Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 27-Ιουλ-2021 12:30

    Κ. Μητσοτάκης: Η δημόσια Παιδεία είναι υπόθεση εθνική - Δε θα είναι υποχρεωτικός ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 14:16

    Του Δημήτρη Γκάτσιου

    Τις μεγάλες τομές που φέρνει στη λειτουργία της εκπαίδευσης το νομοσχέδιο για το νέο σχολείο ανέλυσε, από το βήμα της Βουλής, ο πρωθυπουργός. Παράλληλα, κάλεσε, εκ νέου, τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς να σπεύσουν να εμβολιαστούν, επισημαίνοντας ότι απόφασή του ήταν, στην παρούσα συγκυρία, να μην αποτελέσουν οι εκπαιδευτικοί μέρος της υποχρεωτικότητας.

    "Θέλουμε να επιστρέψουν τα παιδιά στο σχολείο και να το κάνουν με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια. Πρέπει πρώτα και πάνω από όλα να πείσουμε τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς μας να σπεύσουν να κάνουν το βήμα και να πάνε να εμβολιαστούν. Μας απασχόλησε το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού των εκπαιδευτικών. Το συζητήσαμε, γιατί εάν ένας εκπαιδευτικός αρρωστήσει η αναπλήρωση του είναι δύσκολη διαδικασία. Αποφάσισα όμως ότι αυτή δεν θα ήταν στην παρούσα συγκυρία η ενδεδειγμένη λύση. Άνω του 70% έχουν ήδη εμβολιαστεί. Υπάρχει όμως ένας σημαντικός αριθμός που δεν έχει κάνει ακόμα αυτή την κίνηση. Θα πρέπει πιστεύω να στείλουμε όλα τα κόμματα ένα σαφέστατο μήνυμα για τους κινδύνους που αυτό εγκυμονεί, καταρχάς για την ίδια την υγεία των εκπαιδευτικών. Έχουν μία ευθύνη απέναντι στον εαυτό τους και την οικογένειά τους να εμβολιαστούν. Έχουν όμως και μία ευθύνη απέναντι στα παιδιά…Γιατί, όπως είπα, η αναπλήρωση ενός εκπαιδευτικού δεν είναι μία απλή υπόθεση και παρά τις πρόνοιες που το υπουργείο θα λάβει θα καταστεί δύσκολο να μπορέσουμε να προχωράμε σε αναπληρώσεις εκπαιδευτικών, εάν αρρωστήσει μαζικά ένας μεγάλος αριθμός. Θέλω και από αυτό το βήμα να επαναλάβω την έκκληση μου προς όλους τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ακόμα εμβολιαστεί να σπεύσουν να το κάνουν", ανέφερε και παρότρυνε τους γονείς να εμβολιάσουν τα παιδιά τους.

    "Έχουμε ένα συνολικό σχέδιο με τρεις στοχεύσεις. Πρώτον, την καλύτερη μόρφωση των μαθητών μέσα από την απελευθέρωση των εκπαιδευτικών και της αυτονομίας των σχολικών μονάδων από τον έλεγχο του υπουργείου. Περισσότερη ελευθερία στα σχολεία, στους δασκάλους και τους καθηγητές μας. Δεύτερον, την ανάγκη για διαρκή επιμόρφωση των διδασκόντων, το έργο των οποίων όμως θα πρέπει να αξιολογείται, ώστε να μπορεί να ενδυναμώνεται. Και τρίτον, την ενίσχυση των εκπαιδευτικών δομών στον τομέα της σύγχρονης Παιδαγωγικής. Αυτά επιχειρεί να κάνει το νομοσχέδιο που θα γίνει αύριο νόμος του Κράτους", τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που ανέδειξε το κοινωνικό περιεχόμενο της μεταρρύθμισης και το αναπτυξιακό της πρόσημο.

    "Εάν υπάρχει ένας δρόμος για την προσωπική ανέλιξη κάθε παιδιού, ο δυναμικός βατήρας του, για να τρέξει σε αυτόν είναι η δημόσια Παιδεία", σημείωσε. Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας δηλώνει την πολιτική επιλογή της κυβέρνησης, αλλά και την προσωπική του επιλογή η δημόσια εκπαίδευση να καταστεί και πάλι εθνική προτεραιότητα. "Να γίνει μοχλός κοινωνικής κινητικότητας. Να γίνει ευκαιρία ατομικής προκοπής για όλα τα Ελληνόπουλα. Καταλύτης για την πρόοδο και την ανάπτυξη της χώρας", επεσήμανε. "Η απελευθέρωση του δημόσιου σχολείου αποβαίνει προς όφελος των πιο αδύναμων. Ζητώ και σε αυτήν την αίθουσα να πάψουν να ακούγονται εύηχα ψέματα που κολακεύουν τα αυτιά, αλλά καίνε τα μυαλά. Πού ακούστηκε ότι δε χρειάζεται να ενισχυθεί η κατάρτιση σε μία χώρα που παράγει σωρηδόν άνεργους πτυχιούχους, έχει σήμερα έλλειψη από εξειδικευμένους επαγγελματίες. Είναι καιρός κ. Τσίπρα να σοβαρευτείτε. Και να σταματήσετε να δηλητηριάζετε όσους ακόμα αντέχουν να σας ακούν. Δε γίνεται να μην υπάρχει μία στοιχειώδης βάση εισαγωγής για τα πανεπιστήμια. Σκεφτείτε και πάλι αυτή την υπόσχεση που εύκολα εκτοξεύσατε. Ότι δήθεν θα κρατούν οι υποψήφιοι τους βαθμούς τους στην αρχή είπατε για πάντα τώρα είπατε για ένα χρόνο. Δεν είναι κάτι που αντίκειται στην ίδια την ακεραιότητα των πανελλαδικών εξετάσεων. Είναι μία κατάφωρη αδικία για την επόμενη γενιά των μαθητών του επόμενου χρόνου που θα θέλει να διεκδικήσει την είσοδό της στην ανώτατη εκπαίδευση. Εάν θέλετε να είστε συνεπείς με όσα εννοείται τότε τολμήστε το προτείνετε όχι την κατάργηση, αλλά τη διατήρηση της ελάχιστης βάσης, αλλά να μπαίνουν όσοι δεν την πιάνουν. Γιατί αυτό λέτε στα νέα παιδιά, υποσχόμενοι ότι θα έρθετε αναδρομικά να τους βάλετε στο πανεπιστήμιο από την πίσω πόρτα. Σε ένα πανεπιστήμιο, από το οποίο έχουν μεγάλες πιθανότητες να μην αποφοιτήσουν. Να τους κλείσετε το μάτι δηλαδή σε μία διαδρομή, όταν γνωρίζετε πάρα πολύ καλά τα πραγματικά στοιχεία σήμερα από τα ποσοστά αποφοίτησης. Ειδικά από μία σειρά από τμήματα, τα οποία έχουν εξαιρετικά χαμηλή βάση εισαγωγής, στα οποία καταλήγουν φοιτητές, οι οποίοι δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον να σπουδάσουν αυτό το αντικείμενο και όλοι προσποιούμαστε ότι το παιδί μπήκε στο πανεπιστήμιο. Κλείνεται στα παιδιά το μάτι με ψηφοθηρική λογική", πρόσθεσε.

    Παράλληλα, μεταξύ άλλων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε στην ομιλία του:

    -Το νομοσχέδιο θεμελιώνει τις βάσεις της Παιδείας μας. Οργανώνει σε σύγχρονα πρότυπα τη ραχοκοκαλιά της εκπαίδευσης. Με μαθητές εξοπλισμένους με τις δεξιότητες που απαιτεί η εποχή. Από το Σεπτέμβριο αξιοποιούνται όλες οι δυνάμεις. Περισσότεροι εκπαιδευτικοί. Για πρώτη φορά, μετά από δώδεκα χρόνια, έγιναν 11.700 μόνιμοι διορισμοί. Σε συνέχεια των 4.500 προσλήψεων στην ειδική αγωγή. Τα σχολεία θα ανοίξουν με δεκάδες καινοτομίες. Καθιέρωση ξένης γλώσσας από το νηπιαγωγείο. 123 νέα προγράμματα σπουδών. Επιμόρφωση των διδασκόντων. Διπλάσια πρότυπα σχολεία και επαγγελματικά λύκεια.

    -Η τεχνολογία θα διατρέχει οριζόντια κάθε τάξη. Αλλά, διαφορετικές ηλικίες θα εξοικειώνονται και με διαφορετικά αντικείμενα. Όπως τη σεξουαλική αγωγή, τα ατομικά δικαιώματα, την οδική ασφάλεια, την επιχειρηματικότητα, την προστασία του περιβάλλοντος.

    -Το κέντρο βάρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας μεταφέρεται με τόλμη και με εμπιστοσύνη από το υπουργείο στο αυτόνομο σχολείο. Και αυτό συνιστά τη μεγάλη τομή αυτού του νομοσχεδίου. 

    -Η άλλη όψη της αυτονομίας είναι η αξιολόγηση. Ένα απαραίτητο αντίβαρο που πρέπει να υπάρχει, γιατί πρέπει να υπάρχει ένα πλαίσιο ελέγχου ώστε να αποτρέπονται πιθανές εκτροπές. Η αξιολόγηση είναι μία απαραίτητη δικλείδα ασφαλείας για την αποφυγή προνομιακών σχέσεων μεταξύ συναδέλφων, αλλά και κατάχρησης μιας ηγετικής θέσης. Είναι ταυτόχρονα ένα εργαλείο διαρκούς βελτίωσης. Εφαρμόζεται παντού στον κόσμο και η χρησιμότητα της πρέπει, επιτέλους, κάποια στιγμή να αναγνωριστεί καθολικά και στη χώρα μας. Η αξιολόγηση αφορά δύο επίπεδα. Τη σχολική μονάδα, αλλά και τους λειτουργούς. Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το έργο τους, αλλά και την υπηρεσιακή τους συνέπεια...Τα αποτελέσματα θα οδηγούν είτε με μεγαλύτερη ευκολία στην ανάθεση θέσεων ευθύνης, είτε, σε περίπτωση που κριθεί ότι ο αξιολογούμενος έχει περιθώρια βελτίωσης, σε επιμόρφωση.  Όμως και οι αξιολογητές θα αξιολογούνται…Είναι περιττό να απαντήσω στην κριτική που ασκείται από ορισμένους στην αξιολόγηση. Η αξιολόγηση αποτελεί πια ώριμο αίτημα της κοινωνίας. Σε πρόσφατη έρευνα, επτά στους δέκα πολίτες κρίνουν απαραίτητη την αξιολόγηση. Προφανώς ανάμεσά τους είναι και πολλοί ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ. Στο εξωτερικό και παντού στην Ευρώπη η αξιολόγηση είναι κανόνας. 

    "Κάνουμε το σωστό για την επόμενη γενιά"

    "Αναλαμβάνω με θάρρος το πολιτικό κόστος για την καθιέρωση βάσης εισαγωγής, γιατί ξέρω ότι κάνουμε το σωστό για την επόμενη γενιά". Αυτό τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, στη διάρκεια της δευτερολογίας του. Παράλληλα, ο πρωθυπουργός επεσήμανε:

    - Η επιφυλακτικότητα με τους εμβολιασμούς είναι παγκόσμιο φαινόμενο και δεν είναι μόνο ελληνικό. Κάνουμε μία μεγάλη προσπάθεια, χρησιμοποιώντας όλα τα μέσα που έχουμε στη διάθεση μας, να πείσουμε τους πολίτες. Με σημαντικότερο επιχείρημα το γεγονός ότι σήμερα το τέταρτο κύμα είναι ένα κύμα που αφορά σχεδόν αποκλειστικά τους ανεμβολίαστους. 

    - Κ. Τσίπρα, κάνατε πίσω στο ζήτημα του υποχρεωτικού εμβολιασμού για υγειονομικούς και εργαζόμενους στις μονάδες φροντίδας. Είχα αντιληφθεί ότι θα στηρίζατε την πρωτοβουλία χωρίς αστερίσκους. Αλλά όταν θέλετε να αρέσετε σε όλους η πιθανότητα είναι να μην αρέσετε σε κανέναν και στο συγκεκριμένο θέμα δε φερθήκατε με την ανάλογη υπευθυνότητα που σας αναλογεί.

    - Η απόφασή μας να επιβάλλουμε την ελάχιστη βάση εισαγωγής δεν είναι μία δημοφιλής απόφαση. Είναι μία δύσκολη απόφαση που έχει και το αναγνωρίζουμε πολιτικό κόστος. Είναι μία δυσάρεστη απόφαση που ταράζει τα νερά της εκπαίδευσης, διότι πράγματι έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός των παιδιών που μπαίνουν σε σχολές. Όμως, είναι μία απόφαση που κατά την άποψή μας είναι επιβεβλημένη όχι μόνο γιατί αποτέλεσε μέρος του προεκλογικού μας προγράμματος. Είχαμε δεσμευτεί να επιβάλλουμε την ελάχιστη βάση εισαγωγής και το πράξαμε με έναν τρόπο πολύ πιο σωστό από αυτόν που είχε χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν και δίνοντας στα ίδια τα πανεπιστήμια τη δυνατότητα να καθορίσουν τα ίδια, μέσα σε ένα εύρος, το ύψος της βάσης εισαγωγής.

    - Η αξιοπρέπεια της δουλειάς που συνδέεται με την τεχνική εκπαίδευση πρέπει να καθιερωθεί στη χώρα μας όχι απλά ως αποδεκτή, αλλά ως επιθυμητή. Δεν βοηθάμε να σπάσουμε αυτά τα στερεότυπα με το να υποσχόμαστε σήμερα με μεγάλη άνεση ότι θα ανοίξουμε νέο μηχανογραφικό και όποιος δεν μπήκε στο πανεπιστήμιο θα μπει του χρόνου, με ανεφάρμοστες πολιτικές που κλείνουν το μάτι σε παιδιά που μπορεί να απογοητεύτηκαν, επειδή δεν πέρασαν σε ένα πανεπιστήμιο.  

    - Θα έχουμε πολιτικό κόστος από αυτήν την επιλογή. Δεν έχω καμία αμφιβολία. Γιατί όταν καλείσαι να έρθεις να αλλάξεις στερεότυπα, θα πρέπει να συγκρουστείς ενδεχομένως με καταστάσεις. Το αναλαμβάνω με θάρρος γιατί ξέρω ότι κάνουμε το σωστό για την επόμενη γενιά. 

    - Το να έρχονται βουλευτικές τροπολογίες της τελευταίας στιγμής να συστήνουν τμήματα, χωρίς καμία μελέτη, μόνο και μόνο, για να κλείσετε το μάτι σε μία τοπική κοινωνία και σε έναν τοπικό βουλευτή μπας και να ανοίξετε καμία καφετέρια παραπάνω... Αυτή είναι η ανάπτυξη που οραματίζεστε; Με έμφαση τη γνώση, την καινοτομία και την εξωστρέφεια; Τέτοια πολιτική θέλουμε; Τέτοια πανεπιστήμια; 

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ