Στα 90,165 δισ. δολάρια η αξία του ελληνόκτητου στόλου

Σάββατο, 04-Ιουν-2016 09:02

Στα 90,165 δισ. δολάρια η αξία του ελληνόκτητου στόλου

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμώντας 4.435 πλοία συνολικής αξίας 90,165 δισ. δολάρια είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο, σύμφωνα με στοιχεία της Vesselsvalue με αφορμή την έναρξη της μεγαλύτερης έκθεσης στον κόσμο για την ποντοπόρο ναυτιλία Ποσειδώνια που ξεκινά τη Δευτέρα στην Αθήνα.

Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων με 1.458 πλοία αξίας 39,73 δισ. δολάρια, ενώ κατέχει τη δεύτερη θέση στα φορτηγά ξηρού φορτίου (2.142 πλοία αξίας 22,15 δισ. δολάρια) και στα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου LNG (71 πλοία 13,03 δισ. δολάρια). Οι Έλληνες βρίσκονται στην 3η θέση των πλοίων μεταφοράς LPG (151 πλοία αξίας 4,14 δισ.) και στην 5η θέση των πλοίων μεταφοράς container (410 πλοία αξίας 10,74 δισ.). Στα μικρά φορτηγά ξηρού φορτίου ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 156 πλοία αξίας 259 εκατ. δολαρίων (18η θέση) ενώ στα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων δραστηριοτήτων αριθμούνται 47 ελληνόκτητα πλοία αξίας 94 εκατ. δολαρίων (35η θέση).

Σύμφωνα με την εκτίμηση της VesselsValue η Ελλάδα διατηρεί τον κεντρικό ρόλο που έχει στη ναυτιλιακή βιομηχανία ενώ οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν σημαντικοί αγοραστές μεταχειρισμένου τονάζ και έχουν επενδύσει τα τριπλάσια ποσά από τον επόμενο αγοραστή.

Σημειώνεται ότι ο ελληνόκτητος στόλος εμφανίζει μέση ηλικία λίγο πάνω από τα 10 έτη και είναι από τους νεότερους πίσω από τον Ιαπωνικό και μαζί με το Γερμανικό, το στόλο της Σιγκαπούρης, της Δανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.

Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επίσης προχωρήσει σε επενδύσεις αξίας 21,46 δις δολάρια έχοντας σε παραγγελία 172 δεξαμενόπλοια αξίας 9,23 δις δολαρίων, 26 LNG αξίας 5,8 δις, 140 φορτηγά ξηρού αξίας 2,7 δις, 27 container 1,8 δις, 35LPG 1,77 δις, καθώς και 3 πλοία υποστήριξης και 1 μικρό φορτηγό ξηρού. Το σύνολο των ελληνικών παραγγελιών φτάνει τα 404 πλοία.

Top 10

Σύμφωνα με τη Vessels Value το top 10 των Ελλήνων εφοπλιστών ως προς την αξία του στόλου διαμορφώνεται ως εξής:

  1. Thenamaris

  2. Dynacom

  3. Gaslog

  4. Danaos Shipping

  5. Maran Tankers

  6. TEN

  7. Minerva Marine

  8. Costamare

  9. Enesel

 

Το πιο ακριβό ελληνικό πλοίο με αξία αυτή τη στιγμή στην αγορά 199,07 εκατ. δολάρια είναι το πλοίο Maran Gas Agamemnon της Maran gas Maritime συμφερόντων Γ. Αγγελικούση, που χτίστηκε φέτος στο ναυπηγείο της Hyundai.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Global Ranking by Ship Type

 

Ship Type

No of Ships

Value (USD m)

Global Rank by Value

 

Tanker

1.458

39.735

1

 

Bulk Carriers

2.142

22.156

2

 

LNG Carrier

71

13.037

2

 

Containership

410

10.743

5

 

LPG Carrier

151

4.140

3

 

Small Dry Bulk Carrier

156

259

18

 

OSV

47

94

35

 

 

 

 

 

 

Source: VesselsValue, May 2016

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Greek Orderbook (Ranked by Value)

 

Ship Type

No of Ships

GT

Value (USD m)

 

TANKER

172

23.486.000

9.237

 

LNG

26

4.510.050

5.805

 

BULKER

140

12.612.600

2.709

 

CONTAINER

27

225.130

1.892

 

LPG

35

1.258.400

1.778

 

OSV

3

14.460

36

 

SMALL DRY

1

3.500

4

 

Grand Total

404

42.110.140

21.461

 

Source: VesselsValue, May 2016