Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 14-Μαρ-2019 00:05

    Η τάση των αγορών second hand εισβάλλει στην Ελλάδα

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Μια νέα τάση στη συμπεριφορά των καταναλωτών, αυτή των αγορών από δεύτερο χέρι, που ακμάζει ήδη στο εξωτερικό, αρχίζει να διαφαίνεται και στην Ελλάδα.  Για το πώς λειτουργεί παγκοσμίως η αγορά του second hand, μιλάει στο Capital.gr, ο κ. Robin Schuil, ιδρυτής του Vendora.gr, του ταχύτερα αναπτυσσόμενου site αγγελιών στην Ελλάδα για αγορές από δεύτερο χέρι. Με μεγάλη εμπειρία στον χώρο των start – ups, ο κ. Schuil υπήρξε συνιδρυτής της ολλανδικής πλατφόρμας αγγελιών που πωλήθηκε στην Ebay.

    Η Vendora, όπως λέει ο ιδρυτής της, πρωτοστατεί στη δημιουργία ρεύματος για την επαναχρησιμοποίηση αντικειμένων μέσω της πλατφόρμας δωρεάν φωτογραφικών αγγελιών που έχει δημιουργήσει. Σε λιγότερο από ένα χρόνο ύπαρξης η Vendora έχει πάνω από μισό εκατομμύριο χρήστες και φιλοξενεί πάνω από 60.000 αγγελίες σε καθημερινή βάση. Οι ρυθμοί ανάπτυξής της την κάνουν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο site αγγελιών στην Ελλάδα, ενώ η τεχνογνωσία των ανθρώπων που τη δημιούργησαν φαίνεται πως μπορεί να πείσει και τους Έλληνες να κάνουν αυτό που οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι εξασκούν εδώ και χρόνια: την υπεύθυνη κατανάλωση και την προτίμηση στα μεταχειρισμένα είδη. 

    Συνέντευξη στη Νένα Μαλλιάρα

    - Κύριε Schuil, η ελληνική Οικονομία χαρακτηρίζεται διαχρονικά από υψηλή ιδιωτική κατανάλωση. Στους Έλληνες αρέσει να αγοράζουν, έστω και αν η κρίση περιόρισε σημαντικά το... shopping therapy. Πιστεύετε ότι ακόμα πιο ελκυστικό από ένα καινούργιο ρούχο ή έπιπλο σε τιμή προσφοράς μπορεί να είναι για τον καταναλωτή η αγορά ενός αντίστοιχου είδους από δεύτερο χέρι;

    Αυτή φαίνεται πως είναι η απάντηση στα χείλη των καταναλωτών στο εξωτερικό, αλλά τώρα και στην Ελλάδα. Στο εξωτερικό η αγορά second hand προϊόντων συνεχώς ανεβαίνει στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Η έξαρση στην προσφορά μεταχειρισμένων αντικειμένων μπορεί να αποδοθεί εν πολλοίς στο φαινόμενο Κον Μαρί, όπως ονομάζεται από τη Marie Kondo, συγγραφέα βιβλίων και παρουσιάστρια της σειράς "Tidying Up" (η τάση αδειάσματος των σπιτιών από αντικείμενα που οι ιδιοκτήτες τους πιστεύουν πως δε χρειάζονται πια) που ξεκίνησε τον Ιανουάριο στο Netflix. 

    Στην Ελλάδα, ενώ θα περίμενε κανείς η τάση αυτή να είχε κορυφωθεί τα προηγούμενα χρόνια της κρίσης, οι αντιστάσεις του κοινού στην αγορά και πώληση μεταχειρισμένων κάμπτονται σχετικά πρόσφατα.

    Schuil

    - Τι στρέφει τον κόσμο στις αγορές από δεύτερο χέρι;

    Οι κυριότεροι παράγοντες για αυτή τη στροφή στις αντιλήψεις περί της αγοράς ειδών από δεύτερο χέρι φαίνεται να είναι οι εξής:

    α) Επιλογή
    Οι περισσότεροι καταναλωτές που επιλέγουν να αγοράσουν μεταχειρισμένα είδη το κάνουν λόγω συνειδητής επιλογής και όχι επειδή δεν μπορούν να αγοράσουν καινούργια. Πέρα από τις θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις μια τέτοιας πράξης, καθώς λιγότερα παραγόμενα προϊόντα και λιγότερες μεταφορές προϊόντων σημαίνουν και λιγότερη ρύπανση, τα μεταχειρισμένα προϊόντα έχουν χαρακτήρα αλλά και αντοχή. Είναι οικονομικά πιο συνετό να αγοράσει κανείς ένα μεταχειρισμένο προϊόν καλής ποιότητας από ένα καινούργιο προϊόν αμφίβολης κατασκευής.  Επίσης, η πώληση τόσο μεταχειρισμένων αλλά και μεταποιημένων ειδών, όπως η επιδιόρθωση παλαιών επίπλων και η μετατροπή τους σε μοναδικά αντικείμενα τέχνης, είναι ήδη μια ευκαιρία για επιπλέον έσοδα για κατόχους και δημιουργούς.

    β) Ευκολία
    Παλαιότερα η καταχώριση μιας αγγελίας ήταν μια επίπονη διαδικασία, ιδίως το στάδιο της συγγραφής της που ζητούσε προσόντα διαφημιστή/κειμενογράφου! Σήμερα, με την επικράτηση της εικόνας στο διαδίκτυο, υπηρεσίες όπως η Vendora καθιστούν τη διαδικασία δημιουργίας μιας αγγελίας πανεύκολη: το μόνο που έχουν να κάνουν οι επίδοξοι πωλητές είναι να τραβήξουν φωτογραφίες με το κινητό τους και να τις ανεβάσουν στην πλατφόρμα σε λίγα δευτερόλεπτα. Από εκεί, έξυπνοι αλγόριθμοι ταιριάζουν την προσφορά και τη ζήτηση και εξασφαλίζουν τη μέγιστη προβολή σε χρήστες που ενδιαφέρονται για τα συγκεκριμένα είδη.

    γ) Εμπειρία

    Η βόλτα στις αμερικάνικες αγορές και τα παλαιοπωλεία έχει πλέον μεταφερθεί online, η χαρά όμως του να ανακαλύπτει κανείς μια ευκαιρία ή ένα αντικείμενο που δεν πίστευε πως υπάρχει, παραμένει άθικτη. Και καθώς η προσφορά είναι πολύ μεγαλύτερη, οι πιθανότητες να βρεθεί ένας κρυμμένος θησαυρός είναι περισσότερες. Μια ματιά στις αγγελίες του site της Vendora είναι αρκετή για να καταλάβει κανείς πως η ποιότητα των αντικειμένων που αναδεικνύονται μπορεί να είναι πλέον πολύ υψηλή. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως influencers στο Instagram ανεβάζουν περήφανα τις ανακαλύψεις τους με το tag #secondhand το οποίο έχει πάνω από 6 εκατομμύρια posts.

    - Τι δείχνει το μέλλον για την αγορά του second hand;

    Από επιχειρηματικής σκοπιάς, τα online marketplaces δείχνουν στασιμότητα και ίσως πτωτικές τάσεις: η Amazon προσπαθεί να τονώσει την κατανάλωση μέσω συσκευών όπως το Amazon Echo ή ιδέες όπως το drone delivery, ενώ η μεγαλύτερη πηγή εσόδων για την εταιρεία είναι το ASW και οι υπηρεσίες cloud. Την ίδια στιγμή η eBay σκέφτεται να διαχωρίσει το marketplace από τις υπηρεσίες αγγελιών, μια κίνηση που, όπως και η παλαιότερη απόσχιση του PayPal, κρίνεται αναγκαία ώστε να τονώσει την τιμή των μετοχών της. Και αυτό επειδή η αγορά αγγελιών δείχνει σταθερά ανοδικές τάσεις παγκοσμίως και η αποδέσμευσή της από το στάσιμο online marketplace θα βοηθήσει στην περαιτέρω ενδυνάμωσή της. Αναφορές άλλωστε αναλυτών της Goldman Sachs δείχνουν την αγορά των αγγελιών να ξεπερνά τα 47 δισ. δολάρια παγκοσμίως έως το 2020.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων