Attica Group: Οικονομικά αποτελέσματα 2006

Πέμπτη, 22-Φεβ-2007 09:44

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Α.Ε. Συμμετοχών ανακοινώνει τα ετήσια αποτελέσματα 2006 του Ομίλου

τα οποία παρουσιάζουν συνολικό ενοποιημένο κύκλο εργασιών από συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες Ευρώ 326,60 εκατ. (Ευρώ 385,12 εκατ. το 2005) και συνολικά ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων από συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες (EBITDA) Ευρώ 71,53 εκατ. (Ευρώ 99,10 εκατ.). Οι διακοπείσες δραστηριότητες αφορούν

τρία πλοία Superfast (Superfast VII, Superfast VIII και Superfast IX) τα οποία δραστηριοποιήθηκαν στη

Βαλτική θάλασσα μέχρι την πώλησή τους, τον Απρίλιο 2006.

Για τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε Ευρώ 308,54 εκατ. (Ευρώ 315,65 εκατ.) και τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε Ευρώ 74,52 εκατ. (Ευρώ 82,61 εκατ., το έτος 2005).


Τα καθαρά αποτελέσματα όπως εμφανίζονται στις Νδημοσιευμένες ετήσιες οικονομικές καταστάσεις παρουσιάζουν κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας Ευρώ 26,28 εκατ. (Ευρώ 28,08 εκατ.) από συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες. Τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) της Attica Group διαμορφώθηκαν σε Ευρώ 0,25 σε σχέση με Ευρώ 0,27 κατά την προηγούμενη χρήση.


Η μείωση της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου (EBITDA) από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες, οφείλεται κυρίως στη μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων κατά 22%, που επιβάρυνε σημαντικά τα λειτουργικά έξοδα καθ’ όλο το 2006 και στη διακοπείσα δραστηριότητα των τριών Superfast στη Βαλτική η οποία παρουσίασε το 2006 αρνητικό EBITDA Ευρώ 2,99 εκατ. έναντι EBITDA Ευρώ 16,49 εκατ. το 2005. Στα αποτελέσματα του 2006 περιλαμβάνονται κέρδη Ευρώ 13,29 εκατ. από την πώληση των πλοίων Superfast VII, Superfast VIII, Superfast IX, Seajet 2, Πάτμος και Ρόδος και κέρδη Ευρώ 7,09 εκατ. από την πώληση μετοχών της Hellenic Seaways και άλλων χρεογράφων.


Το 2006 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα με τέσσερα Superfast και δύο Blue Star, στη Βαλτική θάλασσα με πέντε πλοία μέχρι τον Απρίλιο και έκτοτε με δύο RoRo, στη Βόρειο θάλασσα με ένα Superfast έναντι δύο πλοίων Superfast to 2005 και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με έξι πλοία Blue Star (ένα εξ αυτών, το Διαγόρας από τις 12 Αυγούστου, 2006). Κατά συνέπεια, στο σύνολό τους, τα στοιχεία του 2005 και 2006 δεν είναι ευθέως συγκρίσιμα.


Tα οικονομικά αποτελέσματα της Attica Group του 2006 περιλαμβάνουν αποσβέσεις Ευρώ 29,93

εκατ. (Ευρώ 37,38 εκατ.) και καθαρά έξοδα τόκων και συναφών εξόδων Ευρώ 22,97 εκατ. (Ευρώ

26,19 εκατ.).

Τα οικονομικά στοιχεία του 2006 ως και αυτά του 2005 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα

Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 31η Δεκεμβρίου, 2006, καθαρή θέση των Μετόχων

της Εταιρίας μετά από Δικαιώματα Μειοψηφίας Ευρώ 344,29 εκατ. (Ευρώ 389,08 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου,

22 Φεβρουαρίου, 2007 08:30, Σελ.:3 2005), Ταμειακά Διαθέσιμα Ευρώ 105,45 εκατ. (Ευρώ 92,56 εκατ.), σύνολο Υποχρεώσεων Ευρώ 581,16 εκατ. (Ευρώ 842,89 εκατ.) και Ενσώματα Πάγια στοιχεία

Ευρώ 819.23 εκατ. (Ευρώ 1.116,91 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2005). Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τον

Ιούλιο 2006 διετέθησαν στους μετόχους Ευρώ 70,80 εκατ. για επιστροφή κεφαλαίου και πληρωμή μερίσματος

χρήσεως 2005.


Στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Attica Α.Ε. Συμμετοχών που θα πραγματοποιηθεί στις 16 Μαΐου,

2007, η Διοίκηση θα προτείνει στους μετόχους της Εταιρίας τη διανομή συνολικού μερίσματος Ευρώ 8,33

εκατ. για τη χρήση 2006, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 32% επί των Καθαρών Κερδών του Ομίλου μετά από

την αφαίρεση των Δικαιωμάτων Μειοψηφίας, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 30% της χρήσης 2005. Το

συνολικό μέρισμα αντιστοιχεί σε Ευρώ 0,08 ανά μετοχή (Ευρώ 0,08).


ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΟΛΟΥ - ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

Το Μάρτιο του 2006, ο Όμιλος Blue Star επώλησε το επιβατηγό catamaran Seajet 2 και τον Απρίλιο 2006

ο στόλος της Attica Group μειώθηκε κατά τρία πλοία Superfast που δραστηριοποιούντο στη σύνδεση

Γερμανίας-Φινλανδίας στη Βαλτική θάλασσα.


Τον Ιούλιο του 2006 η θυγατρική εταιρία Blue Star Ν.Α.Ε. απέκτησε, μέσω πλειστηριασμού, το σύνολο

του ενεργητικού της Δωδεκανησιακής Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας έναντι Ευρώ 19,90 εκατ. Στο

ενεργητικό της ΔΑΝΕ περιλαμβάνονταν τα πλοία ΝΔιαγόρας, Πάτμος και Ρόδος καθώς και διάφορες

οριζόντιες ιδιοκτησίες στην πόλη της Ρόδου. Το πλοίο Διαγόρας, μετά την εκτέλεση των απαραίτητων

εργασιών επισκευής του, δρομολογήθηκε στις 12 Αυγούστου στα Δωδεκάνησα. Τα πλοία Πάτμος και Ρόδος επωλήθησαν το Σεπτέμβριο 2006 με κέρδος Ευρώ 300 χιλ. περίπου.


Τον Αύγουστο του 2006 ο Όμιλος προέβη σε συμφωνία με την Veolia Transport για την πώληση

του πλοίου Superfast X που δραστηριοποιείτo στη Βόρειο θάλασσα έναντι συνολικού τιμήματος Ευρώ

112,00 εκατ. Η συναλλαγή ολοκληρώθηκε στις 12 Φεβρουαρίου, 2007 με την παράδοση του πλοίου.

Το μικτό κέρδος από την πώληση ανήλθε σε Ευρώ 13,89 εκατ. ενώ το καθαρό κέρδος, μετά την εκκαθάριση των εξόδων που αφορούν τη συναλλαγή, ανήλθε σε Ευρώ 12,51 εκατ. και θα καταχωρηθεί στα αποτελέσματα του α’ τριμήνου 2007. Ο Όμιλος αντικατέστησε το Superfast X με το Blue Star 1 στη σύνδεση Rosyth-Zeebrugge από τις 29 Ιανουαρίου, 2007. Το Νοέμβριο του 2006 η Attica Α.Ε. Συμμετοχών ήλθε σε συμφωνία με τη γαλλική εταιρία Fret Cetam για τη ναύλωση του φορτηγού-οχηματαγωγού RoRo Nordia μέχρι τον Οκτώβριο του 2008. Το φορτηγό- οχηματαγωγό RoRo Marin μεταδρομολογήθηκε στην Αδριατική θάλασσα όπου από τις 10 Φεβρουαρίου, 2007 εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα - Βενετία (Porto Marghera) - Πάτρα, ενισχύοντας την παρουσία του Ομίλου στις γραμμές Ελλάδος- Ιταλίας.


Όπως αναφέρεται στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις του 2006, το ποσοστό συμμετοχής της Attica Group στο μετοχικό κεφάλαιο των Μινωικών Γραμμών ανέρχεται στις 31 Δεκεμβρίου, 2006 σε

14,24%.


ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΑΓΟΡΩΝ

Στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα, στη σύνδεση Πάτρας και Ηγουμενίτσας με την Ανκώνα, τα πλοία Superfast V, Superfast VI, Superfast XI και Superfast XII μετέφεραν 525.383 επιβάτες (μείωση 0,5%), 88.988 φορτηγά οχήματα (μείωση 7,6%), 106.580 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 5,9%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες με μερίδιο αγοράς 23,6% και μερίδια 19,4% στα φορτηγά οχήματα και 21,2% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα το 2006.

Η μείωση του μεταφορικού έργου των πλοίων Superfast στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας, οφείλεται κυρίως στη μείωση των δρομολογίων της Superfast Ferries κατά 3,5% και από τη μετατόπιση μέρους της κίνησης από το

λιμάνι της Ανκώνα στο Μπάρι λόγω δρομολόγησης νέων πλοίων στη γραμμή αυτή. Τα μερίδια αγοράς

προκύπτουν από τα στοιχεία των Ελληνικών λιμενικών αρχών.


Ο Όμιλος Blue Star είχε παρουσία στην Αδριατική θάλασσα με δύο πλοία στη γραμμή Πάτρα-

Ηγουμενίτσα-Μπάρι το 2006. Το μεταφορικό έργο των πλοίων Blue Star 1 και Blue Horizon ανήλθε σε

251.958 επιβάτες (μείωση 5,3% σε σχέση με το 2005), 34.290 Ι.Χ. οχήματα.