Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 27-Ιουν-2014 09:43

    TUI Hellas: Ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να απογειωθεί

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Φέτος αναμένεται να διακινήσει πάνω από 2 εκατ. τουρίστες προς τους ελληνικούς προορισμούς. Την ίδια ώρα, το επενδυτικό ενδιαφέρον της TUI, του μεγαλύτερου tour operator παγκοσμίως, είναι πιο έντονο από ποτέ. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, ο  επικεφαλής των Διεθνών Σχέσεων του γερμανικού ομίλου, Thomas Ellerbeck, ανακοίνωσε πως η TUI επιθυμεί να επεκταθεί ακόμη περισσότερο στην Ελλάδα και βρίσκεται ήδη σε αναζήτηση ξενοδοχείων σε δημοφιλείς και μη περιοχές.

    Η επιστροφή των τουριστών, και ειδικά των Γερμανών, στην Ελλάδα, δεν ήταν τυχαία. Όπως εξηγεί στο Capital.gr ο Διευθύνων Σύμβουλος της TUI Hellas Μιχάλης Μαυρόπουλος χρειάστηκε αναβάθμιση υπηρεσιών, σκληρή δουλειά για την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος και συνεχείς επικοινωνιακές δράσεις. Ο στόχος επετεύχθη και η Ελλάδα κατάφερε να μπει ξανά στα σχέδια του γερμανικού ταξιδιωτικού κολοσσού.

    Οι προσπάθειες τελείωσαν; Σίγουρα όχι. Σύμφωνα με τον κ. Μαυρόπουλο απαιτείται δραστικός εκσυγχρονισμός των υποδομών της χώρας, διαφοροποίηση και αναβάθμιση του τουριστικού μας  προϊόντος, συντονισμένη προβολή στο εξωτερικό και -το σημαντικότερο- καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης.

    Συνέντευξη στη Βίκυ Κουρλιμπίνη

    - κ. Μαυρόπουλε, οι προβλέψεις λένε πως φέτος οι ελληνικοί προορισμοί θα υποδεχτούν 2,8 εκατ. Γερμανούς τουρίστες. Ποια είναι η δική σας εκτίμηση για την αύξηση της τουριστικής ροής από τη γερμανική αγορά;

    Η γερμανική αγορά παραμένει αδιαμφισβήτητα βασικός πυλώνας για τον ελληνικό τουρισμό. Η μεγάλη της σημασία αποτυπώνεται, βεβαίως, στο γεγονός ότι η Γερμανία είναι η χώρα από την οποία έρχονται οι περισσότεροι τουρίστες στην Ελλάδα. Πέρσι περίπου 2,3 εκατομμύρια Γερμανοί επισκέφτηκαν τη χώρα μας. Πέραν αυτού όμως, αξίζει να τονίσουμε τρία επιπλέον ενδιαφέροντα στοιχεία που υπογραμμίζουν το βάρος αυτής της αγοράς: Πρώτον, οι Γερμανοί επισκέπτες δημιουργούν έσοδα στην ελληνική τουριστική αγορά ύψους 2 δισ. ευρώ ετησίως, ποσό που αντιστοιχεί στο 16% των συνολικών ετήσιων εσόδων του ελληνικού τουρισμού. Κατά μέσο όρο, κάθε επισκέπτης από τη Γερμανία δαπανά 840 ευρώ στη χώρα μας, ποσό κατά περίπου 30% υψηλότερο από τον αντίστοιχο μέσο όρο όλων των τουριστών στην Ελλάδα. Δεύτερον, αποτελούν για τη χώρα μας μια από τις πιο σταθερές αγορές προσέλευσης τουριστών, καθώς οι αφίξεις από τη Γερμανία από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 μέχρι σήμερα διατηρούνται σταθερά σε επίπεδα άνω των 2 εκατομμυρίων επισκεπτών κάθε χρόνο. Ο δε μέσος ρυθμός ετήσιας αύξησης από το 1980 μέχρι σήμερα ανέρχεται σε 4%. Τρίτον, τη στιγμή που ο τουρισμός στη χώρα μας αντιμετωπίζει έντονα το δομικό πρόβλημα της εποχικής συγκέντρωσης των αφίξεων, οι Γερμανοί επισκέπτονται τη χώρα μας και πέρα από τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, δημιουργώντας έτσι σημαντικά έσοδα στους ελληνικούς προορισμούς κατά τη χαμηλή τουριστική περίοδο1

    Με βάση τα παραπάνω, θα πρέπει να είμαστε όλοι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με το δυναμικό comeback των Γερμανών επισκεπτών στην Ελλάδα, μετά από μια περίοδο πτωτικής τάσης.

    - Ποιοί είναι νομίζετε οι βασικοί λόγοι της επιστροφής του Γερμανού τουρίστα;

    Συνέβαλλε σημαντικά η συνολική βελτίωση της εικόνας της χώρας μας στη Γερμανία και η διατήρηση της σταθερότητας. Αυτό επιτεύχθηκε με τις συντονισμένες και συστηματικές προσπάθειες όλων των φορέων του τουρισμού, ξεκινώντας από την Κυβέρνηση, το αρμόδιο Υπουργείο, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τις τοπικές κοινωνίες και τις χιλιάδες τουριστικές επιχειρήσεις με την δυναμική αντιπροσώπευση τους από τον ΣΕΤΕ, το ΞΕΕ και άλλους φορείς, που κατάφεραν να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα για τη χώρα μας. Στην εντυπωσιακή επιστροφή αυτή η TUΙ διαδραμάτισε ένα σημαντικό ρόλο. Εργαστήκαμε σκληρά για την αντιστροφή του αρνητικού για τη χώρα μας κλίματος που επικρατούσε το 2012 στη Γερμανία, στηρίξαμε τον ελληνικό τουρισμό με επικοινωνιακές εκστρατείες στο γερμανικό τύπο και συνεχίσαμε να προβάλλουμε την Ελλάδα ως μια ασφαλή και φιλόξενη χώρα. Αναβαθμίσαμε τις υπηρεσίες μας στην Ελλάδα, και πιο συγκεκριμένα αυτές που προσφέρουμε στη γερμανική αγορά, ενώ δημιουργήσαμε νέα, διαφοροποιημένα προϊόντα προσαρμοσμένα στις σύγχρονες ανάγκες των γερμανών επισκεπτών.  Προωθούμε όλες τις ενέργειες που είναι απαραίτητες για την αξιοποίηση της δυναμικής από τη γερμανική αγορά και είμαστε πεπεισμένοι ότι η Ελλάδα έχει την ευκαιρία να εκσυγχρονίσει το τουριστικό της προϊόν προκειμένου να συγκαταλέγεται ανάμεσα στους ελκυστικότερους τουριστικούς προορισμούς στην επιλογή των Γερμανών, και όχι μόνο, ταξιδιωτών.

    - Ποιές άλλες χώρες βλέπετε, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, να παρουσιάζουν αύξηση κρατήσεων προς την Ελλάδα;

    Πολύ θετικά είναι τα μηνύματα από όλες τις αγορές που δραστηριοποιούμαστε, κυρίως από την Αγγλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, την Πολωνία και τις Σκανδιναβικές χώρες, ενώ ιδιαίτερα δυναμικά εξελίσσεται η κίνηση από την Αυστρία.  Στην τελευταία μάλιστα, η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των αυστριακών πελατών, κάτι που επιβεβαίωσε και πρόσφατη έρευνα αγοράς της εταιρίας Ruefa στην Αυστρία, όπου η Ελλάδα εμφανίζεται ως ο κορυφαίος τουριστικός προορισμός για τους αυστριακούς ταξιδιώτες στη Μεσόγειο.

    - Θεωρείτε πως έχει ανοίξει μια νέα σελίδα για τον ελληνικό τουρισμό μετά το περσινό ρεκόρ, το οποίο όπως φαίνεται θα επαναληφθεί και φέτος;

    Στην ΤUI είμαστε πεπεισμένοι ότι η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικές δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης. Πιστεύουμε ότι ο ελληνικός τουρισμός μπορεί σε λίγα χρόνια πραγματικά να απογειωθεί και διαθέτουμε συγκεκριμένη στρατηγική για την περαιτέρω ανάπτυξη μας στην Ελλάδα. O όμιλος TUI επεκτείνει διαρκώς τις δραστηριότητες του στην Ελλάδα και μάλιστα σε όλο το φάσμα της τουριστικής αλυσίδας, επενδύοντας σε νέα διαφοροποιημένα ξενοδοχεία, αλλά και στον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων σε όλους τους ελληνικούς προορισμούς. Προσφέρουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες μεταφοράς, προβάλλουμε την τοπική πολιτισμική και φυσική κληρονομιά των ελληνικών περιοχών σε περισσότερες από 400 διαφοροποιημένες εκδρομικές εμπειρίες, τις οποίες ανανεώνουμε, συνδημιουργώντας με τους πελάτες μας. Συνεχίζουμε να εξυπηρετούμε τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας από την Βόρεια Αμερική αλλά και τις θυγατρικές του ομίλου ΤUI (TUI, Thomson cruises) αναβαθμίζοντας την εικόνα της χώρας μας. Προσθέτουμε δε, διαρκώς νέες δραστηριότητες, όπως το τμήμα συνεδριακού τουρισμού, εκπροσωπώντας το παγκοσμίου φήμης brand Pacific World του ομίλου μας, ενώ συνεργαζόμαστε στενά με την θυγατρική του ομίλου, TUI Marine, στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού, με τα διεθνούς ακτινοβολίας brands, Sunsail και Μoorings. 

    - Πως κινούνται οι ανταγωνίστριες χώρες;

    Η Ισπανία συνεχίζει και φέτος να καταρρίπτει κάθε ρεκόρ, παρουσιάζοντας το πρώτο τετράμηνο του έτους αύξηση άνω του 9% σε σχέση με πέρυσι. Στην Ισπανία ιδιαίτερα δυναμικά κινούνται αυτή τη στιγμή οι αγορές της Γερμανίας, της Αγγλίας, του Βελγίου αλλά και των Σκανδιναβικών χωρών. Η Τουρκία επίσης φαίνεται ότι θα έχει καλές επιδόσεις, παρουσιάζοντας στο πρώτο τετράμηνο αύξηση περίπου 5%. Ιδιαίτερα δυναμικά στην Τουρκία φαίνεται να κινείται η αγγλική αγορά με αύξηση 9% σε σχέση με πέρυσι. Οι συνεχόμενες επιτυχίες των ανταγωνιστριών χωρών τα τελευταία χρόνια θα πρέπει να μας προβληματίσουν, ιδιαίτερα το γεγονός ότι το μερίδιο αγοράς της χώρας μας στην Ευρώπη παραμένει στάσιμο στο περίπου 3%, ενώ αυτό της Τουρκίας είναι διπλάσιο και διαρκώς αυξάνεται. Γι’ αυτό τονίζουμε από πλευράς μας την ανάγκη διαφοροποίησης, εμπλουτισμού και ποιοτικής αναβάθμισης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. 

    - Τι πιστεύετε ότι μπορεί να κάνει η Ελλάδα για να βελτιώσει το τουριστικό της προϊόν;

    Oι ενέργειες που απαιτούνται από όλους τους παράγοντες του τουρισμού με κύριο συντονιστή και αρωγό την Πολιτεία, πρέπει, κατά τη γνώμη μου, να βασιστούν σε πέντε άξονες: 
    1. Τον συνεχή και δραστικό εκσυγχρονισμό των υποδομών της χώρας, αεροδρόμια, λιμάνια, και οδικό δίκτυο, 
    2. Τη  διαφοροποίηση και αναβάθμιση του τουριστικού μας  προϊόντος, προσφέροντας μοναδικές ποιοτικές υπηρεσίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες συγκεκριμένων πελατών τόσο στο μοντέλο «ήλιος & θάλασσα» όσο και πέρα από αυτό, 
    3. Την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αξιοποιώντας εναλλακτικές  μορφές τουρισμού, 
    4. Τη συντονισμένη και σταθερή προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό ώστε όχι μόνο να διατηρήσουμε αλλά και να προσελκύσουμε νέους επισκέπτες,  
    5. Την επένδυση στην καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης, τεχνογνωσία και επαγγελματική κατάρτιση, καθώς και στην προώθηση της αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης με σεβασμό στην τοπική φυσική και πολιτισμική κληρονομιά και την αυθεντικότητα των ελληνικών προορισμών.

    - H TUI έχει εκφράσει αρκετές φορές το ενδιαφέρον της για επενδύσεις στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στον ξενοδοχειακό κλάδο. Περιμένουμε ανακοινώσεις μέσα στο χρόνο;

    Ως TUI εργαζόμαστε συστηματικά στους άξονες που ανέφερα παραπάνω. Στηρίζουμε τον ελληνικό τουρισμό για περισσότερα από 50 χρόνια και διατηρούμε στενές σχέσεις με τους επαγγελματίες του κλάδου, βασισμένες στην αμοιβαία εμπιστοσύνη καθώς και στο κοινό όραμα για ποιοτική εξυπηρέτηση. Στηρίζουμε την προσπάθεια που γίνεται σήμερα από την Κυβέρνηση, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τον ΣΕΤΕ και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, τους τοπικούς τουριστικούς Συνδέσμους, καθώς και από όλους τους επαγγελματίες του χώρου για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. Έχουμε μελετήσει τις δυνατότητες που παρουσιάζει η Ελλάδα και διαθέτουμε μια ξεκάθαρη στρατηγική για την αξιοποίηση αυτών των ευκαιριών. Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στην επέκταση του αριθμού των διαφοροποιημένων ξενοδοχείων στην Ελλάδα. Πρόκειται για ξενοδοχεία που καλύπτουν ειδικές επιθυμίες συγκεκριμένων πελατών. Εντείνουμε την αναζήτηση διαφοροποιημένων ξενοδοχείων στην Ελλάδα και επιθυμούμε να εμβαθύνουμε τις σχέσεις μας με συνεργάτες που ενστερνίζονται το όραμα μας για την ανάπτυξη διαφοροποιημένων προϊόντων. Άλλωστε, πιστεύω ότι η διαφοροποίηση του προϊόντος, όταν προσφέρει αξία για τον πελάτη, είναι μονόδρομος, όχι μόνο για τον ξενοδοχειακό τομέα, αλλά για το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας συνολικά.

    - Εάν κατείχατε τη θέση του υπουργού τουρισμού για 24 ώρες, ποιο ήταν το πρώτο πράγμα που θα αλλάζατε;

    Μετά την περσινή εντυπωσιακή ανάκαμψη και της θετικής χρονιάς που όπως φαίνεται θα γνωρίσει φέτος ο ελληνικός τουρισμός, θα ήθελα να αναγνωρίσω ότι αυτό οφείλεται τόσο στο προσωπικό όραμα του Πρωθυπουργού, στις συστηματικές προσπάθειες της Υπουργού Τουρισμού και της Κυβέρνησης συνολικά, όσο και στην αποτελεσματική συνεννόηση που επετεύχθη με όλους τους φορείς του Τουρισμού. Αυτό ακριβώς το πνεύμα αγαστής συνεργασίας θα πρέπει να διαφυλάξουμε και να ενισχύσουμε περαιτέρω, προκειμένου να συνεχιστεί η πορεία της σταθερότητας. Να ληφθούν όλες εκείνες οι αναγκαίες αποφάσεις για την επίτευξη του εθνικού στόχου της ανάδειξης της Ελλάδας σε έναν από τους ελκυστικότερους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως. Ο όμιλος TUI διατηρεί εξαιρετικές σχέσεις τόσο με τους πολιτειακούς όσο και τους τουριστικούς παράγοντες της χώρας μας, κάτι που απεδείχθη και με την επίσκεψη του Διευθύνοντος Συμβούλου της TUI Travel PLC, κ. Peter Long, στην Ελλάδα και τη συνάντησή του με τον κ. Πρωθυπουργό πέρυσι τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Δράττομαι λοιπόν της ευκαιρίας να σας μεταφέρω την ιδιαίτερη ικανοποίηση του κ. Long καθώς και όλου του Διοικητικού Συμβουλίου της ΤUI Travel PLC, με την πορεία του ελληνικού τουρισμού και να μεταφέρω τα συγχαρητήρια μας προς την Ελληνική Κυβέρνηση και όλους τους φορείς του τουρισμού για τη διατήρηση της σταθερότητας και τις προσπάθειες αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας.

    vicky.kourlibini@capital.gr

    1 Ως εποχική συγκέντρωση ορίζουμε το άθροισμα των αφίξεων Ιουλίου και Αυγούστου ως ποσοστό των συνολικών αφίξεων ενός έτους. Ο μέσος όρος όλων των αγορών στην Ελλάδα το 2013 ανήλθε σε 42,2%, ενώ αυτός των Γερμανών επισκεπτών σε 34,3%, συγκέντρωση πολύ χαμηλότερη από τον μέσο όρο. (Σύγκριση με άλλες βασικές αγορές του ελληνικού τουρισμού: Αγγλία: 40,7% / Ρωσία: 41,5% / Σκανδιναβία 42,8%).

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων