Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 10-Ιουν-2020 19:48

    Τσίπρας: Σκληρή κριτική για την Παιδεία - "Απλόχερη στήριξη" στα Εθνικά

    Τσίπρας: Σκληρή κριτική για την Παιδεία - "Απλόχερη στήριξη" στα Εθνικά
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Νίκης Ζορμπά 

    Ολομέτωπη επίθεση στην Κυβέρνηση εξαπέλυσε ο Αλέξης Τσίπρας για το νομοσχέδιο της Παιδείας, εγκαλώντας το κυβερνών κόμμα για αναχρονιστικές αντιλήψεις που επιστρέφουν την χώρα στην δεκαετία του 1950. 

    Στον αντίποδα αυτού , ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, από το βήμα της Βουλής, επάνελαβε τη στήριξή του στην συμφωνία με την Ιταλία για την ΑΟΖ, προσφέροντας ως είπε, "απλόχερη στήριξη" στην Κυβέρνηση υπό την προϋπόθεση, να υπάρξει συνολικότερη στρατηγική απέναντι στους κινδύνους του τουρκολιβυκού συμφώνου: Να γίνει προσπάθεια για ΑΟΖ και με Αίγυπτο και επέκταση χωρικών υδάτων στο Ιόνιο.

    Ο κ. Τσίπρας πάντως, μέμφθηκε τον πρωθυπουργό ότι δεν συνδιαλέγεται με την αντιπολίτευση για Εθνικά Θέματα, χαρακτηρίζοντας "εθνικό έλλειμμα" την απουσία διαλόγου.

    Σταχυολογώντας την ομιλία του είπε για: 

    Συμφωνία με Ιταλία- Εθνικά θέματα

    Βασίζεται σε συμβιβασμούς όπως και κάθε συμφωνία. Αυτοί οι συμβιβασμοί σήμερα μπορούν να γίνουν αποδεκτοί υπό την προϋπόθεση ότι θα ενταχθούν σε συνολικότερη στρατηγική. 
    Εμείς δεν προχωρήσαμε σε συμφωνία πριν από 2 χρόνια όχι μόνο γιατί είχαμε μια αντιπολίτευση σαν της Ν.Δ . Ο βασικός λόγος είναι γιατί σήμερα απαιτείται στρατηγική της χώρας απέναντι στο τουρκολιβυκό σύμφωνο. θετικό βήμα το χθεσινό  και προσφέρουμε απλόχερα τη στήριξή μας χωρίς μιζέρια αλλά υπό την προϋπόθεση να γίνει προσπάθεια για ΑΟΖ και με Αίγυπτο και επέκταση χωρικών υδάτων στο Ιόνιο.

    Είναι εθνικό έλλειμμα ότι δεν υπάρχει διάλογος με τους αρχηγούς της αντιπολίτευσης όσο κ με εμάς που κυβερνήσαμε τόσα χρόνια. Θα είμαστε εδώ σταθερά ως πατριωτική δύναμη ευθύνης να απαιτούμε συνολική στρατηγική για την χώρα. 


    Νομοσχέδιο Παιδείας 


    Ποιοι ήταν οι μόνοι που συμφώνησαν με το παρόν νομοσχέδιο; Οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων και οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων. Άρα, οι ειδικοί που η γνώμη τους έχει βαρύνουσα σημασία σε αυτή την περίπτωση, είναι μόνο αυτοί των οποίων η άποψη είναι άμεσα συνδεδεμένη με την αύξηση των δικών τους κερδών.

    *Με τους ειδικούς της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν είστε.Με τους γονείς δεν είστε.Με τους μαθητές δεν είστε. Με τη στοιχειώδη κοινή λογική δεν είστε.
    Πίσω από αυτή την εικόνα ενός δήθεν εκσυγχρονισμού και δήθεν ώριμων, αυτονόητων μεταρρυθμίσεων κρύβεται μια αναχρονιστική αντίληψη για την εκπαίδευση. Μια εξίσου αναχρονιστική αντίληψη για την διοίκηση της εκπαίδευσης, που βασίζεται στον επιθεωρητισμό. Και βεβαίως μια αποτυχημένη και πλέον, ειδικά μετά τη πανδημία, παρωχημένη ιδεολογία για την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου, που βασίζεται στον νεοφιλελευθερισμό.

    *Το σχέδιο σας για την Παιδεία, είναι μια μίξη παρωχημένου ελιτισμού και συντηρητισμού. Νομοθετείτε για την Παιδεία με το μυαλό σας στην τσέπη των σχολαρχών και των ιδιοκτητών και στο βούρδουλα των παλιών γυμνασιαρχών.

    *Για σας η διαδικασία της γνώσης πρέπει να είναι – όπως όλα άλλωστε στην κοσμοθεωρία σας - μια διαρκής κατάσταση ανταγωνισμού.

    *Η διαφορά μας είναι ότι εμείς δε θέλουμε καλά σχολεία ενώ εσείς θέλετε. Η διαφορά μας εμείς οραματιζόμαστε ένα εκπαιδευτικό σύστημα όπου όλα τα σχολεία θα παρέχουν υψηλό επίπεδο γνώσης.

    *Θέλετε να θυμηθούμε τι κάνατε εσείς με τα ΕΠΑΛ και τι κάναμε εμείς ;Προχθές συμπληρώθηκαν, πέντε χρόνια, από τη μέρα που δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ με την υπογραφή του τότε αναπληρωτή υπουργού Τάσου Κουράκη, που επανέφερε στην εκπαίδευση τους 2.700 εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ που είχαν κριθεί διαθέσιμοι για απόλυση το 2013 από τον κ. Αρβανιτόπουλο και τον κ. Μητσοτάκη, υπουργό, τότε, Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στην κυβέρνηση Σαμαρά.Αντίθετα με σας, εμείς αναβαθμίσαμε τα ΕΠΑΛ δίνοντας ξανά πρόσβαση στην τεχνική εκπαίδευση για χιλιάδες μαθητές τους, μεταξύ αυτών και ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας που φοιτούν στα εσπερινά. 

    Η κυβέρνηση της ΝΔ, αντί να καινοτομεί όπως διέδιδε, νομοθετεί απλά ξηλώνοντας το προοδευτικό νομοθετικό έργο και επαναφέροντας τις βασικές αρχές της αποτυχημένης προηγούμενης θητείας της υπό τον κ. Σαμαρά.

    Αριστεία

    Εξευτελίσατε την αριστεία και ως έννοια με το που αναλάβατε την κυβέρνηση.Διορίσατε υπεύθυνο της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών έναν άνθρωπο χωρίς πτυχίο.Και όταν ανακαλύψατε ότι δεν το επιτρέπει ο νόμος, αλλάξατε το νόμο.Ακόμη τον περιμένω να με ενημερώσει.
    Το ίδιο και με τον υφυπουργό της διασποράς.Αυτός είχε την ευθιξία και παραιτήθηκε. 
    Και χτες βγήκε ο γγ του Τουρισμού από μόνος του και παραδέχτηκε ότι δεν έχει πτυχίο, για να προλάβει την αίτηση κατάθεσης εγγράφων που κατέθεσε βουλευτίνα του ΣΥΡΙΖΑ.
    Αυτή είναι η fake προσήλωσή σας στην αριστεία ;
    Θα τον διατηρήσετε στη θέση του τον κο Λούλη ;Αν ναι, μη ξανάρθετε εδώ να μας κουνήσετε το δάχτυλο για την αριστεία.
    Για 4 χρόνια μας βομβαρδίσατε με ψέματα, με καμπάνιες παραπληροφόρησης, με στερεότυπα, για να πείσετε ότι πολεμάμε την αριστεία και επιδιώκουμε την εξίσωση προς τα κάτω.


    Αξιολόγηση 

    *Συναντήθηκα τη προηγούμενη εβδομάδα και με την ΟΛΜΕ και με την ΔΟΕ και κάναμε αναλυτική συζήτηση.Κατάλαβα ότι κανείς δεν αρνείται την αξιολόγηση.Δεν επιθυμούν την τιμωρητική αξιολόγηση που θεσπίσατε εσείς ώς υπουργός διοικητικής μεταρρύθμισης. Τότε που δηλώνατε ότι είστε υπέρ των απολύσεων εκπαιδευτικών γιατί έπρεπε να είμαστε δίκαιοι στις απολύσεις.Αυτό που κατάλαβα εγω είναι ότι δεν αρνούνται την αξιολόγηση με στόχο την εξέλιξη του επιπέδου της παρεχόμενης γνώσης.

    Αγγλικά στο νηπιαγωγείο

    *Δεν διαφωνούμε με την εκμάθηση ξένων γλωσσών σε μικρές ηλικίες. Εντούτοις σεβόμαστε την επιστημονική κοινότητα που έχει άλλη αντίληψη για το ρόλο των νηπιαγωγείων και τις ανάγκες που καλύπτουν στη μαθησιακή διαδικασία.Και είναι αντίθετη με τη σχολειοποίηση της προσχολικής αγωγής, καθώς, σύμφωνα πάντα με τους ειδικούς, είναι άλλος ο ρόλος της γνωσιακής και κοινωνικής εκπαίδευσης των νηπιαγωγείων και των παιδικών σταθμών και άλλος του δημοτικού σχολείου.

    Και μιας και μιλάμε για ξένες γλώσσες.Ανάμεσα σε πολλές ρυθμίσεις που αποσυντονίζουν την καθημερινότητα στα Πανεπιστήμια, καθιερώνετε Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών που θα οδηγούν σε πτυχία Πανεπιστημίων ισότιμων με τα υπόλοιπα πτυχία. Δυστυχώς και εδώ έρχεστε δεύτεροι και καταϊδρωμένοι, εμείς ήμασταν αυτοί που τα καθιέρωσαν και μάλιστα το πρώτο θα λειτουργήσει από τον Σεπτέμβριο στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Καθιερώνοντας τα Προγράμματα αυτά, όμως, εμείς πήραμε κάθε μέτρο για να μην υπονομεύσουν ούτε τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ούτε και να δημιουργήσουν ένα Πανεπιστήμιο με δύο διαφορετικές φιλοσοφίες ως προς τα προπτυχιακά τους προγράμματα.Εμείς ήμασταν απόλυτοι: Μονάχα πολίτες χωρών εκτός ΕΕ θα μπορούν να εγγραφούν σε αυτά. Εσείς συμπεριλαμβάνετε και πολίτες της ΕΕ. Πρώτα διακεκριμένοι νομικοί επιχειρηματολόγησαν ότι αυτό αργά η γρήγορα θα ανοίξει τους ασκούς τους αιόλου, γιατί θα ζητήσουν να εγγραφούν στα προγράμματα αυτά και Έλληνες πολίτες, μιας και το Ενωσιακό Δίκαιο δίνει τα ίδια δικαιώματα σε όλους τους πολίτες των χωρών της ΕΕ. Και άρα θα υπάρχουν Έλληνες φοιτητές που θα πληρώνουν δίδακτρα και θα παίρνουν πτυχία από τα Ξενόγλωσσα Προγράμματα και άλλοι που δεν θα πληρώνουν. Αυτήν την κατάφωρη παραβίαση του άρθρου 16 του Συντάγματος έρχεται και καυτηριάζει με την έκθεση της Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής. 

    Τηλεκπαίδευση

    *Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είναι πολύ σημαντική παράμετρος για την ενίσχυση του διδακτικού έργου. Δεν μπορεί όμως να υποκαθιστά εν συνόλω το ρόλο του δασκάλου και κυρίως το ρόλο του σχολείου ως περιβάλλον κοινωνικοποίησης ενός παιδιού.

    *Εννέα  στους 10 εκπαιδευτικούς, σύμφωνα με σχετική έρευνα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, πιστεύουν πως μέσω τηλεκπαίδευσης αναπαράγονται ή και ενισχύονται οι κοινωνικές ανισότητες (Δημοσίευμα Καθημερινής). Γιατί ανακάλυπταν πως μεγάλο μέρος των οικογενειών των μαθητών τους δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν, είτε γιατί δεν είχαν υπολογιστή ή σύνδεση Ιντερνετ, είτε γιατί είχαν ακατάλληλο εξοπλισμό, είτε γιατί δεν έχουν τις απαραίτητες δεξιότητες. 
     

    Προσλήψεις

    *Είμαστε η μόνη κυβέρνηση που δρομολόγησε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στους κρίσιμους τομείς της Παιδείας και της Υγείας.
    Μία από τις βασικές μας προτεραιότητες ήταν η ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής με μόνιμες προσλήψεις 4.500 εκπαιδευτικών. Παραλάβατε αυτές τις δρομολογημένες προσλήψεις. Καθυστερήσατε σχεδόν ένα χρόνο. Όπως καθυστερείτε και την απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ για μόνιμους διορισμούς 10.500 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. 
     

    *Διαβάστε ακόμα

    -Τσίπρας: Η ύφεση ήρθε πριν από τον κορονοϊό- Θα πάρει δύσκολα μέτρα ο Μητσοτάκης
     


      


     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ