Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 22-Αυγ-2016 08:40

    Οδηγός Μεταχειρισμένου: Audi Q3 1.4 TFSI (2014-σήμερα)

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Σε αυτόν τον οδηγό αγοράς, η Spotmechanic σηκώνει τα μανίκια και μας εξηγεί τι ακριβώς θα πρέπει να γνωρίζουμε πριν αγοράσουμε ένα μεταχειρισμένο Audi Q3. Πιο συγκεκριμένα, μιλάει για το "μικρό", εκείνο με τον κινητήρα των 1.4 λίτρων!

    Το Q3 έκανε το ντεμπούτο του στις αγορές τον Ιούνιο του 2011 και μέχρι σήμερα θεωρείται ένα πολύ επιτυχημένο μοντέλο για την Audi, με τις πωλήσεις του να ξεπερνούν τις 100.000 το χρόνο. Το 2014 το αυτοκίνητο ανανεώθηκε αισθητικά (ο εντοπισμός των διαφορών είναι για δυνατούς λύτες) και παράλληλα απέκτησε μεγαλύτερη γκάμα στους κινητήρες.

    Οι μέχρι τότε επιλογές ήταν οι  2-λιτροι TFSI και TDI κινητήρες της Audi, ενώ στη συνέχεια το Q3 εφοδιάστηκε με τον γνωστό 1.4-λίτρων TFSI που αρχικά είχαμε δει στα Audi A1 και Α3. Ναι, είναι αυτός με την τεχνολογία Cylinder-on-Demand με δυνατότητα απενεργοποίησης δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους για μεγαλύτερη οικονομία και βελτιωμένη "πράσινη" απόδοση. Ο 1.4-λίτρων βενζινοκινητήρας λοιπόν, προσφέρεται μόνο σε προσθιοκίνητα Q3 και ήρθε για να τοποθετηθεί στη βάση της γκάμας, ως η εναλλακτική του 2-λιτρου diesel των 140 ίππων.
     

    Q3 2



    Τα υπέρ: Ποιότητα κατασκευής, premium αίσθηση στο εσωτερικό, λογική τιμή σε σχέση με την αξία του
    Τα κατά: Σχετικά περιορισμένος χώρος στο εσωτερικό

    ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ
    Χρονολογία: 2014 – σήμερα
    Κυβικά: 1395 cc
    Ιπποδύναμη: 150 PS
    Ροπή: 250 N.m
    0-100 km/h: 8,3 sec
    Τελική ταχύτητα: 200 km/h
    Βάρος: 1.440 kg
    Τέλη κυκλοφορίας: 163€ 
    Διαστήματα service: ανά 15.000 km
    Μέση κατανάλωση: 8,9 l/100km

    Σημεία προσοχής

    ΠΛΑΙΣΙΟ
    Το Audi Q3 "πέρασε" με άριστα το τεστ πρόσκρουσης της Euro NCAP, προσκομίζοντας 5 αστέρια. Πιο συγκεκριμένα, η βαθμολογία του για την ασφάλεια των ενηλίκων είναι 94%, 85% για των παιδιών και 52% για την ασφάλεια των πεζών. Το Q3 βρίσκεται στην κορυφή όσον αφορά την ασφάλεια των επιβατών του!

    Το μικρό SUV της Audi χρησιμοποιεί το ίδιο πλαίσιο (για την ακρίβεια την ίδια πλατφόρμα) αλλά και πολλά ίδια μέρη με το Volkswagen Golf V αλλά και με άλλα μοντέλα του Volkswagen Group, όπως το Volkswagen Tiguan, το Audi A3 και το Skoda Yeti.

    Χάριν στα γόνατα MacPherson και στον πίσω άξονα τετραπλών συνδέσμων, το Q3 έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης στο δρόμο, αλλά και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης που βοηθούν τον οδηγό να έχει μεγάλη αυτοπεποίθηση με το τιμόνι στα χέρια.
     

    Q3 2



    ΜΗΧΑΝΙΚΑ
    Ο κινητήρας 1.4 TFSI είναι φυσικά υπερτροφοδοτούμενος και αποδίδει 150 ίππους. Μεταδίδει την κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω του 6-τάχυτου χειροκίνητου ή του 6-τάχυτου S-tronic αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Αν θέλεις ένα 4-κίνητο Q3 με το σήμα quattro στην γρίλια του, θα πρέπει να κοιτάξεις στα "μεγαλύτερα" 2-λιτρα.

    Παρ’όλο που η Audi διαλαλεί ότι οι κινητήρες με την τεχνολογία Cylinder-on-Demand έχουν βελτιωμένη κατανάλωση, η διαφορές που θα δεις θα είναι μικρές. Αυτό που πετυχαίνεις με την απενεργοποίηση των δύο κυλίνδρων είναι στην ουσία να μην αφήνεις την ανεκμετάλλευτη ενέργεια να πάει χαμένη. Όταν ο κινητήρας λειτουργεί μέχρι τις 4000 στροφές και δεν απαιτούνται πάνω από 102 Nm ροπής, μπορείς άνετα να κινηθείς με τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους και ταυτόχρονα να πετύχεις αυτό που λέμε μια πιο efficient λειτουργία.


    Μηχανικά προβλήματα στον συγκεκριμένο κινητήρα δεν έχουν παρατηρηθεί και ως αποτέλεσμα το Audi Q3 θεωρείται έναν αξιόπιστο αυτοκίνητο. Τα μόνα που θα μπορούσες να σημειώσεις να ελέγξεις πριν προβείς σε μια αγορά είναι η κατάσταση της αντλίας βενζίνης και της τρόμπας νερού. Για το πρώτο ευθύνεται η κακής ποιότητας βενζίνη που βρίσκουμε στα βενζινάδικα και για το δεύτερο… το πέρασμα του χρόνου.

    Q3 4Ψάχνοντας στις αγγελίες για ένα μεταχειρισμένο Audi Q3 θα πέσεις σε πολλά πρώην leasing αυτοκίνητα, μιας και είναι πολύ δημοφιλές για εταιρικό αυτοκίνητο. Μην τρομάζεις όμως, δεν είναι απαραίτητα κακό! Σημασία έχει να δεις ένα πλήρως ενημερωμένο βιβλίο σέρβις και να βεβαιωθείς ότι δεν έχει δεχθεί κάποιο σοβαρό ατύχημα στο παρελθόν, ελέγχοντας σχολαστικά τους θόλους και τα ράμφη που αποτελούν ίσως τα πρώτα σημεία της δομής που παραμορφώνεται σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. Φυσικά ενδείξεις σε κολώνες, πάτωμα, μασπιέ και χώρο ρεζέρβας μπορεί επίσης να υποδηλώνουν ένα σοβαρό ατύχημα στο παρελθόν και καλό είναι να το "δει" ένα έμπειρο μάτι!

    ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΕΡΗ
    Q3 10Το Q3 διαθέτει σύστημα start/stop και όποια "γκρίνια" υπάρχει σχετικά με τα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου, αφορούν αυτό. Κάτι για το οποίο πολλοί δυσανασχετούν είναι το γεγονός ότι με το start/stop ενεργοποιημένο, το αυτοκίνητο δεν σβήνει ή δεν επανέρχεται σε λειτουργία όταν βρίσκεται σε κανονικές συνθήκες ή όταν το A/C είναι ενεργοποιημένο. Σε περίπτωση που συμβεί κάτι τέτοιο ένας έλεγχος σε εξειδικευμένο συνεργείο είναι απαραίτητος. Το πιο σημαντικό όμως είναι να κάνεις test drive πριν την αγορά. Με μία σχετικά μακρινή βόλτα και έχοντας το A/C εν λειτουργία ίσως μπορέσεις να το εντοπίσεις και μόνος σου, αν φυσικά υφίσταται σαν πρόβλημα!

    Γενικότερα, αυτό που είναι καλό να ξέρεις είναι ότι το start/stop χρειάζεται κάποιες συγκεκριμένες "εντολές" για να δουλέψει που έχουν σχέση με τη θερμοκρασία του κινητήρα, τα βολτ της μπαταρίας και την κατάσταση του A/C. Μάλιστα, αυτές οι "συνθήκες" καταγράφονται και στο manual του αυτοκινήτου, το οποίο καλό είναι να διαβάσουμε, έστω μια φορά.

    Το infotainment σύστημα της Audi λέγεται MMI και μέσω αυτού ο οδηγός χειρίζεται το σύστημα πλοήγησης (αν έχει) και τις "λειτουργίες άνεσης", όπως το ράδιο, το CD player, το τηλέφωνο και άλλα. Ωστόσο, η λειτουργία του μπορεί να σου φανεί λίγο περίπλοκη.

    ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
    Το μεταξόνιο του Audi Q3 είναι σχετικά κοντό για ένα SUV και ως αποτέλεσμα οι χώροι στην καμπίνα είναι ελαφρώς περιορισμένοι. Η λύση για περισσότερο χώρο δόθηκε σε ύψος, επομένως η θέση οδήγησης του Q3 είναι πιο κάθετη και από ότι σε ένα hatchback και ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά, χωρίς αυτό να σημαίνει όμως ότι η θέση του είναι κακή.
     

    Q3 5

    Τα καθίσματα προσφέρουν άνεση και πλευρική στήριξη και το μεγάλο περιθώριο ρύθμισής τους θα βολέψει ακόμα και τον πιο απαιτητικό. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 460 λίτρα και είναι αρκετά ικανοποιητικός για την κατηγορία του.

    Q3 6


    Κατά τα άλλα, αν και entry-level SUV, το Q3 έχει το ίδιο υψηλό επίπεδο κατασκευής με τα μεγαλύτερα μοντέλα της σειράς Q και η αίσθηση που αποκομίζει κανείς είναι αναμφισβήτητα premium. Η ηχομόνωση βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα και ο ήχος από τον κινητήρα που "περνάει" στην καμπίνα είναι πολύ περιορισμένος, είτε αυτός βρίσκεται στο ρελαντί είτε "στροφάρει" κοντά στα "κόκκινα".

    ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
    Σχετικά με το εξωτερικό του Q3, όπως είπαμε και στην αρχή, από το 2014 ανανεώθηκε ελαφρώς. Οι προφυλακτήρες ανασχεδιάστηκαν, η μάσκα απέκτησε πιο έντονο περίγραμμα και τα φώτα στον βασικό εξοπλισμό εφοδιάστηκαν με τεχνολογία Xenon Plus για τα εμπρός και LED για τα πίσω.
     

    Q3 7


    Το καπό του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο με σκοπό τη μείωση του βάρους και κατά συνέπεια τους χαμηλότερους ρύπους, οι οποίοι παρεμπιπτόντως είναι στα 136 gr/km.

    Στο βασικό εξοπλισμό, να περιμένεις να δεις ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

    ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    Όσον αφορά την ενεργητική ασφάλεια, το Audi Q3 εφοδιάζεται στο βασικό του εξοπλισμό με ESP, Hill assist, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
     

    Q3 8



    Σε τι τιμή θα το βρω σήμερα ως μεταχειρισμένο;
    H μέση τιμή που μπορείς να βρεις μια μεταχειρισμένη Audi Q3 1.4 TFSI κυμαίνεται γύρω στις 27.250€. 

    Τι εναλλακτικές έχω;
    BMW X1
    Volkswagen Tiguan
    Mercedes-Benz GLA

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
    Το μικρό Q3 είναι ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε εύκολα να χαρακτηρισθεί ως ο βασιλιάς της κατηγορίας των μικρομεσαίων premium SUV/Crossovers. Η απουσία της 4-κίνησης θα μπορούσε να θεωρηθεί η αχίλλειος πτέρνα του, η αλήθεια όμως είναι ότι η επιλογή του ως off-roader δεν συνάδει τόσο με τον χαρακτήρα του μοντέλου, αντ’αυτού κάνει πολύ καλά τη δουλειά του ως ένα πολύ χρηστικό, οικογενειακό αυτοκίνητο τόσο για την πόλη όσο και για το ταξίδι. Αναμφισβήτητα πρόκειται για μια value-for-money επιλογή!


    spotmechanic*Τις συμβουλές αγοράς παρέχει η Spotmechanic, η No.1 υπηρεσία επιτόπιων ελέγχων μεταχειρισμένων στην Ελλάδα. Με τους εξειδικευμένους μηχανικούς της να βρίσκονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μπορείς να ελέγξεις το μεταχειρισμένο που σε ενδιαφέρει χωρίς να χρειαστεί να χάσεις το χρόνο σου στη μετακίνηση. Η γραπτή 10-σέλιδη αναφορά και οι φωτογραφίες του οχήματος που θα λάβεις την ίδια ημέρα, είναι σίγουρο πως θα σε βοηθήσουν να πάρεις τη σωστή απόφαση! Έτσι θα μπορείς να ξέρεις πάντα, τι αυτοκίνητο αγοράζεις! Βρες τους στο www.spotmechanic.gr

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ