Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 21-Ιαν-2021 18:50

    " Mellon Technologies: Oι επιτυχημένες επιχειρήσεις έχουν ήδη στο DNA τους τις σύγχρονες τεχνολογίες"

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

     

    Χάρης Κωνσταντινίδης, Διευθύνων Σύμβουλος Mellon Technologies S.A., Mellon Group of Companies.

     

    Επιτυχημένες επιχειρήσεις θα είναι εκείνες που θα επενδύσουν στην ενσωμάτωση σύγχρονων τεχνολογιών στο DNA τους, θα αξιοποιήσουν ευέλικτες αρχιτεκτονικές των ψηφιακών λύσεων σε όλο το εύρος των λειτουργιών τους και θα αναπτύξουν συνεργασίες και συνέργειες με το ευρύτερο επιχειρηματικό οικοσύστημα", τονίζει ο επικεφαλής της Mellon Technologies, μητρικής εταιρείας του Ομίλου Εταιρειών Mellon , Χάρης Κωνσταντινίδης, σχολιάζοντας τη νέα πραγματικότητα που δημιουργεί η πανδημία του κορονοϊού.

    Μιλώντας στο "Forbes", ο ίδιος σημειώνει ότι για τον όμιλο Mellon προτεραιότητα αποτελεί η συμβολή του στον μετασχηματισμό των ελληνικών τραπεζών, που πραγματοποιείται αυτή την περίοδο με μεγάλη ταχύτητα, αλλά και η εξωστρέφεια και η ενδυνάμωση της παρουσίας του στις εννέα χώρες της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης, όπου έχει ήδη 20ετή παρουσία, με στρατηγικό στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της υφιστάμενης σχέσης εμπιστοσύνης με τους τραπεζικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή.

    - Κύριε Κωνσταντινίδη, ποιες είναι οι νέες τάσεις που φέρνει στο προσκήνιο η πανδημία στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού και των ηλεκτρονικών πληρωμών;

    Επί της ουσίας, με την πανδημία, όλα ξαφνικά πρέπει να γίνονται εξ αποστάσεως, όπου αυτό είναι εφικτό. Έτσι, "εν μία νυκτί" οι ψηφιακές πλατφόρμες voice & video, όπως τα MS Teams, Zoom, WebEx κ.λπ., έγιναν το υπόβαθρο κάθε επικοινωνίας και συνεργασίας των κοινωνικών, εταιρικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων των λοιπών φορέων και οργανισμών.

    Παρακολουθώντας τις αγορές, βλέπουμε ότι η νέα πραγματικότητα και η αλλαγή των καθημερινών συνηθειών ώθησαν τους καταναλωτές να είναι πιο δεκτικοί στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στις ανέπαφες/ψηφιακές χρηματοοικονομικές συναλλαγές.

    Μεγάλη αλλαγή αποτέλεσε η ταχεία μετάβαση στις ανέπαφες (contactless) πληρωμές, που επιβλήθηκαν στο επίπεδο των φυσικών καταστημάτων, κατόπιν της οδηγίας μείωσης χρήσης μετρητών για λόγους διασφάλισης της υγιεινής. Έρευνες έδειξαν ότι το 64% των καταναλωτών πανευρωπαϊκά θεωρεί ότι οι contactless συναλλαγές θα παραμείνουν ως ο προτιμητέος τρόπος πληρωμών στο μέλλον.

    - Ποιες είναι οι πιο δυνατές αγορές για τον όμιλο; Πού στοχεύετε τo επόμενο διάστημα;

    Ο μετασχηματισμός των πληρωμών αποτελεί μέρος του ευρύτερου ψηφιακού μετασχηματισμού εν καιρώ πανδημίας. Οι τράπεζες και οι επιχειρήσεις συνειδητοποιούν σταδιακά ότι ο αποδοτικότερος τρόπος για να προσαρμοστούν ουσιαστικά στις αλλαγές και να γίνουν ανταγωνιστικές είναι να θέσουν τον εκσυγχρονισμό του συνόλου των διαδικασιών τους ως επιχειρηματική προτεραιότητα.

    Καθώς, λοιπόν, είναι επιτακτική η ανάγκη της έγκαιρης προσαρμογής της λειτουργίας τους στις επιταγές της ψηφιακής επανάστασης και της έντασης του ανταγωνισμού, το επόμενο διάστημα δική μας προτεραιότητα είναι να συνεισφέρουμε εξίσου έγκαιρα και αποδοτικά στις αλλαγές που συντελούνται στον ελληνικό τραπεζικό χώρο λόγω της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας.
    Επίσης, προτεραιότητα για τον Όμιλο Mellon αποτελεί η εξωστρέφεια και η ενδυνάμωση της παρουσίας του στις 9 χώρες όπου έχουμε ήδη παρουσία, με στρατηγικό στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της υφιστάμενης σχέσης εμπιστοσύνης με τους τραπεζικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή.

    - Διαμορφώνεται μια νέα πραγματικότητα που θα συνεχιστεί και μετά το εμβόλιο ή θα επιστρέψουμε στο παρελθόν;

    Είναι σαφές ότι δεν υπάρχει επιστροφή στην προ-COVID εποχή. Όσον αφορά τον τραπεζικό τομέα, με τον οποίο κυρίως ασχολείται η εταιρεία μας, η νέα πραγματικότητα της μετα-COVID εποχής δημιούργησε τις συνθήκες ώστε να πραγματοποιηθούν τεράστια άλματα μπροστά μέσα σε λίγους μήνες, που υπό κανονικές συνθήκες θα χρειάζονταν δεκαετίες.

    Τώρα πια το 90% των τραπεζικών συναλλαγών γίνεται ηλεκτρονικά (είτε μέσω Internet ή mobile banking είτε μέσω των ΑΤΜs στο κατάστημα). Τούτο θα επιτρέψει στις τράπεζες να εκσυγχρονίσουν τα καταστήματά τους και να τα μετατρέψουν από κέντρα συναλλαγών σε κέντρα ανάπτυξης νέων εργασιών και συμβουλευτικής τραπεζικής.

    Την ίδια περίοδο διαμορφώθηκε το ρυθμιστικό πλαίσιο για την εξ αποστάσεως ηλεκτρονική ταυτοποίηση νέων πελατών (Remote Digital Onboarding) στο πλαίσιο εφαρμογής πρακτικών "KYC" από πιστωτικά και χρηματοδοτικά ιδρύματα, το οποίο επιτρέπει το άνοιγμα λογαριασμού ή τη χορήγηση ενός δανείου χωρίς να υπάρχει ανάγκη να επισκεφθούμε ένα φυσικό τραπεζικό κατάστημα, κάτι που ίσχυε έως τώρα.

    Αυτή είναι μια υπηρεσία που φέτος η Mellon προσφέρει προς τις τράπεζες και επιτρέπει την εξ αποστάσεως ταυτοποίηση του τραπεζικού πελάτη και την έναρξη της συνεργασίας του με την τράπεζα μέσω του smartphone/tablet με live video κλήση.

    - Βλέπουμε πως στην Ελλάδα αυξάνονται οι εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες contact centers. Πιστεύετε πως θα ενταθεί ο ανταγωνισμός στον κλάδο; 

    Πράγματι, υπάρχει μια αύξηση τα τελευταία χρόνια στον κλάδο μας. Είδαμε αρκετές διεθνείς εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών να δημιουργούν εγκαταστάσεις στη χώρα μας. Αρχικά η έλευσή τους είχε να κάνει με τον κορεσμό που αντιμετώπισαν στις άλλες χώρες, αλλά στην πορεία αναγνώρισαν τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας. Οι πελάτες τους, λοιπόν, είναι σχεδόν αποκλειστικά εκτός Ελλάδας και υποστηρίζονται αρκετές γλώσσες. Οι εργαζόμενοι είναι είτε κάτοικοι Ελλάδος είτε κάτοικοι εξωτερικού που έρχονται για κάποιο διάστημα.

    Τα contact centers είναι ένας ισχυρός παραγωγικός κλάδος της οικονομίας και έχει όλες τις δυνατότητες να εξελιχθεί σε στρατηγική βιομηχανία για την Ελλάδα. Η χώρα μας θα μπορούσε να καταστεί κόμβος "επικοινωνιών". Έχουμε κάποια σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως το επίπεδο του εργατικού δυναμικού, τη γλωσσομάθεια, τις απαιτούμενες τεχνολογικές υποδομές κ.λπ. Ο συνδυασμός αυτών με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του τόπου μας, κλίμα, κόστος ζωής, περιβάλλον, δημιουργεί έναν ελκυστικό προορισμό για τις εταιρείες αλλά και τους επαγγελματίες.

    Στη Mellon Technologies πιστεύουμε στον υγιή ανταγωνισμό, καθώς συνεισφέρει στη βελτίωση του κλάδου. Η επιτυχημένη πορεία μας επί 25 συναπτά έτη και η παρουσία μας σε 10 χώρες αποδεικνύουν τους λόγους για τους οποίους καθημερινά μάς εμπιστεύονται οι συνεργάτες μας. Για τους πελάτες εξωτερικού λίγες ελληνικές εταιρείες μπορούν να ανταγωνιστούν τις διεθνείς, εμείς είμαστε μία από αυτές. Στην εσωτερική αγορά η εξέλιξη του ανταγωνισμού θα εξαρτηθεί από την πορεία της ελληνικής οικονομίας.

    - Ποιο πιστεύετε είναι το βασικό μάθημα που θα πρέπει να πάρει ο επιχειρηματικός κόσμος για να είναι καλύτερα προετοιμασμένος για την επόμενη κρίση;

    Τόσο η οικονομική κρίση του 2010 όσο και η πανδημία του 2020 έχουν το ίδιο χαρακτηριστικό. Ήταν συμβάντα που έγιναν στην άλλη άκρη του κόσμου, το ένα δυτικά, το άλλο ανατολικά, και μεταφέρθηκαν στον υπόλοιπο κόσμο και, φυσικά, και στη χώρα μας μέσα σε λίγες εβδομάδες. Και στις δύο περιπτώσεις "σάρωσαν" κυριολεκτικά  τα πάντα στην οικονομική ζωή της χώρας. 

    Έπειτα από δύο δεκαετίες παγκοσμιοποίησης ο κόσμος έχει  "μικρύνει" και θα πρέπει να θεωρούμε δεδομένο ότι πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για την επόμενη κρίση που θα έρθει. 

    Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα παραπάνω, είναι σημαντικό να υπάρχει σοφή οικονομική διαχείριση που να δημιουργεί αποθεματικά, έτοιμα πλάνα Βusiness Continuity για την εξασφάλιση των λειτουργιών μας και ευελιξία στην προσαρμογή των εκάστοτε νέων συνθηκών. Τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο πλέον. Η αυξανόμενη ταχύτητα της τεχνολογικής εξέλιξης, το αυξανόμενο χρέος παγκοσμίως, αλλά και η... επόμενη "πανδημία", διαμορφώνουν ένα μέλλον που πρέπει να περιμένουμε να έχει και άλλες εκπλήξεις.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ