Η Μηχανική σχολιάζει δημοσιεύματα του ομίλου Πήγασος Εκδοτική

Πέμπτη, 14-Ιουλ-2005 14:56

Αναφερόμενοι σε δημοσιεύματα δύο εφημερίδων του ομίλου ΠΗΓΑΣΟΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε.: #Α. Στο δημοσίευμα, που έχει καταχωρηθεί στο φύλλο της 13/07/05 της εφημερίδας ΗΜΕΡΗΣΙΑ, στο οποίο, υπό τον τίτλο «Σκληρή επίθεση του ΠΑΣΟΚ για τις καθυστερήσεις στα έργα στον Μαλιακό» και τον υπότιτλο: «Βαριές ευθύνες Εμφιετζόγλου για το φονικό πέταλο», αναφέρεται ότι τα έργα του Μαλιακού έχουν μπλοκαριστεί επί δυόμισι και πλέον χρόνια, με ανυπόστατες και ατεκμηρίωτες προσφυγές και σκανδαλολογίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στα δικαστήρια…, #Β. Στο δημοσίευμα, που έχει καταχωρηθεί στο φύλλο της 13/07/05 της εφημερίδας ΕΘΝΟΣ στο οποίο, υπό τον τίτλο «Ο Εμφιετζόγλου μπλόκαρε τον Μαλιακό», και τον υπότιτλο: «Ο εκλεκτός της ΝΔ επιχειρηματίας προκάλεσε με τις προσφυγές του καθυστερήσεις στα έργα του Μαλιακού, καταγγέλλει το ΠΑΣΟΚ. Χαρακτηρίζει σκάνδαλο την εκ των υστέρων συμμετοχή του στο τμήμα Θερμοπυλών – Λαμίας», αναφέρεται ότι αποτελεί «μέγα ηθικό, κοινωνικό και οικονομικό σκάνδαλο» η συμμετοχή της ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. στο παραπάνω έργο. #Επισημαίνουμε ότι και στα δύο αυτά δημοσιεύματα παρέχεται ανακριβής και ψευδής πληροφόρηση προς το επενδυτικό κοινό και δια τούτο σας γνωρίζουμε, στο πλαίσιο των προβλέψεων του άρθρου 5 της αποφάσεως της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς 5/204/14.11.2000, τα εξής: #1. Το έργο «Κατασκευή τμημάτων αυτ/μου από Α.Κ. Θερμοπυλών μέχρι νέα κοίτη Σπερχειού και από Α.Κ. Ροδίτσας μέχρι Α.Κ. Αγίας Μαρίνας, ως επέκταση του άξονα ΠΑΘΕ στο τμήμα Σκάρφεια – Λαμία – Ράχες» δημοπρατήθηκε το Μάιο του 2003 με την τότε ισχύουσα μέθοδο του Μαθηματικού Τύπου. #2. Για το παραπάνω έργο η ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. είχε υποβάλει την πλέον συμφέρουσα για το ελληνικό δημόσιο προσφορά με έκπτωση της τάξης του 14,20%. Ωστόσο, με βάση τον Μαθηματικό Τύπο, προσωρινός μειοδότης θεωρήθηκε εταιρεία που υπέβαλε προσφορά με μικρότερη έκπτωση (10,42%), ενώ η προσφορά της ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. απερρίφθη ως «υπερβολικά χαμηλή»… #3. Η Εταιρεία μας άσκησε τα νόμιμα δικαιώματα για την διασφάλιση των συμφερόντων των Μετόχων της, στο πλαίσιο της διαδικασίας του ως άνω διαγωνισμού. Είναι απολύτως ανακριβές ότι οι «προσφυγές της στην Ε.Ε. θεωρήθηκαν ατεκμηρίωτες και απορρίφθηκαν». Αντίθετα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διέγνωσε σοβαρές παρατυπίες κατά τη διενέργεια του διαγωνισμού και γι’ αυτό ζήτησε το πάγωμα της διαδικασίας. Η κατάργηση του Μαθηματικού Τύπου, οι διαβεβαιώσεις των ελληνικών αρχών περί διόρθωσης του συστήματος ανάθεσης δημοσίων έργων αλλά, κυρίως, η παραίτηση της ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. από την περαιτέρω άσκηση των σχετικών δικαιωμάτων της στα ευρωπαϊκά όργανα, ως ένδειξη αισθήματος ευθύνης, το οποίο και αποσιωπάται, επέτρεψαν την ολοκλήρωση του διαγωνισμού. #4. Είναι επιεικώς υπερβολικός ο ισχυρισμός ότι κάποια εργοληπτική εταιρεία μπορεί να ευθύνεται για την μη ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ. Είναι επίσης αποκαλυπτικό το ότι ακόμη και σήμερα, δύο χρόνια μετά την διενέργεια του διαγωνισμού, δεν έχουν προχωρήσει οι σχετικές απαλλοτριώσεις για την έναρξη κατασκευής του έργου. #5. Ειδικότερα καθ’ όσον αφορά στο συγκεκριμένο έργο, με την απόφαση 998/ 29.12.2004 της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας έγινε δεκτή η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που είχε υποβάλλει η ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. και εκρίθη ότι: #«… η Προϊσταμένη Αρχή (βλ. Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ) παρανόμως αρνήθηκε να ασκήσει νόμιμη αρμοδιότητά της, να εξετάσει δηλαδή τις αντιρρήσεις της αιτούσας (βλ. ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε.)…» #και η απόφαση του ΣτΕ καταλήγει: #«Και ναι μεν η Διοίκηση επικαλείται λόγους δημοσίου συμφέροντος, οι οποίοι συνίστανται στην ανάγκη άμεσης βελτίωσης του οδικού δικτύου λόγω της αυξημένης επικινδυνότητάς του, όπως προκύπτει από πληθώρα ατυχημάτων που έχουν συμβεί σε αυτό… το δημόσιο συμφέρον επιτάσσει εξίσου την κατασκευή των δημοσίων έργων από εργοληπτικές επιχειρήσεις, στις οποίες η ανάθεση της σχετικής συμβάσεως έχει γίνει με νόμιμο τρόπο…» #