Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 29-Αυγ-2019 18:04

    Ολοκληρώθηκε σε υψηλούς τόνους η επεξεργασία του νομοσχεδίου για τα διπλώματα οδήγησης στην Επιτροπή

    Ολοκληρώθηκε σε υψηλούς τόνους η επεξεργασία του νομοσχεδίου για τα διπλώματα οδήγησης στην Επιτροπή
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Σε υψηλούς τόνους ανάμεσα σε κυβέρνηση και αντιπολίτευση -κυρίως της αξιωματικής αντιπολίτευσης- ολοκληρώθηκε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, η επεξεργασία του νομοσχεδίου για το νέο σύστημα χορήγησης αδειών οδήγησης, το οποίο αύριο αναμένεται να ψηφιστεί από την Ολομέλεια.

    Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, υπεραμύνθηκε των νέων αλλαγών και κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι ψήφισε ένα νόμο που έμεινε ανεφάρμοστος και δημιούργησε μεγάλα προβλήματα και δυσκολίες σε χιλιάδες πολίτες.

    Όπως υποστήριξε ο κ. Κεφαλογιάννης, "η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών δεν προχώρησε στην έκδοση καμίας κανονιστικής πράξης, από τις 26 που προέβλεπε ο ίδιος νόμος που είχε ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ πριν έξι μήνες, με αποτέλεσμα τα προβλήματα να συσσωρεύονται και να διογκώνονται καθημερινά".

    "Δεν ξηλώνουμε τον προηγούμενο νόμο. Και δεν καταργούμε όλα τα άρθρα, αλλά μόνο συγκεκριμένες πράξεις της προηγούμενης κυβέρνησης που δημιούργησαν και συσσώρευσαν μόνο προβλήματα εγκλωβίζοντας χιλιάδες πολίτες, κυρίως επαγγελματίες οδηγούς. Λύνουμε έστω και προσωρινά το πρόβλημα", υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης, απορρίπτοντας τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι η κυβέρνηση ούτε διορθώνει ούτε εκσυγχρονίζει το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο αλλά επαναφέρει ένα παλιό αναχρονιστικό σύστημα που ενισχύει τη διαφθορά.

    Ο κ. Κεφαλογιάννης έδωσε έμφαση στη συγκρότηση της ειδικής Επιτροπής που, όπως είπε, θα συζητήσει με τους αρμόδιους φορείς της αγοράς και θα είναι ανοικτή σε προτάσεις ώστε σε έξι μήνες να ετοιμάσει ένα συνολικό νομοθετικό πλαίσιο.

    "Αντί να διορθώσετε μια μεταρρύθμιση που πήγαινε μπροστά και όχι πίσω, η οποία ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, επαναφέρετε και ενισχύετε ένα παλιό διεφθαρμένο καθεστώς που υπήρχε για τη χορήγηση αδειών οδήγησης. Πάτε πολύ πίσω και όχι μπροστά", υπογράμμισε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Θεοπίστη Πέρκα και πρόσθεσε: "Δώσατε μια υπόσχεση ότι εμείς θα τα κάνουμε όπως παλιά, και ας σκοτώνονται τα παιδιά μας στους δρόμους και ας οργιάζει η διαφθορά στην χορήγηση αδειών οδήγησης. Ας αλλάξετε όσα σημεία θέλετε στον νόμο που υπάρχει, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να κλείνουμε το μάτι στη διαφθορά".

    Ο ειδικός εισηγητής του ΚΙΝΑΛ, Χρήστος Γκόγκας, έκανε λόγο για "επικοινωνιακή νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης στην προσπάθειά της να πείσει ότι είναι πανέτοιμη", ωστόσο, όπως είπε, "αυτό που απέδειξε είναι ότι και στα θέματα οδικής ασφάλειας δεν είναι καθόλου έτοιμη".

    "Δεν μένει καμία αμφιβολία για τη λογική νομοθέτησης της νέας κυβέρνησης που αναιρεί τις δεσμεύσεις της. Το νομοσχέδιο δεν έχει αρχή, για αυτό το καταψηφίζουμε και θα επιφυλαχθούμε για τα άρθρα στην Ολομέλεια. Η ΝΔ καταργεί ακόμα και διατάξεις του νομοσχεδίου του ΣΥΡΙΖΑ που είχε ψηφίσει και η ίδια. Αντί να κάνουμε διορθώσεις πάμε πολύ πίσω. Το πρόβλημα δεν λύνεται διαγράφοντας τα πάντα ακόμα και τα θετικά που είχε το προηγούμενο νομοσχέδιο", πρόσθεσε.

    Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Βασίλης Βιλιάρδος, εξέφρασε έντονους προβληματισμούς για πολλές διατάξεις του νομοσχεδίου, όπως "την επαναφορά του παλιού αναχρονιστικού νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση και χορήγηση αδειών οδήγησης" και επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί αύριο στην Ολομέλεια αναλυτικότερα.

    "Υπάρχουν διατάξεις που εξυπηρετούν επείγοντα θέματα συμφερόντων και όχι των πολιτών", υποστήριξε ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ25, Κρίτων Αρσένης, και επικαλέστηκε τη διάταξη για τα αντισταθμιστικά οφέλη για τους ΟΤΑ.

    Να σημειωθεί ότι η παρουσία του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης, Διαμαντή Ηλιάδη, στην Επιτροπή, στην αρχή της συζήτησης του νομοσχεδίου, προκάλεσε την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ.

    Οι βουλευτές του κατηγόρησαν το υπουργείο Υποδομών για προνομιακή μεταχείριση του κ. Ηλιάδη την ίδια στιγμή που, όπως τόνισαν, απέκλεισε να κληθούν οι αρμόδιοι φορείς και να καταθέσουν τις απόψεις τους στην Επιτροπή.

    Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, διευκρίνισε ότι ο κ. Ηλιάδης παρακολουθεί τη συνεδρίαση ως άτυπος σύμβουλος του υπουργού, σημειώνοντας ότι όλοι οι φορείς είναι άτυποι σύμβουλοι των αρμόδιων υπουργών.

    Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επέμειναν ότι δεν δίνονται σαφείς διευκρινήσεις για τον λόγο παρουσίας του κ. Ηλιάδη στην Επιτροπή, με τον Νίκο Παπά να κάνει λόγο "εκκωφαντική σιωπή του υπουργού".

    Ο πρόεδρος της Επιτροπής, Γιώργος Βλάχος, απάντησε ότι "δεν ήρθε ως εκπρόσωπος φορέα για διαβούλευση".

    "Έχουν δοθεί οι διευκρινήσεις από την κυβέρνηση για το θέμα. Έγινε παρανόηση για την ιδιότητά του. Δεν θα επαναληφθεί τέτοιο θέμα", πρόσθεσε ο κ. Βλάχος.

    "Είναι κρίμα να καλύπτεται αστοχίες και σκοπιμότητες της κυβέρνησης", σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Τζανακόπουλος.

    "Η συζήτηση είναι δημόσια δεν υπάρχει θέμα να κρύψουμε τίποτα", αντέτεινε ο κ. Βλάχος.

    Τέλος, να σημειωθεί ότι ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Λευτέρης Οικονόμου, υπεραμύνθηκε των νέων ρυθμίσεων για το σωφρονιστικό σύστημα που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι στόχος τους είναι να δημιουργηθεί ένα πιο λειτουργικό και αποτελεσματικό νομοθετικό πλαίσιο αλλά και να διασφαλιστεί καθεστώς αξιοπρεπούς διαβίωσης στις φυλακές και να υπάρχει ταυτόχρονα τάξη και ασφάλεια για τους κρατούμενους.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων