Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 22-Οκτ-2019 18:21

    Κ. Μητσοτάκης: Το μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει εξ ολοκλήρου τον Απρίλιο του 2023

    Κ. Μητσοτάκης: Το μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει εξ ολοκλήρου τον Απρίλιο του 2023
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Γκάτσιου

    Η αποτίμηση της προόδου των έργων που εξαγγέλθηκαν στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, η πορεία του ΟΑΣΘ και του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς και τα θέματα αιχμής για την πόλη, βρέθηκαν στο επίκεντρο σύσκεψης που είχε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, με τους επικεφαλής των οργανισμών που υπάγονται στο υπουργείο Υποδομών. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, ο υφυπουργός Εσωτερικών, Θόδωρος Καράογλου, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου, Άκης Σκέρτσος, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο γενικός γραμματέας Υποδομών. Γιώργος Καραγιάννης και η διευθύντρια του γραφείου του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου.

    Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι ισχύει στο έπακρο η κυβερνητική δέσμευση για πλήρη λειτουργία του Μετρό τον Απρίλιο του 202. "Εκτιμούμε ότι μέχρι τα τέλη του έτους το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο θα έχει δώσει την έγκρισή του για να προχωρήσουμε στην κατεύθυνση την οποία έχω ήδη δρομολογήσει. Στο ζήτημα του ΟΑΣΘ, ήδη έχουν ενταχθεί στον στόλο του ΟΑΣΘ αρκετά λεωφορεία ώστε κάπως να ανακουφιστεί η κατάσταση. Σημαντική πρόοδο, όμως, θα δούμε από τις αρχές του έτους όταν θα συναφθεί και θα ξεκινήσει η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ. Τότε θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε ουσιαστικά το πρόβλημα των Αστικών Συγκοινωνιών στην πόλη", σημείωσε, στη δήλωσή του, ο πρωθυπουργός. Όσον αφορά στο ζήτημα της Περιφερειακής, ο Κυριάκος Μητσοτάκης εκτίμησε ότι θα δημοπρατηθεί εντός ενός έτους, κάνοντας λόγο για ένα έργο κρίσιμο και καθοριστικό για να ανακουφιστεί το μεγάλο κυκλοφοριακό βάρος.

    Η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει σύγχρονο Μετρό

    Όπως επισημαίνουν κυβερνητικά στελέχη, η εικονική πραγματικότητα που δημιούργησε ο ΣΥΡΙΖΑ ότι δήθεν το Μετρό θα λειτουργούσε το 2020, διαψεύδεται από την αλήθεια. "Η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει ένα σύγχρονο Μετρό που ταυτόχρονα θα αναδεικνύει την αρχαία της κληρονομιά. Άλλωστε, η καθημερινότητα των πολιτών αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής σε όλα τα επίπεδα και οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα. Μόλις σε διάστημα τριών μηνών αποδείχθηκε ότι οι συζητήσεις περί ιδιοκτησίας είναι ξεπερασμένες και ότι το στρατηγικό επιτελικό κράτος μπορεί να οργανώσει τις δημόσιες συγκοινωνίες με τη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα έτσι ώστε να γίνουν και καλύτερες και ταυτόχρονα φθηνότερες", σχολιάζουν.

    Όσον αφορά στον ΟΑΣΘ, η κυβέρνηση, όπως σημειώνουν στελέχη της, παρέλαβε τον Οργανισμό με 215 λεωφορεία να λειτουργούν σε μια πόλη που χρειάζεται 500. "Το σύστημα συντήρησης ήταν σε κατάρρευση και τα έσοδα από τους χρήστες ήταν στο 50% από τα αντίστοιχα έσοδα που είχε αφήσει η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, το 2014. Σε όλα αυτά προστέθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και η κρατικοποίηση που άφησε τη Θεσσαλονίκη με συγκοινωνία τριτοκοσμικού χαρακτήρα. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ενέταξε στο σύστημα  μέσα σε δύο μήνες πάνω από 100 οχήματα και η εξυπηρέτηση βελτιώθηκε αισθητά. Επιπλέον οργανώθηκε μια βαθιά θεσμική και επιχειρησιακή αλλαγή, υπογράφοντας με τα ΚΤΕΛ μια συμφωνία που από Ιανουάριο του 2020 θα προσθέσει ακόμη 120 λεωφορεία στην πόλη και το νομό. Συνολικά από 215 τον Αύγουστο, ο στόλος θα περιλαμβάνει περίπου 440, σε λιγότερο από έξι μήνες. Παράλληλα, ο ΟΑΣΘ θα συγκεντρωθεί στην μητροπολιτική ζώνη αυξάνοντας ακόμα περαιτέρω τις συχνότητες και την εξυπηρέτηση. Στη πράξη αποδείξαμε επίσης ότι η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στις συγκοινωνίες μπορεί να λύσει γρήγορα προβλήματα που φαίνονται αξεπέραστα. Αυτό που έγινε στη Θεσσαλονίκη - όπου περίπου το 1/3 του περιφερειακού έργου θα περάσει στα ΚΤΕΛ - θα εκτελεστεί με ένα κόστος 1.46 ευρώ το χιλιόμετρο αντί για περίπου 4 από τον ΟΑΣΘ. Με τον τρόπο αυτό, βελτιώνουμε και την εξυπηρέτηση και το κόστος της συγκοινωνίας", επισημαίνουν.

    Οι επόμενες κινήσεις.

    Στις αρχές του 2020, θα έρθει στο προσκήνιο διεθνής διαγωνισμός για πρόσληψη λειτουργού με εμπειρία σε συστήματα χωρίς οδηγό, προκειμένου η έναρξη της λειτουργίας να είναι ταυτόχρονη με την παράδοση του έργου. Παράλληλα, προτεραιότητα αποτελεί η αναβάθμιση της Περιφερειακής οδού της πόλης:

    -Με κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου από την περιοχή του Νοσοκομείο Παπαγεωργίου ως το ύψος των Κωνσταντινοπολίτικων.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων