Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 17-Μαρ-2016 08:00

    VW Golf 1.0 TSI DSG BlueMotion

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου



    Μερικά πράγματα δεν τα αλλάζεις: η μαρμελάδα στο sachertorte θα είναι πάντα βερύκοκο – η Κυριακή θα’ναι πάντα μέρα για σινεμά και ένα Golf θα έχει πάντα τα βασικά στοιχεία ενός Golf ανεξαρτήτως γενιάς: Θα είναι ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο που θα προσπαθεί (και στο μεγαλύτερο βαθμό θα καταφέρνει) να κάνει τα πάντα καλά και να αρέσει σε όλους, θα χωράει μια οικογένεια με τις αποσκευές της, θα τη μεταφέρει με ασφάλεια, οικονομία και νότες πολυτέλειας από μεγαλύτερη κατηγορία – θα είναι κάθε φορά ο βασιλιάς της δικής του.

    Golf 1.0 TSI 5Ωστόσο, η παραπάνω παράγραφος δεν λέει όλη την αλήθεια, αφού στα 42 χρόνια ζωής του Golf, η VW έχει καταφέρει να μείνει πιστή στις αρχές που η ίδια έθεσε για τον ουσιαστικό διάδοχο του Beetle, κάνοντας ταυτόχρονα μικρά άλματα από γενιά σε γενιά, όπως με το εσωτερικό του Golf IV ή την επαναφορά στη συμμετοχικότητα που πρόσφερε το Golf V. Τα τελευταία χρόνια, η μεγαλύτερη επανάσταση – και μπορεί άνετα να χαρακτηριστεί έτσι αφού την ακολούθησαν σύσσωμοι οι άμεσοι ανταγωνιστές – ήταν με το downsizing των κινητήρων και την προσθήκη μικρών turbo (στην πρώτη εκδοχή του TFSI συνδυασμός turbo και κομπρέσορα!) στο κυνήγι όχι μόνο των απόλυτων επιδόσεων αλλά για πρώτη φορά και της οικονομίας. 

    Είμαστε σχεδόν δέκα χρόνια αργότερα από τον πρώτο TSI, τα turbo δεν πάνε Golf 1.0 TSI 2πουθενά, και ήρθε η ώρα για το Golf να σπάσει όλα τα ταμπού και να "φορέσει" κινητήρα 999cc και μάλιστα τρικύλινδρο. Ιδού ένα ενδιαφέρον στοιχείο: πρόκειται για κινητήρα λιγότερων κυβικών (και ενός κυλίνδρου μείον) από τον πρώτο κινητήρα που φόρεσε ποτέ το Golf, το 1974! Φυσικά οι συγκρίσεις σταματούν εδώ, καθώς η ιπποδύναμη έχει υπερδιπλασιαστεί, το ίδιο και η ροπή.

    Golf 1.0 TSI 1Με 116 PS λοιπόν και 20,4kg.m ροπής (200 N.m για αυτούς που αγαπούν τα στρογγυλά νούμερα και το Νεύτωνα) και, στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής, 7άρι DSG, το Golf έρχεται να μας κερδίσει από τα πετρελαιοκίνητα πίσω στη βενζίνη και να μας κάψει λιγότερη από αυτή ταυτόχρονα. Όλα αυτά στην έβδομη γενιά, που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB και είναι ελαφρύτερη από την προηγούμενη. Και αρχίζει και σκοράρει πόντους αμέσως: ο τρικύλινδρος TSI έχει πιο ομαλή λειτουργία και από τετρακύλινδρο με ράβδο εξισορρόπησης. Δεν υπερβάλλω όταν λέω πως το στροφόμετρο ήταν αυτό που μου έλεγε πως ήταν σε λειτουργία. Αυτό που δεν σου αφήνει αμφιβολία είναι η ύπαρξη tubo, με τη ροπή να κορυφώνεται από τις 2.000rpm κιόλας, η ελαστικότητα είναι υποδειγματική. Φυσικά η συμπεριφορά στο γκάζι έχει μελετηθεί ολιστικά και σε συνδυασμό με το 7άρι DSG, το οποίο είναι ρυθμισμένο – ίσως λίγο ακραία – υπέρ της κατανάλωσης, αδικώντας λίγο τις δυνατότητες του κινητήρα. Το αντάλλαγμα είναι ξέγνοιαστη οδήγηση στην πόλη και κατανάλωση που, απέχει μεν από τη θεωρητική που ανακοινώνει το εργοστάσιο, αποτελεί δε καλό επιχείρημα υπέρ της βενζίνης για κάποιον που δεν θέλει να παντρευτεί το πιο βραδυφλεγές diesel με το ψηλότερο κόστος συντήρησης. Άλλωστε καθώς οι τιμές του αργού κατρακυλούσαν τον τελευταίο καιρό, παρατηρούταν ταυτόχρονα από τους παράγοντες της αγοράς μία μεταστροφή των αγοραστών προς τη βενζίνη, τώρα που έχει ξεθωριάσει ο ενθουσιασμός για το πετρέλαιο και οι τιμές στο πρατήριο έχουν συμπιεστεί τόσο.

    Golf 1.0 TSI 6Ο TSI των 999cc είναι, και αυτό το λέω εμφατικά, τουλάχιστον 2 σκάλες παραπάνω από ικανοποιητικός σε αυτό που καλείται να κάνει –κανείς με αντικειμενικά κριτήρια δεν θα αναπολήσει ατμοσφαιρικό κινητήρα μεγαλύτερης χωρητικότητας. Επιπλέον, η έκδοση Bluemotion του δοκιμίου που είχαμε στα χέρια μας, περιέχει στοιχεία που βελτιώνουν την αεροδυναμική για ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση. Ένα από αυτά είναι η χαμηλότερη κατά 15mm ανάρτηση, η οποία δεν (επιλέχτηκε για να) προσφέρει περισσότερα στην εξαιρετικά στρογγυλή, προβλέψιμη και με πολύ ψηλά όρια πρόσφυσης, οδηγική συμπεριφορά του Golf. Σημειωτέον πως, καθώς οι εκδόσεις με τον 1.0 TSI θεωρούνται οι πιο οικονομικές στη γκάμα του Golf, εξοπλίζονται με την κλασσική διάταξη ημιάκαμπτου άξονα πίσω αντί των πολλαπλών συνδέσμων με την οποία εφοδιάζονται οι γρηγορότερες, όπως το GTI. Και εδώ θα μου επιτρέψετε να διακινδυνεύσω να στοιχηματίσω ένα ακόμα Golf σε οποιονδήποτε – πλην ίσως του Walter Roehrl - μπορέσει να μαντέψει απλά οδηγώντας, σε ποιο από τα δύο αμαξώματα βρίσκεται. 

    Golf 1.0 TSI 100Μετά από μια εβδομάδα συμβίωσης με το Golf 1.0 TSI αναλογίζεσαι ξανά αν πετυχαίνει το στόχο του το downsizing. Αρκεί να πούμε πως ο κινητήρας ζυγίζει μόλις 89 κιλά και πως παρά την τρικύλινδρη διάταξη, έχει ουσιαστικά μηδενικούς κραδασμούς. Η κατανάλωση, συνεπικουρούμενη και από το DSG είναι χαμηλή (μπορείτε να πετύχετε κάτω από 6l/100km) εξαρτάται και από τον οδηγό – που ωστόσο έχει στη διάθεσή του έναν ψηφιακό "εκπαιδευτή" για να του πει τα αυτονόητα, ότι η μυαλωμένη οδήγηση στην πόλη φέρνει απευθείας όφελος και στην τσέπη. Οι επιδόσεις δεν θα λείψουν ποτέ από τον καθημερινό οδηγό και τελικά οι υπέρμαχοι της βενζίνης θα έχουν ένα πολύ καλό επιχείρημα στα χέρια τους. Συμπέρασμα; Το Golf 1.0 είναι Golf.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά
    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.255 mm/1.790mm/1.437mm
    Βάρος:1205 kg
    Χώρος Αποσκευών : 380lt.
    Κινητήρας: 999 cc
    Ιπποδύναμη: 115 PS/5.000rpm
    Ροπή: 20,4 kgm/2000rpm
    Τελική Ταχύτητα : 197 km/h
    0-100 km/h: 9,7 sec (κατασκευαστή)
    Μέση Κατανάλωση Δοκιμής: 6,5 lt/100km
    Ρύποι CO2: 99 g/km
    Τιμή: Από €22.140 (με απόσυρση)

    Δημήτρης Μπούνιας

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    17:06 11/12

    Mercedes: Στην Ελλάδα το best seller SUV της φίρμας-τιμές και εκδόσεις

    Η νέα ηλεκτρική Mercedes GLC εισέρχεται στην ελληνική αγορά, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, πρωτοποριακό design και αυτονομία που αλλάζει τα δεδομένα της premium κατηγορίας.

    15:36 11/12

    Αυτές είναι οι αλλαγές που φέρνει η ανανέωση του Opel Astra

    H ανανέωση που έρχεται στα μισά του κύκλου ζωής του Opel Astra, εκτός από την αισθητική του ευθυγράμμιση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, φέρνει και βελτιώσεις σε επίπεδο τεχνολογίας και αυτονομίας...

    13:30 11/12

    H Lotus Eletre γίνεται υβριδική με κινητήρα έκπληξη και 950 ίππους

    Έχοντας ως βάση την Eletre, η Lotus For Me ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας, εισάγοντας ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, που εξασφαλίζει γρήγορη φόρτιση και ισχύ που ξεπερνά κάθε...

    12:00 11/12

    Αυτή την έκδοση του Defender Octa θα την λατρέψεις

    Με το Defender Octa να αποτελεί την κορυφή σε επίπεδο ισχύος και σχεδίασης, η Land Rover Classic προσφέρει τώρα στους κατόχους κλασικών Defender την ευκαιρία να αποκτήσουν το ίδιο στυλ, αλλά με...

    10:30 11/12

    Οι λειτουργίες του νέου Holiday Update επιβεβαιώνουν την υπεροχή της Tesla στο λογισμικό

    Το φετινό Holiday Update φέρνει λειτουργίες που κανείς δεν περίμενε, από έξυπνη πλοήγηση μέχρι νέους διασκεδαστικούς τρόπους αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο και δείχνει πως το software παραμένει το...

    17:30 10/12

    Το νέο Kia Seltos έρχεται και είναι ένα μικρότερο Sportage

    Η δεύτερη γενιά του μικρού SUV, Kia Seltos, μεγαλώνει σε διαστάσεις, αποκτά πιο δυναμικό στυλ και προετοιμάζεται για την πρώτη του υβριδική έκδοση.

    16:00 10/12

    Νέος CEO της AMG ο πρώην επικεφαλής της Porsche Taycan

    Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν ιδιαίτερα ταραχώδη για τη Mercedes-AMG, όμως με νέο CEO και με έναν νέο V8 να βρίσκεται στα σκαριά, το μέλλον μοιάζει αρκετά ευοίωνο.

    13:25 10/12

    Suzuki e Vitara: Οδηγούμε στην Ελλάδα το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki

    Η Suzuki λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ποντάρει στην φήμη και την αξιοπιστία του Vitara για μια δυναμική είσοδο στην ηλεκτροκίνηση.

    10:46 10/12

    Δείτε το μοναδικό Fiat Topolino με την υπογραφή του Romero Britto

    Η συνεργασία της Fiat με τον παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνη Romero Britto, μεταμορφώνει το Topolino σε ένα φωτεινό, χαρούμενο αυτοκίνητο που συνδυάζει το ιταλικό στιλ με την pop αισθητική.

    16:43 09/12

    Αυτά είναι τα ηλεκτρικά λεωφορεία που αντικαθιστούν τα τρόλεϊ-Ποιες γραμμές άλλαξαν ήδη

    Τα ηλεκτρικά λεωφορεία Yutong έχουν ήδη ξεκινήσει να εξυπηρετούν τις γραμμές του Πειραιά που μέχρι τώρα φιλοξενούσαν τα τρόλεϊ.

    13:24 09/12

    Επίσημο: Ford και Renault μαζί-τι μοντέλα θα φέρει η συνεργασία τους

    Είναι μεγάλη είδηση στον κόσμο της αυτοκίνησης η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας Ford-Renault. Διαβάστε τι σημαίνει για την Ford και τι μοντέλα θα αποδώσει η συνεργασία.

    13:05 09/12

    Η Kalashnikov παρουσίασε ηλεκτρική μοτοσυκλέτα (video)

    Η ρωσική κρατική Kalashnikov Concern, βαδίζει στα χνάρια παραδοσιακών κατασκευαστών και εξειδικευμένων εταιρειών ηλεκτρικών οχημάτων, παρουσιάζοντας την πρώτη της ηλεκτρική μοτοσυκλέτα.

    11:42 09/12

    Άλλες 6 χώρες-μέλη της ΕΕ κατά της απαγόρευσης θερμικών κινητήρων

    Έξι χώρες της ΕΕ ζητούν αλλαγή στον κανόνα απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, προειδοποιώντας ότι μια τέτοια εξέλιξη μπορεί να βλάψει σοβαρά τη βιομηχανία.

    10:28 09/12

    Κύμα φθηνών ανταλλακτικών αυτοκινήτων από την Κίνα φέρνει νέα κρίση στην Ευρώπη

    Εκτός των κινεζικών αυτοκινήτων που κατακλύζουν την Ευρώπη, είναι και τα ανταλλακτικά που προκαλούν κρίση με μειωμένα κέρδη και περικοπές σε εργοστάσια.

    17:30 08/12

    Δείτε τι έκαναν οι ρωσικές αρχές σε μποτιλιάρισμα 85 χλμ. (video)

    Ένα χαοτικό μποτιλιάρισμα στον Υπερσιβηρικό έφτασε τα 85 χλμ. με τους οδηγούς να μένουν εγκλωβισμένοι στην παγωνιά για ώρες και οι αρχές να αντιδρούν εντυπωσιακά.

    16:05 08/12

    Tο αυτοκίνητο με τις πιο πολλές ζημιές στο 2025 και ο αντίλογος

    Σε μια χρονιά που ορισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατάφεραν να συγκαταλέγονται στα πιο αξιόπιστα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν το πιο "ζημιάρικο" στην έκθεση της TUV.