Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 10-Ιουν-2020 14:26

    Κ. Μητσοτάκης: Αναγνωρίστηκε με τον πιο επίσημο τρόπο ότι τα νησιωτικά εδάφη έχουν κυριαρχικά δικαιώματα

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 15.17

    Του Δημήτρη Γκάτσιου

    Κάνοντας λόγο για μία συμφωνία "υπόδειγμα συνεννόησης", ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από το βήμα της Βουλής, έστειλε ηχηρά μηνύματα, στον απόηχο των χθεσινών εξελίξεων για τον καθορισμό Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης ανάμεσα σε Αθήνα και Ρώμη.

    "Η Ελλάδα υπέγραψε την πρώτη στην ιστορία της συμφωνία για καθορισμό Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Σε συνεργασία με την Ιταλία ορίστηκαν οι θαλάσσιες περιοχές που θα μπορεί να αξιοποιεί κάθε χώρα και με οδηγό τόσο το διεθνές δίκαιο όσο και το δίκαιο της θάλασσας αναγνωρίστηκε με τον πιο επίσημο τρόπο ότι τα νησιωτικά εδάφη έχουν κυριαρχικά δικαιώματα, όπως και τα χερσαία. Η συμφωνία αυτή αποτελεί ένα υπόδειγμα συνεννόησης μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας που αντιμετωπίζει μία εκκρεμότητα 40 ετών.

    Αποτελεί, ταυτόχρονα, ένα διεθνές γεγονός που αποκαθιστά σαφείς κανόνες στη θάλασσα της Μεσογείου και εγγράφεται πλέον ως ιστορικό πολιτικό και νομικό δεδομένο για ολόκληρη την περιοχή...Με τη γειτονική Ιταλία πετύχαμε τα νερά που μας ενώνουν να τα κάνουμε ήρεμα νερά. Μία εστία ειρήνης και συνεργασίας για το κοινό συμφέρον. Και από την άποψη αυτή τέτοιες διμερείς συνθήκες εύχομαι να βρουν γόνιμη συνέχεια και μεταξύ άλλων κρατών της περιοχής μας...", τόνισε ο κ. Μητσοτάκης. Παράλληλα, επεσήμανε ότι η χθεσινή εξέλιξη δεν ήρθε ξαφνικά και τυχαία.

    "Είναι αποτέλεσμα συστηματικής και αθόρυβη δουλειάς που αποδεικνύει ότι η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να έχει εθνική αυτοπεποίθηση γιατί έχει πάντα μαζί της το διεθνές δίκαιο...Έχει βέβαια δίπλα της και πολλούς και ισχυρούς συμμάχους, έχει και μέσα της τη γνώση, την υπερηφάνεια και τη δύναμη να υπερασπίζεται τα δικαιώματα της οπότε πρέπει, όπου πρέπει και όπως πρέπει. Και χαίρομαι που αυτή την εθνική επιτυχία τη χαιρέτησε, ουσιαστικά, το σύνολο του πολιτικού κόσμου της χώρας. Σε αυτά τα ζητήματα δεν πρέπει να υπάρχουν ανούσιες διαφορές και κομματικές εντάσεις και εύχομαι το κλίμα αυτό της εθνικής συναίνεσης, το οποίο πάντα αναζητώ, να διατηρηθεί και γιατί όχι να επεκταθεί και σε άλλα αντικείμενα...", σημείωσε ο Πρωθυπουργός.

    "H επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης"

    Εστιάζοντας στο νομοσχέδιο για την αναβάθμιση του σχολείου, ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικό κράτος χωρίς οι αποφάσεις του να εδράζονται στην επιστημονική γνώση, αλλά δεν υπάρχουν και υπεύθυνοι πολίτες, δίχως γνώση και δίχως ανοιχτό μυαλό. "Όλα αυτά τα προσφέρει μόνο ένα σύστημα εκπαίδευσης σύγχρονο ανοιχτό σε όλους...Θέλουμε ένα σύστημα εκπαίδευσης υψηλών προσδοκιών αλλά και υψηλών απαιτήσεων. Πρόκειται για μία από τις λίγες περιπτώσεις που ένας λιτός τίτλος σε ένα νομοσχέδιο δικαιώνει την ουσία του. Αναβάθμιση του σχολείου, υλική δομική και θεσμική. Αλλά, κυρίως, αναβάθμιση ποιοτική, αναμόρφωση των προγραμμάτων, εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού έργου σε νηπιαγωγεία γυμνάσια και λύκεια και μία σειρά από σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις που αφορούν στα δημόσια πανεπιστήμια μας...", σημείωσε.

    Παράλληλα, ο Πρωθυπουργός, μεταξύ άλλων, σημείωσε:

    -Σκοπός μας δεν είναι μόνο να διαμορφώσουμε παιδιά, τα οποία θα έχουν πρόσβαση στη γνώση και κατοχή της γνώσης, αλλά να διαμορφώσουμε σωστούς και υπεύθυνους ανθρώπους της εποχής τους... 

    -Παράθυρο στην πρόοδο είναι και η γνωριμία με ξένες γλώσσες από μικρή ηλικία. Άκουσα διάφορα επιχειρήματα, τα οποία μπορώ να πω ότι είναι ακόμα και ανυπόστατα...Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να σοβαρευτούμε. Οι πιο πολλές Ευρωπαϊκές χώρες διδάσκουν δεύτερη ξένη γλώσσα στα παιδιά του νηπιαγωγείου από την ηλικία των τεσσάρων ετών. Και αυτή είναι και η δική μας πρόθεση και πρέπει να σας πω ότι επειδή μελέτησα το θέμα κατά τεκμήριο η επιστημονική κοινότητα αναγνωρίζει ότι ο εγκέφαλος των παιδιών στην παιδική ηλικία έχει πολύ μεγάλη πλαστικότητα και πολύ μεγαλύτερη δυνατότητα απορρόφησης γλωσσών από αυτή που έχουν τα παιδιά σε μεγαλύτερη ηλικία...

    -Θέλω να κάνω μία αναφορά σε ένα θέμα που προκάλεσε πολλές αντιδράσεις. Την αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών. Ακούω κάθε αντίθετο προβληματισμό, αλλά δεν αντιλαμβάνομαι γιατί το σχολείο να αυτοπεριορίζεται στη μετάδοση μόνο γνώσεων και όχι ήθους. Να διδάσκει μαθηματικά, γλώσσα ή χημεία και να μην διδάσκει δικαιώματα και υποχρεώσεις. Και γιατί οι καθηγητές να αδρανούν μπροστά σε φαινόμενα όπως είναι η ενδοσχολική βία; Το επιχείρημα που άκουσα ότι η διαγωγή θα συνοδεύει το παιδί για ολόκληρη τη ζωή του ως ένα στίγμα κάποιας κακής συμπεριφοράς…Δε μου λέτε...Το ίδιο δεν ισχύει και για τον ίδιο το βαθμό του απολυτηρίου; Όταν ένα παιδί έχει υψηλό βαθμό ή ένα χαμηλό βαθμό; Αυτό κάποιος που θα δει το απολυτήριο δεν θα το λάβει υπόψιν του; Θέλουμε ή δεν θέλουμε κάποιο φίλτρο αξιολόγησης της συμπεριφοράς; Το ζητούμενο είναι αν πρέπει ή δεν πρέπει να υπάρχει αξιολόγηση και της συμπεριφοράς των παιδιών; Κατά την άποψή μας πρέπει να υπάρχει και αυτό υπηρετεί το συγκεκριμένο άρθρο του νομοσχεδίου. 

    -Εξακολουθώ να μην αντιλαμβάνομαι αυτήν την επιμονή άρνηση για οποιαδήποτε προσπάθεια ενίσχυσης των προτύπων και των πειραματικών σχολείων. Εκτός αν η πραγματική ανησυχία είναι άλλη. Είναι η αξιολόγηση. Διότι να είμαστε απολύτως σαφής ότι στα πρότυπα και στα πειραματικά σχολεία θα υπάρχει ένα αυξημένο πλαίσιο αξιολόγησης και των σχολικών μονάδων αλλά και του διδακτικού έργου...Πόσο μεγάλος είναι ο φόβος της αξιολόγησης, για να σας οδηγεί σε αυτήν την πολιτική; Είναι ανυπόστατο, ξεπερασμένο και κοντόφθαλμο να μην αναγνωρίζουμε από την αρχή ότι το έργο αυτό πρέπει με κάποιο τρόπο να αξιολογείται. Και αυτή η κυβέρνηση στα ζητήματα της αξιολόγησης δεν θα κάνει πίσω...Όπως δε θα κάνει πίσω και από την ανάγκη να στηρίζει τα παιδιά που έχουν τις μεγαλύτερες ανάγκες. Για πρώτη φορά γίνονται μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή τεσσερισήμισι χιλιάδες εκπαιδευτικοί και ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό προσλαμβάνονται μόνιμα στελέχη στην ειδική αγωγή...

    -Θέλω να πω ένα μεγάλο προσωπικό ευχαριστώ στους καθηγητές, τους μαθητές, τους φοιτητές. Στους γονείς που κράτησαν ζωντανή τη μάθηση μέσα στην υγειονομική καταιγίδα...Ό,τι δε μπορεί να αλλάζει, παραλύει Και στη διάρκεια αυτής της πρωτοφανούς κρίσης, ο κόσμος της γνώσης στην Ελλάδα έδειξε μία πρωτοφανή προσαρμοστικότητα στις έκτακτες συνθήκες...Παρά τις μεγάλες δυσκολίες διδασκόμενοι και, κυρίως, διδάσκοντες έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για να κάνουν πράξη την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση...Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση είναι μία μεγάλη κατάκτηση για τη χώρα μας. Κανείς δε μπορεί να ισχυρισθεί ότι μπορεί να αποκαταστήσει την τάξη ή το Πανεπιστημιακό αμφιθέατρο, αλλά αποτελεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο συμπληρωματικό εργαλείο. Και η πανδημία δημιούργησε μία παρακαταθήκη γνώσης αλλά και γνωστικού αντικειμένου, πάνω στα οποία πρέπει να χτίσουμε, για να μπορέσουμε να ενδυναμώσουμε και άλλο την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.

    -Το έχουμε πει πολλές φορές. Θέλουμε να προσελκύσουμε στην Ελλάδα, στα δημόσια πανεπιστήμια μας, αλλοδαπούς φοιτητές, οι οποίοι θα πληρώνουν δίδακτρα, για να κάνουμε την Ελλάδα Εκπαιδευτικό Κέντρο στη νοτιοανατολική Μεσόγειο. 

    -Θα ήθελα να δω τον αρχηγό της αντιπολίτευσης να έρθει εδώ και αντί να ασκεί μόνο κριτική να πει ότι υπάρχουν τρία, τέσσερα, πέντε σημεία, στα οποία μπορούμε να συμφωνήσουμε και να διαμορφώσουμε ένα πλαίσιο σε ζητήματα που είναι αυτονόητα. Θα ακούσω αυτά που έχει να πει και θα ήταν ευχής έργον αν κάποια από τα κατά την άποψή μας αυτονόητα θετικά αυτού του νομοσχεδίου τα αναγνώριζε και διαμόρφωνε με αυτό τον τρόπο μία διάθεση να κοιτάξουμε μπροστά με ενότητα. Λαμβάνοντας πάντα υπόψιν τι είναι καλό για την επόμενη γενιά, η οποία και θα έρθει να σπουδάσει, να φοιτήσει στο δημόσιο σχολείο και στο δημόσιο πανεπιστήμιο. 

    Διαβάστε ακόμη: 

    Ν. Δένδιας για συμφωνία με Ιταλία: Μεγαλώσαμε την Ελλάδα - Τι είπε για πιθανή συμφωνία με Αίγυπτο

    Η ιστορική συμφωνία Αθήνας-Ρώμης, τα μηνύματα Μητσοτάκη και το επόμενο κρίσιμο βήμα

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ