Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 17-Απρ-2020 20:13

    ΜέΡΑ25: Σπατάλη δημόσιου χρήματος και καψόνια στους επιστήμονες

    ΜέΡΑ25: Σπατάλη δημόσιου χρήματος και καψόνια στους επιστήμονες
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Εφτά προτάσεις για την στήριξη των επιστημόνων διατυπώνει το ΜέΡΑ 25 με ανακοίνωσή του, επικρίνοντας ταυτόχρονα την κυβέρνηση για την υπόθεση σχετικά την χορήγηση των 600 ευρώ, το λεγόμενο voucher.

    Το ΜέΡΑ 25 κάνει λόγο για ασαφή, παραπλανητικά και ασαφή διαγγέλματα του πρωθυπουργού που του προτείνουν επικοινωνιολόγοι, τονίζοντας ότι "παρόλα αυτά, κανένας επικοινωνιολόγος δεν μπορεί να σκεπάσει την προσβλητική για τους επιστήμονες αίσθηση που αφήνει η εμπειρία της αίτησης για το εκπαιδευτικό voucher".

    Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, η συγκυρία δημιούργησε στους επιστήμονες ελεύθερους επαγγελματίες την ανάγκη άμεσης οικονομικής στήριξης, όχι εκπαίδευσης. Αλλά αφού, προσθέτει, "επελέγη τελικά αυτός ο τρόπος, κι αφού σημειώσουμε ότι ακόμα δεν έχουν πιστωθεί χρήματα, ας δούμε και την ποιότητα της παρεχόμενης κατάρτισης. Χιλιάδες μηχανικοί, επιστήμονες υγείας και οικονομικών μεταφέρουν την εικόνα μιας απίστευτης προχειρότητας, με ασάφειες, κραυγαλέα επιστημονικά λάθη, ασύντακτα κείμενα, λάθος ερωτήσεις και απαντήσεις στα τεστ και όρους ολοκλήρωσης της κατάρτισης που θυμίζουν καψόνι".

    Το ΜέΡΑ25, προτείνει:

    1) Την απόσυρση του ταπεινωτικού για όλους τους επιστήμονες voucher και την αντικατάστασή του με ποσό το οποίο θα δίνεται χωρίς περιορισμούς και δεσμεύσεις για την στήριξη του κλάδου.

    2) Με τα ίδια χρήματα (και λιγότερα) που δόθηκαν στις εταιρίες παροχής πλατφόρμας θα μπορούσε να δημιουργηθεί πλατφόρμα τηλεεκπαίδευσης εργαζομένων, με ανοικτά πρότυπα (π.χ. openedx) ή/και την στήριξη της ανοικτής πανεπιστημιακής πλατφόρμας openeclass του GRNet/ΕΔΥΤΕ (πρώην ΕΔΕΤ).Τα μαθήματα να είναι διαθέσιμα ανοικτά (άδειες Creative Commons) και προσβάσιμα σε όλους όσους θέλουν να συμμετέχουν (επιστήμονες, φοιτητές, ερευνητές, εργαζόμενοι κ.α). Η πλατφόρμα αυτή θα μπορούσε μετέπειτα να εξελιχθεί ως κοινός τόπος εκπαίδευσης της χώρας μας, χτίζοντας εκπαιδευτικό υλικό κατά βούληση. Ειδικά για τους εργαζόμενους προτείνουμε αυτή πλατφόρμα να "στηθεί" δωρεάν σε ομοσπονδίες, επιμελητήρια καθώς και στον ΟΑΕΔ και να παρέχεται τεχνική υποστήριξη από το ΕΔΥΤΕ.

    3) Την συμμετοχή επιστημόνων, μέσω των οργανώσεών τους, στην παραγωγή του εκπαιδευτικού υλικού ώστε να αποφεύγονται επιστημονικές ανακρίβειες.

    4) Την βελτίωση του εκπαιδευτικού υλικού από τους συμμετέχοντες, είτε άμεσα (τύπου wiki) είτε έμμεσα (μέσω feedback) ώστε να καλύπτονται οι πλέον σύγχρονες ανάγκες, με τις τελευταίες διαθέσιμες πληροφορίες, αποτελεσματικότερα.

    5) Την εμπλοκή επιστημόνων από το εξωτερικό ως μία κίνηση σεβασμού, σύνθεσης, αλλά και ως μια προσπάθεια να αντιστραφεί το braindrain.

    6) Την παροχή υλικοτεχνικού εξοπλισμού σε όλους όσους δηλώνουν τώρα ότι επιθυμούν να εκπαιδευτούν, ώστε να μην αποκλείεται κανείς από την δυνατότητα για εκπαίδευση.

    7) Την παροχή δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο σε όσους δεν έχουν ήδη πρόσβαση.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ