Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 19-Νοε-2008 09:19

    Μ. Παναγιωτάκης: Εντός του 2010, το τραμ "πιάνει λιμάνι"

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Στις αρχές του 2009 προκηρύσσεται ο διαγωνισμός της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά, ύψους 130 εκ. ευρώ, όπως αναφέρει στο Capital.gr, o γενικός διευθυντής της ΤΡΑΜ ΑΕ, Μιχάλης Παναγιωτάκης. Ο κ. Παναγιωτάκης «απαντά» στους επικριτές της χρησιμότητας του τραμ, επισημαίνοντας ότι οι καθημερινοί επιβάτες ξεπερνούν τις 65.000. 

    Συνέντευξη στο Φώτη Φωτεινό 

    - Κύριε Παναγιωτάκη, το «μεγάλο στοίχημα» του τραμ αποτελεί η επέκταση του δικτύου στον Πειραιά, η οποία, αν και έχει εξαγγελθεί, έχει καθυστερήσει. Πότε πρόκειται να προκηρυχτεί ο διαγωνισμός;  

    Αυτή την περίοδο βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο της υπογραφής της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την επέκταση του τραμ στον Πειραιά. Υπολογίζεται ότι, μέχρι τα τέλη του έτους, θα έχουν ολοκληρωθεί οι υπογραφές και όλες οι σχετικές διαδικασίες, με αποτέλεσμα στις αρχές του 2009 να προκηρυχτεί ο διαγωνισμός.

    Η πρώτη φάση της επέκτασης στον Πειραιά έχει προϋπολογισμό 130 εκατ. ευρώ συνολικά, εκ των οποίων το 60% του κόστους αναφέρεται στο κατασκευαστικό κομμάτι και το 40% στην προμήθεια τροχαίου υλικού.

    Η διαδρομή που επιλέχθηκε, μήκους 5,4 χλμ., μέχρι το λιμάνι του Πειραιά είναι η εξής: Νέο Φάληρο - Μικράς Ασίας - Γρηγορίου Λαμπράκη - Βασιλέως Γεωργίου Α΄ - Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος) - Εθνικής Αντιστάσεως – Ομηρίδου Σκυλίτση - Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. 

    Ήδη γίνονται μελέτες για τη β΄ φάση, η οποία περιλαμβάνει τη Φρεαττύδα, την Καλλίπολη και το Χατζηκυριάκειο, ενώ η γ΄ φάση περιλαμβάνει το Πέραμα και τα Καμίνια. 

    Όσον αφορά το τροχαίο υλικό, πρόκειται να προμηθευτούμε 25 οχήματα τραμ. 

    Οι προδιαγραφές των βαγονιών θα είναι παρόμοιες με τις αντίστοιχες του υπάρχοντος στόλου, δηλαδή χωρητικότητας 250 ατόμων, χαμηλού δαπέδου που θα καλύπτουν ετησίως περίπου 2,3 εκατομμύρια επιβατοχιλιόμετρα.  

    - Πότε θα δοθεί σε εμπορική εκμετάλλευση ο Πειραιάς; 

    Πριν το τέλος του 2010 υπολογίζουμε ότι θα λειτουργεί η επέκταση του τραμ στον Πειραιά, αφού η μέθοδος ταχείας προκατασκευής με την οποία θα κατασκευαστεί ο τροχιόδρομος, συντελεί σε σημαντική μείωση χρόνου και βέβαια στη μείωση της όχλησης. Συγκεκριμένα, η κατασκευή του τροχιόδρομου απαιτεί κάτι λιγότερο από 2 έτη. 

    Η επέκταση του δικτύου στον Πειραιά θα επιφέρει διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης. Σήμερα, το τραμ διακινεί ημερησίως 65.000 άτομα, ενώ με την επέκταση σε μια νέα πόλη, αναμένουμε διπλασιασμό της κίνησης. 

    Όσον αφορά την κατηγοριοποίηση των επιβατών μας, το 60% κάνουν χρήση του απλού εισιτηρίου, ενώ το υπόλοιπο 40% είναι κάτοχοι καρτών.

    - Ο κύκλος εργασιών αναμένεται να αυξηθεί εφέτος; Η πώληση καρτών και εισιτηρίων;      
    Το 2007 ο συνολικός κύκλος εργασιών ανήλθε στα 14 εκατ. ευρώ, ενώ το 2006 στα 11,5 εκατ. ευρώ. Για το 2008, η πρόβλεψη είναι ότι θα κυμανθούμε στα περσινά επίπεδα με αύξηση της χρήσης καρτών, σύμφωνα με την κοινωνική πολιτική του υπουργείου Μεταφορών.

    - Το περιβόητο «πράσινο κύμα» λειτουργεί ή δε λειτουργεί, διότι κανείς δεν έχει καταλάβει ακόμα…

    Το πράσινο κύμα λειτουργεί κανονικά. Η προτεραιότητα βέβαια που εξασφαλίζει στο τραμ δεν είναι απόλυτη, αλλά σχετική. Σε σημαντικούς δηλαδή συγκοινωνιακούς κόμβους, ενδέχεται το τραμ να περιμένει για λίγα λεπτά για λόγους επικινδυνότητας. 

    - Αρκετοί είναι εκείνοι που αμφισβητούν τη χρησιμότητα και αποτελεσματικότητα του τραμ. Τι απαντάτε σε αυτούς;

    Πρόκειται για ένα μέσο σύγχρονο και οικολογικό που πραγματοποιεί συχνά δρομολόγια με δείκτη αξιοπιστίας 99,6%. Επιπλέον, δεν πρέπει να ξεχνάμε το μικρό κόστος κατασκευής του, την άνετη πρόσβαση που εξασφαλίζει σε άτομα με ειδικές ανάγκες, τη μεγάλη χωρητικότητα των οχημάτων, αλλά και το εκτενέστατο ωράριο λειτουργίας του (24ωρη λειτουργία Παρασκευή και Σάββατο). 

    Η μέση ταχύτητα που έχει επιτύχει είναι 24χλμ την ώρα, ταχύτητα ικανοποιητική για ένα μέσο που εμπλέκεται στον ιστό της πόλης και άμεσα συγκρίσιμη με αντίστοιχες συστημάτων τραμ του εξωτερικού. 

    Οι 65.000 καθημερινοί επιβάτες επιβεβαιώνουν έμπρακτα ότι το τραμ βελτιώνει την καθημερινότητά τους. Οι προσπάθειες βέβαια δε σταματούν εδώ, συνεχώς προσπαθούμε να βελτιώνουμε το επίπεδο των υπηρεσιών μας. 

    Στόχο μας αποτελεί, από Μάρτιο, η περαιτέρω αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, κατόπιν της σημαντικής αύξησης της επιβατικής κίνησης που έχει σημειωθεί το τελευταίο διάστημα.
     
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων