Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 29-Μαϊ-2021 21:12

    Κυρ. Μητσοτάκης για ΒΟΑΚ: "Η Κρήτη θα αποκτήσει τον δρόμο που της αξίζει"

    Κυρ. Μητσοτάκης για ΒΟΑΚ: "Η Κρήτη θα αποκτήσει τον δρόμο που της αξίζει"
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 21.53

    Του Δημήτρη Γκάτσιου

    "Η Κρήτη θα αποκτήσει το δρόμο που της αξίζει". Με αυτήν την επισήμανση, ο πρωθυπουργός έκλεισε την ομιλία του στην εκδήλωση για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. Ένα έργο, η υλοποίηση του οποίου θα συμβάλει σημαντικά στην αναπτυξιακή πορεία του νησιού και αποτελεί, όπως ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης το μεγαλύτερο νέο αυτοκινητόδρομο που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη. 

    "Σήμερα έχουμε την απόλυτη βεβαιότητα ότι διαθέτουμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία έτσι ώστε δημόσιοι πόροι, ευρωπαϊκοί πόροι, σε συνδυασμό με τη χρηματοδότηση που θα έρθει από τη χρήση του δρόμου, θα μας εξασφαλίσει ότι διαθέτουμε πια το εργαλείο, για να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε ένα έργο που θα ξεπεράσει τα δυο δισεκατομμύρια ευρώ... Εάν δεν προχωρήσουμε σε αυτό το έργο η Κρήτη θα παραμείνει αναπτυξιακά ακρωτηριασμένη και δε θα μπορέσει ποτέ να παρακολουθήσει την ανάπτυξη της υπόλοιπης Ελλάδας", επισήμανε ο πρωθυπουργός, αναδεικνύοντας και την έννοια της ασφάλειας για τους χιλιάδες οδηγούς. 

    Παράλληλα, στην ομιλία του ο κ. Μητσοτάκης τόνισε, μεταξύ άλλων: 

    - Αυτός ο δρόμος θα είναι ένας δρόμος του μέλλοντος και θα έχει φιλικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα... Ξέρω ότι στην πορεία ενός τόσο μεγάλου έργου θα υπάρχουν δυσκολίες. Ξέρουμε, επίσης ότι ένας από τους λόγους που ο Βόρειος Οδικός Άξονας δεν είχε γίνει μέχρι σήμερα ήταν γιατί, δυστυχώς, υπήρχαν τοπικές αντιδράσεις και τοπικά συμφέροντα που εμπόδιζαν την ολοκλήρωση ολόκληρου του έργου... Όφείλουμε όλοι να δουλέψουμε μαζί, για να γίνει αυτό το έργο πραγματικότητα. Όπως θα γίνουν πραγματικότητα και τα υπόλοιπα μεγάλα έργα της Κρήτης. Για παράδειγμα, το αεροδρόμιο στο Καστέλι. 

    - Έχουμε σημαντικά χρηματοδοτικά εργαλεία, από το Ταμείο Άνάκαμψης, από το ΕΣΠΑ και θα δουλέψουμε μαζί, για να κάνουμε πράξη το αναπτυξιακό μας όραμα για την Κρήτη. Μία Κρήτη που βρίσκονται σε υπερθετικό βαθμό όλα τα μεγάλα πλεονεκτήματα της χώρας. 

    - Καθώς τελειώνουμε με την περιπέτεια της πανδημίας ανοίγει για τη χώρα ένας μεγάλος αναπτυξιακός κύκλος. Καθώς ξεκινάμε να υποδεχόμαστε επισκέπτες για τη θερινή τουριστική περίοδο θα ζητήσω για μία ακόμα φορά να ακολουθήσουμε το τρίπτυχο εμβολιαστείτε, προετοιμαστείτε, υποδεχτείτε. Και να μην ξεχνάμε ότι δεν έχουμε τελειώσει ακόμα με την πανδημία και τα βασικά μέτρα προστασίας πρέπει να τηρούνται. 

    - Καταλαβαίνω την κούραση, την ανάγκη του κόσμου να εκτονωθεί. Τα πράγματα πηγαίνουν καλύτερα σε όλους τους δείκτες αλλά παρακαλώ, ειδικά τους τοπικούς άρχοντες, να κάνουμε αυτή την επιπρόσθετη προσπάθεια, ώστε να υποδεχτούμε τους επισκέπτες μας με ασφάλεια, να επιστρέψουν στις χώρες τους πίσω με ασφάλεια. 

    Να μπορέσουμε σε όλα τα επίπεδα να ξεπεράσουμε αυτό το τείχος του φόβου που υπάρχει για τον εμβολιασμό, ώστε να φτάσουμε στο τείχος της ανοσίας όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. 

    - Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης έβαλε τη δική του σφραγίδα, όσο το επέτρεπαν οι συνθήκες και ήξερε πολύ καλά ότι χωρίς αυτό το δρόμο η Κρήτη δε θα μπορέσει ποτέ να εκπληρώσει τη μεγάλη της αναπτυξιακή δυναμική. Στο πρόσωπο του τιμούμε όλους αυτούς που οραματίστηκαν και έβαλαν ένα λιθαράκι στη συνολική πορεία της Κρήτης. 

    Κ. Αχ. Καραμανλής: Τέλη του '22 τα πρώτα εργοτάξια

    Στην ομιλία του ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι στο τέλος του 2022 θα αρχίσουν τα πρώτα εργοτάξια του ΒΟΑΚ και μέσα στο 2024 θα εχουν αναπτυχθεί όλα τα εργοτάξια. Όπως ειπε ο νέος ΒΟΑΚ θα είναι μήκους 300 χιλιόμετρων και το εκτιμώμενο κόστος του 2 δισ. ευρώ. Παράλληλα τόνισε ότι " έχουν εξασφαλισθεί οι πιστώσεις για το έργο, η ολοκληρωμένη χάραξη και προχωρά η μελετητική ωριμότητα".

    Τι θα περιλαμβάνει ο νέος ΒΟΑΚ

    Τα τεχνικά στοιχεία παρουσίασε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης. Ειδικότερα, για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο το έργο περιλαμβάνει: 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης με συνολικό πλάτος 21,5 μέτρα και κεντρική νησίδα. 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 34 χιλιομέτρων, 10,80 χιλιόμετρα νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων ανισόπεδων κόμβων στις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

    Ο νέος ΒΟΑΚ που θα συνδέει την Δυτική με την Ανατολική Κρήτη, θα έχει σε όλο το μήκος του προστατευτικό διαχωριστικό ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας, φωτισμό και με την ολοκλήρωση του θα αναβαθμίσει το επίπεδο ασφάλειας και μεταφορών στο νησί.

    Για την υλοποίηση του θα χρησιμοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, ενώ ποσό 427 εκατομμυρίων ευρώ θα διατεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η μελετητική ωριμότητα, η χάραξη του δρόμου, η κατάθεση Μελέτης Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων και η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση των 427 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, δημιουργεί την αισιοδοξία για το πολύπαθο έργο. Το τμήμα Χανιά - Χερσόνησος, θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης, για το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη, η Β΄ φάση του διαγωνισμού ξεκίνησε και έχει κατατεθεί η μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων στο αρμόδιο Υπουργείο, ενώ το τμήμα Νεάπολη - 'Αγιος Νικόλαος, θα γίνει με ΣΔΙΤ. Παράλληλα έχουν ανατεθεί και οι μελέτες για το τμήμα Κίσσαμος - Χανιά.

    * Δείτε την παρουσίαση του ΒΟΑΚ στο αρχείο στη δεξιά στήλη

    Διαβάστε ακόμη:

    * Στα Χανιά ο πρωθυπουργός για το μνημόσυνο του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡXEIA

    Παρουσίαση ΒΟΑΚ (3 MB)

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ