Eπίδομα Θέρμανσης: Τι ισχύει για πολυκατοικίες, διαχειριστές και ενοίκους

Τετάρτη, 05-Νοε-2025 07:31

Eπίδομα Θέρμανσης: Τι ισχύει για πολυκατοικίες, διαχειριστές και ενοίκους

Της Σίσσυς Σταυροπιερράκου 

Η δημιουργία προφίλ πολυκατοικίας στην πλατφόρμα myΘέρμανση της ΑΑΔΕ, με τη σωστή αναγραφή ΑΦΜ του διαχειριστή ή της εταιρείας που έχει αναλάβει τη διαχείριση της πολυκατοικίας είναι η βασική προϋπόθεση προκειμένου να μπορέσουν να λάβουν το επίδομα οι δικαιούχοι που διαμένουν σε πολυκατοικίες στις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας. Σε διαφορετική περίπτωση,εάν κάθε διαμέρισμα έχει το δικό του καυστήρα τότε κάθε δικαιούχος υποβάλλει τη δική του αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας. 

Η υποβολή αιτήσεων ξεκινάει την προσεχή Δευτέρα 10 Νοεμβρίου και διαχειριστές και ένοικοι πολυκατοικιών πρέπει να γνωρίζουν σύμφωνα με τις βασικές οδηγίες που παρέχει η ΑΑΔΕ τα ακόλουθα:

1. Ο διαχειριστής/εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τα χιλιοστά συμμετοχής κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης (χιλιοστά θέρμανσης). Είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά/κλειστά - τα οποία ανήκουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα).  Το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1000, ώστε να  να ενεργοποιηθεί  η  δυνατότητα πληρωμής. Η  δυνατότητα πληρωμής  ενεργοποιείται όταν θα έχει υποβληθεί έστω και μία αίτηση δικαιούχου. Αυτό το διαπιστώνετε από την ένδειξη "Υπάρχει αίτηση" στα δεξιά των στοιχείων του διαμερίσματος. 

2. Στα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία ΑΦΜ και αριθμός κοινόχρηστης παροχής ρεύματος θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχουν εισαχθεί στη Διαχείριση Χιλιοστών Θέρμανσης. Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί ΑΦΜ για την πολυκατοικία και τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης  πρέπει να εκδίδονται σε αυτόν, θα πρέπει να οριστεί  ο ΑΦΜ πολυκατοικίας στα προφίλ, επιλέγοντας τον σχετικό σύνδεσμο "Ορισμός ΑΦΜ".   Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο ΑΦΜ διαχειριστή/εκπροσώπου. Δεν απαιτείται ενεργοποίηση της διαδικασίας πληρωμής σε περίπτωση επιδότησης ηλεκτρικής ενέργειας. 

3. Σε περίπτωση αλλαγής διαχειριστή θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας από τον νέο διαχειριστή. Οι ένοικοι/ιδιοκτήτες θα υποβάλλουν τις αιτήσεις τους στο νέο προφίλ που δημιουργήθηκε με τον ΑΦΜ του νέου διαχειριστή. Ο νέος διαχειριστής δε πρέπει να ξεχάσει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής καθώς πρόκειται για νέο προφίλ.  Αν αλλάξει ο διαχειριστής μετά την 5η Δεκεμβρίου 2025, όπου λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, τότε όποιες αγορές πετρελαίου θέρμανσης πραγματοποιηθούν έως και την 31η Μαρτίου 2026 θα πρέπει να εκδοθούν στον ΑΦΜ του προηγούμενου διαχειριστή, διαφορετικά δεν θα προκύψει διασταύρωση. 

4. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες ποιος θα "αναλάβει" το ρόλο του διαχειριστή ώστε να δημιουργήσει μέσω της πλατφόρμας myΘέρμανση, το προφίλ της πολυκατοικίας με τα διαμερίσματα, τα χιλιοστά θέρμανσης κ.λπ.. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες, ποιού ο αριθμός παροχής ρεύματος (συνήθως του διαχειριστή/εκπροσώπου) θα "παίξει" τον ρόλο της κοινόχρηστης παροχής ώστε να δηλωθεί στο προφίλ της πολυκατοικίας.

5. Οι διαχειριστές ή οι εκπρόσωποι των πολυκατοικιών ή οι εταιρείες διαχείρισης πολυκατοικιών, δηλώνουν στο myΘέρμανση τα ακόλουθα στοιχεία:
–Τον αριθμό φορολογικού μητρώου του διαχειριστή ή του προσώπου που εκπροσωπεί την πολυκατοικία ή της εταιρίας διαχείρισης της πολυκατοικίας.

–Τον Α.Φ.Μ. της πολυκατοικίας, εφόσον υπάρχει.

–Τον αριθμό της κοινόχρηστης παροχής ηλεκτρικού ρεύματος ή μιας παροχής ηλεκτρικού ρεύματος που αντιστοιχεί στην πολυκατοικία.

–Τα χιλιοστά συμμετοχής των διαμερισμάτων στις δαπάνες θέρμανσης.

–Το ονοματεπώνυμο των φυσικών προσώπων που διαμένουν στα διαμερίσματα τα οποία δεν χρησιμοποιούνται ως επαγγελματική στέγη.Μετά τη συμπλήρωση των παραπάνω στοιχείων προβαίνουν σε ενεργοποίηση της διαδικασίας πληρωμής

7. Στην περίπτωση  που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες, ποιού ο αριθμός παροχής ρεύματος (συνήθως του διαχειριστή/εκπροσώπου) θα "παίξει" τον ρόλο της κοινόχρηστης παροχής ώστε να δηλωθεί στο προφίλ της πολυκατοικίας. 

8 .Όταν η θέρμανση στη πολυκατοικία γίνεται με κάποιο από τα λοιπά είδη καυσίμων, εκτός του πετρελαίου θέρμανσης και της ηλεκτρικής ενέργειας οι αιτήσεις όλων των δικαιούχων γίνονται ως σε μονοκατοικίες. Η εφαρμογή δεν εμποδίζει το διαχειριστή να δημιουργήσει προφίλ πολυκατοικίας, αλλά δεν απαιτείται καθώς τα χιλιοστά θέρμανσης εμπεριέχονται στο ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο και θα καταχωρισθεί από τον ίδιο το δικαιούχο (όχι από τον διαχειριστή) μέσω της εφαρμογής ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ. 

9. Σε διπλοκατοικία που υπάρχει μία παροχή ηλεκτρικού ρεύματος η αίτηση γίνεται από έναν δικαιούχο ο οποίος λαμβάνει το επίδομα θέρμανσης για τον ηλεκτρισμό. 

10. Σε περίπτωση που στο προφίλ πολυκατοικίας εμφανίζονται τα ονόματα προηγούμενων ενοίκων, τότε ο διαχειριστής θα πρέπει να ενημερώσει τον νέο ένοικο (αν αυτός επιθυμεί να υποβάλλει αίτηση) σχετικά με τον αριθμό του διαμερίσματος που θα πρέπει να επιλέξει στο προφίλ της πολυκατοικίας (ας αναγράφει το ονοματεπώνυμο του προηγούμενου ενοίκου)