουν το χέρι πάνω στο λεβιέ ταχυτήτων. Ο λεβιές βρίσκεται εκεί για να αλλάζουμε ταχύτητες και όχι για να ξεκουράζουμε το χέρι μας. Το πρόβλημα είναι πως άθελα μας ασκούμε πίεση στα εξαρτήματα του κιβωτίου και αυτό δημιουργεί πρόωρη φθορά. Όπως παρουσιάζεται και στο video , πολλοί κατασκευαστές το προτείνουν και στο εγχειρίδιο χρήσης.
Όταν σταματάμε στο φανάρι πρέπει να βγάζουμε την ταχύτητα που είχαμε στο κιβώτιο και να αφήνουμε τον συμπλέκτη. Πρώτον, είναι πιο ασφαλές να μην έχουμε ταχύτητα μέσα στο κιβώτιο, μιας και σε περίπτωση που μας γλιστρήσει το πόδι από τον συμπλέκτη είναι πιθανό να εμπλακούμε σε ατύχημα. Ταυτόχρονα φθείρουμε το ρουλεμάν του συμπλέκτη το οποίο πιέζει άσκοπα το βολάν. Τέλος κουράζουμε το πόδι μας χωρίς λόγο!
Το να κρατάμε στατικό, ένα αυτοκίνητο, σε μια ανηφόρα, πατώντας γκάζι και ζυγίζοντας ταυτόχρονα τον συμπλέκτη, είναι κάτι που καταστρέφει το δίσκο του αυτοκινήτου. Η φθορά είναι μεγάλη και έντονη. Ο δίσκος υπερθερμαίνεται και το υλικό τριβής του καταστρέφεται. Αυτή η κακή συνήθεια θα σας στοιχίσει πολύ στο πορτοφόλι. Πολύ καλύτερα να κρατάτε το αυτοκίνητο με το χειρόφρενο ενώ πλέον πολλά νέα μοντέλα έχουν σύστημα σταθεροποίησης στην ανηφόρα που στα Αγγλικά ονομάζεται hill assist.
Σαφώς και οι χαμηλές στροφές στον κινητήρα προάγουν την οικονομία. Ωστόσο όταν θέλουμε να επιταχύνουμε έντονα είναι καλύτερα να κατεβάσουμε ταχύτητα παρά να πατάμε έντονα το γκάζι με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο και πολύ χαμηλές στροφές. Είναι κάτι που ζορίζει το κιβώτιο και καλό είναι να το αποφεύγουμε.
Πολλοί έχουν την κακή συνήθεια και αφού αλλάξουν ταχύτητα στο κιβώτιο, αφήνουν το αριστερό τους πόδι πάνω στο πεντάλ. Αυτό είναι κάτι που επίσης φθείρει τον δίσκο του συμπλέκτη και το ρουλεμάν χωρίς να το καταλαβαίνουμε. Ταυτόχρονα υπάρχει περίπτωση, μέρος της δύναμης του κινητήρα να χάνεται μιας και η εμπλοκή του κιβωτίου με τον κινητήρα δεν είναι 100%.
Ακολουθεί το στα Αγγλικά που αναλύει τις 5 παραπάνω συμβουλές.
Δημήτρης Χατζητόλιος
Ζούμε στην εποχή που οι συνεργασίες είναι απαραίτητες, Σε αυτό το πλαίσιο δύο αυτοκινητοβιομηχανίες μεγαθήρια αποφάσισαν να δώσουν τα χέρια για νέα οχήματα.
Το YangWang U9 Xtreme των 3.000 ίππων έκανε ένα ακόμη ασύλληπτο ρεκόρ και είναι πλέον το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. Ξεπέρασε και τα θερμικά.
Η Porsche ανακοίνωσε επίσημα πως πατάει φρένο στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, προσαρμόζοντας τη στρατηγική της στις νέες συνθήκες της αγοράς, που επιβάλλουν την παρουσία θερμικών εκδόσεων.
Η νέα BMW iX3, το πρώτο μοντέλο της περίφημης Neue Klasse μπήκε στην γραμμή παραγωγής του υπερσύγχψρονου εργοστασίου στο Debrecen της Ουγγαρίας.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά πρωτότυπα των ‘90s, το μοναδικό Lamborghini Pregunta, βγαίνει σε δημοπρασία με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για τιμή έως και 3,8 εκατ. ευρώ.
O Max Verstappen πήρε μια ακόμη σπουδαία νίκη που αλλάζει τις ισορροπίες στη φετινή χρονιά και καθυστερεί την στέψη της McLaren στους κατασκευαστές.
Η Mitsubishi παρουσίασε το Eclipse Cross που αποτελεί ουσιαστικά το αδερφάκι του Renault Scenic και είναι η μεγάλη επιστροφή της φίρμας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Είναι η πρώτη ανάκληση πολύ περισσότερο τέτοιου είδους από την κινεζική φίρμα που κάνει τα πρώτα της βήματα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Renault θα δημοπρατήσει 100 ιστορικά αυτοκίνητα για το νέο της μουσείο στο Flins και για πρώτη φορά το κοινό θα μπορεί να τα δει από κοντά.
Έξι φορές διακόπηκαν οι κατατακτήριες δοκιμές για το GP του Αζερμπαϊτζάν για την F1 και τελικά ο Max Verstappen έκανε πάλι μια εκπληκτική επίδοση.
Από το 2026, οι αγοραστές της νέας ηλεκτρικής Cayenne θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν εξοπλισμό ασύρματης φόρτισης, όμως σύμφωνα με την ενημέρωση της Porsche, το κόστος θα είναι αρκετά υψηλό.
Στο Αζερμπαϊτζάν μεταφέρεται το σκηνικό της F1 για τον 17o αγώνα της χρονιάς με τον Max Verstappen να έχει πάρει τα πάνω του και την McLaren να συνεχίζει να ταλαιπωρείται από την κορυφή.
Η Hyundai ετοιμάζει καταιγισμό μοντέλων Ν, με νέα ηλεκτρικά και υβριδικά που θα αλλάξουν τα δεδομένα στην κατηγορία των μοντέλων επιδόσεων να έρχονται στην αγορά μέχρι το 2030.
Η πρόσφατη τιμητική διάκριση από τον ανεξάρτητο οργανισμό Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) επιβεβαιώνει αυτό που ήδη γνωρίζουν εκατομμύρια οδηγοί και επιβάτες: κάθισμα σε Opel σημαίνει ότι δεν θα...
Δεν είναι όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα ακριβά. Στην Ελλάδα υπάρχει ευρωπαϊκό μοντέλο που κοστίζει κάτω από 15.000 ευρώ.