Δοκιμάζουμε τη νέα BMW 118i
Παρασκευή, 20-Μαρ-2020 18:00
Η επαφή μας με τη νέα σειρά 1 έγινε με τις καλύτερες προϋποθέσεις μιας και αρχικά δοκιμάσαμε την κορυφαία έκδοση M135i. Είναι όμορφα να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός hatchback με 306 άλογα αλλά από την άλλη έχει πιο μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον η δοκιμή των "γήινων" εκδόσεων ενός μοντέλου. Αυτές δηλαδή που θα αποτελέσουν τον κύριο όγκο πωλήσεων και που τελικά θα δώσουν την μάχη ουσίας με τον ανταγωνισμό. Αυτές που πρέπει να συνδυάσουν τα θετικά χαρακτηριστικά ενός μοντέλου σε μια προσιτή τιμή. Στις βενζινοκίνητες εκδόσεις της νέας σειράς 1, αυτή είναι η 118i και αυτή δοκιμάζουμε.
Νέα δομή
Η αλλαγή αυτή έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις. Από την μια οι σκληροπυρηνικοί της μάρκας που δεν συμφωνούν και από την άλλη η λογική που λέει ότι σε αυτή την κατηγορία είναι εξαιρετικά μικρό το ποσοστό των οδηγών που βάζουν σαν προτεραιότητα την πίσω κίνηση. Μάλιστα σε έρευνα που είχε κάνει η BMW σε πελάτες των προηγούμενων γενεών, είχε δει πως η πλειοψηφία δεν ήξερε ή θεωρούσε πως η κίνηση μεταδιδόταν στον εμπρός άξονα. Επιπρόσθετα αυτή η αρχιτεκτονική έχει μειώσει το κόστος με αντίστοιχο όφελος για τον καταναλωτή ενώ έχουν ωφεληθεί και οι χώροι. Επίσης η τράπουλα στον τομέα των διαστάσεων έχει ξαναμοιραστεί. Πιο συγκεκριμένα το μήκος είναι μειωμένο κατά 5 mm, το μεταξόνιο κατά 20mm, ενώ έχει αυξηθεί το πλάτος κατά 34 mm και το ύψος κατά 13 mm. Τέλος, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 380 lt, όντας αυξημένος κατά 20 lt.
Αν δεις τη νέα γενιά δίπλα στην προηγούμενη, οι διαφορές είναι περισσότερες από τις ομοιότητες. Το κοινό τους στοιχείο είναι τα νεφρά στην μάσκα, που όμως πλέον είναι πολύ μεγαλύτερα και τα διπλά εμπρός φωτιστικά σώματα, που πλέον όμως είναι πολύ τραβηγμένα στο πλάι του αμαξώματος. Αντίστοιχα τα πίσω φωτιστικά είναι πιο μακρόστενα από το παρελθόν. Το καπό είναι μικρότερο σε μήκος μιας και πλέον δεν υπάρχει η ανάγκη για τοποθέτηση εξακύλινδρου σε σειρά κινητήρα, ενώ είναι και πιο ψηλό. Γενικά κυριαρχούν οι ευθείες και οι γωνίες, ενώ οι καμπύλες έχουν μειωθεί. Επιπρόσθετα και αυτή η BMW έχει μια νεανική και δυναμική φιλοσοφία που μας αρέσει.
Η οικονομία κλίμακας που συνεπάγεται η νέα πλατφόρμα έδωσε την ευκαιρία στην BMW να προσφέρει το μοντέλο με πολύ καλό εξοπλισμό σε αναλογικά προσιτή τιμή. Η BMW Hellas μάλιστα έχει δημιουργήσει μια σειρά εκδόσεων με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού σε αρκετά ελκυστική τιμή. Ένα παράδειγμα αποτελεί η έκδοση BMW 118 i Sport Line Advanced , στην οποία βασίζεται το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τιμή €27.986, που περιέχει επιπλέον του βασικού εξοπλισμού, τα παρακάτω στοιχεία: Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, Cruise control, πακέτο αποθηκευτικών χώρων, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, ζάντες ελαφρού κράματος 17’’, πακέτο φωτισμού, προβολείς LED, προβολείς ομίχλης LED, σπορ καθίσματα με δερματίνη – ύφασμα, φωτιζόμενες διακοσμητικές επιφάνειες, μεταλλικό χρώμα, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, σπορ δερμάτινο τιμόνι ή Μ σπορ δερμάτινο τιμόνι.
Σύγχρονος κινητήρας, κιβώτιο και ανάρτηση
Η θέση οδήγησης όπως συμβαίνει σε κάθε μοντέλο της BMW είναι εξαιρετική. Βολεύεσαι με συνοπτικές διαδικασίες, ενώ τα καθίσματα της έκδοσης Sport Line παρέχουν εξαιρετική στήριξη χωρίς να κουράζουν. Η οδηγοκεντρική σχεδίαση σου ανεβάζει την διάθεση, όπως και η ψηφιακή τεχνολογία στο οπτικό σου πεδίο. Το μπουτόν εκκίνησης έχει μεταφερθεί στην κεντρική κονσόλα, δίπλα στον λεβιέ των ταχυτήτων. Εκεί βρίσκουμε και το γνωστό-πρακτικό περιστροφικό χειριστήριο του iDrive όπως και το ηλεκτρικό πλέον χειρόφρενο. Ο κινητήρας έρχεται άμεσα στην ζωή. Καταλαβαίνεις πως είναι τρικύλινδρος μόνο κατά την λειτουργία του Stop/Start, όπου παίρνει μπροστά με την παρουσία ενός μικρού κραδασμού. Η απόδοση του είναι πολύ γραμμική ενώ αποδίδει δυνατά μέχρι και το όριο των στροφών. Ένα πολύ καλό σύνολο που συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο. Στον τομέα των επιδόσεων, μπορεί να μην βάζει φωτιά στον δρόμο αλλά εμείς θεωρούμε πως καλύπτει ένα πολύ μεγάλο φάσμα αναγκών, ακόμα και εκείνου που θέλει να κινηθεί σβέλτα. Άλλωστε η τελική των 213 Km/h αλλά και τα 8,5 sec για τα 0-100 km/h αυτό φανερώνουν.
Νέα γενιά-νέα φιλοσοφία
Δημήτρης Χατζητόλιος
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.319/1.799/1.434 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt.
Βάρος : 1365 kg
Κινητήρας : 1499 cc
Ιπποδύναμη : 140 Ps/ 4200-6500rpm
Ροπή : 220 Nm/ 1.480-4600 rpm
Τελική ταχύτητα : 213 km/h
Κατανάλωση δοκιμής : 7,8 lt/100km
0-100 km/h: 8,5 sec
Ρύποι CO2 : 121-114 g/km
Τιμή : από € 26.125