Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 10-Σεπ-2021 07:44

    Ηλεκτρονικά και οι γονικές παροχές- δωρεές

    Ηλεκτρονικά και οι γονικές παροχές- δωρεές
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Προκόπη Χατζηνικολάου

    Ηλεκτρονικά θα γίνεται η δήλωση φόρου μεταβίβασης για δωρεές και γονικές παροχές μέχρι το τέλος του έτους. Στις προθέσεις της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων είναι η επέκταση της δήλωσης φόρου μεταβίβασης ακινήτων εκτός από τις αγοραπωλησίες και για τις δωρεές και γονικές παροχές. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να περιορίσει τις επισκέψεις των φορολογούμενων στην εφορία. Σημειώνεται ότι κάθε χρόνο πραγματοποιούνται περισσότερες από 40.000 δωρεές και γονικές παροχές κυρίως από γονείς σε παιδιά.

    Με τη νέα διαδικασία, που είναι ήδη σε ισχύ, έχει καταργηθεί η χειρόγραφη συμπλήρωση των δηλώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων και των συνυποβαλλόμενων φύλλων υπολογισμού της φορολογητέας αξίας των ακινήτων που μέχρι πρότινος  εξαιτίας της πανδημίας αποστέλλονταν, μέσω e-mail, ή ταχυδρομικά στην αρμόδια εφορία. Η διαδικασία μεταβίβασης ολοκληρώνεται στα γραφεία των συμβολαιογράφων, οι οποίοι  συντάσσουν τη σχετική δήλωση και την υποβάλλουν για λογαριασμό των αγοραστών. Όλα ολοκληρώνονται με λίγα κλικ. Συγκεκριμένα η αγοραπωλησία ενός ακινήτου ολοκληρώνεται σε 9 ψηφιακά βήματα:

    1.    Ο συμβολαιογράφος συντάσσει τη δήλωση για λογαριασμό αγοραστή και πωλητή.

    2.    Η δήλωση αποστέλλεται στη θυρίδα αγοραστή και πωλητή στο myTaxisnet

    3.    Ο αγοραστής και ο πωλητής αποδέχονται τη δήλωση

    4.    Η δήλωση υποβάλλεται αυτόματα και βεβαιώνεται ο φόρος

    5.    Ο συμβολαιογράφος ενημερώνεται αυτόματα για την υποβολή της δήλωσης.

    6.    Ο αγοραστής πληρώνει τον φόρο ψηφιακά (με κάρτα ή web banking).

    7.    Το Taxis ενημερώνεται για την πληρωμή του φόρου.

    8.    Το αποδεικτικό καταβολής αναρτάται στο myProperty για συμβολαιογράφο και αγοραστή.

    9.    Ο συμβολαιογράφος αναρτά το συμβόλαιο στo myProperty

    Παράλληλα, μέχρι τις 15 Οκτωβρίου (εκτός απροόπτου) αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία και ο Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου, εφαρμογή που θα επιτρέψει στους φορολογούμενους να ολοκληρώνουν τις μεταβιβάσεις ταχύτερα και χωρίς να χρειάζεται να αναζητούν τα 17 δικαιολογητικά που απαιτούνται σε διάφορες υπηρεσίες του Δημοσίου. Όλα τα απαραίτητα έγγραφα, δικαιολογητικά και πιστοποιητικά θα βρίσκονται "μέσα" στον Ηλεκτρονικό φάκελο ακινήτου.

    Ο ηλεκτρονικός φάκελος

    1.            Δημιουργείται  ηλεκτρονική  με την ονομασία "Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου", που λειτουργεί μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr–Ε.Ψ.Π.) με σκοπό την απλούστευση και ψηφιοποίηση της διαδικασίας συλλογής δικαιολογητικών που απαιτούνται στη σύνταξη συμβολαιογραφικών εγγράφων για τη σύσταση, μετάθεση, αλλοίωση ή κατάργηση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο.

    2.            Η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα συνδέεται με πληροφοριακά συστήματα φορέων του Δημοσίου και ιδίως με τα πληροφοριακά  συστήματα  της  Ανεξάρτητης  Αρχής  Δημοσίων  Εσόδων  (Α.Α.Δ.Ε.),  του Ηλεκτρονικού  Εθνικού  Φορέα  Κοινωνικής  Ασφάλισης  (e-ΕΦΚΑ),  του  ν.π.δ.δ.  "Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας" (Τ.Ε.Ε.) και του ν.π.δ.δ. "Ελληνικό Κτηματολόγιο", από τα οποία αντλεί  πληροφορίες  και  έγγραφα.

    3.            Τα ενδιαφερόμενα μέρη και ο συμβολαιογράφος που συντάσσει τη σχετική πράξη εισέρχονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα κατόπιν αυθεντικοποίησης με τη χρήση των κωδικών -  της  Γενικής  Γραμματείας  Πληροφοριακών  Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (TAXISnet), ή  με  τη  χρήση  των  διαπιστευτηρίων  του  Μητρώου Συμβολαιογράφων, αντίστοιχα. Κατά την έκταση που αυτό προβλέπεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα,  τα ενδιαφερόμενα μέρη  και  ο  συμβολαιογράφος  μπορούν,  μέσω  της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, να εξουσιοδοτούν αλλήλους για τη διενέργεια των παρεχόμενων από την ηλεκτρονική πλατφόρμα υπηρεσιών και την έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών.

    4.            Στο  πλαίσιο  λειτουργίας  της ηλεκτρονικής πλατφόρμας,  ο  εξουσιοδοτημένος συμβολαιογράφος, μπορει:

    α) να αιτείται την έκδοση ή την εξαγωγή εγγράφων ή την άντληση πληροφοριών από την ΑΑΔΕ, τον e-ΕΦΚΑ, το Ελληνικό Κτηματολόγιο, το Τεχνικό Επιμελητήριο.

    β) να αιτείται τη διόρθωση των ως άνω εγγράφων ή πληροφοριών και

    γ) να αναρτά έγγραφα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, όπου αυτά δεν είναι δυνατόν να εκδοθούν ή να εξαχθούν ηλεκτρονικά κατά τα ανωτέρω, υπέχοντας ευθύνη ως προς την ακρίβεια και την πληρότητα αυτών.

    5. Τα έγγραφα που εκδίδονται ή εξάγονται από τους φορείς μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας  επέχουν  θέση  πρωτοτύπου  εγγράφου  και  προσαρτώνται  στο συμβολαιογραφικό έγγραφο χωρίς άλλες διατυπώσεις.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ