18:30 05/10
"Χακαρισμένο" Xiaomi SU7 ξεκινάει μόνο του-video που προκαλεί ανησυχία
Τρόμο έχει προκαλέσει ένα viral video στην Κίνα με ένα Xiaomi SU7 να ξεκινάει μόνο του μπροστά στον ανήμπορο να αντιδράσει ιδιοκτήτη του.
Σε αυτόν τον οδηγό αγοράς, η Spotmechanic σηκώνει τα μανίκια και μας εξηγεί τι ακριβώς θα πρέπει να γνωρίζουμε πριν αγοράσουμε ένα μεταχειρισμένο Audi Q3. Πιο συγκεκριμένα, μιλάει για το "μικρό", εκείνο με τον κινητήρα των 1.4 λίτρων!
Το Q3 έκανε το ντεμπούτο του στις αγορές τον Ιούνιο του 2011 και μέχρι σήμερα θεωρείται ένα πολύ επιτυχημένο μοντέλο για την Audi, με τις πωλήσεις του να ξεπερνούν τις 100.000 το χρόνο. Το 2014 το αυτοκίνητο ανανεώθηκε αισθητικά (ο εντοπισμός των διαφορών είναι για δυνατούς λύτες) και παράλληλα απέκτησε μεγαλύτερη γκάμα στους κινητήρες.
Οι μέχρι τότε επιλογές ήταν οι 2-λιτροι TFSI και TDI κινητήρες της Audi, ενώ στη συνέχεια το Q3 εφοδιάστηκε με τον γνωστό 1.4-λίτρων TFSI που αρχικά είχαμε δει στα Audi A1 και Α3. Ναι, είναι αυτός με την τεχνολογία Cylinder-on-Demand με δυνατότητα απενεργοποίησης δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους για μεγαλύτερη οικονομία και βελτιωμένη "πράσινη" απόδοση. Ο 1.4-λίτρων βενζινοκινητήρας λοιπόν, προσφέρεται μόνο σε προσθιοκίνητα Q3 και ήρθε για να τοποθετηθεί στη βάση της γκάμας, ως η εναλλακτική του 2-λιτρου diesel των 140 ίππων.
Τα υπέρ: Ποιότητα κατασκευής, premium αίσθηση στο εσωτερικό, λογική τιμή σε σχέση με την αξία του
Τα κατά: Σχετικά περιορισμένος χώρος στο εσωτερικό
ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ
Χρονολογία: 2014 – σήμερα
Κυβικά: 1395 cc
Ιπποδύναμη: 150 PS
Ροπή: 250 N.m
0-100 km/h: 8,3 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Βάρος: 1.440 kg
Τέλη κυκλοφορίας: 163€
Διαστήματα service: ανά 15.000 km
Μέση κατανάλωση: 8,9 l/100km
Σημεία προσοχής
ΠΛΑΙΣΙΟ
Το Audi Q3 "πέρασε" με άριστα το τεστ πρόσκρουσης της Euro NCAP, προσκομίζοντας 5 αστέρια. Πιο συγκεκριμένα, η βαθμολογία του για την ασφάλεια των ενηλίκων είναι 94%, 85% για των παιδιών και 52% για την ασφάλεια των πεζών. Το Q3 βρίσκεται στην κορυφή όσον αφορά την ασφάλεια των επιβατών του!
Το μικρό SUV της Audi χρησιμοποιεί το ίδιο πλαίσιο (για την ακρίβεια την ίδια πλατφόρμα) αλλά και πολλά ίδια μέρη με το Volkswagen Golf V αλλά και με άλλα μοντέλα του Volkswagen Group, όπως το Volkswagen Tiguan, το Audi A3 και το Skoda Yeti.
Χάριν στα γόνατα MacPherson και στον πίσω άξονα τετραπλών συνδέσμων, το Q3 έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης στο δρόμο, αλλά και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης που βοηθούν τον οδηγό να έχει μεγάλη αυτοπεποίθηση με το τιμόνι στα χέρια.
ΜΗΧΑΝΙΚΑ
Ο κινητήρας 1.4 TFSI είναι φυσικά υπερτροφοδοτούμενος και αποδίδει 150 ίππους. Μεταδίδει την κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω του 6-τάχυτου χειροκίνητου ή του 6-τάχυτου S-tronic αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Αν θέλεις ένα 4-κίνητο Q3 με το σήμα quattro στην γρίλια του, θα πρέπει να κοιτάξεις στα "μεγαλύτερα" 2-λιτρα.
Παρ’όλο που η Audi διαλαλεί ότι οι κινητήρες με την τεχνολογία Cylinder-on-Demand έχουν βελτιωμένη κατανάλωση, η διαφορές που θα δεις θα είναι μικρές. Αυτό που πετυχαίνεις με την απενεργοποίηση των δύο κυλίνδρων είναι στην ουσία να μην αφήνεις την ανεκμετάλλευτη ενέργεια να πάει χαμένη. Όταν ο κινητήρας λειτουργεί μέχρι τις 4000 στροφές και δεν απαιτούνται πάνω από 102 Nm ροπής, μπορείς άνετα να κινηθείς με τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους και ταυτόχρονα να πετύχεις αυτό που λέμε μια πιο efficient λειτουργία.
Τα καθίσματα προσφέρουν άνεση και πλευρική στήριξη και το μεγάλο περιθώριο ρύθμισής τους θα βολέψει ακόμα και τον πιο απαιτητικό. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 460 λίτρα και είναι αρκετά ικανοποιητικός για την κατηγορία του.
Κατά τα άλλα, αν και entry-level SUV, το Q3 έχει το ίδιο υψηλό επίπεδο κατασκευής με τα μεγαλύτερα μοντέλα της σειράς Q και η αίσθηση που αποκομίζει κανείς είναι αναμφισβήτητα premium. Η ηχομόνωση βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα και ο ήχος από τον κινητήρα που "περνάει" στην καμπίνα είναι πολύ περιορισμένος, είτε αυτός βρίσκεται στο ρελαντί είτε "στροφάρει" κοντά στα "κόκκινα".
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Σχετικά με το εξωτερικό του Q3, όπως είπαμε και στην αρχή, από το 2014 ανανεώθηκε ελαφρώς. Οι προφυλακτήρες ανασχεδιάστηκαν, η μάσκα απέκτησε πιο έντονο περίγραμμα και τα φώτα στον βασικό εξοπλισμό εφοδιάστηκαν με τεχνολογία Xenon Plus για τα εμπρός και LED για τα πίσω.
Το καπό του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο με σκοπό τη μείωση του βάρους και κατά συνέπεια τους χαμηλότερους ρύπους, οι οποίοι παρεμπιπτόντως είναι στα 136 gr/km.
Στο βασικό εξοπλισμό, να περιμένεις να δεις ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Όσον αφορά την ενεργητική ασφάλεια, το Audi Q3 εφοδιάζεται στο βασικό του εξοπλισμό με ESP, Hill assist, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Σε τι τιμή θα το βρω σήμερα ως μεταχειρισμένο;
H μέση τιμή που μπορείς να βρεις μια μεταχειρισμένη Audi Q3 1.4 TFSI κυμαίνεται γύρω στις 27.250€.
Τι εναλλακτικές έχω;
BMW X1
Volkswagen Tiguan
Mercedes-Benz GLA
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το μικρό Q3 είναι ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε εύκολα να χαρακτηρισθεί ως ο βασιλιάς της κατηγορίας των μικρομεσαίων premium SUV/Crossovers. Η απουσία της 4-κίνησης θα μπορούσε να θεωρηθεί η αχίλλειος πτέρνα του, η αλήθεια όμως είναι ότι η επιλογή του ως off-roader δεν συνάδει τόσο με τον χαρακτήρα του μοντέλου, αντ’αυτού κάνει πολύ καλά τη δουλειά του ως ένα πολύ χρηστικό, οικογενειακό αυτοκίνητο τόσο για την πόλη όσο και για το ταξίδι. Αναμφισβήτητα πρόκειται για μια value-for-money επιλογή!
*Τις συμβουλές αγοράς παρέχει η Spotmechanic, η No.1 υπηρεσία επιτόπιων ελέγχων μεταχειρισμένων στην Ελλάδα. Με τους εξειδικευμένους μηχανικούς της να βρίσκονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μπορείς να ελέγξεις το μεταχειρισμένο που σε ενδιαφέρει χωρίς να χρειαστεί να χάσεις το χρόνο σου στη μετακίνηση. Η γραπτή 10-σέλιδη αναφορά και οι φωτογραφίες του οχήματος που θα λάβεις την ίδια ημέρα, είναι σίγουρο πως θα σε βοηθήσουν να πάρεις τη σωστή απόφαση! Έτσι θα μπορείς να ξέρεις πάντα, τι αυτοκίνητο αγοράζεις! Βρες τους στο www.spotmechanic.gr
Η McLaren σφράγισε τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο της στους κατασκευαστές σε ένα Grand Prix Σιγκαπούρης στο οποίο κυριάρχησε ο George Russell με την Mercedes.
Δύο παιδικά καθίσματα δεν κατάφεραν να περάσουν τις δοκιμές ασφαλείας της γερμανικής ADAC, καθώς παρουσίασαν σοβαρές ελλείψεις.
Νέα έρευνα αποκαλύπτει τι θέλουν πραγματικά από το αυτοκίνητό τους οι οδηγοί στην Ευρώπη και σε αντίθεση με αυτό που ίσως πιστεύεις, υπάρχουν κάποιες μεγάλες αγορές που αντιστέκονται στη γενικότερη...
Οι Κινέζοι εγκαινίασαν την ψηλότερη γέφυρα στον κόσμο που παράλληλα είναι και η μεγαλύτερη σε ορεινή περιοχή και πρόκειται για ένα θαύμα της μηχανικής.
Η ολλανδική startup Aerfal Automotive αναβιώνει την κλασική 904 Carrera GTS, με ένα μοντέρνο restomod βασισμένο στην πλατφόρμα της πιο γήινης Porsche 914.
Η Mercedes εκανε μια εύκολη επίδειξη της ταχύτητάς της κυριαρχώντας στις κατατακτήριες δοκιμές του 18ου Grand Prix για την φετινή Formula 1.
Το 1983 κατέχει μια πολύ ξεχωριστή θέση στην διαδρομή της Corvette, καθώς η Chevrolet αποφάσισε την καταστροφή όλων των αυτοκινήτων εκείνη τη χρονιά, εκτός από ένα. Ακολουθεί η ιστορία του.
Η εταιρεία που έχει ανακοινώσει ότι θα φτιάξει ένα ηλεκτρικό hypercar για να χτυπήσει την Bugatti έχει ήδη εξασφαλίσει παραγγελίες 2,1 δισ. ευρώ.
Πώς μπορεί να συνδεθεί το αγαπημένο κατοικίδιο μιας οικογένειας με μια πανάκριβη Rolls-Royce; Το πρόγραμμα εξατομίκευσης Bespoke της βρετανικής φίρμας έχει την απάντηση.
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, έτοιμος στο μεγαλύτερο μέρος του αποτελεί ένα σπουδαίο έργο διασύνδεσης της χώρας μας με την Ευρώπη καθώς συνδέεται με τον αντίστοιχο της Ευρώπης.
Η F1 άφησε την Ευρώπη για μια σειρά επτά αγώνων με τους οποίους θα φτάσουμε στο φινάλε του 2025. Ο πρώτος από αυτούς είναι στην Σιγκαπούρη.
Ένας άγνωστος συλλέκτης και 42 hypercars, καθένα με τη δική του ιστορία, συνθέτουν την πιο exclusive δημοπρασία που έχουμε δει εδώ και αρκετό καιρό. Έρχεται από την RM Sotheby’s στις 11 Οκτωβρίου.
Οι πωλήσεις της Tesla μπορεί να έπεσαν ξαφνικά αλλά αυτό δεν την εμπόδισε να καταγράψει ένα νέο ρεκόρ μέσα στο 2025 όπως προκύπτει από τις πωλήσεις του γ' τριμήνου.
Ο ίδιος ο Nicola Larini παρέδωσε το πρώτο απο τα τρία συλλεκτικά αυτοκίνητα που θα φέρουν το όνομά του και πρόκειται για ένα εμβληματικό μοντέλο.
Το τελευταίο Ford Focus ST βγήκε από τη γραμμή παραγωγής τις προηγούμενες μέρες, και μαζί του κλείνει ένα ακόμη σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία των ευρωπαϊκών hot hatch.