Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 04-Δεκ-2021 08:43

    Αυξήσεις στα μεταχειρισμένα Ι.Χ. λόγω ελλείψεων σε καινούργια

    Πτωτικά κινήθηκε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Αύγουστο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Toυ Γιώργου Λαμπίρη

    Ισχυρή αύξηση τιμών παρουσιάζει το τελευταίο χρονικό διάστημα η αγορά των μεταχειρισμένων στην Ελλάδα, καθώς θεωρείται άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτήν των καινούργιων. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται γιατί η έλλειψη που εμφανίζεται αυτήν τη στιγμή στην αγορά σε επίπεδο διαθεσιμότητας νέων αυτοκινήτων προς ταξινόμηση φέρνει εκ των πραγμάτων περιορισμένη διαθεσιμότητα και σε μεταχειρισμένο στόλο οχημάτων, καθότι οι ιδιοκτήτες τους αποφεύγουν να τα διαθέσουν στην αγορά, γνωρίζοντας ότι επί του παρόντος δεν έχουν τη δυνατότητα να παραγγείλουν νέα οχήματα, για τα οποία ο μέσος χρόνος παραγγελίας εκτιμάται από παράγοντες της αγορές ότι ανέρχεται σε περίπου 6 μήνες και σταδιακά αναμένεται να αυξηθεί περισσότερο.

    Επισημαίνεται ότι στα νέα αυτοκίνητα οι τιμές έως και αυτήν τη στιγμή αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 8%-9% σε σχέση με πέρυσι, ενώ η αύξηση τιμών στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αγγίζει αυτήν τη στιγμή μεσοσταθμικά στην Ελλάδα το 15%, όπως αναφέρουν πηγές του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου του 2021, προκύπτει ότι κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα συνολικά 170.262 αυτοκίνητα, καινούργια ή μεταχειρισμένα. Από αυτά, τα καινούργια αυτοκίνητα που βγήκαν στην αγορά στο δεκάμηνο ήταν 97.107, έναντι 72.323 που κυκλοφόρησαν το 2020, ενώ τα 73.155 αυτοκίνητα ήταν μεταχειρισμένα.

    Πρακτικά, όπως τονίζουν παράγοντες της αυτοκινητοβιομηχανίας, για να υπάρχει αγορά στα μεταχειρισμένα, θα πρέπει να υπάρχει και αγορά στα καινούργια αυτοκίνητα. Έτσι, όποια από τις επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων στην Ελλάδα διέθετε απόθεμα σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μπόρεσε να βελτιώσει την κερδοφορία της από την αύξηση των τιμών πρόσκαιρα. Επισημαίνουν, ωστόσο, ότι η παρατεταμένη έλλειψη σε καινούργια έχει πλέον "στεγνώσει" και τη συγκεκριμένη αγορά. Κρούουν, μάλιστα, καμπανάκι ότι, εάν αυτή η κατάσταση δεν εξομαλυνθεί άμεσα στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς, εκτιμάται ότι υπάρχει ορατός κίνδυνος για μια νέα κρίση και στον συγκεκριμένο κλάδο.

    Αυξήσεις που υπερβαίνουν το 35% πανευρωπαϊκά

    Η σοβαρή έλλειψη ημιαγωγών στη βιομηχανία έχει προκαλέσει επιπλοκές στην παραγωγή εκατομμυρίων καινούργιων αυτοκινήτων, γεγονός που συνεπάγεται λιγότερα διαθέσιμα οχήματα προς πώληση. Σε διεθνές επίπεδο, τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών JD Power δείχνουν ότι τα μεταχειρισμένα λειτουργούν ως εναλλακτική επιλογή στην έλλειψη καινούργιων, γι’ αυτό και έχουν καταγράψει ισχυρές αυξήσεις τιμών κατά την τελευταία διετία.

    Ταυτόχρονα, η εταιρεία ερευνών καταγράφει ότι οι τιμές χονδρικής στα μεσαία και μεγάλα αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 37%, στα μικρά το ποσοστό ανόδου της τιμής κυμαίνεται σε 48% και κατά 37% στα επαγγελματικά. Αναφορικά με την κατηγορία premium, στα μεταχειρισμένα επισημαίνεται ότι υφίσταται βραδύτερη, αλλά παρ’ όλα αυτά σε καμία περίπτωση αμελητέα αύξηση των τιμών, με τα μεσαία premium αυτοκίνητα να κινούνται ανοδικά κατά 23% και τα μεγάλα premium SUV να κινούνται ανοδικά κατά 30%.

    Ισχυρό έλλειμμα πωλήσεων σε μεγάλες χώρες παραγωγής αυτοκινήτου της Ευρώπης

    Να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη κινήθηκαν σε αρνητικό ρεκόρ τον Οκτώβριο λόγω ελλείψεων μικροτσίπ, όπως ανέφερε πρόσφατα η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 30% τον Οκτώβριο.

    Οι μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης υπέστησαν διψήφιες απώλειες. Ειδικότερα, η μείωση πωλήσεων κινήθηκε στο -35,7% στην Ιταλία, σε -34,9% στη Γερμανία, σε -30,7% στη Γαλλία και σε -20,5% στην Ισπανία.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ