Coca - Cola 3Ε: Αποτελέσματα α΄ τριμήνου
Πέμπτη, 10-Μαϊ-2012 11:52
Πωλήσεις: Τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1% ενώ ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 2% το πρώτο τρίμηνο του 2012. Στις αναπτυσσόμενες αγορές, ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε αμετάβλητος, ενώ κατέγραψε πτώση 2% στις αναπτυγμένες και 3% στις αναδυόμενες αγορές.
Κατηγορίες προϊόντων: Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα ενώ οι πωλήσεις των ποτών ενέργειας αυξήθηκαν κατά 6%. Οι πωλήσεις των εμφιαλωμένων νερών και χυμών μειώθηκαν κατά 6% και 5% αντίστοιχα.
Brands: Οι πωλήσεις των προϊόντων με το σήμα Coca-Cola κατέγραψαν υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με το συνολικό όγκο πωλήσεων του Ομίλου. Οι πωλήσεις της Coca-Cola regular αυξήθηκαν κατά 3% ενώ της Coca Cola Zero κατά 10%.
Αύξηση του μεριδίου αγοράς: Αυξήσαμε ή διατηρήσαμε τα μερίδιά μας σε όγκο στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών στις περισσότερες από τις χώρες μας συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας, της Ελβετίας, της Αυστρίας, της Πολωνίας, της Ουγγαρίας, της Ρωσσίας, της Ουκρανίας και της Βουλγαρίας.
Συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη: Οι πρωτοβουλίες αύξησης των εσόδων αντιστάθμισαν πλήρως την αύξηση στο συνολικό κόστος των πρώτων υλών για το πρώτο τρίμηνο, παρά το γεγονός ότι ο ρυθμός αύξησης των τελευταίων σε σχέση με την περσινή περίοδο ήταν πολύ υψηλότερος από αυτόν των εσόδων. Ωστόσο, ο χαμηλότερος όγκος πωλήσεων, οι υψηλότερες λειτουργικές δαπάνες και οι δυσμενείς μεταβολές των νομισματικών ισοτιμιών λειτούργησαν συνδυαστικά εις βάρος των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών τα οποία μειώθηκαν κατά €29 εκατ.
Ελεύθερες ταμειακές ροές και κεφαλαιουχικές δαπάνες: Oι ελεύθερες ταμειακές εκροές ανήλθαν στα €32 εκατ., βελτιωμένες κατά €35 εκατ. σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, παρά τη μειωμένη κερδοφορία. Για την τριετία 2012-2014 σκοπεύουμε να επενδύσουμε €1,45 δις σε σωρευτικές κεφαλαιουχικές δαπάνες, ενώ οι ελεύθερες ταμειακές ροές αναμένεται να κυμανθούν στα €1,45 δις.
Ο κ. Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola Τρία Έψιλον, δήλωσε:
«Καταφέραμε να επιτύχουμε αύξηση των καθαρών εσόδων σε σχέση με τον όγκο πωλήσεων εν μέσω ενός δυσχερούς εξωτερικού περιβάλλοντος, με τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση να καταγράφουν αύξηση κατά 3%, χωρίς να συνυπολογίζουμε την επίδραση του υπερπληθωρισμού στη Λευκορωσία. Επίσης συνεχίσαμε να ενισχύουμε τη θέση μας στην αγορά αυξάνοντας ή διατηρώντας το μερίδιό μας στις περισσότερες από τις χώρες μας. Τα προϊόντα με το σήμα Coca-Cola σημείωσαν αύξηση πωλήσεων και στους τρεις τομείς δραστηριοτήτων μας.
Η οικονομική αβεβαιότητα παραμένει σε όλες τις αγορές της ΕΕ όπου δραστηριοποιούμαστε, ενώ βρισκόμαστε αντιμέτωποι με συνεχείς πιέσεις από τις αυξήσεις των τιμών πρώτων υλών, των οποίων ο ετήσιος ρυθμός αύξησης έφτασε στο απώγειό του το πρώτο τρίμηνο. Ωστόσο, η έμφασή μας σε πρωτοβουλίες αύξησης των εσόδων, καθώς και η βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας σε συνδυασμό με την ισχυρή κεφαλαιακή μας επάρκεια, μάς δίνουν την πεποίθηση ότι η εφαρμογή της στρατηγικής μας θα οδηγήσει σε αύξηση των εσόδων και δημιουργία ισχυρών ελεύθερων ταμειακών ροών κατά το 2012.
Καθεμία από τις είκοσι οκτώ χώρες μας παρουσιάζει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης. Συνεχίζουμε με αμείωτο ρυθμό να επενδύουμε στα προϊόντα μας και σε πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην περαιτέρω αύξηση των εσόδων, στη βελτιστοποίηση της κοστολογικής βάσης και στη βελτίωση της παραγωγικότητας. Οι κινήσεις αυτές μας επιτρέπουν να τοποθετηθούμε με τέτοιο τρόπο στην αγορά ώστε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν στην περίοδο ανάκαμψης.»