18:00 27/10
Ferrari F76: Αυτό είναι το πρώτο ψηφιακό hypercar από το Maranello
76 χρόνια μετά την πρώτη νίκη της Ferrari στον 24ωρο αγώνα του Le Mans βγαίνει από το Maranello το πρώτο ψηφιακό NFT Hypercar της φίρμας.
Είναι μια ιστορική στιγμή. Για πρώτη φορά οδηγούμε ένα Golf που "μπαίνει στην πρίζα”. Αναμφίβολα αυτό λέει πολλά για τα πράγματα που έρχονται. Πρόκειται λοιπόν για το πρώτο plug-in μοντέλο Golf. Η VW ωστόσο έκανε μια κίνηση ματ. Ήθελε να προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία συνεπώς παρουσίασε μια "οικολογική” εκδοχή του GTi και όχι απλά ένα αποστειρωμένο plug-in που μοναδική του αποστολή είναι η μεταφορά επιβατών. Εξωτερικά λοιπόν δανείζεται όλα τα αισθητικά καλούδια του GTi με την διαφορά πως τα σήματα GTi έχουν αντικατασταθεί με μπλε σηματάκια που αναγράφουν "GTE”. Επίσης έχουν προστεθεί κάποια στοιχεία διαφοροποίησης, όπως τα υπέροχα led φώτα ημέρας.
Κάτω από το καπό βρίσκεται η ψυχή αυτού του διαφορετικού Golf. Συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 105 Ps, με τον TSI των 1,4lt. απόδοσης 150 Ps. Τον ηλεκτροκινητήρα τροφοδοτούν μπαταρίες ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 8,7 kWh. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τα 204 Ps και τα 35,7kg.m ροπής. Τα παραπάνω νούμερα δεν υποδηλώνουν κάτι καινοτόμο αν δεν συνοδευόντουσαν με την τιμή της μέσης κατανάλωσης. Σύμφωνα με την VW το GTE χρειάζεται 1,5 lt/100km, όπως ανέγραφε και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας στις πόρτες. Η περιέργεια μας για την λειτουργία του αυτοκίνητου στην πράξη ήταν παραπάνω από μεγάλη.
Εμφανισιακά έχει τον τρόπο να σου φτιάχνει την διάθεση. Δεν είναι κραυγαλέο αλλά έχει εκείνες τις σπορ πινελιές που το κάνουν ξεχωριστό και αρκούντως επιθετικό. Το εσωτερικό μοιάζει κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό στο GTi. Όμορφο τριάκτινο τιμόνι, υπέροχα καθίσματα με μοναδικό συνδυασμό άνεσης και στήριξης και καρό επενδύσεις, όπως στην 1η γενιά του GTi. Από εκεί και πέρα διαφορετικός είναι ο πίνακας οργάνων, που πλέον δεν έχει στροφόμετρο αλλά ένα αναλογικό όργανο χρήσης ενέργειας. Επίσης στην βάση της κονσόλας υπάρχει ένα μπουτόν με την ένδειξη GTE, όπου με το πάτημα του ο οδηγός έχει στο πόδι του όλη την διαθέσιμη δύναμη. Από εκεί και πέρα όποιος μπήκε μέσα δεν έδωσε θετική ψήφο στην κεντρική κονσόλα. Δείχνει αρκετά συντηρητική και αν στα περισσότερο συμβατικά Golf δεν ενοχλεί εδώ δεν άρεσε. Σαφώς και η μεγάλη οθόνη στο πάνω μέρος της δίνει μια αίσθηση νεοτερισμού αλλά η σχεδίαση είναι συντηρητική. Από την άλλη η εργονομία είναι άριστη, όπως και η ποιότητα συναρμολόγησης αλλά και υλικών. Το επίπεδο της VW δύσκολα το φτάνει κάποια άλλη εταιρία σε αυτή την κλίμακα χρημάτων.
Ωστόσο το μεγάλο ενδιαφέρον έχει να κάνει με τον τρόπο που αυτό το διαφορετικό Golf κινείται. Ξεκινήσαμε έχοντας φορτίσει πλήρως τις μπαταρίες του GTE. Αυτό σημαίνει πως αρχικά μπορείς να κινηθείς εντελώς ηλεκτρικά για 50 km. Στην πράξη είναι απλά μαγικό. Δεν ακούς τίποτα και έχει αρκετή δύναμη για να κινηθείς σβέλτα χωρίς να καις ούτε ένα γραμμάριο βενζίνης, όπως σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το γεγονός πως δεν ακούγεται ο κινητήρας φέρνει κάποιο θόρυβο από τα ελαστικά, που πιθανώς σχετίζεται με τον τύπο τους, μιας και επηρεάζουν λίγο και την άνεση. Η επιτάχυνση είναι σε κάθε περίπτωση επαρκής αν και ο ηλεκτροκινητήρας δεν είναι τόσο μεγάλος ώστε να προσδώσει την εντυπωσιακή επιτάχυνση που έχουν κάποια αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Από εκεί και πέρα η μέση κατανάλωση επηρεάζεται πολύ από τα km που καλύπτεις χωρίς να φορτίσεις με την πρίζα το μοντέλο. Μόλις τελειώσει η μπαταρία ο κινητήρας έρχεται στην ζωή και η μέση κατανάλωση αρχίζει να ανεβαίνει. Εμείς φορτίζοντας τα βράδια το μοντέλο και δοκιμάζοντας διάφορους τρόπους οδήγησης πετύχαμε κατανάλωση 4lt &11,7 kWh/100km. Αυτή η τιμή μπορεί να επηρεαστεί από τον τρόπο οδήγησης αλλά πλέον και από τα km που διανύει κάποιος σε καθημερινή βάση ανάμεσα στις φορτίσεις σε σταθερό σημείο. Για παράδειγμα κάποιος που διανύει 30 Km μέχρι την επόμενη φόρτιση μπορεί καθημερινά να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά. Από την άλλη κάποιος ο οποίος κάνει 150 km την μέρα ή δεν έχει την δυνατότητα φόρτισης καθημερινά θα έχει μια διαφορετική μέση κατανάλωση. Σε κάθε περίπτωση όμως θα βρίσκεται κάτω απο τα νούμερα ενός συμβατικού μοντέλου μιας και ένα μέρος της μπαταρίας φορτίζεται και στην συνέχεια τροφοδοτεί τους τροχούς και κατά την κίνηση.
Από εκεί και πέρα είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που όλα αυτά τα μηχανικά μέρη συνεργάζονται μεταξύ τους. Λες και βρίσκεται κάτω από τα πόδια σου ο καλύτερος μαέστρος του κόσμου όλοι οι μηχανισμοί δουλεύουν όποτε και όσο πρέπει. Το επιπρόσθετο βάρος δεν δείχνει να έχει επηρεάσει την συμπεριφορά του μοντέλου, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης αλλά και ευχάριστη συμπεριφορά. Εκτός από την οικονομική πλευρά το GTE υποστηρίζει με εντυπωσιακό τρόπο και εκείνη ενός GTI. Πατώντας το μπουτόν GTE στην βάση της κονσόλας έχεις στην διάθεση σου όλη την δύναμη από τους κινητήρες, με αποτέλεσμα να βρίσκεσαι με ένα πολύ δυνατό hatchback στα χέρια. Αν θα θέλαμε κάτι είναι αυτό το μπουτόν να βρίσκεται πάνω στο τιμόνι! Πολλές φορές θέλαμε πριν βγούμε να προσπεράσουμε να το ενεργοποιήσουμε. Έτσι έπρεπε να πάρουμε την ματιά μας από τον δρόμο για να το ενεργοποιήσουμε. Αν ήταν στο τιμόνι ίσως θα γινόταν η μεταβολή πιο γρήγορα και εύκολα. Ο ρυθμός που μπορεί να αναπτύξει είναι εντυπωσιακός και σε αυτό συμβάλουν κυρίως τα 35,7kg.m ροπής. Αν μάλιστα βρεθείς σε μια όμορφη στριφτερή διαδρομή, ξεχνάς για λίγο κάθε έννοια οικονομίας διασκεδάζοντας όπως λίγα plug-in μπορούν να κάνουν.
Η VW μας έκανε μια ευχάριστη έκπληξη. Κατάφερε να βγάλει στην παραγωγή ένα μοντέλο με χαρακτηριστικά που δεν υπάρχουν στην αγορά. Ένα συμβατικό σε μέγεθος hatchback με συγκρατημένα σπορ εμφάνιση, με την δυνατότητα εντελώς ηλεκτρικής λειτουργίας, με χαμηλή μέση κατανάλωση αλλά και την δυνατότητα όποτε το ζητήσεις να κινηθεί πολύ γρήγορα με ασφάλεια ! Μπαίνει με άνεση στην λίστα των πιο σημαντικών μοντέλων που δοκιμάσαμε το 2015.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά VW Golf GTE
Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.270mm/1.799mm/1,457mm
Βάρος :1580 kg
Κινητήρας βενζίνης: 1395 cc
Ιπποδύναμη : 150 Ps/5000-6000rpm, Ηλεκτροκινητήρας : 105 Ps/2500rpm
Ροπή : 25,5 kg.m/1600-3500 rpm
Συνδυαστική Ισχύς : 204 Ps & 35,7 kg.m
Τελική Ταχύτητα : 222 km/h
0-100 km/h : 7,5 sec
Μέση Κατανάλωση Δοκιμής : 4 lt/100km & 11,7 kWh/100km
Ρύποι CO2 : 35 g/km
Τιμή: Από €38.000 (εκτιμώμενη)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
76 χρόνια μετά την πρώτη νίκη της Ferrari στον 24ωρο αγώνα του Le Mans βγαίνει από το Maranello το πρώτο ψηφιακό NFT Hypercar της φίρμας.
Με πάνω από 200 μονάδες στην επικράτεια, αυτή η χώρα καλύπτει το 50% της εθνικής ανάγκης σε ανακύκλωση μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, ξεπερνώντας τους στόχους της Ευρώπης για το 2031.
Μπαταρίες EV που εκτινάσσονται σε απόσταση 3-6 μέτρων από το όχημα, είναι η λύση που πρότειναν οι κινέζοι για την προστασία των επιβατών από πιθανή φωτιά, μεταθέτοντας όμως το πρόβλημα σε αυτούς που...
Η Τροχαία προχώρησε σε μια ακόμη επιχείρηση και "χάλασε" κόντρες μοτοσυκλετών που είχαν κλειστεί μέσω διαδικτύου. Τα πρόστιμα ήταν χιλιάδες ευρώ και έγιναν δύο συλλήψεις.
Η Toyota ανακοινώνει επίσημα την ημερομηνία διακοπής της παραγωγής ενός θρυλικού μοντέλου. Ωστόσο υπάρχουν και κάποια ευχάριστα νέα.
Η Rolls-Royce Phantom συμπλήρωσε έναν αιώνα ζωής και το γιορτάζει με την συλλεκτική έκδοση Centenary Private Collection, που ανεβάζει την έννοια της εξατομίκευσης σε άλλο επίπεδο.
Το Grand Prix του Μεξικού ξεκίνησε επεισοδιακά και συνεχίστηκε με εντυπωσιακές και αμφίρροπες μονομαχίες μέχρι την καρό σημαία την οποία πήρε πρώτος ο Lando Norris.
Το νομοσχέδιο για την ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, αυτό που περιλαμβάνει τις διατάξεις για τις κάμερες τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση και μπορείς να πεις την άποψή σου.
To Defender είναι ένα αυτοκίνητο που έφτιαξε μια ολόκληρη φίρμα και την έκανε θρύλο. Αυτά είναι 5 facts που δεν ήξερες και είναι άκρως ενδιαφέροντα.
Με στόχο να αλλάξει το τοπίο στην αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεγάλη φίρμα εισάγει το διαβατήριο μπαταρίας που θα συνοδεύει το αυτοκίνητο.
Στην αρχή είδαμε, μετά γράψαμε και στην συνέχεια όλο λέγαμε. ΟΚ, τέρμα αυτά γιατί άνθρωπος του Top Gear μπήκε μέσα στο πρώτο ηλεκτρικό mini supercar
Η ασφάλεια των αυτοκινητόδρομων και η προστασία τους από φυσικές καταστροφές είναι ένα εντυπωσιακό πεδίο το οποίο αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο.
Η νέα σειρά ρολογιών της Mercedes-AMG, αντικατοπτρίζει τη συνεχιζόμενη προσπάθειά της να εμπλουτίσει την εικόνα της πέρα από την αυτοκίνηση, ενισχύοντας το lifestyle προφίλ της.
Με πρωταγωνίστρια την Ferrari αλλά με τον Lando Norris να παίρνει pole position έπειτα από καιρό ολοκληρώθηκαν οι κατατακτήριες δοκιμές στο F1 GP του Μεξικού.
Η Alfa Romeo δεν εγκαταλείπει την αξία της αισθητικής και το αποδεικνύει με την ανανεωμένη Tonale που εμπνέεται από την 33 Stradale και εκσυγχρονίζεται και τεχνολογικά.
Η Zeekr προσγειώθηκε στην ελληνική αγορά παρουσιάζοντας μια γκάμα τριών ηλεκτρικών μοντέλων εκ των οποίων το μοντέλο X αποτελεί την πρόταση της εταιρείας στην ανταγωνιστική κατηγορία των compact SUV.