Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 01-Απρ-2016 10:55

    Μύθοι και πραγματικότητα για τις νέες επιχειρήσεις

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Είναι νέες, καινοτόμες και με προοπτικές ταχείας ανάπτυξης: Αυτές οι τρεις ιδιότητες μπορούν να περιγράψουν συνοπτικά την "ουσία” των νεοφυών επιχειρήσεων που τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα καταγράφουν σημαντική άνοδο. Με δεδομένο εντούτοις πως στην παγκόσμια επιχειρηματική σκηνή μόλις μία στις δέκα καινοτόμες επιχειρήσεις καταφέρνουν τελικά να καταστούν βιώσιμες, ποιες είναι οι προοπτικές στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, όπου μάλιστα υπάρχει ο επιπλέον αρνητικός παράγοντας της δύσκολης πρόσβασης στη χρηματοδότηση; Η εμπειρία από επιτυχημένα μοντέλα καινοτόμων επιχειρήσεων και από μελέτες που έχουν γίνει αποκαλύπτουν μύθους, αλλά και αλήθειες για την πορεία των start ups.

    Αρκεί μόνο μια καλή ιδέα; Όσοι γνωρίζουν καλά την αγορά των start ups αναφέρουν πως σίγουρα το βασικό συστατικό ενός νέου επιχειρηματικού βήματος είναι η "καλή ιδέα”, που δίνει λύση σε μια ουσιαστική ανάγκη ή και θα αποτελεί ευκαιρία μιας ικανοποιητικού μεγέθους εγχώριας ή διεθνούς αγοράς.

    Εντούτοις αυτό από μόνο του δεν είναι αρκετό. Χρειάζεται ένα σωστά δομημένο και ρεαλιστικό business plan, οι σωστοί συνεργάτες (οι άνθρωποι που θα υλοποιήσουν το επιχειρηματικό σχέδιο θα πρέπει να διαθέτουν τις απαιτούμενες δεξιότητες, γνώσεις και ικανότητες, καθώς και το κατάλληλο προφίλ για την επιτυχή υλοποίηση του σχεδίου)  ένα προϊόν που θα "ακούει” τις ανάγκες της αγοράς και σίγουρα μια καλή καθοδήγηση από τους ειδικούς.

    Υπάρχει άραγε μυστική συνταγή για την επιτυχία; Όχι, φαίνεται να είναι η απάντηση. Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά ποιες είναι οι προοπτικές βιωσιμότητας μιας νέας επιχείρησης, ούτε μπορεί να προβλεφθεί αν θα υπάρχει ενδιαφέρον χρηματοδότησης ή και εξαγοράς μια νέας επιχείρησης από κάποια άλλη μεγαλύτερη εταιρία.

    Πόσο εφικτή είναι η χρηματοδότηση; Σίγουρα η πρόσβαση στη χρηματοδότηση είναι περιορισμένη λόγω της κρίσης, εντούτοις ευκαιρίες υπάρχουν ακόμη και σήμερα, όπως επίσης και η παροχή εξειδικευμένης υποστήριξης και βοήθειας μέσω ειδικών κύκλων και προγραμμάτων στήριξης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας. 

    Θα πρέπει η κατεύθυνση να είναι τεχνολογική; Ούτε αυτό είναι απαραίτητο. Αυτό που χρειάζεται είναι η ιδέα και το προϊόν να είναι καινοτόμα και να καλύπτουν μια ανάγκη της αγοράς που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα- ή ακόμη και να δημιουργήσουν μια νέα ανάγκη. Τομείς δραστηριοποίησης θα μπορούσαν να είναι για παράδειγμα η ενέργεια, ο τουρισμός, το εμπόριο, τα logistics, ιατρικές εφαρμογές ή ακόμη και η κοινωνική επιχειρηματικότητα.

    Πόσο σημαντικό είναι το mentoring; Η παροχή συμβουλών από ειδικούς είναι κομβικής σημασίας, ειδικά για τους νέους που δεν έχουν πρότερη επιχειρηματική εμπειρία. Πιο συγκεκριμένα,  οι μέντορες θα πρέπει να παρέχουν συμβουλευτική καθοδήγηση σε θέματα επιχειρηματικής, να διαθέτουν εμπειρία και επιχειρηματικό υπόβαθρο, διάθεση να στηρίξουν τους νέους επιχειρηματίες,  να συζητούν την πρόοδο υλοποίησης του επιχειρηματικού σχεδίου, να συμβουλεύουν, να καθοδηγούν, να εμψυχώνουν και να υποδεικνύουν λύσεις στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι επιχειρηματίες.

    Βασικό συστατικό βιωσιμότητας των startups είναι τελικά, όπως αναφέρουν οι ειδικοί, η διασύνδεση με επαγγελματικά και επιχειρηματικά κοινά, δηλαδή τον δυνητικό πελάτη που πολλές φορές αδυνατούν να προσεγγίσουν. Επιπλέον συστατικό βιωσιμότητας είναι η πρόσβαση σε κεφάλαια. 

    Πόσο απαραίτητες είναι οι "θερμοκοιτίδες” καινοτόμων επιχειρήσεων;

    Θερμοκοιτίδες ή αλλιώς εκκολαπτήρια επιχειρήσεων (business incubators). Πρόκειται για χώρους οι οποίοι δημιουργούνται για να παρέχουν ένα περιβάλλον που προσφέρει κοινές υποδομές και ειδικές υπηρεσίες, διευκολύνοντας το ξεκίνημα και την ανάπτυξη νέων καινοτόμων επιχειρήσεων, οι οποίες στη συνέχεια μετακινούνται σε δικούς τους επαγγελματικούς χώρους. Οι θερµοκοιτίδες επιχειρήσεων βελτιώνουν σηµαντικά τις προοπτικές επιβίωσης και ανάπτυξης των νέων επιχειρήσεων. Ειδικότερα, οι θερµοκοιτίδες επιχειρήσεων στοχεύουν στην ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων, µέσω της παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών και χρηµατοδότησης, στη σταθερότητα της  επιχείρησης µέσω της καθοδήγησης για τη µείωση της πιθανότητας των ποσοστών αποτυχίας και τέλος στην ανάπτυξη της επιχείρησης µέσω της αύξησης της αποδοτικότητας, της πρόσβασης σε νέες αγορές και της εκµετάλλευσης των τεχνολογικών επιτευγµάτων.

    Καθοδήγηση και ευκαιρίες χρηματοδότησης

    Για παράδειγμα, για τέταρτη χρονιά, η Εurobank σε συνεργασία με το Corallia, προσφέρουν τη δυνατότητα σε νέους επιχειρηματίες να υλοποιήσουν τα καινοτόμα σχέδιά τους, μέσω του Προγράμματος "egg - enter•grow•go" (http://www.theegg.gr),  με στόχο τη στήριξη της Νεανικής Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας.

    Οι ομάδες που θα επιλεγούν μέσα από τη διαγωνιστική διαδικασία θα έχουν στη διάθεσή τους, για 12 μήνες, ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο επιχειρηματικής επώασης (incubation), επιτάχυνσης (acceleration) και συνεργασίας (co-working) που περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη σειρά από υποστηρικτικές δράσεις και εργαλεία.

    Στον 4ο κύκλο του egg μπορούν να υποβληθούν προτάσεις από όλους τους κλάδους της οικονομίας οι οποίες πληρούν τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά επιχειρηματικής καινοτομίας, αριστείας και βιωσιμότητας. Ενθαρρύνονται ιδιαίτερα επιχειρηματικά σχέδια τα οποία συμβάλλουν στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας, συμβαδίζουν με τις τρέχουσες και αναδυόμενες επιχειρηματικές τάσεις της οικονομίας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, κάνουν ευρεία χρήση καινοτομιών και νέων τεχνολογιών ή/και διακρίνονται από σημαντικής έκτασης εφαρμογή στην καθημερινή ζωή.

    Η προθεσμία υποβολής για τον 4ο κύκλο του Προγράμματος 2016-2017 λήγει στις 4 Απριλίου 2016 και ώρα Ελλάδος 4:00 μ.μ.( http://www.theegg.gr/gr/prokiriksi)


    Βασιλική Κουρλιμπίνη
    vicky.kourlibini@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων